برگزیده های پرشین تولز

تاپیک مرجع بررسی های مادربردهای سری 600 اینتل

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,810
لایک‌ها
175
سن
29

جعبه گشایی MSI PRO B660M-A DDR4




سری PRO با ارائه یک تجربه کارآمد و سازنده به کاربران کمک می کند هوشمندانه تر کار کنند. مادربردهای سری PRO با عملکرد پایدار و کیفیت ساخت بالا، نه تنها گردش کار حرفه ای را بهینه می کنند، بلکه عیب یابی آسان و طول عمر بالاتری را نیز ارائه می دهند. قطعات MSI را با گارانتی بینظیر آونگ از نمایندگان ما تهیه کنید .

برای مشاهده ویدیو در کانال آپارت ما کلیک کنید
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,810
لایک‌ها
175
سن
29
تست و برررسی مادربرد MSI MAG Z690 TORPEDO EK X توسط GURU3D و کسب نشان TOP PICK


مادربردهای سری Tomahawk را باید یکی از محبوب ترین مادربردهای ام اس آی دانست. اما این شرکت تایوانی برای کاربرانی که خواستار طراحی و امکانات Tomahawk هستند ولی بودجه کافی برای خرید آن ندارند، سری Torpedo را در نظر گرفته است. نکته جالب این است که تورپیدویی که به یک مادربرد اقتصادی گیمینگ معروف است، در نسخه MAG Z690 Torpedo EK X لباس گران قیمت EK را بر تن کرده تا به یکی از جذابترین بردهای اژدها تایوانی تبدیل شود.

مادربرد MAG Z690 TORPEDO EK X مبتنی بر جدیدترین چیپ ست اینتل Z690، میزبانی قدرتمند برای پردازنده های نسل 12 اینتل است. این مادربرد در بخش طراحی با ترکیب رنگ مشکی، خاکستری و آبی و البته بلاک خنک کننده مایع یکپارچه (مدار قدرت و پردازنده) با هد بلاکی شفاف و نورپردازی خاص، زیبایی بصری ایده آلی را ارائه می کند.

این مادربرد با دو کانکتور 8 پین، جریان مورد نیاز را به مدار قدرت 16+1+1 فاز دیجیتال 70 آمپر و در نهایت به سوکت LGA 1700 می رساند. از دیگر ویژگی های این مادربرد می توان به چهار اسلات DDR5 با نهایت فرکانس کاری 6400 مگاهرتز، چهار درگاه M.2 که سه درگاه دارای رابط نسل چهار و یک درگاه آن با رابط نسل سه است اشاره کرد. در پنل پشتی یک USB 3.2 G2x2 Type-C، سه USB 3.2 G2 Type-A، دو USB 3.2 G1 Type-A و دو پورت USB 2.0 قرار دارد. یکی از پورت های USB 2.0 از فلش بایوس پشتیبانی می کند که یک دکمه کوچک برای آن وجود دارد. به علاوه پنج جک 3.5 میلی متری صدا و خروجی نوری S/PDIF توسط کدک صوتی Realtek ALC4080 HD تغذیه می شوند.

اما مهمترین ویژگی این مادربرد واتر بلاک جدید Velocity نسل دو است که با ساختاری ایده آل می تواند همزمان پردازنده و VRM یا مدار قدرت این مادربرد را خنک کند. درواقع این خنک کننده می توان مادربرد Z690 TORPEDO EK X را به میزبانی درجه یک برای پردازنده های قدرتمندی مانند 12900K با توان حرارتی بالا تبدیل کند. پایه مونوبلاک از مس با فرایند ساخت الکترولیتی با روکش نیکل ساخته شده است در حالی که روی آن از مواد شیشه ای اکریلیک ریخته گری با ماشینکاری CNC ساخته شده است. پایه های برنجی با روکش نیکل از پیش نصب شده اند تا امکان نصب آسان را فراهم کنند. همچنین بلاک خنک کننده به نوار LED آدرس‌پذیر 3 پین 5 ولت D-RGB مجهز شده است که با هدرهای مادربرد MSI MAG Z690 TORPEDO EK X سازگار است.














 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,810
لایک‌ها
175
سن
29
تست و بررسی مادربرد MSI MPG Z690 CARBON EK X توسط رسانه معتبر TECHPOWERUP و کسب نشان منتخب نویسنده


ام اس آی مانند همیشه میداند که تمام وقت خود را نباید بروی طراحی محصولات صرف کند. بر همین اساس عملکرد محصولات برای این شرکت در جایگاه بالاتری قرار داد. تمام مادربردهای Z690 ام اس آی از PCB سطح سرور استفاده می کنند. به دلیل پهنای باند بالا برای بهره بردن از تکنولوژی های جدید، نیاز است تا PCB با بهترین تکنولوژی ساخته شده باشد. کمترین ساختار لایه ای PCB در سری MSI Z690 دارای ساختار 6 لایه است و بیشترین آن دارای ساختار 12 لایه است.

جدا از این موارد شرکتی که برای ساخت PCB یا ام اس آی همکاری می کند یکی از غول های PCB ساز است. ساختار IT-170 برای PCB نشان از آن دارد که این مادربردها نه تنها در فشار حرارتی بالا بلکه در بخش انتقال داده و نیاز به پهنای باند بالا هم عملکردی بی نظیر دارند. با توجه به نوع ساختار مادربردهای MSI Z690، قطعاً وجود پردازنده های نسل 12 با توان حرارتی بالا چندان برای این مادربردها چالش بر انگیز نیست.

یکی دیگر از موارد، استفاده از دو برابر مس بیشتر در ساختار PCB است. این نوع ساختار باعث می شود تا نویز کمتر و ارتباط سریعتر را در طول باس لاین ها شاهد باشیم. البته از این مورد هم نباید بگذریم که در PCB مادربردهای MSI نویز گاردهایی در بخش کارت صدا و اسلات های DIMM وجود دارد. این برش های سطحی در PCB که مانند دیوار عمل می کنند، باعث می شود نویز احتمالی به سمت کارت صدا و صدای خروجی هدایت نشود و البته در بخش DIMM، کاربر یا اورکلاکرها با خیال راحت به بهترین نتیجه دست پیدا کنند.

وقتی قرار است میزبان خوبی برای پردازنده های پر مصرف ALDER LAKE باشید، مهمترین ویژگی ساختاری باید مدار قدرت و انتقال نیرو به پردازنده باشد. مدار رگولاتور ولتاژ پردازنده که وظیفه تصفیه جریان و مدیریت نیرو به پردازنده را بر عهده دارد، در این سری از مادربردهای MSI دچار تغییرات جذابی شده است.


حداقل مدار قدرت در این سری از مادربردها دارای 16 فاز دیجیتال و حداکثر آن 19+2+1 فاز است (البته هنوز از گادلایک خبر نداریم). جالب است بدانید مادربردهای MEG Z690 UNIFY و UNIFY-X و همچنین MEG Z690 ACE دارای مدار قدرتی با آمپراژ حیرت آور 105 آمپر مجهز شده اند. همچنین چوک های تیتانیوم نسل 3 و دیگر قطعات با کیفیت، بخش جدا نشدنی از این مدارد قدرت هستند.

همچنین در تمام مادربردهای MSI Z690 از دو کانکتور 8 پین برای تامین برق پردازنده استفاده شده است.

قبل از ارائه مشخصات باید بدانید که نوع لحیم کاری اسلات های DIMM در مادربردهای مجهز به DDR5 متفاوت از DDR4 است. این موضوع را می توان به خوبی در مادربردهای MSI Z690 مشاهده کرد. نوع اتصال اسلات های در این سری از مادربردهای ام اس آی به روش SMT است تا نقص های احتمالی در لحیم کاری را حذف کرده و به ایجاد جریانی بدون تداخل و نویز الکترومغناطیس کمک کند. در واقع باید SMT یا Surface Mount Technology را یک فرایند ساخت حرفه ای برای محصولات حساس به ریزه کاری ها دانست.

این فرایند ساخت در کنار فناوری Memory Boost باعث می شود تا رم های DDR5 با فرکانس پایه 4800 مگاهرتز، به راحتی به 6666 مگاهرتز برسد. قابلیت افزایش فرکانس در این مادربردها به آسانی امکان پذیر است و البته پایداری در فرکانس های بالا، از مواردی است که ام اس آی بسیار بروی آن کار کرده و برای بهترین خروجی و هماهنگی با رم های DDR5 با شرکت های معتبری همچون کورسیر، جی اسکیل، کروشیال، کینگ استون، میکرون و ای دیتا همکاری های لازم را انجام داده است.

+ سوکت LGA 1700


+ چیپ ست Z690

+ مدار قدرت 18+1+1 فاز 75 آمپر و 16+1+1 در MPG Z690 EDGE WIFI DDR4

+ PCB با ساختار 8 لایه

+ 4 اسلات رم DDR5 با نهایت ظرفیت 128 گیگابایت دو اسلات در مادربرد Z690 UNIFY-X

+ نهایت فرکانس 6666 مگاهرتز رم DDR5 و فرکانس 5200 مگاهرتز در مادربرد MPG Z690 EDGE WIFI DDR4

+ تعداد سه اسلات PCIe با پوشش استیل آرمور با ارتباط X16

+ تعداد 5 درگاه M.2 و 4 درگاه در MPG Z690 EDGE WIFI DDR4

+ شبکه بی سیم Wi-Fi 6E و Wi-Fi 6 در مادربرد MPG Z690 EDGE WIFI DDR4

+ کارت صدا Realtek ALC4080 با خروجی 7.1 کانال

+ فرم فکتور ATX

+ مادربرد MPG Z690 CARBON EK X به مونو بلاک خنک کننده مایع مجهز شده است


















 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,810
لایک‌ها
175
سن
29
تست و بررسی مادربرد MSI MAG B660M MORTAR WIFI توسط رسانه DARKTECH و کسب نشان



کاربرانی که قصد ندارند برای مادربردهای گران قیمت چیپست Z690 هزینه کنند، می توانند مادربردهای B660 را در نظر بگیرند که بسیاری از ویژگی‌های چیپست پرچمدار اینتل را به ارث برده و به نسبت قیمت، ارزش خرید بسیار بالایی دارند. برای سیستم‌های رده پائین‌تر، دو چیپست H670 و H610 آماده شده‌اند که به نسبت ویژگی‌هایی را از دست داده‌اند تا از قیمت مناسب‌تری برخوردار شوند.MSI تنوع بالایی از مادربردهای سازگار با پردازنده‌های نسل دوازدهم اینتل را تدارک دیده است. مادربردهای جدید این کمپانی در سری MAG و PRO معرفی شده‌اند که در هر نسخه DDR4 و DDR5 آماده عرضه به بازار شده‌اند. در مدل DDR5 مادربرد B660 MSI کاربران می‌توانند فرکانس حافظه را تا 6200 مگاهرتز به به لطف وجود فناوری انحصاری MSI Memory Boost افزایش دهند. تمامی مادربردهای B660 کمپانی MSI از رابط PCIe 4.0 با پهنای باند 64 گیگابایت بر ثانیه پشتیبانی می‌کنند.

