فرشاد حیدری
Registered User
بازاریابی محتوا یا همان Content Marketing برای خیلی از علاقه مندان به حوزه بازاریابی واژه ناآشنایی است و یا برای آن دسته از افرادی هم که آشنا است، آن را در ایران جدی نمی گیرند. با من باشید تا در این مقاله ببینیم که بازاریابی محتوا چیست؟
محتوای مفید باید هسته و مرکز محتوایی شما باشد
اثربخشی بازاریابی سنتی، لحظه به لحظه کم و کمتر می شود؛ شما به عنوان یک بازاریاب با تفکر رو به جلو، حتما می دانید که راه بهتری وجود دارد.
وارد صحنه بازاریابی محتوا #Content_Marketing شوید.
بازاریابی محتوا یک رویکرد استراتژیک بازاریابی است که بر تولید و توزیع محتوای با ارزش مناسب و منسجم تمرکز دارد تا از این طریق بتوانید یک مخاطب خاص را جذب ودر کنار خود حفظ کنید و سرانجام به مخاطبی که به مشتری سودآور تبدیل شده، انگیزه ای برای فعالیت بدهید.
به جای چرب زبانی در مورد محصولات و خدمات تان، بهتر است به تولید محتوا بپردازید. چون از چشم انداز شما و مشتری ها واقعا مناسب و مفید است.تولید چنین محتوایی روند حل مسائل شما و مشتری را تسهیل می کند.
بازاریابی محتوا توسط برندهای پیشگام استفاده می شود
بررسی ها نشان می دهد اکثر قریب به اتفاق بازاریابان در دنیا، از بازاریابی محتوا استفاده می کنند. در واقع، بازاریابی محتوا توسط بسیاری از سازمان های سرشناس در دنیا از جمله پی اند جی، مایکروسافت، سیسکو سیستم، و جان دیر، استفاده می شود. البته کسب وکارهای کوچک و حتی فروشگاه هایی که توسط یک نفر اداره می شوند نیز در سرتاسر دنیا بازاریابی محتوا را ایجاد و اجرا می کنند. چرا؟ چون کار می کند! چون جواب می دهد!
در اینجا تنها یک نمونه از بازاریابی محتوا در عمل نشان داده می شود:
بازاریابی محتوا به شما و مشتری های شما کمک می کند حرف آخر را بزنید
به طور مشخص، استفاده از بازاریابی محتوا توسط بنگاه های اقتصادی، سه دلیل اصلی و در واقع سه مزیت به همراه دارد:
به ابتدای متن بازگردید و تعریف بازاریابی محتوا را دوباره بخوانید، ولی این بار کلمه “مناسب” و “با ارزش” را حذف کنید. این تفاوتی است که بین بازاریابی محتوا و سایر نخاله های اطلاعاتی وجود داردکه از سمت شرکت هایی که سعی دارند به شما “خرت وپرت” بفروشند، به دست می آورید.
بازاریابی محتوا، بدون محتوای خوب غیر ممکن است
صرف نظر از اینکه کدام ترفندهای بازاریابی را به کار می برید، این نکته ضروری است که بازاریابی محتوا به عنوان بخشی از فرایند بازاریابی شما در نظر گرفته شود، نه به عنوان یک بخش جداگانه. محتوای باکیفیت، جزئی از تمام روشهای بازاریابی است:
بازاریابی رسانه های اجتماعی: استراتژی بازاریابی محتوا مقدم تر از استراتژی رسانه های اجتماعی است.
سئو: کسب و کارهایی از مزایای موتورهای جستجو بهره می برند که محتوای منسجم با کیفیت منتشر می کنند.
انتشار گزارشات خبری: در استراتژی های موفق جهت انتشار گزارشات خبری،مسائلی مورد توجه قرار میگیرد که از نظر خواننده دارای اهمیت باشد، نه از نظر کسب و کار مربوطه.
پرداخت در ازای کلیک: لازمه ی اثر بخش بودن روش پرداخت در ازای کلیک، وجود محتوای خوب در پس زمینه آن است.
بازاریابی جاذبه ای: محتوا، کلید به جنبش در آوردن مبادلات ورودی و مشتری های راغب است.
استراتژی محتوا: استراتژی محتوا، جزء لاینفک بیشتر استراتژی های بازاریابی محتوا است.
صحبت پایانی
بازاریابی محتوا یکی از شیرین ترین و جذاب ترین روش های بازاریابی می باشد. دنیای کسب و کارهای در دستان بازاریابان محتوا خواهد بود. محتوا شاه کلید تمام معادلات بازاریابی می باشد. دوستان عزیزم به نظر من شما باید همیشه در حوزه کاری خودتان دنبال یادگیری باشید. شما زمانی می توانید از بازاریابی محتوا به خوبی استفاده کنید که خودتان متخصص حوزه کاری خودتان باشید.
