• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

اول مرغ بوده یا سئو یا تخم مرغ و تجربه کاربری ؟

webbranding.ir

Registered User
تاریخ عضویت
6 اکتبر 2012
نوشته‌ها
191
لایک‌ها
139
محل سکونت
tehran
یکی از بزرگترین نقدهایی که در مورد فرآیند سئو وجود دارد، این است که سئو، کاملا خود مختار عمل می کند – یعنی، وب سایت ها، را طوری دستکاری می کنند تا ظاهری داشته باشند که موتورهای جست و جو، دوست دارند ببینند. متخصصین سئو، توجهی به فواید تجربه کاربری ندارند.


تجربه کاربری

به نظر می رسد، که یک تضاد بین سئو ( اگر نمی دانید سئو چیست اینجا کلیک کنید و بیشتر یاد بگیرید ) و ایجاد تجربه کاربری وجود دارد. از همه چیز گذشته، اگر شما، همیشه به دنبال موفقیت طبیعی در موتورهای جست و جو باشید، شما ناخودآگاه، محیطی را می سازید، که اصلا برای افراد واقعی جذاب و خوشایند نخواهد بود.



در واقع، من اصلا با این مسئله، موافق نیستم.


همان طور که در مثال های بعدی مشاهده می کنید، موارد زیادی وجود دارند که در آن، این دو مسئله، در کنار هم، به خوبی عمل می کنند. اگر شما عملکرد بهینه در هر دو حیطه داشته باشید، می توانید محیطی بسازید که به راحتی توسط موتورهای جست و جو، قابل دسترسی بوده و بازدیدکنندگان واقعی نیز، تجربه بسیار خوبی از سایت، خواهند داشت.



برای ایجاد تجربه کاربری و سئو بهتر از نقشه سایت(Sitemap) و ناویگیشن ساده استفاده کنید


استفاده از نقشه سایت و روش های ناویگیشن موثر، در دیدگاه سئو، اهمیت ویژه ای دارند. موتورهای جستو جو، بودجه کراولینگ محدودی دارند. یعنی آنها، تنها تعداد کمی از صفحات سایت شما را شاخص گذاری می کنند. اگر موتورهای جست و جو، در ناویگیت کردن مراحل متفاوت سایت، به مشکل بر بخورند(چه به علت نبود لینک درونی یا سیستم گشت زنی فلش یا نظیر آن )، احتمالا موتورهای جست و جو، توانایی کراول کردن را نخواهند داشت.
در نتیجه، نقشه سایت و استراتژی های گشت زنی موثر، برای موتورهای جست و جو خوب هستند. اما این مسئله باعث می شود، که کاربران نیز، به راحتی، از صفحات متفاوت سایت دیدن کنند. توجه داشته باشید، که کاربران نیز، از سادگی استقبال می کنند. در واقع، هیچ کسی، زمان کافی برای بررسی کردن دقیق صفحات را نداشته، تا بتواند اطلاعات مشخص را از میان، سیستمی پیچیده پیدا کند. شما باید اطلاعات را به راحتی در دسترس آنها قرار دهید و این مسئله به سیستم ناویگیشن ساده نیاز دارد.
بنابراین، هم کاربران و هم موتورهای جست و جو، از نقشه سایت و سیستم گشت زنی ساده – و مبتنی بر HTML سود خواهند برد. در چنین سیستم گشت زنی، تمامی صفحات سایت، با حداکثر سه کلیک، قابل دسترسی هستند.



