برگزیده های پرشین تولز

بازیابی عکس ها پس از آپدیت iOS 5

sajadsobh

Registered User
تاریخ عضویت
12 ژانویه 2012
نوشته‌ها
12
لایک‌ها
2
سیستم عامل iOS 5 دارای مشکلات متعددی بوده که در خبر های پیشین با آن ها آشنا شدید. مشکلاتی که با به روز رسانی iOS 5.0.1 هم هنوز کاملا بر طرف نشده اند و این احتمال می رود که به روز رسانی iOS 5.0.2 نیز در راه باشد. یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است با آن مواجه شده باشید پاک شدن عکس های گرفته شده توسط دوربین آیفون (یا آیپد) پس از آپدیت سیستم عامل به نسخه ی 5 آن است.

بسیاری از کاربران تعداد بسیار زیادی عکس در گوشی یا تبلت خود دارند بدون این که نسخه ی پشتیبانی از آن ها گرفته باشند. این کاربران پس از آپدیت دستگاه خود در کمال نا باوری با پاک شدن تمام این عکس ها مواجه شده اند. البته اگر دقیق تر بگوییم عکس ها پاک نشده اند، بلکه فقط نمایش داده نمی شوند. برای بازگرداندن عکس ها کافیست تا مراحل زیر را طی کنید(این راهنما برای کاربران ویندوز می باشد در صورت آشنایی با نرم افزار یا روشی مشابه برای Mac آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

1203201113043pm.jpg


1. ابتدا نرم افزار رایگان iExplorer را دانلود و نصب کنید. این نرم افزار به شما امکان می دهد که محتوی حافظه ی گجت های مبتنی بر iOS را مانند یک فلش مموری معمولی مشاهده کنید.

2. نرم افزار را اجرا کرده و سپس آیفون یا آیپد خود را از طریق USB به رایانه متصل کنید. نرم افزار باید بلافاصله دستگاه شما را شناخته و فایل ها و پوشه های درون آن را نمایش دهد. در همین جا اگر به قسمت ### Media/DCIM/Apple بروید می توانید عکس ها را مشاهده کرده و آن ها را روی رایانه ی خود کپی کنید. اما برای نمایش آن ها در گوشی یا تبلت خود مراحل بعدی را طی کنید.

3. در این مرحله باید فایل های زیر را روی دسکتاپ خود کپی کرده (برای پشتیبان گیری و اطمینان خاطر) و سپس آن ها را به وسیله ی iExplorer از روی گوشی یا تبلت خود پاک کنید:

/Media/DCIM/.MISC/Info.plist
/Media/PhotoData/MISC/DCIM_APPLE.plist
/Media/PhotoData/Photos.sqlite
/Media/PhotoData/PhotosAux.sqlite

4. پس از پاک کردن فایل های بالا باید دستگاه خود را Reboot کنید. (با نگه داشتن هم زمان دکمه ی Power و Home برای چند ثانیه این کار را انجام دهید تا لوگوی اپل مشاهده شود.)

با طی کردن تمامی مراحل بالا، عکس های شما باید در قسمت Camera Roll ظاهر شوند. بسته به تعداد عکس ها ممکن است چند دقیقه طول بکشد تا تمامی آن ها ظاهر شوند. نظرات خود در مورد این مطلب را با ما در میان بگذارید.


منبع | سها در facebook
:rolleyes:
 
بالا