منبع : آترین وب
محتوای مفید باید هسته و مرکز محتوایی شما باشد
اثربخشی بازاریابی سنتی، لحظه به لحظه کم و کمتر می شود؛ شما به عنوان یک بازاریاب با تفکر رو به جلو، حتما می دانید که راه بهتری وجود دارد.
وارد صحنه بازاریابی محتوا #Content_Marketing شوید.
بازاریابی محتوا یک رویکرد استراتژیک بازاریابی است که بر تولید و توزیع محتوای با ارزش مناسب و منسجم تمرکز دارد تا از این طریق بتوانید یک مخاطب خاص را جذب ودر کنار خود حفظ کنید و سرانجام به مخاطبی که به مشتری سودآور تبدیل شده، انگیزه ای برای فعالیت بدهید.
به جای چرب زبانی در مورد محصولات و خدمات تان، بهتر است به تولید محتوا بپردازید. چون از چشم انداز شما و مشتری ها واقعا مناسب و مفید است.تولید چنین محتوایی روند حل مسائل شما و مشتری را تسهیل می کند.
بازاریابی محتوا توسط برندهای پیشگام استفاده می شود
بررسی ها نشان می دهد اکثر قریب به اتفاق بازاریابان در دنیا، از بازاریابی محتوا استفاده می کنند. در واقع، بازاریابی محتوا توسط بسیاری از سازمان های سرشناس در دنیا از جمله پی اند جی، مایکروسافت، سیسکو سیستم، و جان دیر، استفاده می شود. البته کسب وکارهای کوچک و حتی فروشگاه هایی که توسط یک نفر اداره می شوند نیز در سرتاسر دنیا بازاریابی محتوا را ایجاد و اجرا می کنند. چرا؟ چون کار می کند! چون جواب می دهد!
در اینجا تنها یک نمونه از بازاریابی محتوا در عمل نشان داده می شود:
بازاریابی محتوا به شما و مشتری های شما کمک می کند حرف آخر را بزنید
به طور مشخص، استفاده از بازاریابی محتوا توسط بنگاه های اقتصادی، سه دلیل اصلی و در واقع سه مزیت به همراه دارد:
- افزایش فروش
- صرفه جویی در هزینه
- مشتری های بهتر که وفادارتر هستند
به ابتدای متن بازگردید و تعریف بازاریابی محتوا را دوباره بخوانید، ولی این بار کلمه “مناسب” و “با ارزش” را حذف کنید. این تفاوتی است که بین بازاریابی محتوا و سایر نخاله های اطلاعاتی وجود داردکه از سمت شرکت هایی که سعی دارند به شما “خرت وپرت” بفروشند، به دست می آورید.
بازاریابی محتوا، بدون محتوای خوب غیر ممکن است
صرف نظر از اینکه کدام ترفندهای بازاریابی را به کار می برید، این نکته ضروری است که بازاریابی محتوا به عنوان بخشی از فرایند بازاریابی شما در نظر گرفته شود، نه به عنوان یک بخش جداگانه. محتوای باکیفیت، جزئی از تمام روشهای بازاریابی است:
بازاریابی رسانه های اجتماعی: استراتژی بازاریابی محتوا مقدم تر از استراتژی رسانه های اجتماعی است.
سئو: کسب و کارهایی از مزایای موتورهای جستجو بهره می برند که محتوای منسجم با کیفیت منتشر می کنند.
انتشار گزارشات خبری: در استراتژی های موفق جهت انتشار گزارشات خبری،مسائلی مورد توجه قرار میگیرد که از نظر خواننده دارای اهمیت باشد، نه از نظر کسب و کار مربوطه.
پرداخت در ازای کلیک: لازمه ی اثر بخش بودن روش پرداخت در ازای کلیک، وجود محتوای خوب در پس زمینه آن است.
بازاریابی جاذبه ای: محتوا، کلید به جنبش در آوردن مبادلات ورودی و مشتری های راغب است.
استراتژی محتوا: استراتژی محتوا، جزء لاینفک بیشتر استراتژی های بازاریابی محتوا است.
صحبت پایانی
بازاریابی محتوا یکی از شیرین ترین و جذاب ترین روش های بازاریابی می باشد. دنیای کسب و کارهای در دستان بازاریابان محتوا خواهد بود. محتوا شاه کلید تمام معادلات بازاریابی می باشد. دوستان عزیزم به نظر من شما باید همیشه در حوزه کاری خودتان دنبال یادگیری باشید. شما زمانی می توانید از بازاریابی محتوا به خوبی استفاده کنید که خودتان متخصص حوزه کاری خودتان باشید.
منبع : آترین وب