برگزیده های پرشین تولز

تاثیر زبان های برنامه نویسی مختلف بر سئو سایت

sepahangosta_co

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
14 می 2018
نوشته‌ها
3
لایک‌ها
1
سن
31
امروزه برای طراحی سایت زبان ها و برنامه های متفاوتی وجود دارد که هرکدام ویژگی های خاص خود را دارند اما نکته مهم در طراحی وب سایت این است که زبان برنامه نویسی و کدهای شما استاندارد باشد نوع زبان برنامه نویسی شما تاثیر زیادی در سئو ندارد اما برای گوگل مهم است که معتبر باشد و قابل شناسایی است اگر کد های شما دارای مشکل باشند و گوگل نتواند ان ها را شناسائی برای وب مستر ها مضر است و نمیتوانند سایت را رتبه بندی کنند در نتیجه به سئوی سایت ضرر می زند .اگر برنامه نویسی سایت استاندارد باشد تاثیر زیادی ندارد اما اگر استستاندارد نباشد تاثیرات منفی زیادی دارند . برنامه نویسی وب

سایت دارای دو قسمت است : سمت سرور و سمت کاربر


سمت سرور : زبان های برنامه نویسی متفاوتی برای طراحی سایت استفاده میشود مانند جاوا , PHP,ASP و .... که تاثیرمستقیمی بر روی سئوی وب سایت ندارند اما از لحاظ سرعت زبان استفاده شده در برنامه نویسی سایت روی سئو تاثیر گذار است .

سمت کاربر یا کلاینت : این قسمت از طراحی سایت بیشتر تاثیر مستقیم بر روی سئو دارد که اکثر متخصصین سئو با ان سر و کار دارند به عنوان مثال : بارگذاری صحیح سایت ها در گوشی های هوشمند و در مرورگرهای متفاوت که اگر این امر رعایت نشود باعث افت رتبه سایت در موتور جستجو می شود .
البته این موضوع را که زبان html/css با کد معتبر در رتبه بندی سایت تاثیر مثبت را دارد را تایید کرده است . بهترین پشتیبانی برای سئوی وب سایت است و یکی از راه های بهینه سازی وب سایت میباشد این مسئله را که اصول سئو نیاز به دانستن زبان برنامه نویسی دارد را نمی شود انکار کرد .در تکنولوژی امروزه باید برای موفقیت در بحث سئو از مبانی های جاوا اسکریپت هم آگاهی داشته باشید .
سایت هایی که با زبان جاوا هستند باید تمامی اصول سئو را رعایت کنند زیرا به راحتی روبات های موتور جستجوی گوگل نمی تواند ان ها را شناسایی کند و بررسی نماید .
هر کدام از زبانهای برنامه نویسی سرعت متفاوتی دارند به طور مثال زبانهای برنامه نویسی C از سرعت بالاتری برخوردار هستند .

زبان برنامه نویسی C
دارای سرعت بالا و از بهترین زبانها میباشد که عموما" زبان C++ به گوش همه خورده است این زبان سرعت کندتری نسبت به زبان C دارد اما نسبت به دیگر زبان ها سرعت بالاتری دارد تنها عیب این زبان که باعث می شود برنامه نویسان سراغ دیگر زبانها بروند پیچیدگی ان میباشد .





زبان Python
این زبان نسبت به زبان C سرعت کندتری دارد اما با استاده از BYTCODE سرعت ان افزایش می یابد .در این زبان میتوان تعدادی از زبانها را با هم ادغام کرد و کدهای راحت تری را ایجاد کرد .

JAVA

زبان JAVA یکی از زبانهای کند میباشد بقیه زبانهای برنامه نویسی هم سرعتهای پایینتری نسبت به زبانهای بالا دارند که اگر از زبانهایی استفاده کنید که سرعت پایینی دارند روی سایت شما تاثیر منفی دارند و در امر سئو نمی توانید موفق باشید .یکی از نکات مهمی که در زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت باید رعایت کرد این است که دسترسی روباتها به فایل منابع سایت و فایلهای جاوا باید باز باشد و نحوه نمایش ان به کاربران و موتور جستجو یکسان باشد .
اگر از زبان جاوا استفاده می کنید چند صفحه از سایت را برای ایندکس شدن توسط گوگل تست کنید تا اطمینان حاصل نمائید صفحات مشکلی نداشته باشند .

زبان PHP

این زبان برنامه نویسی یک زبان ساده میباشد که عموما" برنامه نویسان حرفه ای از ان به عنوان زبان برنامه نویسی حرفه ای استفاده نمی کنند .

زبان ASP.NET
زبان برنامه نویسی ASP.NET یک زبان برنامه نویسی حرفه ای میباشد که به علت اینکه سرور زمانی برای ترجمه کد های ان نمی گذارد دارای سرعت بالایی میباشد .

زبان HTML
HTML به معنای زبان علامت گذاری یا نشانه گذاری میباشد که تمامی زبان های برنامه نویسی وابسته به زبان HTML میباشند این زبان برای ساختار ظاهری اجزاء سایت ,متنها , تصاویر , و تگ ها و مشخصات گرافیکی سایت استفاده می شود و میتواند حاوی کدهای زبان جاوا اسکریپت هم باشد .

زبان CSS
با استفاده از زبان CSS میتوان رنگها و ابعاد و فونتها را تغییر داد با استفاده از زبان CSS و استاندارد های ان میتوان صفحات وب را در تمامی مرورگرها به طور یکسان نمایش داد زبان HTML ساختار صفحه را مرتب می کند و زبان CSS ظاهر صفحه را ساماندهی می کند .که این دو مسئله در سئوی سایت از نظر گرافیک سایت تاثیر گذار است و کاربر را جذب سایت می نماید .

سرعت زبان برنامه نویسی بستگی به مقدار بار داده های شما دارد اگر برنامه قادر باشد به طور موثر حجم داده های شما را اجرا کند مشکلی در سرعت ندارد و دومین عامل تاثیر گذار در سرعت زبان برنامه نویسی مدیریت خودکار حافظه میباشد برنامه هایی که به طور خودکار حافظه را بررسی می کنند تا حافظه را پاک کند باعث کندی سرعت برنامه میشود .هر چه سرعت زبان برنامه نویسی سایت شما بالاتر باشد سرعت بارگذاری سایت شما بالاتر است و سریع تر به نمایش در می اید که این خود باعث میشود کاربر زیاد منتظر بارگذاری سایت نماند و مشتاقانه به تمامی قسمتهای سایت سرکشی کند و همچنین باعث میشود نرخ پرش سایت شما کمتر باشد که در سئو بسیار تاثیر گذار است و روباتهای موتور جستجو متوجه میشوند که سایت شما یک سایت استاندارد و به روز است که کاربران از ان بازدید می کنند .به طور کلی میتوان نتیجه گرفت که از هر زبانی برای برنامه نویسی سایت که استفاده شود باید از کد های ان به طور استاندارد استفاده شود زیرا بر روی زیر ساخت های سئو تاثیر گذار میباشد .
امیدوارم این مطلب برای شما مفید باشد .

برای دریافت اطلاعات بیشتر میتوانید از سایت webnab.ir بازدید کنید و مقاله های مرتبط در این زمینه را مطالعه نمایید.
 
بالا