اعتبار لینک ها
این موضوع احتمالاً درست است که رنکینگ صفحات وب پس از طراحی وب با لینک های nofollow تغییر نمی کند. این بیانیه ممکن است کاملاً درست نباشد اما اجازه دهید ما به همین صورت فرض کنیم. سوال ما در اینجا برای زمان هایی مثل همین حالاست. در حال حاضر حتی اگر این لینک ها هیچ رتبه رنکینگی ایجاد نکنند، اما باید ببینید که آیا لینکی از طرف یک وب سایت معتبر و مرتبط و با ارزش می باشد یا خیر؟
برخی از متخصصین و مدرسین سئو می گویند که پس از طراحی وب سایتتان ، برای مدتی از لینک های nofollow استفاده نکنید و آنها را نادیده بگیرید و فقط لینک های معمولی دریافت نمایید. آنها می گویند در این آزمایش مسئله خاصی به نظر نمی رسد. مطمئناً شگفت زده خواهید شد، پس از طراحی وب اگرچه آن لینک های nofollow باعث ارتقاء رنکینگ PR نمی شوند اما دیگر سیگنال هایی که برای تعیین میزان ارتباط و اعتبار لینک است ، مورد استفاده قرار می گیرد.
الگوریتم جستجو
به دلیل وجود دلایل بسیار زیاد ، موتورهای جستجو طراحی و بهینه سازی شده تا بهترین نتایج را در اختیار افراد قرار دهد. الگوریتم های موتور جستجو به فاکتورهای سئوی Off page و On page در طراحی وب نگاه می کنند. اجازه دهید نگاهی به فاکتورها و عوامل off page بیاندازیم. یک لینک از یک وب سایت به وب سایت مقصد ارائه می شود. اگر آن لینک nofollow باشد، رتبه بندی صفحات PR در نظر گرفته نمی شود اما ما به دیگر سیگنال ها در الگوریتم نگاه می کنیم که لینک از یک وب سایت ارزشمند و معتبر دریافت شده باشد.
گوگل می گوید که بیش از 200 فاکتور در الگوریتم هایش وجود دارد و برخی معتقدند که این عوامل بیش از این حرفهاست، و چرا نباید مرتبط بودن لینک ها را در عوامل مرتبط قرار دهند. به این مثال توجه فرمایید: دو وب سایت دارای محتوا در صفحات خود هستند و تمامی فاکتورهای آن صفحات دقیقاً شبیه هم می باشد. هیچ انتخاب متفاوتی بین این دو وب سایت نیست.
بر اساس فاکتورهای On page (در طراحی وب ) یکی از وب سایت ها آمار بالاتری نسبت به دیگری داشته و یک رتبه رنکینگ بالاتری نسبت به دیگری دارد. فکر می کنید چرا؟ فاکتورهای موجود در وب سایت هر دو مشابه هستند، بنابراین رنکینگ باید بر اساس عوامل بیرونی سایت (off page) رتبه بندی شده باشد.
باید بگوییم که در حال حاضر هر دوی این وب سایت ها دارای یک مشخصات مشابه PR می باشند. هر دو دارای 1000 لینک ارتباطی با توزیع یکسان PR می باشند. همچنین دارای Anchor text هایی با توزیع یکسان و لینک های nofollow و follow به صورت یکسان هستند.
ما تمامی لینک های پیوندی و فاکتورهای نادیده گرفته شده را بررسی کردیم. در نهایت متوجه شدیم اگرچه لینک های وب سایت اولی اکثراً مرتبط با محتوای سایت پس از طراحی وب بوده ، اما لینک های وب سایت دوم از سایت های عمومی و نامرتبط دریافت شده و وب سایت اول رنکینگ بالاتری بدست آورده است.
تعداد کمی از افراد به این نقطه نظر و استدلال ها میرسند اما به نظر می رسد که لینک های nofollow اگر چه ممکن است تاثیری در رنکینگ نداشته باشد اما باعث ایجاد سیگنال های اعتباری و Relevancy در وب سایت خواهد شد.
یک زندگی جدید برای لینک های nofollow ؟
خوب، شاید فقط لینک های nofollow کلاً دارای ارزش و اعتبار برای وب سایت ها باشند اما ما نمی دانیم که این لینک ها چگونه برای یک وب سایت طراحی وب دارای ارزش هستند. اما اگر موتورهای جستجو به طور کامل این لینک ها را نادیده بگیرند (که نمی گیرند)، لینک های nofollow باید به همین دلایل، سیگنال هایی ارائه کنند. به نظر می رسد این سیگنال ها مشخصات لینک ها باشد.
آیا یک یا چند علائم مرتبط برای لینک های nofollow بیشتر وجود دارد؟ در حالی که ما نمی خواهیم نادیده گرفتن تگ های nofollow در طراحی وب ، سئو و برنامه های سئو داخلی را توصیه کنیم، اما حال به نظر می رسد که آن لینک های nofollow بیشتر از آنچه ما فکر می کردیم در طراحی وب سایت دارای ارزش و اعتبار می باشند.