عناصر تجربه کاربری و سئو را ترکیب کنید


peoples-and-ux.jpg
از دیدگاه سئو، مقدار زیادی متن، تأثیر مثبتی خواهد داشت. نه تنها، این مسئله باعث درک بهتر نقطه تمرکز سایت برای عنکبوت های موتورهای جست و جو می شود (و در نتیجه افزایش احتمالی اینکه، شما در کلمات مرتبط، رتبه بالاتری دریافت کنید)، بلکه قدرت کشف شدن کلمه کلیدی توسط وب مسترها را نیز افزایش می دهد. (و در نتیجه باعث افزایش رتبه شما در کلمات مختلف می شود).
اما از دیدگاه، تجربه کاربری، محتوایی که شامل مقدار زیادی متن پشت سر هم می شود، بسیار خسته کننده است. هیچ کسی دوست ندارد، بر روی یک وب سایت جدید کلیک کرده و حجم زیادی مطلب، در هر صفحه منتظر او باشد.
با توجه به این نکته، شما نباید بین محتوای متنی(محبوب موتورهای جست و جو)، و تجربه گرافیکی (محبوب بازدیدکنندگان)، انتخاب کنید. شما باید تعادل را رعایت کنید. از آنجا، که لحظات اول تعامل با وب سایت، اهمیت زیادی دارد، شما باید کاری کنید که بازدیدکنندگان، جذب سایت شوند. پس در محل ورود آنها به سایت، شما باید عناصر گرافیکی خوب را در بالای صفحه قرار دهید(جایی که معمولا، کاربران، اول با آن روبرو می شوند). برای محتوای متنی نیز، شما می توانید مطالب بلاگ را در پایین صفحه قرار دهید(که توسط موتورهای جست و جو نیز قابل دسترسی است.) بدین صورت، هر دو طرف راضی خواهند شد و شما موفق.



محتوا را برای کاربران و موتورهای جست و جو، تولید کنید


content-and-seo.jpg
همان طور، که هر وب مستری، با کمترین درک از سئو می داند، محتوا بیشترین اهمیت را در دنیای پست مدرن و وب سایت های دنیای جدید دارد. محتوای، فواید زیادی برای سئوی سایت دارد – از افزایش احتمال شاخص گذاری شدن سایت برای کلمات کلیدی هدفمند گرفته تا افزایش نمره "تازگی(Freshness)" کلی و در نتیجه افزایش رتبه بندی در موتورهای جست و جو. و در اکثر موارد، اضافه کردن محتوای با کیفیت به سایت، و به طور منظم، به معنای تجربه کاربری، بسیار بهتر نیز خواهد بود.
اشتباه افراد در زمان نوشتن محتوا، این است که نمی دانند، چطور آن را بهینه سازی کنند. دیگر، تراکم کلمات کلیدی، تأثیری در سئو ندارد، اما بسیاری از وب مسترها، هنوز باور دارند که باید پاراگراف هایی مثل مورد زیر را بسازند تا بتوانند در رتبه های بالای موتورهای جست و جو قرار گیرند.
" مغازه کادو فروش ملیسا، کادوهایی با کمترین قیمت را دارد. مغازه او، کادو مخصوص بانوان، کادو مخصوص مردان، کادو مخصوص کودکان، کادو مخصوص حیوانات خانگی و غیره را به فرش می رساند. کادوهای ارزان قیمت آن، برای هر موقعیتی مناسب هستند، پس حتما، در زمان نیاز به کادوی ارزان قیمت، به این مغازه سر بزنید."
نه ... این درست نیست!
در زمان انتخاب کلمات کلیدی، بهتر است، کلمات کلیدی هدفمند را در تگ های هدلاین، عنوان و متن اصل محتوا، قرار دهید. اما بیشتر از یک کلمه کلیدی را در هر بخش قرار ندهید. همین مقدار، برای بهینه شدن وب سایت برای موتور های جستجو کافی است ( در واقع، زیاده روی در قرار دادن کلمات کلیدی، می تواند شما را مستعد جریمه بهینه سازی بیش از حد کند). همین طور، این مسئله باعث آزار خوانندگان شده و حتی ممکن است، سایت شما را ترک کنند. امروز به نظر من در یک متن چگالی بیش از یک الی 3 درصد خطرناک است.



بعد از من صد بار تکرار کنید:


محتوای طبیعی، و با کیفیت هم برای خوانندگان و هم برای عنکبوت های موتور جست و جو، مفید است!



از فلش خودداری کنید

فکر کنم، هر کسی بداند که استفاده از فنآوری های از مد افتاده و قدیمی، مضر خواهد بود، نه؟
اگر مفید بود اینجا کلیک کنید و ادامه مطلب را بخوانید.
http://webbranding.ir/architecture-website-design/user-experience/chicken-and-egg-user-experience
 
بالا