من امروز اطلاعات مربوط به تعداد نمایش و تعداد کلیک آگهیها در شش ماه اول سال در سیستم ادگاه را بررسی کردم و به برآورد جالبی رسیدم.
برای خیلیها اهمیت دارد که بدانند به طور متوسط آگهی آنها پس از چند بار نمایش کلیک می خورد، مسلما این امر به عوامل مختلفی از جمله جذابیت آگهی، مکان قرار گرفتن آن در سایتها، نوع سایتها و غیره بستگی دارد ولی می توان یک آمار نسبی از این موضوع بدست آورد.
طبق آماری که من بدست آوردم تعداد کلیک بر روی هر آگهی در هر سایت تا حدود ده روز یک سیر صعودی و سپس یک سیر نزولی دارد، بر همین اساس به طور متوسط در ده روز اول به ازای هر 180 بار مشاهده یک بار کلیک صورت می پذیرد و در ده روز دوم تقریبا 220 بار مشاهده یک کلیک دارد.
البته برخی آگهیهای جذاب و متناسب با محتوا مخصوصا آنهایی که حس کنجکاوی را نیز برمی انگیزند، مثل این آگهی بیدفا: http://www.adgah.com/txt_images/1277_logo11.gif توانسته اند این آمار را به کمتر از 110 بار مشاهده نیز برسانند و آگهیهایی هم وجود داشته است که هر کلیکی به ازای بیش از 300 بار مشاهده صورت گرفته است.
آماری که ذکر کردم مربوط به آگهیهای بنری بود، در کل می توان گفت که یک آگهی بنری به طور متوسط به ازای هر 200 بار مشاهده یک بار کلیک می خورد و یک آگهی متنی هم تقریبا به ازای هر 300 بار.
برای خیلیها اهمیت دارد که بدانند به طور متوسط آگهی آنها پس از چند بار نمایش کلیک می خورد، مسلما این امر به عوامل مختلفی از جمله جذابیت آگهی، مکان قرار گرفتن آن در سایتها، نوع سایتها و غیره بستگی دارد ولی می توان یک آمار نسبی از این موضوع بدست آورد.
طبق آماری که من بدست آوردم تعداد کلیک بر روی هر آگهی در هر سایت تا حدود ده روز یک سیر صعودی و سپس یک سیر نزولی دارد، بر همین اساس به طور متوسط در ده روز اول به ازای هر 180 بار مشاهده یک بار کلیک صورت می پذیرد و در ده روز دوم تقریبا 220 بار مشاهده یک کلیک دارد.
البته برخی آگهیهای جذاب و متناسب با محتوا مخصوصا آنهایی که حس کنجکاوی را نیز برمی انگیزند، مثل این آگهی بیدفا: http://www.adgah.com/txt_images/1277_logo11.gif توانسته اند این آمار را به کمتر از 110 بار مشاهده نیز برسانند و آگهیهایی هم وجود داشته است که هر کلیکی به ازای بیش از 300 بار مشاهده صورت گرفته است.
آماری که ذکر کردم مربوط به آگهیهای بنری بود، در کل می توان گفت که یک آگهی بنری به طور متوسط به ازای هر 200 بار مشاهده یک بار کلیک می خورد و یک آگهی متنی هم تقریبا به ازای هر 300 بار.