• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

ایده یک ایرانی در ساخت جلیقه لرزشی، به واقعیت رسید

mrali1234

Registered User
تاریخ عضویت
15 سپتامبر 2012
نوشته‌ها
2,200
لایک‌ها
796
عنصر «هیجان» اصلی‌ترین عامل جذابیت بازی‌های کامپیوتری است و هر چه درجه‌ی این عنصر در بازی‌ها افزایش پیدا کند، بازی‌کننده‌ها نیز بیشتر سر ذوق می‌آیند. شرکت Immerz با تولید یک جلیقه هیجان را به سر حد جنون خواهد رساند!


irani-2.jpg
تصور کنید هنگام بازی‌های کامپیوتری یا دیدن فیلم‌های مهیج، یک جلیقه را پوشیده باشید و با هر حرکت اکشن یا هر تیراندازی و درگیری، شما نیز‌‌ همان میزان فشار و هیجان را با لرزش‌های مداوم روی قفسه سینه خود و پشت خود حس کنید!
این دقیقاً کاری است که جلیقه ای به نام KOR-FX قرار است برای شما انجام دهد. ایده‌ی ساخت این جلیقه‌ها توسط فیزیکدان ایرانی-آمریکایی شهریار افشار ارائه شده است. آقای افشار هنگامی که در اتاق خود برای یک سخنرانی آماده می‌شد، با یک دانشجوی پر سر و صدا در اتاق کناری خود دست و پنجه نرم می‌کرد که از قضا یک جلیقه پوشیده بود. این جلیقه، جرقه‌ای در ذهن آقای افشار زد تا با تولید جلیقه‌های لرزشی تجربه جدیدی از «هیجان» را برای بازی کننده‌ها به ارمغان بیاورد.
حدود 5 سال بعد از آن ماجرا آقای افشار شرکتی به نام Immerz را پیدا کرد تا ایده‌ی مفهومی خود را با آن‌ها در میان بگذارد و در صورت تأیید به تولید برسد. طرح اولیه‌ی این وسیله در نمایشگاه Consumer Electronics Show در سال 2010 معرفی شد و حالا 4 سال بعد و پس از تست‌های بسیار، این وسیله برای تولید انبوه روانه‌ی کارخانه شده است.
دلیل اصلی تأخیر در تولید انبوه این جلیقه‌ها، صرف زمان بسیار برای هماهنگ‌سازی آن با انواع فرم‌های بدن بازی‌کننده‌ها عنوان شده و در عین حال Immerz روی نرم‌افزار پردازشی و عوامل مؤثر دیگر بهینه‌سازی‌هایی‌ انجام داده است.
این جلیقه دارای یک سیستم وایرلس است که شما را به راحتی از بند PC یا کنسول‌های دیگر‌‌ رها می‌کند و همین طور دارای یک دکمه که می‌توانید میزان لرزش‌ها را با جزئیات بسیار و با توجه به میدان درگیری تعیین کنید.


آقای فاندتی، رییس کمپانی Immerz در وصف تجربه بازی با این جلیقه می‌گوید: «بعد از پوشیدن KOR-FX و تجربه‌ی بازی با آن حتی دیگر فراموش می‌کنید که قفسه سینه دارید! چون بدن شما اساساً تبدیل به یک ابزار می‌شود و مغز شما دست به ترجمه و تفسیر تأثیرات لرزش حاصل از انواع محتوا و حالات بازی می‌زند.»
شرکت Immerz ادعا می‌کند که این جلیقه قادر است با استفاده از الگوریتم‌های پیشرفته، هرگونه صوت خروجی از بازی، فیلم یا موسیقی را دریافت کند و آن را به لرزش‌های خاص تبدیل کند و مغز شما با تفسیر چنین لرزش‌هایی، تجربه یک دنیای مجازی را برای شما به واقعیت برساند.
KOR-FX برای بازی‌های اول شخص شو‌تر، بازی‌های مسابقه‌ای و رانندگی ساخته شده است و احتمالاً در ژوئن و در نمایشگاه Electronic Entertainment Expo برای عموم به نمایش در خواهد آمد.
این شرکت همچنین ایده‌هایی برای ایجاد این جلیقه‌ها برای بازی‌های موبایل و تبلت ارائه کرده است که به زودی کار بر روی آن‌ها را نیز شروع خواهد کرد.
 

Mr-Imn

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
14 می 2014
نوشته‌ها
5
لایک‌ها
3
اول فکر کردم توی ایران همچین چیزی ساخته شده . ولی در کل خیلی باحاله
ممنون از خبر
 
بالا