من یخورده راهنمایی می کنم :
1 : طراحی صحنه بازی و کاراکتر ها
2 - کاراکتر کرم باید یک مووی کلیپ باشه ( نوع حرکتش بستگی داره چقدر بخوان بازی ساده/یا پیشرفته باشه. فقط باید ری تایم فریم اکشن اسکریپت بذاری، برای تغییر اندازه کرم، مثلا از فریم 1 تا 50 کرم 10 سانته و وقتی مثلا 5 ا سیب می خوره، باید مووی کلیپ بره به فریم 51 تا 100 که کرم بزرگتر شده و ... )
3 - باید از طریق اسکی کد کلید های جهت نمای کیبورد رو برای حرکت کرم ( راست چپ بالا پایین ) کنترل کنی. اینجا باید اکشن اسکریپت کار کنی. و یه سری کنترل هایی شرطی بذاری که کرم از صفحه خارج نشه. زیاد سخت نیست.
4 - باید سیب ها رو به صورت راندوم در صحنه ظاهر کنی، برای این کار باید دو عدد تصادفی تولید کنی که مختصات صحنه بازی رو معین می کنه، یکی ایکس که عرض صحنه است و ایگرگ که طول صحنه است. بازم باید با کنترلهای شرطی کنترل کنی که سیب ها توی صحنه بازی ظاهر بشن نه خارج صحنه یا گوشه ها.
5 - باید تشخیص برخورد رو کدنویسی کنی، برخورد ووی کلیپ کرم با گرافیک سیب، باید طوری کد بنویسی که اگه عرض مووی کلیپ کرم به عرضو طول سیب رسید سیب از صحنه حذف بشه و تعداد سیب های خورده شده رو هم توی یک متغیر ذخیره کنی برای اینکه بدونی هر چند تا سیب خورده شده باعث بزرگ شدن کرم بشه.
6 : سیستم امتیاز دهی هم که راحته یک تکس دانامیک می ذاری و هر بار سیب خورده میشه توی اکشن اسکریپت به متغیر امتیاز یه مقدار ثابت رو اضافه می کنی و جمه کل رو توی تکس داینامیک نشون میدی.
من سورس این بازی رو دارم البته به زبان پاسکال هستش.