webbranding.ir
Registered User
یک مطلب جالب در مورد روش های بازاریابی وب برندینگ نوشته ایم. اگر سری بزنید خوشحال می شویم....
تمام کارشناسان بازاریابی همیشه به دنبال فروش بالای محصول هستند. در این رابطه بهتر است به شرکتی نگاه کنیم که اکثر افراد آن را بهترین شرکت در فروش محصولات جدید می دانند. بیایید ببینیم شرکت اپل چطور فروش محصولات جدید خود را به نهایت می رساند؟
اپل مطمئنا یکی از مهم ترین و معروف ترین شرکت های جهان محسوب می شود. مدل های iPhone 5S و iPone 5C مدرکی برای توانایی این شرکت در پرفروش کردن و تبلیغات محصولات جدید
محسوب می شود. اما اپل چطور می تواند چنین کاری انجام دهد؟ محصولاتی که چالش بزرگی در محافل بازاریابی دنیا به پا کردند.
اپل برای فروش محصولات جدید معمولا یک رویداد(مراسم) برگزار می کند. برای دو محصول اخیر، مراسم 90 دقیقه طول کشید و مجری آن لویس کاستلر بود. 6 نکته که در بخش های زیر بیان می شوند، نکات مهمی است که در این مراسم (و سایر رویدادهای) اپل به چشم می خورند.
! مدت هاست که بر روی برند اپل و بازاریابی ایشان در حال مطالعه هستم و این مقاله با دانش اندک من تنظیم شده و امیدوارم کاستی ها را با بزرگواری نادیده بگیرید. [h=2]تمرین، تمرین، تمرین[/h] و باز هم تمرین ! نکته مراسم اپل این است که کمپین های آن کاملا از پیش تعریف شده هستند. هر کسی در جای خودش می نشیند و مراسم دقیقا سر وقت شروع می شود. و واقعا مراسم نیز بسیار راحت و روان برگزار می شود. اما چطور چنین حسی در حضار ایجاد می کنند؟ آنها تمرین و تکرار دارند! آنها به دفعات مراسم را تمرین می کنند. برای این کار شما باید کار را زودتر از موعد شروع کنید. اگر برای معرفی محصول جدید، یک رویداد برگزار می کنید، باید چند هفته قبل از اجرای مراسم، توضیحات در مورد نحوه استفاده و خصوصیات محصول خود، در اینترنت قرار دهید. این کار را آنقدر انجام دهید تا بتوانید در خواب نیز این خصوصیات را به راحتی بیان کنید. [h=2]یک داستان و بازار هدف خاص داشته باشید[/h] شما نمی توانید تنها محصول را به نمایش بگذارید. شما باید یک داستان بزرگتر را به محصول خود پیوند دهید!
داستان و بازار هدف اپل چه بود؟ مدیر کل اپل " تیم کوک " دوست دارد بیان کند، اپل تلاش نمی کند بیشترین تعداد مدل های محصول را ارائه کند. بلکه " می خواهد بهترین محصولات" را تولید کند. اعلامیه جدید اپل با این مطلب بسیار همخوانی داشت. اپل آی فون را با مدل 5S ارتقا می دهد که پیشرفته ترین گوشی این شرکت محسوب می شود. و با اینکه مدل 5C کمی ارزان تر است، به هیچ وجه ارزان قیمت در نظر گرفته نمی شود. قیمت این مدل بدون قرارداد با یک اپراتور تلفن همراه بیش از 500 دلار می شود. اپل این سیگنال را منتشر می کند که شرکت دوست ندارد در بازارهای ارزان وارد شود و تنها به بخش بالایی بازار نگاه می کند. پس داستان مدل جدید اپل مانند ماشین های BMW در مقایسه با ماشین های فولکس واگن است. شرکت اول برای ثروتمندان ماشین می سازد، اما شرکت دوم برای افراد متوسط به پایین. البته شعار و داستان پشت محصول شما می تواند پیام های دیگر نیز ارائه کند. تنها مسئله مهم هدفمند بودن این داستان است.
اگر جالب بود اینجا کلیک کنید.
تمام کارشناسان بازاریابی همیشه به دنبال فروش بالای محصول هستند. در این رابطه بهتر است به شرکتی نگاه کنیم که اکثر افراد آن را بهترین شرکت در فروش محصولات جدید می دانند. بیایید ببینیم شرکت اپل چطور فروش محصولات جدید خود را به نهایت می رساند؟
اپل مطمئنا یکی از مهم ترین و معروف ترین شرکت های جهان محسوب می شود. مدل های iPhone 5S و iPone 5C مدرکی برای توانایی این شرکت در پرفروش کردن و تبلیغات محصولات جدید
![apple_branding2.jpg](/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fwebbranding.ir%2Fimages%2Fbranding%2Fbrand_managment%2Fapple_branding2.jpg&hash=3b6e54a8d8658c2431adaeef2887d13b)
اپل برای فروش محصولات جدید معمولا یک رویداد(مراسم) برگزار می کند. برای دو محصول اخیر، مراسم 90 دقیقه طول کشید و مجری آن لویس کاستلر بود. 6 نکته که در بخش های زیر بیان می شوند، نکات مهمی است که در این مراسم (و سایر رویدادهای) اپل به چشم می خورند.
! مدت هاست که بر روی برند اپل و بازاریابی ایشان در حال مطالعه هستم و این مقاله با دانش اندک من تنظیم شده و امیدوارم کاستی ها را با بزرگواری نادیده بگیرید. [h=2]تمرین، تمرین، تمرین[/h] و باز هم تمرین ! نکته مراسم اپل این است که کمپین های آن کاملا از پیش تعریف شده هستند. هر کسی در جای خودش می نشیند و مراسم دقیقا سر وقت شروع می شود. و واقعا مراسم نیز بسیار راحت و روان برگزار می شود. اما چطور چنین حسی در حضار ایجاد می کنند؟ آنها تمرین و تکرار دارند! آنها به دفعات مراسم را تمرین می کنند. برای این کار شما باید کار را زودتر از موعد شروع کنید. اگر برای معرفی محصول جدید، یک رویداد برگزار می کنید، باید چند هفته قبل از اجرای مراسم، توضیحات در مورد نحوه استفاده و خصوصیات محصول خود، در اینترنت قرار دهید. این کار را آنقدر انجام دهید تا بتوانید در خواب نیز این خصوصیات را به راحتی بیان کنید. [h=2]یک داستان و بازار هدف خاص داشته باشید[/h] شما نمی توانید تنها محصول را به نمایش بگذارید. شما باید یک داستان بزرگتر را به محصول خود پیوند دهید!
![iphone-5c.jpg](/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fwebbranding.ir%2Fimages%2Fbranding%2Fbrand_managment%2Fiphone-5c.jpg&hash=b02e6930465c803e78eefdf4050ad820)
اگر جالب بود اینجا کلیک کنید.