مادربردهای B660 سری MAG از حداکثر 12 فاز تغذیه Duet Rail Power System برخوردارند و دارای شش لایه PCB با ضخامت 2 اونس از جنس مس هستند تا انتقال پایدار انرژی به هسته‌های پردازنده را تضمین کند. برای قسمت ذخیره سازی، مادربردهای MSI B660 ATX به حداکثر 3 اسلات M.2 Gen 4 مجهزند که می‌توانند اطلاعات را با سرعت 64 گیگابایت بر ثانیه منتقل کنند. با توجه افزایش کاربری USB-C، ام اس آی مادربردهای B660 خود را در هر دو پنل جلو و عقب به این نوع پورت مجهز کرده است. همچنین این مادربردها از پورت شبکه LAN 2.5G و Wi-Fi 6 پشتیبانی می‌کنند. همچنین مادربردهای MAG B660 DDR5 به راهکار جدید و سریع‌تر Wi-Fi 6E مجهز شده‌اند.

با توجه به توان بالای پلتفرم نسل جدید اینتل، طبیعتا سازندگان مادربرد باید به سیستم کولینگ محصولات خود نیز توجه داشته باشند. مادربردهای MSI به هیت سینک‌های کارآمد با طراحی Extended Heatsink، M.2 Shield Frozr و نرم افزار اختصاصی Frozr AI Cooling این کمپانی همراه شده‌اند تا نگرانی از بابت افزایش دمای چیپ و ذخیره سازهای پرسرعت مدرن وجود نداشته باشد.

MSI برای ساده سازی فرآیند مونتاژ سیستم برای کاربران، مادربردهای MAG B660 خود را با I/O Shield و EZ M.2 Clips از پیش نصب شده عرضه می‌کند که کار نصب حافظه‌های M.2 SSD را بسیار آسان می سازد. همچنین این مادربردها از TPM 2.0 پشتیبانی می‌کنند و کاملا با ویندوز 11 سازگارند. با پردازنده‌های جدید اینتل و مادربردهای B660 و سیستم عامل جدید مایکروسافت می‌توان تجربه جدید و جذابی از یک سیستم مدرن به دست آورد.علاوه بر پلتفرم B660، کمپانی MSI مادربرد MAG H670 TOMAHAWK WIFI DDR4 را نیز معرفی کرده که دارای 14 فاز تغذیه Duet Rail Power System می‌باشد و خود توسط دو کانکتور 8 پین تغذیه می‌شود. این مدل از سه اسلات M.2 با هیت سینک Shield Frozr بهره می‌برد. همچنین به پورت شبکه LAN 2.5G و Wi-Fi 6 مجهز است. علاوه بر این، H670 TOMAHAWK WIFI DDR4 به پورت USB 20G Type-C تجهیز شده است.

















 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,810
لایک‌ها
175
سن
29
تست و بررسی مادربرد MSI MAG Z690 TOMAHAWK توسط رسانه معتبر OVERCLOCK3D و کسب نشان منتخب گیمرها

ام اس آی مانند همیشه میداند که تمام وقت خود را نباید بروی طراحی محصولات صرف کند. بر همین اساس عملکرد محصولات برای این شرکت در جایگاه بالاتری قرار داد. تمام مادربردهای Z690 ام اس آی از PCB سطح سرور استفاده می کنند. به دلیل پهنای باند بالا برای بهره بردن از تکنولوژی های جدید، نیاز است تا PCB با بهترین تکنولوژی ساخته شده باشد. کمترین ساختار لایه ای PCB در سری MSI Z690 دارای ساختار 6 لایه است و بیشترین آن دارای ساختار 12 لایه است.

جدا از این موارد شرکتی که برای ساخت PCB یا ام اس آی همکاری می کند یکی از غول های PCB ساز است. ساختار IT-170 برای PCB نشان از آن دارد که این مادربردها نه تنها در فشار حرارتی بالا بلکه در بخش انتقال داده و نیاز به پهنای باند بالا هم عملکردی بی نظیر دارند. با توجه به نوع ساختار مادربردهای MSI Z690، قطعاً وجود پردازنده های نسل 12 با توان حرارتی بالا چندان برای این مادربردها چالش بر انگیز نیست.

یکی دیگر از موارد، استفاده از دو برابر مس بیشتر در ساختار PCB است. این نوع ساختار باعث می شود تا نویز کمتر و ارتباط سریعتر را در طول باس لاین ها شاهد باشیم. البته از این مورد هم نباید بگذریم که در PCB مادربردهای MSI نویز گاردهایی در بخش کارت صدا و اسلات های DIMM وجود دارد. این برش های سطحی در PCB که مانند دیوار عمل می کنند، باعث می شود نویز احتمالی به سمت کارت صدا و صدای خروجی هدایت نشود و البته در بخش DIMM، کاربر یا اورکلاکرها با خیال راحت به بهترین نتیجه دست پیدا کنند.

وقتی قرار است میزبان خوبی برای پردازنده های پر مصرف ALDER LAKE باشید، مهمترین ویژگی ساختاری باید مدار قدرت و انتقال نیرو به پردازنده باشد. مدار رگولاتور ولتاژ پردازنده که وظیفه تصفیه جریان و مدیریت نیرو به پردازنده را بر عهده دارد، در این سری از مادربردهای MSI دچار تغییرات جذابی شده است.


حداقل مدار قدرت در این سری از مادربردها دارای 16 فاز دیجیتال و حداکثر آن 19+2+1 فاز است (البته هنوز از گادلایک خبر نداریم). جالب است بدانید مادربردهای MEG Z690 UNIFY و UNIFY-X و همچنین MEG Z690 ACE دارای مدار قدرتی با آمپراژ حیرت آور 105 آمپر مجهز شده اند. همچنین چوک های تیتانیوم نسل 3 و دیگر قطعات با کیفیت، بخش جدا نشدنی از این مدارد قدرت هستند.

همچنین در تمام مادربردهای MSI Z690 از دو کانکتور 8 پین برای تامین برق پردازنده استفاده شده است.

قبل از ارائه مشخصات باید بدانید که نوع لحیم کاری اسلات های DIMM در مادربردهای مجهز به DDR5 متفاوت از DDR4 است. این موضوع را می توان به خوبی در مادربردهای MSI Z690 مشاهده کرد. نوع اتصال اسلات های در این سری از مادربردهای ام اس آی به روش SMT است تا نقص های احتمالی در لحیم کاری را حذف کرده و به ایجاد جریانی بدون تداخل و نویز الکترومغناطیس کمک کند. در واقع باید SMT یا Surface Mount Technology را یک فرایند ساخت حرفه ای برای محصولات حساس به ریزه کاری ها دانست.

این فرایند ساخت در کنار فناوری Memory Boost باعث می شود تا رم های DDR5 با فرکانس پایه 4800 مگاهرتز، به راحتی به 6666 مگاهرتز برسد. قابلیت افزایش فرکانس در این مادربردها به آسانی امکان پذیر است و البته پایداری در فرکانس های بالا، از مواردی است که ام اس آی بسیار بروی آن کار کرده و برای بهترین خروجی و هماهنگی با رم های DDR5 با شرکت های معتبری همچون کورسیر، جی اسکیل، کروشیال، کینگ استون، میکرون و ای دیتا همکاری های لازم را انجام داده است.

+ سوکت LGA 1700


+ چیپ ست Z690

+ مدار قدرت 18+1+1 فاز 75 آمپر و 16+1+1 در MPG Z690 EDGE WIFI DDR4

+ PCB با ساختار 8 لایه

+ 4 اسلات رم DDR5 با نهایت ظرفیت 128 گیگابایت دو اسلات در مادربرد Z690 UNIFY-X

+ نهایت فرکانس 6666 مگاهرتز رم DDR5 و فرکانس 5200 مگاهرتز در مادربرد MPG Z690 EDGE WIFI DDR4

+ تعداد سه اسلات PCIe با پوشش استیل آرمور با ارتباط X16

+ تعداد 5 درگاه M.2 و 4 درگاه در MPG Z690 EDGE WIFI DDR4

+ شبکه بی سیم Wi-Fi 6E و Wi-Fi 6 در مادربرد MPG Z690 EDGE WIFI DDR4

+ کارت صدا Realtek ALC4080 با خروجی 7.1 کانال

+ فرم فکتور ATX

+ مادربرد MPG Z690 CARBON EK X به مونو بلاک خنک کننده مایع مجهز شده است


















 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,810
لایک‌ها
175
سن
29
تست و بررسی مادربرد MSI MAG Z690 TOMAHAWK توسط رسانه معتبر HARDWARECOOKING و کسب نشان

ام اس آی مانند همیشه میداند که تمام وقت خود را نباید بروی طراحی محصولات صرف کند. بر همین اساس عملکرد محصولات برای این شرکت در جایگاه بالاتری قرار داد. تمام مادربردهای Z690 ام اس آی از PCB سطح سرور استفاده می کنند. به دلیل پهنای باند بالا برای بهره بردن از تکنولوژی های جدید، نیاز است تا PCB با بهترین تکنولوژی ساخته شده باشد. کمترین ساختار لایه ای PCB در سری MSI Z690 دارای ساختار 6 لایه است و بیشترین آن دارای ساختار 12 لایه است.

جدا از این موارد شرکتی که برای ساخت PCB یا ام اس آی همکاری می کند یکی از غول های PCB ساز است. ساختار IT-170 برای PCB نشان از آن دارد که این مادربردها نه تنها در فشار حرارتی بالا بلکه در بخش انتقال داده و نیاز به پهنای باند بالا هم عملکردی بی نظیر دارند. با توجه به نوع ساختار مادربردهای MSI Z690، قطعاً وجود پردازنده های نسل 12 با توان حرارتی بالا چندان برای این مادربردها چالش بر انگیز نیست.

