behnam 1375
Registered User
همان طور که انتظار می رفت بازار تبلت ها در سال ۲۰۱۳ سیر صعودی قابل توجهی داشته است و به گفته کارشناسان IDC در حدود ۲۱۷٫۱ میلیون دستگاه تبلت در سال گذشته میلادی به فروش رفته است که نسبت به سال ۲۰۱۲ رشد ۵۰٫۶ درصدی را نشان می دهد. البته با توجه به اشباع نسبی بازار رشد سالیانه کاهش یافته است کما اینکه میزان فروش سال ۲۰۱۲ نسبت به سال ۲۰۱۱ بیش از ۸۷ درصد افزایش داشت. اپل علی رغم رشد ۱۳٫۵ درصدی فروش به علت رشد بسیار زیاد دیگر تولید کنندگان با کاهش ۴٫۴ درصدی سهم خود در بازار مواجه شده و توانسته است ۳۳٫۸ درصد از ۳۸٫۲ درصد سال ۲۰۱۲ خود را حفظ کند. سامسونگ اما با نزدیک به دو برابر شدن فروش نسبت به سال ۲۰۱۲ توانست سهم خود از بازار را از ۱۳ درصد به ۱۸٫۸ درصد برساند. پس از دو ابرقدرت دنیای دیوایس های دیجیتال آمازون، ایسوس و لنوو قرار دارند که جمعاً در حدود ۱۸ درصد از بازار را از آن خود کرده اند. با توجه به اینکه اپل و آمازون علاوه بر سود حاصله از فروش تبلت ها درآمد زیادی از فروش نرم افزار های مربوط به آنها نیز دارند کاهش احتمالی رشد در سال های آتی، بیشتر تولید کنندگانی چون سامسونگ را تهدید می کند که فقط از فروش دیوایس و نه نرم افزار درآمد دارند