• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

برنامه ریزی رستوران تالار پذیرایی

madareto.com

Registered User
تاریخ عضویت
24 جولای 2012
نوشته‌ها
153
لایک‌ها
51
سن
32
محل سکونت
Teh
%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%B1%DB%8C%D8%B2%DB%8C-%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%AA%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%B1-%D9%BE%D8%B0%DB%8C%D8%B1%D8%A7%DB%8C%DB%8C.jpg

برنامه ریزی راه اندازی تالار پذیرایی
اهمیت برنامه ریزی استراتژیک در تالار رستوران بسیار بالاست. شاید بتوان عصر حاضر را عصر برنامه ریزی نامید. بسیاری از رستوران ها بدون برنامه کار می کنند. در حقیقت مدیران آنها آنچنان سرگرم امورجاری هستند که فرصتی برای برنامه ریزی ندارند. زمانی که در مورد برنامه ریزی از آنها سوال می شود معمولا پاسخ آنها این گونه است :
برنامه ریزی برای شرکت ها و کارخانجات است ، یا برخی می گویند بدون برنامه ریزی هم می توان کار کرد.


tajhizat-talare-pazirayi-kabab001.jpg



ولی به اعتقاد کارشناسان گروه تخصصی راه اندازی تالار برنامه ریزی رسمی می تواند مزایای گوناگونی داشته باشد :

برنامه ریزی باعث می شود مدیریت بتواند پیشاپیش به صورت منظم بیندیشد.
باعث می شود برنامه های بلند مدتی را برای راه اندازی تالار یا رستوران خود طراحی نمایند.
ایجاد استاندارد در رویه های کاری می نماید.
آیتمی برای کنترل ایجاد می کند.

البته تفاوت هایی بین برنامه های سالانه با برنامه ریزی استراتژیک وجود دارد و این تفاوت را شاید بتوان در تعریف برنامه ریزی استراتژیک نمایان ساخت.
برنامه ریزی استراتژیک : فرآیندی که بدان وسیله بین تعیین هدفها و توانایی های رستوران از یک سو و فرصتهای در حال تغییر بازاریابی از سوی دیگر نوعی سازگاری استراتژیک وجود داشته باشد.
برای تشریح بیشتر این موضوع می توان در صنعت رستوران به تعدادی از تالارهای مطرح در سالیان گذشته اشاره نمود که به دلیل نداشتن برنامه استراتژیک و یا نامناسب تعداد پرسنل آنها به طور قابل ملاحظه ای کاهش یافته است و یا به دلیل عدم شناخت بازار اکثر رویاهای آنها طی مدت کوتاهی پس از فعالیت نابود گردیده اند شاید یکی از آیتم های قابل اشاره در این مورد منوی آنها باشد که با گذشت زمان طولانی بدون تغییر مانده است. با برنامه ریزی بلند مدت می توان مسیر توسعه را در کوتاه مدت پیمود.

گروه تخصصی راه اندازی رستوران و تالار با ارائه برنامه های استراتژیک مدون برای رستوران هایی که قصد حضور طولانی در بازار را دارند ، به مقابله با تغییرات محیطی و کسب فرصت های استثنایی می اندیشد.

Business plan در راه اندازی تالار
talare-pazirayi-kabab-benma001.jpg



مدل کسب و کار ، اساسی ترین گام در فرایند اندیشیدن به بقا و موفقیت تالار است. مدل کسب و کار ، بنیادی ترین سیستمی است که برند در خود دارد ، تا جایی که از آن با عنوان دی ان ای و ژنتیک برند یاد کرده اند.
همراه با راه اندازی هر تالار حرفه ای که گوشه چشمی به برند سازی نیز دارد مدل کسب و کار آن نیز متولد می گردد و این امر نشان دهنده ضرورت توجه به طراحی آگاهانه مدل های کسب و کار دارد که کاربرد بسیاری در برند سازی دارد.
برای طراحی استراتژی ابتدا باید مدل کسب و کار راه اندازی تالار را تهیه نمود. زیرا با توجه به محیط رقابتی باید چالش های بازاریابی تالار را در تعامل با شرایط محیطی درک کرده و برای گذر از آن استراتژی مناسب را فرموله نمود. پیشنهاد ما برای طراحی مدل کسب و کار بر آن است که کارافرینان بتوانند تراوشات ذهنی خود را در قالبی درآمد زا قرار دهند.

برای شروع چند مثال موفق از مدل کسب و کار می آوریم :
شرکت گوگل ، چرا شرکت گوگل به ارائه امکان جستجو در صفحات اینترنت می پردازد ، ولی در ازای آن از کاربران خود پولی نمی گیرد ؟
hp ،چرا شرکت اچ پی دستگاه های خود را با ضرر می فروشد ؟

برای طراحی مدل کسب و کار بهتر است به چندین سوال اساسی پاسخ دهیم :

1. مشتریان ما چه کسانی هستند؟ چه ویژگی ها ، چه نیازها و چه علایقی دارند ؟
2. شما برای جذب مشتریان چه ارزشی را خلق یا ارائه می نمایید ؟
3. مشتریان چگونه با محصولات و خدمات شما آشنا می گردند ؟
4. شما چگونه با مشتریانتان ارتباط برقرار می نمایید ؟
5. روش های کسب درآمد شما چگونه است ؟
6. فعالیت های کلیدی و اصلی شما کدامند ؟
7. آیا لازم است که تمامی فعالیت های کلیدی را خود شما انجام دهید ؟
8. منابع لازم برای انجام فعالیت های کلیدی شما کدام هستند ؟
9. ساختار هزینه های شما به چه ترتیبی است ؟

گروه آرمان فیدار مهام با طراحی مدل کسب و کار کامل ضریب موفقیت در راه اندازی تالار عروسی شما را بالا خواهد برد.



rahandazi-talar-dotayi001.jpg



در اینجا قصد داریم یک نمونه بسیار موفق از کسب و کار را برای شما تشریح نماییم :
در همه جای دنیا قیمت برای قشر دانشجو نقش تعیین کننده ای دارد !
یکی از پر کاربردترین مواردی که معمولا دانشجویان با آن روبرو هستند ، مسئله کپی می باشد ، که معمولا سهم بزرگی از هزینه های دانشجویی را شامل می شود. برای فروشگاه هایی که کار کپی را برای دانشجویان انجام می دهند هزینه هایی چون : کاغذ ، کاتریج و هزینه های ثابت متصور است که از ارزش افزوده ایجاد شده از عملیات پوشش داده می شوند.
اما سوال اینجاست یک فروشگاه تا کجا می تواند قیمت را کاهش دهد ؟؟
یک فروشگاه ژاپنی کپی را به صورت رایگان در اختیار دانشجو ها گذاشته و سود می نماید. بله سود می نماید.
این مثالی از یک ترفند موفق است.
تجهیزات آشپزخانه صنعتی
 
Last edited:
بالا