• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

بازاريابي از طريق اينترنت چه فوايدي دارد ؟ [ مقالات] شماره دو

Hamid2day

مدیر ارشد بازنشسته
تاریخ عضویت
1 مارس 2006
نوشته‌ها
21,296
لایک‌ها
20,172
محل سکونت
اوهایو - دیتون
مجموعه مقالات تجارت و درآمد اینترنتی | شماره 2

اگر شما هم مانند من عاشق کارتان هستيد مطمئن هستم که ميل داريد تا حد ممکن آنرا توسعه دهيد.

هرچه توليد مي کنيد و يا هر خدماتی که ارائه می دهيد آيا نمی خواهيد از بهترين راه موجود يعنی اينترنت آنرا گسترش دهيد ؟ خصوصا اگر از فوايد آن مطلع باشيد؟

شما مايليد خدمات و کار خود را روی خط عرضه کنيد زيرا :


1- کم دردسر است

نيازی نيست لزوما بازارياب کامل و بی عيب و نقصی باشيد تا محصولاتتان را بطور موثر روی خط عرضه کنيد. هنگامی که با مردم بصورت رو در رو صحبت می کنيد برای اينکه مورد تائيد واقع شويد مدت زمان زيادی طول می کشد تا حرفها، محصولات و قفسه اجناس را آماده کنيد.

اما پشت کامپيوتر کسی اهميت نمی دهد اگر جين و تی شرت بپوشيد، نياز نداريد با عجله به مغازه فتوکپی و يا پرينت برويد و تمامی صحبت هايتان تبديل می شود به يک مقاله کوتاه. اين به مراتب ساده تر است که يک مقاله بنويسيد و بتوانيد سر فرصت آنرا بارها تصحيح کنيد و با کليک کردن يک کليد ارسالش کنيد.

2- برای بازارياب نه چندان جسور، خطر تحديد کننده اي وجود ندارد

روند حرکت فروش خيلي راحت است. روی اينترنت شما به طور مستقيم با مخالفت ها و عدم پذيرش ها مواجه نيستيد. حتی اگر در روابط عمومی، حرفه ای باشيد و بتوانيد با اعتماد به نفس و صريح خود را معرفی کنيد ، معرفی خودتان از طريق کلمات چاپ شده آسان تر است.

افراد روی خط هنگامی که شما را می يابند مشتريان حی و حاضر هستند. آنها اطلاعات می خواهند و تحويل هر چه سريع تر محصولات برايشان مهم است به همان سرعت و سهولتی که روی خط سفارش داده اند.

3- بسيار راحت و بی دردسر است

لزومی ندارد محصولات را با خود حمل کنيد و اجباری نداريد فهرست انبار را کنترل کنيد.

هنگامی که می خواهيد محصولات الکترونيکی خود مثل کتابهای الکترونيکی و گزارشات الکترونيکي را عرضه کنيد نيازی به بسته بندی و مهر و پست نداريد.

4- وقت کمتری صرف می شود

عرضه اجناس و بازاريابی روی خط موجب صرفه جويی در زمان می شود زيرا می توانيد تمام حوزه های کار را در يک مکان انجام دهيد.
حضور در جلسات يا ارائه و معرفی کار نياز به آماده شدن دارد، رانندگی و ترافيک چندين ساعت وقت می گيرد.

ممکن است ماهها فروشی نداشته باشيد. در کامپيوتر با سريع ترين حالت ممکن هزاران پيام می فرستيد بدون اينکه نياز داشته باشيد حتي لباس راحتي خود را عوض کنيد.

5- مقرون به صرفه است

می توانيد کارتان را با کمترين سرمايه شروع کنيد.

اکثر کارهای اينترنتی دفترشان در خانه است. وب سايت ها به شرکت هاي مجازي تبديل شده اند.

هزينه برقرای يک شرکت را با هزينه گرفتن يک وب سايت مقايسه کنيد. ميليونها ريال هزينه ماهانه به صدها هزار تبديل مي شود. می توانيد يک مشاور مجازي از يک موسسه فنی محلی، با يک حقوق مناسب استخدام کنيد که به فروش رو به رشد شما کمک کند.