یکی دیگر از موارد، استفاده از دو برابر مس بیشتر در ساختار PCB است. این نوع ساختار باعث می شود تا نویز کمتر و ارتباط سریعتر را در طول باس لاین ها شاهد باشیم. البته از این مورد هم نباید بگذریم که در PCB مادربردهای MSI نویز گاردهایی در بخش کارت صدا و اسلات های DIMM وجود دارد. این برش های سطحی در PCB که مانند دیوار عمل می کنند، باعث می شود نویز احتمالی به سمت کارت صدا و صدای خروجی هدایت نشود و البته در بخش DIMM، کاربر یا اورکلاکرها با خیال راحت به بهترین نتیجه دست پیدا کنند.

وقتی قرار است میزبان خوبی برای پردازنده های پر مصرف ALDER LAKE باشید، مهمترین ویژگی ساختاری باید مدار قدرت و انتقال نیرو به پردازنده باشد. مدار رگولاتور ولتاژ پردازنده که وظیفه تصفیه جریان و مدیریت نیرو به پردازنده را بر عهده دارد، در این سری از مادربردهای MSI دچار تغییرات جذابی شده است.


حداقل مدار قدرت در این سری از مادربردها دارای 16 فاز دیجیتال و حداکثر آن 19+2+1 فاز است (البته هنوز از گادلایک خبر نداریم). جالب است بدانید مادربردهای MEG Z690 UNIFY و UNIFY-X و همچنین MEG Z690 ACE دارای مدار قدرتی با آمپراژ حیرت آور 105 آمپر مجهز شده اند. همچنین چوک های تیتانیوم نسل 3 و دیگر قطعات با کیفیت، بخش جدا نشدنی از این مدارد قدرت هستند.

همچنین در تمام مادربردهای MSI Z690 از دو کانکتور 8 پین برای تامین برق پردازنده استفاده شده است.

قبل از ارائه مشخصات باید بدانید که نوع لحیم کاری اسلات های DIMM در مادربردهای مجهز به DDR5 متفاوت از DDR4 است. این موضوع را می توان به خوبی در مادربردهای MSI Z690 مشاهده کرد. نوع اتصال اسلات های در این سری از مادربردهای ام اس آی به روش SMT است تا نقص های احتمالی در لحیم کاری را حذف کرده و به ایجاد جریانی بدون تداخل و نویز الکترومغناطیس کمک کند. در واقع باید SMT یا Surface Mount Technology را یک فرایند ساخت حرفه ای برای محصولات حساس به ریزه کاری ها دانست.

این فرایند ساخت در کنار فناوری Memory Boost باعث می شود تا رم های DDR5 با فرکانس پایه 4800 مگاهرتز، به راحتی به 6666 مگاهرتز برسد. قابلیت افزایش فرکانس در این مادربردها به آسانی امکان پذیر است و البته پایداری در فرکانس های بالا، از مواردی است که ام اس آی بسیار بروی آن کار کرده و برای بهترین خروجی و هماهنگی با رم های DDR5 با شرکت های معتبری همچون کورسیر، جی اسکیل، کروشیال، کینگ استون، میکرون و ای دیتا همکاری های لازم را انجام داده است.

مزایای مادربرد از دید نویسنده :

1-طراحی فوق العاده
2- کنترلر شبکه کابلی 2.5 گیگابیتی و شبکه WIFI 6E
3-قابلیت اورکلاکینگ اتوماتیک
4-دمای خوب و پایین مدار رگلاتور ولتاژ
5-قیمت مناسب
6- حرارت گیر درگاه M.2















 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,810
لایک‌ها
175
سن
29

مادربردهای MSI Z690 DDR5 را با چه رمی خریداری کنیم؟

همانطور که ماه ها قبل پیش بینی می کردیم، همکاری MSI با شرکت خدماتی آونگ باعث شد تا محصولات این شرکت هم اکنون با سهم بازار بسیار خوبی در کشور روبرو شوند که مادربردهای Z690 DDR5 یکی از این محصولات است. یک همکاری حساب شده در بازار داخلی، به خوبی گسترش بالای محصولات در مدت زمان اندک را مدیریت کرد تا هم خیال فروشگاه ها برای موجود بودن محصولات مختلف و هم خیال کاربران در تنوع بیشتر کالا و به دنبال آن کاهش قیمت های نجومی و البته خرید محصولی با گارانتی معتبر را راحت کند.


شرکت آونگ که هم اکنون واردات محصولات شرکت MSI را در دست دارد، یکی از اولین وارد کنندگانی بود که توانست به سرعت مادربردهای مبتنی بر چیپ ست Z690 را وارد بازار کند. همانطور که می دانید این سری از مادربردها هم با اسلات رم DDR4 تولید می شوند و هم با اسلات رم DDR5. تنها تفاوت مادربردهای DDR4 و DDR5 در یک زیر برند مشابه، تنها ساختار متفاوت در بخش تحویل نیرو به رم و اسلات DIMM است.


تنوع بالا در بازار، قیمت بسیار مناسب و قابل اطمینان بودن رم های DDR4 از مواردی بود که باعث شد کاربران به مادربردهای Z690 D4 روی خوش نشان دهند. در روزهای اولیه عرضه مادربردهای Z690 در بازار داخلی، نبود ماژول های رم DDR5 و قیمت بسیار بالای این رم ها از مواردی بود که حتی کاربران حرفه ای با حساب بانکی پر را هم چندان مجاب نکرد تا مادربرد Z690 DDR5 را خریداری کنند. اما به مرور زمان، با افزایش کیت های حافظه D5 و کاهش اندک قیمت ها، می توان به خرید یک پلتفرم کاملا جدید به همراه رم DDR5 فکر کرد.


همانطور که عنوان کردیم، شرکت آونگ واردکننده قانونی و گارانتی دهنده به محصولات MSI در بازار داخلی است. اگر کمی به عقب بر گردیم، قطعاً حضور ذهن دارید که آونگ سال ها به واردات و عرضه محصولات ADATA و زیر برند گیمینگ آن یعنی XPG مشغول بوده و هست. به همین دلیل آونگ در کنار مادربردهای MSI Z690 D5 تلاش کرد تا حجم قابل توجهی رم XPG DDR5 را در بازار داخلی موجود کند.


کدام رم DDR5 مناسب مادربرد من است؟


از آنجا که ساختار رم های DDR5 متفاوت از DDR4 است به منظور رسیدن به بهترین عملکرد بهتر است به چند نکته توجه کنید.


  • به دلیل قرارگیری رگولاتور و مدیریت جریان برق بروی ماژول رم، بهتر است رمی را انتخاب کنید که کیفیت ساخت بالایی دارد و تولیدکننده محصول مورد نظر را در مدت زمان خوبی گارانتی کرده است.
  • فرکانس بالای رم های DDR5 یکی از عواملی بود که زمان تاخیر بیشتر را به این نسل هدیه داد. همین موضوع باعث شده تا رم های DDR5 با فرکانس پایه 4800 مگاهرتز تفاوتی در عملکرد با رم های DDR4 نداشته باشند. بهترین گزینه، انتخاب رم هایی با فرکانس بیش از 5200 مگاهرتز با زمان تاخیر کمتر از CL40 است.

اگر به فکر خرید ماژول رم DDR5 هستید باید بدانید که برندهای مختلفی با تنوع محدود در بازار کشور وجود دارند. ماژول های جی اسکیل ساختار بسیار عالی دارند اما اگر به دنبال اورکلاک و نهایت عملکرد هستید و البته با پرداخت مبلغی حتی تا 21 میلیون تومان مشکلی ندارد می توانید این ماژول ها را انتخاب کنید.


مادربردهای MSI Z690 DDR5 را با چه رمی خریداری کنیم؟



ماژول های DDR5 شرکت کورسیر هم یکی دیگر از انتخاب های شما هستند اما در بین کیت های مختلف این شرکت، تنها یک مدل آن هم نسخه پرچمدار را توصیه می کنیم که عملکرد خوبی دارد اما همچنان ماژولی گران قیمت است.


اما اگر می خواهید ماژول رمی با عملکرد بالا، هزینه بهتر، ظاهر جذاب و البته گارانتی مادام العمر تهیه کنید، پیشنهاد ما به شما کیت رم XPG DDR5 با گارانتی شرکت آونگ است. رم های XPG D5 عرضه شده توسط آونگ دارای کیفیت ساخت بالا، نورپردازی RGB (در نسخه دارای هیت سینک)، تنوع بالا در فرکانس های مختلف با زمان تاخیر متفاوت، استفاده از رگولاتور با کیفیت و گارانتی معتبر هستند که همین موارد بخشی از دلایل این پیشنهاد است. اما مهمترین دلیل پیشنهاد این ماژول رم، قیمت بسیار رقابتی در کنار عملکرد عالی و گارانتی قابل اعتماد است.


همچنین سازگاری بالای این رم ها با مادربردهای MSI و البته همکاری این دو شرکت برای دست یابی به عملکرد بالا و شرایط پایدار از دیگر موارد قابل ذکر است.


رم DDR5 در مادربردهای MSI Z690


ام اس آی شرایط بسیار خوبی را برای استفاده از رم های DDR5 محیا کرده است. از لحیم کاری حرفه ای تا PCB سطح سرور چند لایه، نویزگاردهای اسلات DIMM و فناوری MEMORY BOOST تنها بخشی از این امکانات است.


نوع لحیم کاری اسلات های DIMM در مادربردهای مجهز به DDR5 متفاوت از DDR4 است. این موضوع را می توان به خوبی در مادربردهای MSI Z690 مشاهده کرد. نوع اتصال اسلات ها در این سری از مادربردهای ام اس آی به روش SMT است تا نقص های احتمالی در لحیم کاری را حذف کرده و به ایجاد جریانی بدون تداخل و نویز الکترومغناطیس کمک کند. در واقع باید SMT یا Surface Mount Technology را یک فرایند ساخت حرفه ای برای محصولات حساس به ریزه کاری ها دانست.


