doctor.sniff
Registered User
- تاریخ عضویت
- 20 سپتامبر 2013
- نوشتهها
- 233
- لایکها
- 111
بعد چند روزی که سرم شلوغ بود امروز بالاخره وقت کردم یک مقاله کوچیک رو که چند روزی وقتم رو گرفت به اتمام برسونم و براتون به اشتراک بگذارم.
بگذارید مقاله امروز رو با یک سوال چهار گزینهای شروع کنیم.
کدام یک از جملات زیر صحیح است؟
الف) صفحات من به صورت XML هست و سایت من بطور کامل در سایتمپ قرارگرفته، پس سایت من باید به خوبی در گوگل ایندکس شده باشد.
ب) صفحات من کراول شدهاند، پس باید ایندکس بشوند.
پ) صفحات من ایندکس شدهاند، پس من باید در صفحات گوگل هرچند صفحه اول نباشه حضور داشته باشم.
ت) هیچ کدام از موارد بالا
اگر انتخاب شما، گزینههای الف، ب و پ بود، به شما تبریک میگویم، شما بخشی از جامعه بزرگ متخصصین سئو هستید، که عملکرد موتورهای جست و جو ( به حق) شما را کمی گیج کرده است. بهتره در ادامه باهم روند قرار گرفتن صفحات سایت را در صفحات جستجوی گوگل بررسی کنیم.
سطوح شاخص گذاری
موتورهای جستوجو وب را کراول کرده و بر اساس چندین پارامتر، صفحههای قابل ایندکس شدن را انتخاب میکنند. این مقیاس نشان دهنده سطوح متفاوت شاخصگذاری است.
حالاتی که در زیر اشاره میتواند چرخه تولید یا عدم تولید ایندکس برای صفحات سایت ما باشد. پس دقت کنید.
1. صفحه ما هیچ وقت توسط کراولر دیده نمیشود (بیشتر در سایتها، بلاگها و صفحاتی دیده میشود که هیچ لینک و ارتباطی با دنیای خارج ندارند.)
2. صفحه توسط کراولر دیده میشود، اما هرگز کراول نمیشود (احتمالا به این خاطر که به صفحهای بی اهمیت و دور از دسترس لینک شده است.)
3. صفحه کراول میشود، اما ایندکس گذاری نمیشود (معمولا به علت رتبه Pagerank/ لینک ضعیف یا کپیبرداری بدون استفاده از نقل قولها)
4. صفحه تنها در شاخصهای تخصصی ذخیره میشود( مثلا GG blogsearch، Base، جستوجوی تصویری بینگ و غیره)
5. صفحه در شاخص تکمیلی یا ثانویه ذخیره میشود ( به دلایل متفاوت، شامل رتبه PageRank/لینک های ضعیف، محتوای تکراری و غیره)
6. صفحه به طور موقت در شاخص اصلی ذخیره میشود (اما اگر از لینکهای موقت استفاده شده باشد، احتمال حذف شدنش وجود دارد.)
7. صفحه در ایندکس اصلی برای همیشه ذخیره میشود (البته این همیشگی منظور نزدیکترین تعریف زمانی ممکن در دنیای وب میباشد.)
نکته مهم: هر چه قدمت دامین شما بیشتر باشد، احتمال کراول و ایندکس شدن شما توسط موتورهای جستجوگر، بیشتر میشود.
در این قسمت مباحث پایهای مورد بحث قرار گرفت، اما شما میتوانید با استفاده از آن، به وبمسترها توضیح دهید که چرا صفحات آنها ترافیک جذب نمیکند. حتی وقتی که پارامترهایی مثل نقشه سایت، ساخت بلاگ و غیره را رعایت میکنند، کراولر گوگل وبمستر به آنها میگوید که باید ترافیک بیشتری جذب کنند! اگر میخواهید مشخص کنید که یک صفحه (یا تعدادی از صفحات) واقعا در شاخصهای اصلی موتورها قرار گرفته اند یا خیر، تنها دو راه قطعی دارید:
عبارتهایی را جست و جو کنید که صفحه شما در آن نام برده شده است. ببینید که آیا صفحه شما ظاهر می شود یا خیر. (البته بدون استفاده از &filter=0 در استرینگ URL)
لاگ های ترافیک خود را بررسی کرده و ببینید که آیا کواریها به طور فعال، ترافیک را به سایت شما می فرستند یا خیر.
برای همین من عاشق متریکی هستم که در آن تعداد صفحاتی نشان داده میشود که حداقل یک ویزیت را از موتور جستجو در هر ماه دریافت میکنید. اگر عدد روند مثبت داشته باشند، شما حداقل مطمئن میشود که موتور شما را شاخصگذاری میکند (و صفحه خود را کنار نمی گذارید!)
