برگزیده های پرشین تولز

اولین شورای ستاد هماهنگی سفرهای نوروزی كيش

cc.simin

Registered User
تاریخ عضویت
4 مارس 2015
نوشته‌ها
1,497
لایک‌ها
2
سن
34
محل سکونت
مالزی
اولین شورای ستاد هماهنگی سفرهای نوروزی كيش
اولین شورای ستاد هماهنگی سفرهای نوروزی كيش با هدف برنامه ریزی و میزبانی هر چه بهتر و مناسب تر از مسافران نوروز 94 با شرکت مسئولین شرکت های دولتی و فعالان بخش خصوصی در جزيره كيش برگزار شد

اولین جلسه ستاد هماهنگی گردشگري با حضورمديرعامل ، معاونان، مديران ومسئولان سازمان جزیره كيش وشركت هاي خصوصی تابعه، نمايندگان جوامع و اصناف مختلف جزیره كيش ومديران و روساي اداره ها و نهادهاي دولتي وخصوصي كيش عصر چهارشنبه 93/10/18 بر طبق آخرین گزارش از روابط عمومي واموربين الملل جزیره كيش ، برگزار شد.

دراين نشست جناب آقای دكتر مونسان از ايام تعطیلات نوروز به عنوان فرصتي مناسب و فوق العاده عالی براي منطقه آزاد جزیره كيش ياد كرد و اضافه کرد: تعطيلات نوروز ضمن اينكه ايام رونق گردشگری منطقه آزاد كيش است زمان بازاريابي و معرفي اين جزيره زیبای مرجاني به گردشگران و مسافران
تور کیش نوروز 1395 براي حضور مجدد آن ها در ديگر فصل های سال است.

ایشان با اشاره به تبديل گردشگري به صنعتی پر اهمیت و پردرامد در جهان امروز افزود: با در نظر گرفتن به رقابتی که بین تورهای خارجي و داخلی وجود دارد بايد با ارائه خدمات با كيفيت بالاتر و با هزينه هاي پايين تر بتوانيم علاوه برجايگزين کردن مقاصد گردشگري خارجي ، از خروج ارز و سرمایه ملی از كشور جلوگيري نماییم.

ایشان خاطر نشان کردند که هزينه هاي بسیار بالاي سفر به عنوان یکی از عوامل مهمی است که مانع رونق گردشگری میشود و افزود: براي رقابت با مقاصد کشورهایی مانند مالزی، تركيه و دبي و مقاصد دیگری که سالیانه گردشگران زیادی به سمت آنها کشیده میشوند بايد ضمن افزايش كيفيت و تنوع خدمات رفاهی تورهای داخلی، هزينه هاي گردشگري را تا حد امکان كاهش داد.

مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش با اشاره به اقدامات انجام شده توسط دولت تدبير و اميد كه فضایي مناسب براي توسعه گردشگري داخلی فراهم ساخته است فرمودند: در توسعه و پیشرفت منطقه آزاد كيش درمرحله اول براي رونق گردشگري داخلي و در مرحله دوم براي جذب گردشگران خارجي برنامه ريزي شده است.

ایشان در ادامه فرمودند برای انجام اين امر نیاز به همكاري همه بخش ها از جمله بخش خصوصي و دولتي درجزيره كيش است ایشان همچنین در بخش دیگری از صحبت های خود اضافه فرمودند که همه باید با همکاری و انسجام برای جذب گردشگران و ايجاد رضايتمندي از سفر به كيش از يك فرصت كوتاه يك بازخورد بلند مدت ايجاد كنيم.

جناب آقای دكتر مونسان بر این موضوع تاكيد كردند: همه بخش های دولتی وخصوصی بايد دقت نمایند حجم زياد ورود گردشگران، توجيهي براي ارائه خدمات نامناسب ندارد و د رخصوص كنترل قيمت ها، طرح پيشنهاد شده با نام جشنواره تخفيف ها درمراکز تجاری كيش اقدام مناسبی است كه ديگر جوامع هم بايد براي اين زمينه ها برنامه ريزي نمایند.

در ادامه مديرعامل سازمان منطقه آزاد جزیره كيش با اشاره به همزمان شدن ايام سوگواري دهه فاطميه (س) با سال نو 94 فرمود : درتصميم گيري براي نوروز بايد به برگزاري برنامه هاي متناسب با روزهاي سوگواري توجه شود وحضور هنرمندان درجزيره كيش ظرفيت خوبي براي اجراي برنامه هاي ويژه اين دهه وايجاد فضاي معنوي براي گردشگران است.