مادربردهای MSI Z690 DDR5 را با چه رمی خریداری کنیم؟



این فرایند ساخت در کنار فناوری Memory Boost باعث می شود تا رم های DDR5 با فرکانس پایه 4800 مگاهرتز، به راحتی به 6666 مگاهرتز برسد. قابلیت افزایش فرکانس در این مادربردها به آسانی امکان پذیر است و البته پایداری در فرکانس های بالا، از مواردی است که ام اس آی بسیار بروی آن کار کرده و برای بهترین خروجی و هماهنگی با رم های DDR5 با شرکت های معتبری همچون کورسیر، جی اسکیل، کروشیال، کینگ استون، میکرون و ای دیتا همکاری های لازم را انجام داده است.


حتی قابلیت Memory Force در مادربردهای MSI MEG که در انتظار ثبت اختراع است، قادر است پیچیدگی اورکلاک رم را با یک گرافیک ساده، به کاری آسان تبدیل کند.


اگر برای رندرهای سه بعدی و دو بعدی، ادیت عکس و فیلم، اصلاح رنگ، مدل سازی و موتورهای گرافیکی سیستم جدیدی می خواهید، مادربردهای MSI Z690 DDR5 گزینه ایده آلی برای شما است.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,810
لایک‌ها
175
سن
29

حداکثر کارایی و سازگاری مادربرد‌های MSI با رمهای DDR5 ای دیتا




شرکت MSI در راستای پشتیبانی فنی و افزایش سازگاری مادربرد‌های چیپ سری 600 اینتل خود، در همکاری نزدیک با برند‌های تولید کننده رم، به صورت اختصاصی با شرکت Adata همکاری نزدیک خواهد داشت. بدین منظور، MSI حداکثر کارایی و فرکانس را، به لطف فن آوری اختصاصی Memory Boost خود، با رمهای تولید شده توسط Adata ارائه خواهد کرد.

شرکت Adata نیز، در یک همکاری نزدیک، رمهای DDR5 خود را برای حداکثر سازگاری، بر روی تمامی‌مادربرد‌های MSI تست و آزمایش خواهد کرد، تا تمامی‌ماژولهای DDR5 این شرکت در ترکیب با مادربرد‌های MSI حداکثر کارایی خود را ارائه کنند.


حداکثر کارایی و سازگاری مادربرد‌های MSI با رمهای DDR5 ای دیتا



هم مادربردهای چیپ سری 600 اینتل ام اس آی و هم رمهای Lancer برند ای دیتا، هر دو توسط شرکت معظم آونگ نمایندگی رسمی ‌MSI و ADATA در ایران عرضه می‌شوند. رمهای Lancer مدلهایXPG LANCER DDR5 32GB (2x16GB) 5200 MHz CL38 وXPG LANCER DDR5 32GB (2x16GB) 6000 MHz CL40 ای دیتا هم اکنون در بازار ایران عرضه می‌شوند.

حداکثر کارایی و سازگاری مادربرد‌های MSI با رمهای DDR5 ای دیتا


رمهای Lancer ای دیتا، ضمن ارائه کارایی بالا از نظر بصری نیست مجهز به نورپردازی RGB است که با سیستم Mystic Light Sync شرکت MSI سازگاری کامل دارد.


حداکثر کارایی و سازگاری مادربرد‌های MSI با رمهای DDR5 ای دیتا


موضوع همکاری این دو شرکت در زمینه رمهای DDR5 توسط مدیر خط تولید رمهای Adata نیز در توییتر اعلام شده است.



حداکثر کارایی و سازگاری مادربرد‌های MSI با رمهای DDR5 ای دیتا



اما در سمت MSI، این شرکت در بخش رمهای DDR5 مادربرد‌های خود، از فن آوری معروف Memory Boost بهره گرفته است. به لطف این فن آوری، هیچ قطعه ای در حد فاصله مسیر رمها با سوکت پردازنده قرار نمیگیرد، و ارتباط این دو قطعه، در نزدیکترین فاصله ممکنه به شکل مستقیم طراحی شده تا رسیدن به فرکانس‌های بالا ممکن شود.

طراحان مادربرد‌های MSI همچنین مدار ارتباطی رم با پردازنده را بر روی مدار چاپی PCB، به شکل کاملا ایزوله طراحی کرده اند. از دیگر خصوصیات فن آوری Memory Boost شرکت ام اس آی، مسیر یابی اتصالات الکترونیکی در مادربردها است که به گونه طراحی شده تا سیگنال رم به بهینه ترین شکل منتقل شود. مدار چاپی بخش رم از آلیاژ رزین و فایبرگلاس ساخته شده، و نقل انتقال سیگنالها بر روی صفحه ای از فایبرگلاس صورت می‌پذیرد تا کوچکترین خللی در سیگنالها پدیدار نشود.


حداکثر کارایی و سازگاری مادربرد‌های MSI با رمهای DDR5 ای دیتا



بحث بعدی فن آوری اختصاصی Memory Try It ام اس آی است. به کمک این فن آوری، می‌توانید به راحتی رمهای DDR5 را با انتخاب پروفایل مناسب به فرکانس‌های بالاتر، بدون دردسر اورکلاک کنید. تمام این فن آوری‌ها با رمهای خانواده Lancer شرکت ای دیتا، سازگاری کامل دارند و توصیه ما این است که، به همراه مادربردهای خوش قیمت Z690 ام اس آی حتما از رمهای Adata استفاده کنید، تا با خیال راحت از حداکثر سازگاری و کارایی از سیستم خود لذت ببرید.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,810
لایک‌ها
175
سن
29
تست و بررسی مادربرد MSI MEG Z690 ACE توسط رسانه معتبر Thinkcomputers و کسب نشان

ام اس آی مانند همیشه میداند که تمام وقت خود را نباید بروی طراحی محصولات صرف کند. بر همین اساس عملکرد محصولات برای این شرکت در جایگاه بالاتری قرار داد. تمام مادربردهای Z690 ام اس آی از PCB سطح سرور استفاده می کنند. به دلیل پهنای باند بالا برای بهره بردن از تکنولوژی های جدید، نیاز است تا PCB با بهترین تکنولوژی ساخته شده باشد. کمترین ساختار لایه ای PCB در سری MSI Z690 دارای ساختار 6 لایه است و بیشترین آن دارای ساختار 12 لایه است.

جدا از این موارد شرکتی که برای ساخت PCB یا ام اس آی همکاری می کند یکی از غول های PCB ساز است. ساختار IT-170 برای PCB نشان از آن دارد که این مادربردها نه تنها در فشار حرارتی بالا بلکه در بخش انتقال داده و نیاز به پهنای باند بالا هم عملکردی بی نظیر دارند. با توجه به نوع ساختار مادربردهای MSI Z690، قطعاً وجود پردازنده های نسل 12 با توان حرارتی بالا چندان برای این مادربردها چالش بر انگیز نیست.

یکی دیگر از موارد، استفاده از دو برابر مس بیشتر در ساختار PCB است. این نوع ساختار باعث می شود تا نویز کمتر و ارتباط سریعتر را در طول باس لاین ها شاهد باشیم. البته از این مورد هم نباید بگذریم که در PCB مادربردهای MSI نویز گاردهایی در بخش کارت صدا و اسلات های DIMM وجود دارد. این برش های سطحی در PCB که مانند دیوار عمل می کنند، باعث می شود نویز احتمالی به سمت کارت صدا و صدای خروجی هدایت نشود و البته در بخش DIMM، کاربر یا اورکلاکرها با خیال راحت به بهترین نتیجه دست پیدا کنند.

وقتی قرار است میزبان خوبی برای پردازنده های پر مصرف ALDER LAKE باشید، مهمترین ویژگی ساختاری باید مدار قدرت و انتقال نیرو به پردازنده باشد. مدار رگولاتور ولتاژ پردازنده که وظیفه تصفیه جریان و مدیریت نیرو به پردازنده را بر عهده دارد، در این سری از مادربردهای MSI دچار تغییرات جذابی شده است.


حداقل مدار قدرت در این سری از مادربردها دارای 16 فاز دیجیتال و حداکثر آن 19+2+1 فاز است (البته هنوز از گادلایک خبر نداریم). جالب است بدانید مادربردهای MEG Z690 UNIFY و UNIFY-X و همچنین MEG Z690 ACE دارای مدار قدرتی با آمپراژ حیرت آور 105 آمپر مجهز شده اند. همچنین چوک های تیتانیوم نسل 3 و دیگر قطعات با کیفیت، بخش جدا نشدنی از این مدارد قدرت هستند.

همچنین در تمام مادربردهای MSI Z690 از دو کانکتور 8 پین برای تامین برق پردازنده استفاده شده است.

قبل از ارائه مشخصات باید بدانید که نوع لحیم کاری اسلات های DIMM در مادربردهای مجهز به DDR5 متفاوت از DDR4 است. این موضوع را می توان به خوبی در مادربردهای MSI Z690 مشاهده کرد. نوع اتصال اسلات های در این سری از مادربردهای ام اس آی به روش SMT است تا نقص های احتمالی در لحیم کاری را حذف کرده و به ایجاد جریانی بدون تداخل و نویز الکترومغناطیس کمک کند. در واقع باید SMT یا Surface Mount Technology را یک فرایند ساخت حرفه ای برای محصولات حساس به ریزه کاری ها دانست.

این فرایند ساخت در کنار فناوری Memory Boost باعث می شود تا رم های DDR5 با فرکانس پایه 4800 مگاهرتز، به راحتی به 6666 مگاهرتز برسد. قابلیت افزایش فرکانس در این مادربردها به آسانی امکان پذیر است و البته پایداری در فرکانس های بالا، از مواردی است که ام اس آی بسیار بروی آن کار کرده و برای بهترین خروجی و هماهنگی با رم های DDR5 با شرکت های معتبری همچون کورسیر، جی اسکیل، کروشیال، کینگ استون، میکرون و ای دیتا همکاری های لازم را انجام داده است.