منبع: دیجی سئو - ایندکس صفحات در گوگل
دریافت فایل پی دی اف: http://fsnet.ir/home/1/files/ایندکس صفحات در گوگل.pdf
بگذارید مقاله امروز رو با یک سوال چهار گزینهای شروع کنیم.
کدام یک از جملات زیر صحیح است؟
الف) صفحات من به صورت XML هست و سایت من بطور کامل در سایتمپ قرارگرفته، پس سایت من باید به خوبی در گوگل ایندکس شده باشد.
ب) صفحات من کراول شدهاند، پس باید ایندکس بشوند.
پ) صفحات من ایندکس شدهاند، پس من باید در صفحات گوگل هرچند صفحه اول نباشه حضور داشته باشم.
ت) هیچ کدام از موارد بالا
اگر انتخاب شما، گزینههای الف، ب و پ بود، به شما تبریک میگویم، شما بخشی از جامعه بزرگ متخصصین سئو هستید، که عملکرد موتورهای جست و جو ( به حق) شما را کمی گیج کرده است. بهتره در ادامه باهم روند قرار گرفتن صفحات سایت را در صفحات جستجوی گوگل بررسی کنیم.
سطوح شاخص گذاری
موتورهای جستوجو وب را کراول کرده و بر اساس چندین پارامتر، صفحههای قابل ایندکس شدن را انتخاب میکنند. این مقیاس نشان دهنده سطوح متفاوت شاخصگذاری است.
حالاتی که در زیر اشاره میتواند چرخه تولید یا عدم تولید ایندکس برای صفحات سایت ما باشد. پس دقت کنید.
1. صفحه ما هیچ وقت توسط کراولر دیده نمیشود (بیشتر در سایتها، بلاگها و صفحاتی دیده میشود که هیچ لینک و ارتباطی با دنیای خارج ندارند.)
2. صفحه توسط کراولر دیده میشود، اما هرگز کراول نمیشود (احتمالا به این خاطر که به صفحهای بی اهمیت و دور از دسترس لینک شده است.)
3. صفحه کراول میشود، اما ایندکس گذاری نمیشود (معمولا به علت رتبه Pagerank/ لینک ضعیف یا کپیبرداری بدون استفاده از نقل قولها)
4. صفحه تنها در شاخصهای تخصصی ذخیره میشود( مثلا GG blogsearch، Base، جستوجوی تصویری بینگ و غیره)
5. صفحه در شاخص تکمیلی یا ثانویه ذخیره میشود ( به دلایل متفاوت، شامل رتبه PageRank/لینک های ضعیف، محتوای تکراری و غیره)
6. صفحه به طور موقت در شاخص اصلی ذخیره میشود (اما اگر از لینکهای موقت استفاده شده باشد، احتمال حذف شدنش وجود دارد.)
7. صفحه در ایندکس اصلی برای همیشه ذخیره میشود (البته این همیشگی منظور نزدیکترین تعریف زمانی ممکن در دنیای وب میباشد.)
نکته مهم: هر چه قدمت دامین شما بیشتر باشد، احتمال کراول و ایندکس شدن شما توسط موتورهای جستجوگر، بیشتر میشود.
در این قسمت مباحث پایهای مورد بحث قرار گرفت، اما شما میتوانید با استفاده از آن، به وبمسترها توضیح دهید که چرا صفحات آنها ترافیک جذب نمیکند. حتی وقتی که پارامترهایی مثل نقشه سایت، ساخت بلاگ و غیره را رعایت میکنند، کراولر گوگل وبمستر به آنها میگوید که باید ترافیک بیشتری جذب کنند! اگر میخواهید مشخص کنید که یک صفحه (یا تعدادی از صفحات) واقعا در شاخصهای اصلی موتورها قرار گرفته اند یا خیر، تنها دو راه قطعی دارید:
عبارتهایی را جست و جو کنید که صفحه شما در آن نام برده شده است. ببینید که آیا صفحه شما ظاهر می شود یا خیر. (البته بدون استفاده از &filter=0 در استرینگ URL)
لاگ های ترافیک خود را بررسی کرده و ببینید که آیا کواریها به طور فعال، ترافیک را به سایت شما می فرستند یا خیر.
برای همین من عاشق متریکی هستم که در آن تعداد صفحاتی نشان داده میشود که حداقل یک ویزیت را از موتور جستجو در هر ماه دریافت میکنید. اگر عدد روند مثبت داشته باشند، شما حداقل مطمئن میشود که موتور شما را شاخصگذاری میکند (و صفحه خود را کنار نمی گذارید!)
منبع: دیجی سئو - ایندکس صفحات در گوگل
دریافت فایل پی دی اف: http://fsnet.ir/home/1/files/ایندکس صفحات در گوگل.pdf