ایشان فرمودند: بخش هاي اجرایی ومدیریتی سازمان منطقه آزاد كيش درحال آماده سازي منطقه آزاد کیش براي استقبال وميزباني از مسافران نوروزی می باشند كه ترميم ، بازسازی آسفالت خيابان ها، سنگفرش معابر، مبلمان شهري و زيباسازي فضاي سبز از جمله اين اقدام ها به شمار می رود.

در ادامه خبر ایشان از پيگيري بهبود شرايط آنتن دهی خطوط موبایل و ارائه اينترنت وایرلس در اماكن عمومي ومراکز خرید خبر داد.

جناب آقای دكتر بر این موضوع تاكيد نمودند: فرودگاه و بندرگاه كيش به عنوان مجاری ورودی جذب مسافران نوروزی هستند پس بايد براي ارائه خدماتي بي نقص و خاطره انگيز در بدو ورود گردشگران آماده باشند.
مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش برگزاري تورهای دريايی جزیره کیش به جزاير اطراف از جمله جزیره هندورابي را ازديگر برنامه های آتی منطقه ازاد جزیره كيش براي ارائه به گردشگران نوروزي تور کیش نوروز 1395 ياد كرد.

ایشان با تاكيد براهميت پايش بهداشت محيط، آموزش به همه فعالان گردشگري با هدف ارائه خدمات مطلوب وكنترل قيمت ها فرمود : سازمان منطقه آزاد كيش به عنوان ناظر عالي امور درجزيره كيش فعاليت مي كند ودربخش نظارت برقيمت، بهداشت وكيفيت كالاها وخدمات جوامع واصناف گوناگون بايد خود كنترلي داشته باشند.

وي حضور بخش هاي خصوصي ودولتی كيش را درنمايشگاه هاي گردشگری بين المللي و خارجی را فرصت مناسبی براي معرفي اين جزيره به گردشگران و توریست های خارجي اشاره کرد و ابراز اميدواري كرد با همكاري بخش خصوصي و بخش دولتی با سازمان منطقه آزاد كيش گردشگري جزيره كيش در ايام نوروز و تمامي روزهاي سال رونق روز افزون يابد.

گفتني است مديران جوامع و اصناف نيز در اين نشست ضمن تقدير از برقراري پرواز كيش- استانبول درخصوص بيمه گردشگران، كنترل نرخ بليت هواپيما و برگزاري رالي خانواده پيشنهاد دادند.
 

m.n.yosefi

Registered User
تاریخ عضویت
14 ژوئن 2016
نوشته‌ها
402
لایک‌ها
0
سن
39
غار شاپور
غار شاپور در انتهای تنگ چوگان و در چهار کیلومتری شهر بیشاپور در شهرستان کازرون مهمترین پایتخت ساسانیان در ارتفاع حدود 800 متری از سطح زمین واقع شده است . و دهانهٔ آن حدود 30 متر است. در دهانه آن مجسمه واقع شده است به همین دلیل نما این غار شاپور گذاشته شده است. برای دریافت اطلاعات بیشتر با سایت جامع تور کیش همراه شوید.

غار شاپور، غاری که دهانه آن به حدود 30 متر می رسد و در ورودی آن یکی از عظیم ترین و عجیب ترین مجسمه های ایران قرار گرفته است. مجسمه شاپور از یک ستون چکیده غول پیکر که در این غار وجود داشته تراشیده شده و با وجود گذشت 1700سال هم چنان پابرجا است هر چند با دو دست شکسته. اما باید بدانید که این تنها مجسمه باقی مانده از دوران باستان است که حدود 7 متر ارتفاع و 3 متر عرض دارد. هتل های کیش


غار شاپور بر روی دیواره کوهی که دشت تنگ چوگان را به شکل نیم دایره در بر گرفته، بوجود آمده است. دیوارههای ورودی تنگه پوشیده از نقش برجسته هایی تراشیده شده بر روی سنگ هستند که هر یک بخشی از تاریخ دوره ساسانیان را به نمایش گذاشتهاند. در سمت راست ورودی تنگه آثار قلعهای، که گویا محل نگهبانی از شهر بیشابور بوده است، به چشم میخورد. کف دره بستر رود شاپور است که آب آن از طریق کانالهایی متعدد به داخل شهر منتقل میشده است. رستوران های کیش

این غار در موقعیت 12 کیلومتر از شهر کازرون به سوی شیراز در استان فارس، شهر باستانی بیشاپور قرار دارد. در مقابل بیشاپور دره زیبایی است که به آن تنگ چوگان گفته میشود. جاده آسفالته به طول 6 کیلومتر دره را به روستای تنگ چوگان متصل میکند، از این روستا با 1.30 ساعت کوهپیمایی میتوانیم به دهانه غار برسیم.
 
بالا