+ سوکت LGA 1700


+ چیپ ست Z690


+ مدار قدرت 19+2+1 فاز 105 آمپر


+ ساختار SMT اسلات های DDR5 و PCIe 5.0


+ PCB با ساختار 8 لایه


+ 4 اسلات رم DDR5 با نهایت ظرفیت 128 گیگابایت دو اسلات در مادربرد Z690 UNIFY-X


+ نهایت فرکانس 6666 مگاهرتز رم DDR5 و فرکانس 6800 مگاهرتز در مادربرد Z690 UNIFY-X


+ تعداد سه اسلات PCIe 5.0 با پوشش استیل آرمور با ارتباط X16 در Z690 ACE و دو اسلات در Z690 UNIFY و Z690 UNIFY-X


+ تعداد 5 درگاه M.2


+ شبکه بی سیم Wi-Fi 6E


+ کارت صدا Realtek ALC4080 با خروجی 7.1 کانال


مزایای این مادربرد از دید نویسنده :

1- مدار رگلاتور ولتاژ قدتمند و سیستم خنک کننده قدرتمند
2-طراحی چشمنواز
3-پنج درگاه M.2
4- دو اسلات PCIE 5.0
5-تاندربولت 4
6-هدر کرسیر
7- دو هدر USB 3.2 GEN 2*2


















 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,810
لایک‌ها
175
سن
29

مادربردهای MSI MAG B660 برنده جایزه سخت افزار سال شدند!


MSI همیشه مادربردهای خود را برای افرادی که قصد دارند به صورت حرفه‌ای از سیستم خود استفاده کنند طراحی می‌کند، حالا چه در زمینه گیم باشد، چه استفاده‌های تخصصی در رشته‌های مختلف و با این وجود همیشه برای سری مادربردهای B660 اینتل خود قیمت‌های به صرفه‌ای را در نظر می‌گیرد که نسبت به سطح عملکرد آنها بسیار مناسب است. امروز نیز MSI به صورت رسمی اعلام کرده که توانسته جوایز متعدد جهانی در زمینه سخت افزار را برای مادربردهای MAG B660 کسب کند که شامل جوایز نمادین از سوی بنیاد سخت افزار اروپا، PC Gamer، Techspot و Tom’s Hardware است.


مادربردهای MSI MAG B660 تمام نیاز گیمر را برطرف می‌کنند

تمام مادربردهای این سری برای رسیدن به خط تولید ابتدا تست‌های کیفی سختی را پشت سر گذاشته‌اند و همه‌گی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که برای خود نمادی از استحکام و پایداری باشند. در طراحی مادربردهای سری MAG B660 سعی شده با به وجود آوردن یک فرآیند ساده در نصب و راه‌اندازی یک تجربه لذت بخش برای کاربران و گیمرهای تازه‌کار به وجود بیاید. سری TOMAHAWK این مادربرد در فرم فاکتور ATX ساخته می‌شود تا در فضای استاندارد لازم بتوان آن را نسب کرد. در سمت دیگر سری MORTAR با طراحی در فرم فاکتور Micro-ATX به یک گزینه مناسب برای ساخت سیستم با اشغال فضای کمتر تبدیل شده است.

b660-MSI-MAG-Awards-1160x593.jpg.webp

MAG B660 TOMAHAWK WIFI و MAG B660M MORTAR WIFI (DDR4) مجهز به سیستم برق ریلی دوتایی 12+1+1، هیت سینک بزرگ، برد PCB با مس ضخیم شده 2 اونس و M.2 Shield Frozr همراه با یک محلول حرارتی عالی هستند. همچنین برای اتصال بر روی آنها درگاه 2.5G LAN وجود دارد و برای اتصال بی‌سیم نیز Wi-Fi 6E برای ارائه تجربه اینترانت و اینترنت سریع و پایدار قرار داده شده است. به طور کلی ماردبردهای سری MAG B660 تمام ملزومات یک گیمر را در خود دارند.

جوایزی که سری MSI MAG B660 توانسته از آن خود کند

  • جوایز سخت افزار اروپایی 2022 – بهترین مادربرد Micro ATX – MAG B660M MORTAR WIFI DDR4
  • PC Gamer – بهترین مادربرد Intel B660 – MAG B660M MORTAR WIFI DDR4
  • Tom’s Hardware – بهترین مادربرد B660 – MAG B660M MORTAR WIFI DDR4
  • Techspot – بهترین مادربرد Intel B660 پیشرفته – MAG B660 TOMAHAWK WIFI
  • Techspot – بهترین مادربرد mATX Intel B660 – MAG B660M MORTAR WIFI
وجود جوایز متعدد از سوی گروه‌های متفاوت نشان دهنده‌ی میزان کیفیت و عملکرد بالای مادربردهای MSI است، زیرا این شرکت توانسته با سری MAG B660 خود به بهترین شکل در فرم‌های مختلف نیاز گیمرها و سایر کاربران را برطرف بسازد و در عین حال نظر تمام منتقدان را جلب کند. اما این شرکت همچنان در حال بهینه‌سازی و تکمیل کردن محصولات خود است و باید دید در آینده چه محصولاتی را وارد بازار خواهد کرد.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,810
لایک‌ها
175
سن
29
ست و بررسی مادربرد MSI MEG Z690 ACE توسط رسانه COWCOTLAND و کسب نشان

ام اس آی مانند همیشه میداند که تمام وقت خود را نباید بروی طراحی محصولات صرف کند. بر همین اساس عملکرد محصولات برای این شرکت در جایگاه بالاتری قرار داد. تمام مادربردهای Z690 ام اس آی از PCB سطح سرور استفاده می کنند. به دلیل پهنای باند بالا برای بهره بردن از تکنولوژی های جدید، نیاز است تا PCB با بهترین تکنولوژی ساخته شده باشد. کمترین ساختار لایه ای PCB در سری MSI Z690 دارای ساختار 6 لایه است و بیشترین آن دارای ساختار 12 لایه است.

جدا از این موارد شرکتی که برای ساخت PCB یا ام اس آی همکاری می کند یکی از غول های PCB ساز است. ساختار IT-170 برای PCB نشان از آن دارد که این مادربردها نه تنها در فشار حرارتی بالا بلکه در بخش انتقال داده و نیاز به پهنای باند بالا هم عملکردی بی نظیر دارند. با توجه به نوع ساختار مادربردهای MSI Z690، قطعاً وجود پردازنده های نسل 12 با توان حرارتی بالا چندان برای این مادربردها چالش بر انگیز نیست.

یکی دیگر از موارد، استفاده از دو برابر مس بیشتر در ساختار PCB است. این نوع ساختار باعث می شود تا نویز کمتر و ارتباط سریعتر را در طول باس لاین ها شاهد باشیم. البته از این مورد هم نباید بگذریم که در PCB مادربردهای MSI نویز گاردهایی در بخش کارت صدا و اسلات های DIMM وجود دارد. این برش های سطحی در PCB که مانند دیوار عمل می کنند، باعث می شود نویز احتمالی به سمت کارت صدا و صدای خروجی هدایت نشود و البته در بخش DIMM، کاربر یا اورکلاکرها با خیال راحت به بهترین نتیجه دست پیدا کنند.

وقتی قرار است میزبان خوبی برای پردازنده های پر مصرف ALDER LAKE باشید، مهمترین ویژگی ساختاری باید مدار قدرت و انتقال نیرو به پردازنده باشد. مدار رگولاتور ولتاژ پردازنده که وظیفه تصفیه جریان و مدیریت نیرو به پردازنده را بر عهده دارد، در این سری از مادربردهای MSI دچار تغییرات جذابی شده است.


حداقل مدار قدرت در این سری از مادربردها دارای 16 فاز دیجیتال و حداکثر آن 19+2+1 فاز است (البته هنوز از گادلایک خبر نداریم). جالب است بدانید مادربردهای MEG Z690 UNIFY و UNIFY-X و همچنین MEG Z690 ACE دارای مدار قدرتی با آمپراژ حیرت آور 105 آمپر مجهز شده اند. همچنین چوک های تیتانیوم نسل 3 و دیگر قطعات با کیفیت، بخش جدا نشدنی از این مدارد قدرت هستند.

همچنین در تمام مادربردهای MSI Z690 از دو کانکتور 8 پین برای تامین برق پردازنده استفاده شده است.

قبل از ارائه مشخصات باید بدانید که نوع لحیم کاری اسلات های DIMM در مادربردهای مجهز به DDR5 متفاوت از DDR4 است. این موضوع را می توان به خوبی در مادربردهای MSI Z690 مشاهده کرد. نوع اتصال اسلات های در این سری از مادربردهای ام اس آی به روش SMT است تا نقص های احتمالی در لحیم کاری را حذف کرده و به ایجاد جریانی بدون تداخل و نویز الکترومغناطیس کمک کند. در واقع باید SMT یا Surface Mount Technology را یک فرایند ساخت حرفه ای برای محصولات حساس به ریزه کاری ها دانست.

این فرایند ساخت در کنار فناوری Memory Boost باعث می شود تا رم های DDR5 با فرکانس پایه 4800 مگاهرتز، به راحتی به 6666 مگاهرتز برسد. قابلیت افزایش فرکانس در این مادربردها به آسانی امکان پذیر است و البته پایداری در فرکانس های بالا، از مواردی است که ام اس آی بسیار بروی آن کار کرده و برای بهترین خروجی و هماهنگی با رم های DDR5 با شرکت های معتبری همچون کورسیر، جی اسکیل، کروشیال، کینگ استون، میکرون و ای دیتا همکاری های لازم را انجام داده است.



+ سوکت LGA 1700


+ چیپ ست Z690


+ مدار قدرت 19+2+1 فاز 105 آمپر


+ ساختار SMT اسلات های DDR5 و PCIe 5.0


+ PCB با ساختار 8 لایه


+ 4 اسلات رم DDR5 با نهایت ظرفیت 128 گیگابایت دو اسلات در مادربرد Z690 UNIFY-X


+ نهایت فرکانس 6666 مگاهرتز رم DDR5 و فرکانس 6800 مگاهرتز در مادربرد Z690 UNIFY-X


+ تعداد سه اسلات PCIe 5.0 با پوشش استیل آرمور با ارتباط X16 در Z690 ACE و دو اسلات در Z690 UNIFY و Z690 UNIFY-X


+ تعداد 5 درگاه M.2


+ شبکه بی سیم Wi-Fi 6E


+ کارت صدا Realtek ALC4080 با خروجی 7.1 کانال




















 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,810
لایک‌ها
175
سن
29
تست و بررسی مادربرد MSI MEG Z690 UNIFY-X توسط رسانه معتبر IGORSLAB و کسب نشان منتخب نویسنده

ام اس آی مانند همیشه میداند که تمام وقت خود را نباید بروی طراحی محصولات صرف کند. بر همین اساس عملکرد محصولات برای این شرکت در جایگاه بالاتری قرار داد. تمام مادربردهای Z690 ام اس آی از PCB سطح سرور استفاده می کنند. به دلیل پهنای باند بالا برای بهره بردن از تکنولوژی های جدید، نیاز است تا PCB با بهترین تکنولوژی ساخته شده باشد. کمترین ساختار لایه ای PCB در سری MSI Z690 دارای ساختار 6 لایه است و بیشترین آن دارای ساختار 12 لایه است.