در مورد مشاوران مجازي در مقاله ديگري اشاره شده است.

6- گسترده است و امکانات نامحدود دارد

ممکن است در حال حاضر ميليونر نباشيد اما ممکن است در آينده يک ميليونرشويد. شبکه جهانی وب در انتظار خلاقيت منحصر به فرد شماست. مردم هر روز آماده خريد هستند. حتی با کوتاهترين زمانی که صرف می کنيد موفقيت های بزرگ به بار خواهد آمد.


7- ايده ها و افکار جديد در اين روش حمايت مي شوند

می توانيد تبادل افکار و اطلاعات داشته باشيد و دوستان حرفه اي قابل اطمينان و متخصصين با کفايتی بيابيد که شما را در ماجراهای روی خط ياری کنند. مردم روی خط بسيار صميمی تر هستند.

8- اين يک ماجراجويی عظيم است

با افراد فوق العاده ای از سرتاسر دنيا آشنا می شويد که می خواهند شما را بشناشند حتی از شما خريد کنند.

فقط به خاطر داشته باشيد مانند يک باغ، يک اقدام جديد زمان می خواهد تا کاشته ، آبياری و تغذيه شود و علف های هرزش گرفته شده و در آخر به محصول دادن برسد. زود مايوس نشويد.

همچنان صبور باشيد و از پيشرفت کار لذت ببريد.

=-----------=
با تشکر از مهندس محمود بشاش | www.mahmoodb.com
 

manotoDVD

Registered User
تاریخ عضویت
14 آپریل 2011
نوشته‌ها
68
لایک‌ها
7
در عصر «كار حرفه اي و سرعت در انجام كار»، توجه به اين نكته بسيار حائز اهميت است كه بازيگران، بايستي اصول، قواعد و قوانين بازي را نيز بخوبي بدانند. متاسفانه در ايران، بسياري از شركت ها و موسسات، بي آن كه به قواعد بازي توجه كنند، شروع به بازي مي كنند و در اكثر موارد به جاي معرفي، تبليغ يا جا انداختن علامت تجاري «مشتري»، باعث «بدنامي» و «ضد تبليغ» محصول يا خدمات مشتري خود مي شوند. آنها بسادگي نمي دانند كه چگونه بايد وارد گود «بازاريابي الكترونيكي» E-Marketing شد بي آن كه مارك Spammer خورد. ارسال كنندگان نامه هاي الكترونيكي ناخواسته با اين گونه اقدامات خود نه تنها مشكلي از مشكلات «مشتري» خود حل نمي كنند، بلكه مشكلات بيشتري برايش فراهم مي آورند. از دست دادن اعتبار و آبروي اينترنتي، روند رو به رشد سايت هاي اينترنتي ايراني است، فقط به دليل همان مشكل ديرينه است كه آدم هاي بي تخصص، بي توجه و بي اطلاع از قواعد و قوانين بازي روي به اين بازي پر حادثه و پرمخاطره آورده اند.



در سال، در ايالات متحده و در اكثر كشورهاي اروپايي و حتي همين اخيراً در نزديكي خودمان در دبي، براي معرفي، توضيح و آموزش هر يك از اصول، قواعد و قوانيني كه بايد در «بازاريابي الكترونيكي» و خصوصاً «بازاريابي از طريق پست الكترونيك» توسط «بازارياب» رعايت شود، ساعت ها و گاه روزها سمينار و كارگاه هاي آموزش برگزار مي شود و تازه وارد ها و نوآمدگان و حتي «بازارياب هاي الكترونيكي حرفه اي با سابقه» در آن جلسات و سمينار ها شركت مي كنند تا اطلاعاتشان نسبت به آنچه كه بر روي اينترنت گاه به صورت لحظه اي در حال تحول و تكامل است - يعني تمام آن جنبه هاي مربوط به «كار» بر روي اينترنت و «تجارت الكترونيكي» يا «دولت الكترونيكي» و نيز شيوه هاي نوين بازاريابي و تبليغات اينترنتي - به روز و به هنگام شود.

