قبل از هر چیز باید بدانید که الکترونیک آرتز برای جبران مافات و دلجویی از خریداران بازی “SimCity” که با مشکل مواجه شدند بازی رایگان میدهد.
در پستی در بلاگ الترونیک آرتز، سرپرست استودیوی مکسیس از الکترونیک آرتز، «لوسی بردشو» اعلام کرد که الکترونیک آرتز در قبال شلوغ شدن بیاندازهی سرورهای خود در هنگام انتشار بازی در امریکای شمالی، “بی فکر” عمل کرده است.
اما وی تاکید کرد که مشکلات اتصال کاربران با رسیدگیهای الکترونیک آرتز، و افزودن به حجم قابل تحمل سرورها کمتر شده بوده است. وی گفت:
در پستی در بلاگ الترونیک آرتز، سرپرست استودیوی مکسیس از الکترونیک آرتز، «لوسی بردشو» اعلام کرد که الکترونیک آرتز در قبال شلوغ شدن بیاندازهی سرورهای خود در هنگام انتشار بازی در امریکای شمالی، “بی فکر” عمل کرده است.
اما وی تاکید کرد که مشکلات اتصال کاربران با رسیدگیهای الکترونیک آرتز، و افزودن به حجم قابل تحمل سرورها کمتر شده بوده است. وی گفت:
“مشکل سرور که در ابتدای انتشار بازی با آن مواجه شدیم به طرز قابل توجهی بهتر شده است و ما ظرفیت را افزایش دادهایم. اما، برخی از بازیکنندگان هنوز مشکلات پاسخ و پایداری را تجربه میکنند که ما به سرعت برای برطرف کردن آن در تلاشیم. اما اشکال از کجا بود؟ پاسخ کوتاه این پرسش این است که تعداد بسیار بیشتری از بازیکنندگان نسبت به آنچه که ما انتظار داشتیم به سرورها وارد شدند. تعدادی بسیار زیادتر از آن چه که در بتا هرگز شاهدش نبودیم.”
خانم بردشو همچنین ادامه داد: “بله، ما قبول داریم که این حرکت احمقانه بود، ولی ما برای برطرف کردن مشکلات اقدام کردیم. در ۴۸ ساعت گذشته ما ظرفیت سرورها را تا ۱۲۰ درصد افزایش دادیم. و این کار هم جواب داد. تا جایی که تعداد کسانی که وارد بازی شده، شهر خود را ساخته و مدیریت میکنند به طرز داراماتیکی افزایش داشته است و شاهد کاهش ۸۰ درصدی مشکلات بودهایم. پس، ما به حل مشکل بسیار نزدیک شدهایم. من امیدوارم که به روزرسانی که در این آخر هفته منتشر خواهیم کرد به همه اطمینان بدهد که مشکلات روز عرضه را پشت سر گذاشتهایم.”
وی در ادامه قبل از این که اعتراض خود را نسبت به نمرات ضعیف این عنوان به خاطر مشکلات سرور اعلام کند در مورد فروش آن متذکر شد که یک “فروش عالی” را تجربه کرده و در همهی فروشگاههای بزرگ از عناوین پرفروش بوده است. وی افزود:“منتقدین و بازیکنندگان بر این امر توافق دارند که این بازی اساسا یک بازی بسیار بزرگ است. اما، میدانیم که برای بازی کردن این «سیم سیتی» باید دائما به اینترنت متصل باشید و اگر نتوانید یک اتصال پایدار را داشته باشید، تجربهی خوبی از بازی نخواهید داشت. پس ما تا زمانی که این مشکل را برطرف نکنیم به استراحت نمیپردازیم.”
بعد هم نوبت به پیشنهاد یک بازی رایگان برای کسانی که با مشکل مواجه شدهاند کمی خوشحال کننده به نظر رسید: “و برای دلجویی از همهی شما، ما یک بازی برای رایانههای شخصی به رایگان هدیه خواهیم داد. در روز ۱۸ مارس یک ایمیل به کسانی که بازی را خریداری کرده بودند فرستاده خواهد شد و در آن طریقهی دانلود بازی رایگان را توضیح خواهیم داد. من میدانم که این حرکت ممکن است کمی تصنعی به نظر برسد، شبیه وقتی که برای دوستی که دلش را شکستهاید کادو میخرید، اما حقیقتا ما در مورد اتفاقی که روی داده است احساس بدی داریم. ما امیدواریم که شما بازیکنندگان عصبانی نمانده و وقتی که بازی ۱۰۰ درصد اجرا شد همه با هم دوست باشیم.”
وی همچنین بعد از این وعده در مورد بازی افزود: “بازی “SimCity” یک بازی عالی است و کسانی که آن را ساختهاند به شدت افتخار میکنند. اندکی صبر کنید، ما با به روزرسانیهای بیشتر در آخر هفته تجربهی بازی را ممکن خواهیم ساخت.”
الکترونیک آرتز احتمالا یکی از سختترین هفتههای دوران خود را پشت سر گذاشت. زمانی که بازیکنندگان به شدت نسبت به اتصال دائمی به اینترنت اعتراض کردند. در روزهای گذشته موج نقدهای منفی کاربران نسبت به بازی در متاکریتیک و سایتهای مشابه به راه افتاد. سایتهای فروش آنلاین همچون آمازون هم حتی فروش بازی را متوقف کردند. مسئولین الکترونیک آرتز امیداورند تا با وعدهی یک بازی رایگان از فشار بازیکنندگان عصبانی کاسته شده و خاطرات تلخ انتشار سیمسیتی از یاد برود. بدون شک اگر این مشکلات سرور نبود، میتوانستیم مثل سنوات گذشته با نمرات بالا و رضایت منتقدان و مشتریان مواجه شویم.