جدا از این موارد شرکتی که برای ساخت PCB یا ام اس آی همکاری می کند یکی از غول های PCB ساز است. ساختار IT-170 برای PCB نشان از آن دارد که این مادربردها نه تنها در فشار حرارتی بالا بلکه در بخش انتقال داده و نیاز به پهنای باند بالا هم عملکردی بی نظیر دارند. با توجه به نوع ساختار مادربردهای MSI Z690، قطعاً وجود پردازنده های نسل 12 با توان حرارتی بالا چندان برای این مادربردها چالش بر انگیز نیست.

یکی دیگر از موارد، استفاده از دو برابر مس بیشتر در ساختار PCB است. این نوع ساختار باعث می شود تا نویز کمتر و ارتباط سریعتر را در طول باس لاین ها شاهد باشیم. البته از این مورد هم نباید بگذریم که در PCB مادربردهای MSI نویز گاردهایی در بخش کارت صدا و اسلات های DIMM وجود دارد. این برش های سطحی در PCB که مانند دیوار عمل می کنند، باعث می شود نویز احتمالی به سمت کارت صدا و صدای خروجی هدایت نشود و البته در بخش DIMM، کاربر یا اورکلاکرها با خیال راحت به بهترین نتیجه دست پیدا کنند.

وقتی قرار است میزبان خوبی برای پردازنده های پر مصرف ALDER LAKE باشید، مهمترین ویژگی ساختاری باید مدار قدرت و انتقال نیرو به پردازنده باشد. مدار رگولاتور ولتاژ پردازنده که وظیفه تصفیه جریان و مدیریت نیرو به پردازنده را بر عهده دارد، در این سری از مادربردهای MSI دچار تغییرات جذابی شده است.


حداقل مدار قدرت در این سری از مادربردها دارای 16 فاز دیجیتال و حداکثر آن 19+2+1 فاز است (البته هنوز از گادلایک خبر نداریم). جالب است بدانید مادربردهای MEG Z690 UNIFY و UNIFY-X و همچنین MEG Z690 ACE دارای مدار قدرتی با آمپراژ حیرت آور 105 آمپر مجهز شده اند. همچنین چوک های تیتانیوم نسل 3 و دیگر قطعات با کیفیت، بخش جدا نشدنی از این مدارد قدرت هستند.

همچنین در تمام مادربردهای MSI Z690 از دو کانکتور 8 پین برای تامین برق پردازنده استفاده شده است.

قبل از ارائه مشخصات باید بدانید که نوع لحیم کاری اسلات های DIMM در مادربردهای مجهز به DDR5 متفاوت از DDR4 است. این موضوع را می توان به خوبی در مادربردهای MSI Z690 مشاهده کرد. نوع اتصال اسلات های در این سری از مادربردهای ام اس آی به روش SMT است تا نقص های احتمالی در لحیم کاری را حذف کرده و به ایجاد جریانی بدون تداخل و نویز الکترومغناطیس کمک کند. در واقع باید SMT یا Surface Mount Technology را یک فرایند ساخت حرفه ای برای محصولات حساس به ریزه کاری ها دانست.

این فرایند ساخت در کنار فناوری Memory Boost باعث می شود تا رم های DDR5 با فرکانس پایه 4800 مگاهرتز، به راحتی به 6666 مگاهرتز برسد. قابلیت افزایش فرکانس در این مادربردها به آسانی امکان پذیر است و البته پایداری در فرکانس های بالا، از مواردی است که ام اس آی بسیار بروی آن کار کرده و برای بهترین خروجی و هماهنگی با رم های DDR5 با شرکت های معتبری همچون کورسیر، جی اسکیل، کروشیال، کینگ استون، میکرون و ای دیتا همکاری های لازم را انجام داده است.



+ سوکت LGA 1700


+ چیپ ست Z690


+ مدار قدرت 19+2+1 فاز 105 آمپر


+ ساختار SMT اسلات های DDR5 و PCIe 5.0


+ PCB با ساختار 8 لایه


+ 4 اسلات رم DDR5 با نهایت ظرفیت 128 گیگابایت دو اسلات در مادربرد Z690 UNIFY-X


+ نهایت فرکانس 6666 مگاهرتز رم DDR5 و فرکانس 6800 مگاهرتز در مادربرد Z690 UNIFY-X


+ تعداد سه اسلات PCIe 5.0 با پوشش استیل آرمور با ارتباط X16 در Z690 ACE و دو اسلات در Z690 UNIFY و Z690 UNIFY-X


+ تعداد 5 درگاه M.2


+ شبکه بی سیم Wi-Fi 6E


+ کارت صدا Realtek ALC4080 با خروجی 7.1 کانال














 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,810
لایک‌ها
175
سن
29
تست و بررسی مادربرد MSI MAG B660M MORTAR WIFI توسط رسانه DARKTECH و کسب نشان



کاربرانی که قصد ندارند برای مادربردهای گران قیمت چیپست Z690 هزینه کنند، می توانند مادربردهای B660 را در نظر بگیرند که بسیاری از ویژگی‌های چیپست پرچمدار اینتل را به ارث برده و به نسبت قیمت، ارزش خرید بسیار بالایی دارند. برای سیستم‌های رده پائین‌تر، دو چیپست H670 و H610 آماده شده‌اند که به نسبت ویژگی‌هایی را از دست داده‌اند تا از قیمت مناسب‌تری برخوردار شوند.MSI تنوع بالایی از مادربردهای سازگار با پردازنده‌های نسل دوازدهم اینتل را تدارک دیده است. مادربردهای جدید این کمپانی در سری MAG و PRO معرفی شده‌اند که در هر نسخه DDR4 و DDR5 آماده عرضه به بازار شده‌اند. در مدل DDR5 مادربرد B660 MSI کاربران می‌توانند فرکانس حافظه را تا 6200 مگاهرتز به به لطف وجود فناوری انحصاری MSI Memory Boost افزایش دهند. تمامی مادربردهای B660 کمپانی MSI از رابط PCIe 4.0 با پهنای باند 64 گیگابایت بر ثانیه پشتیبانی می‌کنند.

مادربردهای B660 سری MAG از حداکثر 12 فاز تغذیه Duet Rail Power System برخوردارند و دارای شش لایه PCB با ضخامت 2 اونس از جنس مس هستند تا انتقال پایدار انرژی به هسته‌های پردازنده را تضمین کند. برای قسمت ذخیره سازی، مادربردهای MSI B660 ATX به حداکثر 3 اسلات M.2 Gen 4 مجهزند که می‌توانند اطلاعات را با سرعت 64 گیگابایت بر ثانیه منتقل کنند. با توجه افزایش کاربری USB-C، ام اس آی مادربردهای B660 خود را در هر دو پنل جلو و عقب به این نوع پورت مجهز کرده است. همچنین این مادربردها از پورت شبکه LAN 2.5G و Wi-Fi 6 پشتیبانی می‌کنند. همچنین مادربردهای MAG B660 DDR5 به راهکار جدید و سریع‌تر Wi-Fi 6E مجهز شده‌اند.

با توجه به توان بالای پلتفرم نسل جدید اینتل، طبیعتا سازندگان مادربرد باید به سیستم کولینگ محصولات خود نیز توجه داشته باشند. مادربردهای MSI به هیت سینک‌های کارآمد با طراحی Extended Heatsink، M.2 Shield Frozr و نرم افزار اختصاصی Frozr AI Cooling این کمپانی همراه شده‌اند تا نگرانی از بابت افزایش دمای چیپ و ذخیره سازهای پرسرعت مدرن وجود نداشته باشد.

MSI برای ساده سازی فرآیند مونتاژ سیستم برای کاربران، مادربردهای MAG B660 خود را با I/O Shield و EZ M.2 Clips از پیش نصب شده عرضه می‌کند که کار نصب حافظه‌های M.2 SSD را بسیار آسان می سازد. همچنین این مادربردها از TPM 2.0 پشتیبانی می‌کنند و کاملا با ویندوز 11 سازگارند. با پردازنده‌های جدید اینتل و مادربردهای B660 و سیستم عامل جدید مایکروسافت می‌توان تجربه جدید و جذابی از یک سیستم مدرن به دست آورد.علاوه بر پلتفرم B660، کمپانی MSI مادربرد MAG H670 TOMAHAWK WIFI DDR4 را نیز معرفی کرده که دارای 14 فاز تغذیه Duet Rail Power System می‌باشد و خود توسط دو کانکتور 8 پین تغذیه می‌شود. این مدل از سه اسلات M.2 با هیت سینک Shield Frozr بهره می‌برد. همچنین به پورت شبکه LAN 2.5G و Wi-Fi 6 مجهز است. علاوه بر این، H670 TOMAHAWK WIFI DDR4 به پورت USB 20G Type-C تجهیز شده است.

















 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,810
لایک‌ها
175
سن
29
تست و بررسی مادربرد MSI MAG Z690 TORPEDO توسط رسانه معتبر HARDWAREINSIDE و کسب نشان

ام اس آی مانند همیشه میداند که تمام وقت خود را نباید بروی طراحی محصولات صرف کند. بر همین اساس عملکرد محصولات برای این شرکت در جایگاه بالاتری قرار داد. تمام مادربردهای Z690 ام اس آی از PCB سطح سرور استفاده می کنند. به دلیل پهنای باند بالا برای بهره بردن از تکنولوژی های جدید، نیاز است تا PCB با بهترین تکنولوژی ساخته شده باشد. کمترین ساختار لایه ای PCB در سری MSI Z690 دارای ساختار 6 لایه است و بیشترین آن دارای ساختار 12 لایه است.

جدا از این موارد شرکتی که برای ساخت PCB یا ام اس آی همکاری می کند یکی از غول های PCB ساز است. ساختار IT-170 برای PCB نشان از آن دارد که این مادربردها نه تنها در فشار حرارتی بالا بلکه در بخش انتقال داده و نیاز به پهنای باند بالا هم عملکردی بی نظیر دارند. با توجه به نوع ساختار مادربردهای MSI Z690، قطعاً وجود پردازنده های نسل 12 با توان حرارتی بالا چندان برای این مادربردها چالش بر انگیز نیست.