این موضوع احتمالاً درست است که رنکینگ صفحات وب پس از طراحی وب با لینک های nofollow تغییر نمی کند. این بیانیه ممکن است کاملاً درست نباشد اما اجازه دهید ما به همین صورت فرض کنیم. سوال ما در اینجا برای زمان هایی مثل همین حالاست. در حال حاضر حتی اگر این لینک ها هیچ رتبه رنکینگی ایجاد نکنند، اما باید ببینید که آیا لینکی از طرف یک وب سایت معتبر و مرتبط و با ارزش می باشد یا خیر؟
برخی از متخصصین و مدرسین سئو می گویند که پس از طراحی وب سایتتان ، برای مدتی از لینک های nofollow استفاده نکنید و آنها را نادیده بگیرید و فقط لینک های معمولی دریافت نمایید. آنها می گویند در این آزمایش مسئله خاصی به نظر نمی رسد. مطمئناً شگفت زده خواهید شد، پس از طراحی وب اگرچه آن لینک های nofollow باعث ارتقاء رنکینگ PR نمی شوند اما دیگر سیگنال هایی که برای تعیین میزان ارتباط و اعتبار لینک است ، مورد استفاده قرار می گیرد.
الگوریتم جستجو
به دلیل وجود دلایل بسیار زیاد ، موتورهای جستجو طراحی و بهینه سازی شده تا بهترین نتایج را در اختیار افراد قرار دهد. الگوریتم های موتور جستجو به فاکتورهای سئوی Off page و On page در طراحی وب نگاه می کنند. اجازه دهید نگاهی به فاکتورها و عوامل off page بیاندازیم. یک لینک از یک وب سایت به وب سایت مقصد ارائه می شود. اگر آن لینک nofollow باشد، رتبه بندی صفحات PR در نظر گرفته نمی شود اما ما به دیگر سیگنال ها در الگوریتم نگاه می کنیم که لینک از یک وب سایت ارزشمند و معتبر دریافت شده باشد.
گوگل می گوید که بیش از 200 فاکتور در الگوریتم هایش وجود دارد و برخی معتقدند که این عوامل بیش از این حرفهاست، و چرا نباید مرتبط بودن لینک ها را در عوامل مرتبط قرار دهند. به این مثال توجه فرمایید: دو وب سایت دارای محتوا در صفحات خود هستند و تمامی فاکتورهای آن صفحات دقیقاً شبیه هم می باشد. هیچ انتخاب متفاوتی بین این دو وب سایت نیست.
بر اساس فاکتورهای On page (در طراحی وب ) یکی از وب سایت ها آمار بالاتری نسبت به دیگری داشته و یک رتبه رنکینگ بالاتری نسبت به دیگری دارد. فکر می کنید چرا؟ فاکتورهای موجود در وب سایت هر دو مشابه هستند، بنابراین رنکینگ باید بر اساس عوامل بیرونی سایت (off page) رتبه بندی شده باشد.
باید بگوییم که در حال حاضر هر دوی این وب سایت ها دارای یک مشخصات مشابه PR می باشند. هر دو دارای 1000 لینک ارتباطی با توزیع یکسان PR می باشند. همچنین دارای Anchor text هایی با توزیع یکسان و لینک های nofollow و follow به صورت یکسان هستند.
ما تمامی لینک های پیوندی و فاکتورهای نادیده گرفته شده را بررسی کردیم. در نهایت متوجه شدیم اگرچه لینک های وب سایت اولی اکثراً مرتبط با محتوای سایت پس از طراحی وب بوده ، اما لینک های وب سایت دوم از سایت های عمومی و نامرتبط دریافت شده و وب سایت اول رنکینگ بالاتری بدست آورده است.
تعداد کمی از افراد به این نقطه نظر و استدلال ها میرسند اما به نظر می رسد که لینک های nofollow اگر چه ممکن است تاثیری در رنکینگ نداشته باشد اما باعث ایجاد سیگنال های اعتباری و Relevancy در وب سایت خواهد شد.
یک زندگی جدید برای لینک های nofollow ؟
خوب، شاید فقط لینک های nofollow کلاً دارای ارزش و اعتبار برای وب سایت ها باشند اما ما نمی دانیم که این لینک ها چگونه برای یک وب سایت طراحی وب دارای ارزش هستند. اما اگر موتورهای جستجو به طور کامل این لینک ها را نادیده بگیرند (که نمی گیرند)، لینک های nofollow باید به همین دلایل، سیگنال هایی ارائه کنند. به نظر می رسد این سیگنال ها مشخصات لینک ها باشد.
آیا یک یا چند علائم مرتبط برای لینک های nofollow بیشتر وجود دارد؟ در حالی که ما نمی خواهیم نادیده گرفتن تگ های nofollow در طراحی وب ، سئو و برنامه های سئو داخلی را توصیه کنیم، اما حال به نظر می رسد که آن لینک های nofollow بیشتر از آنچه ما فکر می کردیم در طراحی وب سایت دارای ارزش و اعتبار می باشند.