آنگاه كه آنها در حال برگزاري و شركت در اين سمينارها و جلسات هستند، در همين ايران خودمان، در برخي فروشندگان و مغازه هاي كامپيوتري در پاساژهايي آن چناني و اين چنيني، علناً سرگرم فروش برنامه هاي Hack و Crack و Email Harvester ها و ليست بلند بالاي كاربران ايراني و خارجي اينترنتي هستند. كداميك از مراجع قانوني، چنين مجوزهايي را براي اين فروشگاه ها و حتي برخي شركت ها صادر كرده اند كه آنها مي توانند به همين راحتي در اين حوزه تخصصي و حساس فعاليت كنند سوالي است كه معلوم نيست چه كسي به آن پاسخ خواهد داد. آنگاه كه آنها در حال برگزاري و شركت در سمينارها و جلسات آشنايي با اصول و قواعد بازاريابي هاي درست و قانونمند اينترنتي هستند، برخي بي خبران و ناآگاهان از قضايا با استفاده از برنامه هاي ارسال انبوه نامه هاي الكترونيكي، كاربران اينترنتي (چه ايراني و چه خارجي) را هدف آماجي از نامه هاي تبليغي خود قرار داده اند و تازه اين طرف و آن طرف آگهي مي زنند و صراحتاً اعلام مي كنند كه «بر روي اينترنت و با Email بازاريابي اينترنتي» مي كنند.

نا آگاهي و عدم اطلاع از اصول، قواعد و قوانين «بازاريابي اينترنتي» نه تنها خود اين به اصطلاح «بازارياب هاي قلابي اينترنتي» را در آينده اي نه چندان دور به زحمت و دردسر مي اندازد، بلكه بيشتر و متاسفانه باعث «بي اعتبار» شدن و «بد سابقه» شدن مشتريان (از همه جا بي خبر) آنها مي شود.

مهمترين اصل در بازاريابي از طريق پست الكترونيك يا Email Marketing آن است كه ارسال كننده پيام هاي بازرگاني بايستي قبلاً از مخاطب «اجازه بگيرد» يا به عبارت ديگر «مخاطب يا كاربر اينترنتي» خود دريافت «خبرنامه ها و نامه هاي تبليغي» آن شركت ارسال كننده را با تنظيم و تكميل فرم ها و طي مراحلي درخواست كرده باشد. و اين همان چيزي است كه كمتر شركت يا سايت تبليغي اينترنتي زحمت رعايت آن را به خود داده است. بي رويه، پشت سر هم و بدون داشتن «اجازه صريح و شفاف» از مخاطبين، شركت هايي به نام «تبليغ اينترنتي» سيلي از نامه ها و خبرنامه هاي الكترونيكي خود را به سوي شركت ها و آدرس هاي اينترنتي كه در اختيار دارند (يا خريداري كرده اند) روانه مي سازند. البته اين موضوع، مساله اي نيست كه تنها در ايران رخ مي دهد، اسپم كننده هاي بسياري در سرتاسر دنيا سرگرم اين كار هستند و خبرنامه هاي تبليغاتي خود را به اين سو و آن سو ارسال مي كنند، اما اين حركت در كل محكوم است و شركت هاي معتبر، هيچگاه نامه يا خبرنامه اي را بدون «درخواست» و «اجازه» صريح و قاطع (در برخي موارد پس از حداقل دو بار تاييد مخاطب) براي كسي (در اينجا كاربر اينترنتي كه داراي آدرس پست الكترونيكي است) ارسال نمي كنند.

بازاريابي از طريق پست الكترونيك مقوله ي جديدي است، اصول، قواعد و قوانيني دارد كه رعايت آنها امري ضروري و اجباري است. با رعايت آن اصول است كه مي توان موفق شد.​
 
بالا