یکی دیگر از موارد، استفاده از دو برابر مس بیشتر در ساختار PCB است. این نوع ساختار باعث می شود تا نویز کمتر و ارتباط سریعتر را در طول باس لاین ها شاهد باشیم. البته از این مورد هم نباید بگذریم که در PCB مادربردهای MSI نویز گاردهایی در بخش کارت صدا و اسلات های DIMM وجود دارد. این برش های سطحی در PCB که مانند دیوار عمل می کنند، باعث می شود نویز احتمالی به سمت کارت صدا و صدای خروجی هدایت نشود و البته در بخش DIMM، کاربر یا اورکلاکرها با خیال راحت به بهترین نتیجه دست پیدا کنند.

وقتی قرار است میزبان خوبی برای پردازنده های پر مصرف ALDER LAKE باشید، مهمترین ویژگی ساختاری باید مدار قدرت و انتقال نیرو به پردازنده باشد. مدار رگولاتور ولتاژ پردازنده که وظیفه تصفیه جریان و مدیریت نیرو به پردازنده را بر عهده دارد، در این سری از مادربردهای MSI دچار تغییرات جذابی شده است.


حداقل مدار قدرت در این سری از مادربردها دارای 16 فاز دیجیتال و حداکثر آن 19+2+1 فاز است (البته هنوز از گادلایک خبر نداریم). جالب است بدانید مادربردهای MEG Z690 UNIFY و UNIFY-X و همچنین MEG Z690 ACE دارای مدار قدرتی با آمپراژ حیرت آور 105 آمپر مجهز شده اند. همچنین چوک های تیتانیوم نسل 3 و دیگر قطعات با کیفیت، بخش جدا نشدنی از این مدارد قدرت هستند.

همچنین در تمام مادربردهای MSI Z690 از دو کانکتور 8 پین برای تامین برق پردازنده استفاده شده است.

قبل از ارائه مشخصات باید بدانید که نوع لحیم کاری اسلات های DIMM در مادربردهای مجهز به DDR5 متفاوت از DDR4 است. این موضوع را می توان به خوبی در مادربردهای MSI Z690 مشاهده کرد. نوع اتصال اسلات های در این سری از مادربردهای ام اس آی به روش SMT است تا نقص های احتمالی در لحیم کاری را حذف کرده و به ایجاد جریانی بدون تداخل و نویز الکترومغناطیس کمک کند. در واقع باید SMT یا Surface Mount Technology را یک فرایند ساخت حرفه ای برای محصولات حساس به ریزه کاری ها دانست.

این فرایند ساخت در کنار فناوری Memory Boost باعث می شود تا رم های DDR5 با فرکانس پایه 4800 مگاهرتز، به راحتی به 6666 مگاهرتز برسد. قابلیت افزایش فرکانس در این مادربردها به آسانی امکان پذیر است و البته پایداری در فرکانس های بالا، از مواردی است که ام اس آی بسیار بروی آن کار کرده و برای بهترین خروجی و هماهنگی با رم های DDR5 با شرکت های معتبری همچون کورسیر، جی اسکیل، کروشیال، کینگ استون، میکرون و ای دیتا همکاری های لازم را انجام داده است.

















 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,810
لایک‌ها
175
سن
29
تست و بررسی مادربرد MSI MEG Z690I UNIFY توسط رسانه معتبر hardwareinside و کسب نشان

ام اس آی مانند همیشه میداند که تمام وقت خود را نباید بروی طراحی محصولات صرف کند. بر همین اساس عملکرد محصولات برای این شرکت در جایگاه بالاتری قرار داد. تمام مادربردهای Z690 ام اس آی از PCB سطح سرور استفاده می کنند. به دلیل پهنای باند بالا برای بهره بردن از تکنولوژی های جدید، نیاز است تا PCB با بهترین تکنولوژی ساخته شده باشد. کمترین ساختار لایه ای PCB در سری MSI Z690 دارای ساختار 6 لایه است و بیشترین آن دارای ساختار 12 لایه است.

جدا از این موارد شرکتی که برای ساخت PCB یا ام اس آی همکاری می کند یکی از غول های PCB ساز است. ساختار IT-170 برای PCB نشان از آن دارد که این مادربردها نه تنها در فشار حرارتی بالا بلکه در بخش انتقال داده و نیاز به پهنای باند بالا هم عملکردی بی نظیر دارند. با توجه به نوع ساختار مادربردهای MSI Z690، قطعاً وجود پردازنده های نسل 12 با توان حرارتی بالا چندان برای این مادربردها چالش بر انگیز نیست.

یکی دیگر از موارد، استفاده از دو برابر مس بیشتر در ساختار PCB است. این نوع ساختار باعث می شود تا نویز کمتر و ارتباط سریعتر را در طول باس لاین ها شاهد باشیم. البته از این مورد هم نباید بگذریم که در PCB مادربردهای MSI نویز گاردهایی در بخش کارت صدا و اسلات های DIMM وجود دارد. این برش های سطحی در PCB که مانند دیوار عمل می کنند، باعث می شود نویز احتمالی به سمت کارت صدا و صدای خروجی هدایت نشود و البته در بخش DIMM، کاربر یا اورکلاکرها با خیال راحت به بهترین نتیجه دست پیدا کنند.

وقتی قرار است میزبان خوبی برای پردازنده های پر مصرف ALDER LAKE باشید، مهمترین ویژگی ساختاری باید مدار قدرت و انتقال نیرو به پردازنده باشد. مدار رگولاتور ولتاژ پردازنده که وظیفه تصفیه جریان و مدیریت نیرو به پردازنده را بر عهده دارد، در این سری از مادربردهای MSI دچار تغییرات جذابی شده است.


حداقل مدار قدرت در این سری از مادربردها دارای 16 فاز دیجیتال و حداکثر آن 19+2+1 فاز است (البته هنوز از گادلایک خبر نداریم). جالب است بدانید مادربردهای MEG Z690 UNIFY و UNIFY-X و همچنین MEG Z690 ACE دارای مدار قدرتی با آمپراژ حیرت آور 105 آمپر مجهز شده اند. همچنین چوک های تیتانیوم نسل 3 و دیگر قطعات با کیفیت، بخش جدا نشدنی از این مدارد قدرت هستند.

همچنین در تمام مادربردهای MSI Z690 از دو کانکتور 8 پین برای تامین برق پردازنده استفاده شده است.

قبل از ارائه مشخصات باید بدانید که نوع لحیم کاری اسلات های DIMM در مادربردهای مجهز به DDR5 متفاوت از DDR4 است. این موضوع را می توان به خوبی در مادربردهای MSI Z690 مشاهده کرد. نوع اتصال اسلات های در این سری از مادربردهای ام اس آی به روش SMT است تا نقص های احتمالی در لحیم کاری را حذف کرده و به ایجاد جریانی بدون تداخل و نویز الکترومغناطیس کمک کند. در واقع باید SMT یا Surface Mount Technology را یک فرایند ساخت حرفه ای برای محصولات حساس به ریزه کاری ها دانست.

این فرایند ساخت در کنار فناوری Memory Boost باعث می شود تا رم های DDR5 با فرکانس پایه 4800 مگاهرتز، به راحتی به 6666 مگاهرتز برسد. قابلیت افزایش فرکانس در این مادربردها به آسانی امکان پذیر است و البته پایداری در فرکانس های بالا، از مواردی است که ام اس آی بسیار بروی آن کار کرده و برای بهترین خروجی و هماهنگی با رم های DDR5 با شرکت های معتبری همچون کورسیر، جی اسکیل، کروشیال، کینگ استون، میکرون و ای دیتا همکاری های لازم را انجام داده است.



+ سوکت LGA 1700


+ چیپ ست Z690


+ مدار قدرت 19+2+1 فاز 105 آمپر


+ ساختار SMT اسلات های DDR5 و PCIe 5.0


+ PCB با ساختار 8 لایه


+ 4 اسلات رم DDR5 با نهایت ظرفیت 128 گیگابایت دو اسلات در مادربرد Z690 UNIFY-X


+ نهایت فرکانس 6666 مگاهرتز رم DDR5 و فرکانس 6800 مگاهرتز در مادربرد Z690 UNIFY-X


+ تعداد سه اسلات PCIe 5.0 با پوشش استیل آرمور با ارتباط X16 در Z690 ACE و دو اسلات در Z690 UNIFY و Z690 UNIFY-X


+ تعداد 5 درگاه M.2


+ شبکه بی سیم Wi-Fi 6E


+ کارت صدا Realtek ALC4080 با خروجی 7.1 کانال


مزایا این مادریرد از دید نویسنده :

1-عملکرد مطلئب
2-طراحی زیبا
3-دو پورت Thunderbolt 4
4- پشتیبانی از WiFi 6E، بلوتوث 5.2 و PCIe 5.0
5-پتانسیل اورکلاکینگ بالا
6- سه درگاه M.2
7-مدار رگلاتور ولتاژ قدرتمند














 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,810
لایک‌ها
175
سن
29
تست و بررسی مادربرد MSI MEG Z690 ACE توسط رسانه معتبر Overclockers و کسب نشان

ام اس آی مانند همیشه میداند که تمام وقت خود را نباید بروی طراحی محصولات صرف کند. بر همین اساس عملکرد محصولات برای این شرکت در جایگاه بالاتری قرار داد. تمام مادربردهای Z690 ام اس آی از PCB سطح سرور استفاده می کنند. به دلیل پهنای باند بالا برای بهره بردن از تکنولوژی های جدید، نیاز است تا PCB با بهترین تکنولوژی ساخته شده باشد. کمترین ساختار لایه ای PCB در سری MSI Z690 دارای ساختار 6 لایه است و بیشترین آن دارای ساختار 12 لایه است.

جدا از این موارد شرکتی که برای ساخت PCB یا ام اس آی همکاری می کند یکی از غول های PCB ساز است. ساختار IT-170 برای PCB نشان از آن دارد که این مادربردها نه تنها در فشار حرارتی بالا بلکه در بخش انتقال داده و نیاز به پهنای باند بالا هم عملکردی بی نظیر دارند. با توجه به نوع ساختار مادربردهای MSI Z690، قطعاً وجود پردازنده های نسل 12 با توان حرارتی بالا چندان برای این مادربردها چالش بر انگیز نیست.

یکی دیگر از موارد، استفاده از دو برابر مس بیشتر در ساختار PCB است. این نوع ساختار باعث می شود تا نویز کمتر و ارتباط سریعتر را در طول باس لاین ها شاهد باشیم. البته از این مورد هم نباید بگذریم که در PCB مادربردهای MSI نویز گاردهایی در بخش کارت صدا و اسلات های DIMM وجود دارد. این برش های سطحی در PCB که مانند دیوار عمل می کنند، باعث می شود نویز احتمالی به سمت کارت صدا و صدای خروجی هدایت نشود و البته در بخش DIMM، کاربر یا اورکلاکرها با خیال راحت به بهترین نتیجه دست پیدا کنند.

وقتی قرار است میزبان خوبی برای پردازنده های پر مصرف ALDER LAKE باشید، مهمترین ویژگی ساختاری باید مدار قدرت و انتقال نیرو به پردازنده باشد. مدار رگولاتور ولتاژ پردازنده که وظیفه تصفیه جریان و مدیریت نیرو به پردازنده را بر عهده دارد، در این سری از مادربردهای MSI دچار تغییرات جذابی شده است.


حداقل مدار قدرت در این سری از مادربردها دارای 16 فاز دیجیتال و حداکثر آن 19+2+1 فاز است (البته هنوز از گادلایک خبر نداریم). جالب است بدانید مادربردهای MEG Z690 UNIFY و UNIFY-X و همچنین MEG Z690 ACE دارای مدار قدرتی با آمپراژ حیرت آور 105 آمپر مجهز شده اند. همچنین چوک های تیتانیوم نسل 3 و دیگر قطعات با کیفیت، بخش جدا نشدنی از این مدارد قدرت هستند.

همچنین در تمام مادربردهای MSI Z690 از دو کانکتور 8 پین برای تامین برق پردازنده استفاده شده است.

قبل از ارائه مشخصات باید بدانید که نوع لحیم کاری اسلات های DIMM در مادربردهای مجهز به DDR5 متفاوت از DDR4 است. این موضوع را می توان به خوبی در مادربردهای MSI Z690 مشاهده کرد. نوع اتصال اسلات های در این سری از مادربردهای ام اس آی به روش SMT است تا نقص های احتمالی در لحیم کاری را حذف کرده و به ایجاد جریانی بدون تداخل و نویز الکترومغناطیس کمک کند. در واقع باید SMT یا Surface Mount Technology را یک فرایند ساخت حرفه ای برای محصولات حساس به ریزه کاری ها دانست.

این فرایند ساخت در کنار فناوری Memory Boost باعث می شود تا رم های DDR5 با فرکانس پایه 4800 مگاهرتز، به راحتی به 6666 مگاهرتز برسد. قابلیت افزایش فرکانس در این مادربردها به آسانی امکان پذیر است و البته پایداری در فرکانس های بالا، از مواردی است که ام اس آی بسیار بروی آن کار کرده و برای بهترین خروجی و هماهنگی با رم های DDR5 با شرکت های معتبری همچون کورسیر، جی اسکیل، کروشیال، کینگ استون، میکرون و ای دیتا همکاری های لازم را انجام داده است.



+ سوکت LGA 1700


+ چیپ ست Z690


+ مدار قدرت 19+2+1 فاز 105 آمپر


+ ساختار SMT اسلات های DDR5 و PCIe 5.0


+ PCB با ساختار 8 لایه


+ 4 اسلات رم DDR5 با نهایت ظرفیت 128 گیگابایت دو اسلات در مادربرد Z690 UNIFY-X


+ نهایت فرکانس 6666 مگاهرتز رم DDR5 و فرکانس 6800 مگاهرتز در مادربرد Z690 UNIFY-X


+ تعداد سه اسلات PCIe 5.0 با پوشش استیل آرمور با ارتباط X16 در Z690 ACE و دو اسلات در Z690 UNIFY و Z690 UNIFY-X


+ تعداد 5 درگاه M.2


+ شبکه بی سیم Wi-Fi 6E


+ کارت صدا Realtek ALC4080 با خروجی 7.1 کانال


















 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,810
لایک‌ها
175
سن
29
تست و بررسی مادربرد MSI MPG Z690 CARBON WIFI توسط رسانه DARKTECH و کسب 2 نشان

ام اس آی مانند همیشه میداند که تمام وقت خود را نباید بروی طراحی محصولات صرف کند. بر همین اساس عملکرد محصولات برای این شرکت در جایگاه بالاتری قرار داد. تمام مادربردهای Z690 ام اس آی از PCB سطح سرور استفاده می کنند. به دلیل پهنای باند بالا برای بهره بردن از تکنولوژی های جدید، نیاز است تا PCB با بهترین تکنولوژی ساخته شده باشد. کمترین ساختار لایه ای PCB در سری MSI Z690 دارای ساختار 6 لایه است و بیشترین آن دارای ساختار 12 لایه است.

جدا از این موارد شرکتی که برای ساخت PCB یا ام اس آی همکاری می کند یکی از غول های PCB ساز است. ساختار IT-170 برای PCB نشان از آن دارد که این مادربردها نه تنها در فشار حرارتی بالا بلکه در بخش انتقال داده و نیاز به پهنای باند بالا هم عملکردی بی نظیر دارند. با توجه به نوع ساختار مادربردهای MSI Z690، قطعاً وجود پردازنده های نسل 12 با توان حرارتی بالا چندان برای این مادربردها چالش بر انگیز نیست.

یکی دیگر از موارد، استفاده از دو برابر مس بیشتر در ساختار PCB است. این نوع ساختار باعث می شود تا نویز کمتر و ارتباط سریعتر را در طول باس لاین ها شاهد باشیم. البته از این مورد هم نباید بگذریم که در PCB مادربردهای MSI نویز گاردهایی در بخش کارت صدا و اسلات های DIMM وجود دارد. این برش های سطحی در PCB که مانند دیوار عمل می کنند، باعث می شود نویز احتمالی به سمت کارت صدا و صدای خروجی هدایت نشود و البته در بخش DIMM، کاربر یا اورکلاکرها با خیال راحت به بهترین نتیجه دست پیدا کنند.

وقتی قرار است میزبان خوبی برای پردازنده های پر مصرف ALDER LAKE باشید، مهمترین ویژگی ساختاری باید مدار قدرت و انتقال نیرو به پردازنده باشد. مدار رگولاتور ولتاژ پردازنده که وظیفه تصفیه جریان و مدیریت نیرو به پردازنده را بر عهده دارد، در این سری از مادربردهای MSI دچار تغییرات جذابی شده است.


حداقل مدار قدرت در این سری از مادربردها دارای 16 فاز دیجیتال و حداکثر آن 19+2+1 فاز است (البته هنوز از گادلایک خبر نداریم). جالب است بدانید مادربردهای MEG Z690 UNIFY و UNIFY-X و همچنین MEG Z690 ACE دارای مدار قدرتی با آمپراژ حیرت آور 105 آمپر مجهز شده اند. همچنین چوک های تیتانیوم نسل 3 و دیگر قطعات با کیفیت، بخش جدا نشدنی از این مدارد قدرت هستند.

همچنین در تمام مادربردهای MSI Z690 از دو کانکتور 8 پین برای تامین برق پردازنده استفاده شده است.

قبل از ارائه مشخصات باید بدانید که نوع لحیم کاری اسلات های DIMM در مادربردهای مجهز به DDR5 متفاوت از DDR4 است. این موضوع را می توان به خوبی در مادربردهای MSI Z690 مشاهده کرد. نوع اتصال اسلات های در این سری از مادربردهای ام اس آی به روش SMT است تا نقص های احتمالی در لحیم کاری را حذف کرده و به ایجاد جریانی بدون تداخل و نویز الکترومغناطیس کمک کند. در واقع باید SMT یا Surface Mount Technology را یک فرایند ساخت حرفه ای برای محصولات حساس به ریزه کاری ها دانست.

این فرایند ساخت در کنار فناوری Memory Boost باعث می شود تا رم های DDR5 با فرکانس پایه 4800 مگاهرتز، به راحتی به 6666 مگاهرتز برسد. قابلیت افزایش فرکانس در این مادربردها به آسانی امکان پذیر است و البته پایداری در فرکانس های بالا، از مواردی است که ام اس آی بسیار بروی آن کار کرده و برای بهترین خروجی و هماهنگی با رم های DDR5 با شرکت های معتبری همچون کورسیر، جی اسکیل، کروشیال، کینگ استون، میکرون و ای دیتا همکاری های لازم را انجام داده است.

+ سوکت LGA 1700


+ چیپ ست Z690

+ مدار قدرت 18+1+1 فاز 75 آمپر و 16+1+1 در MPG Z690 EDGE WIFI DDR4

+ PCB با ساختار 8 لایه

+ 4 اسلات رم DDR5 با نهایت ظرفیت 128 گیگابایت دو اسلات در مادربرد Z690 UNIFY-X

+ نهایت فرکانس 6666 مگاهرتز رم DDR5 و فرکانس 5200 مگاهرتز در مادربرد MPG Z690 EDGE WIFI DDR4

+ تعداد سه اسلات PCIe با پوشش استیل آرمور با ارتباط X16

+ تعداد 5 درگاه M.2 و 4 درگاه در MPG Z690 EDGE WIFI DDR4

+ شبکه بی سیم Wi-Fi 6E و Wi-Fi 6 در مادربرد MPG Z690 EDGE WIFI DDR4

+ کارت صدا Realtek ALC4080 با خروجی 7.1 کانال

+ فرم فکتور ATX

+ مادربرد MPG Z690 CARBON EK X به مونو بلاک خنک کننده مایع مجهز شده است


















 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,810
لایک‌ها
175
سن
29
تست و بررسی مادربرد MSI MEG Z690 ACE توسط رسانه معتبر NEWESC و کسب نشان

ام اس آی مانند همیشه میداند که تمام وقت خود را نباید بروی طراحی محصولات صرف کند. بر همین اساس عملکرد محصولات برای این شرکت در جایگاه بالاتری قرار داد. تمام مادربردهای Z690 ام اس آی از PCB سطح سرور استفاده می کنند. به دلیل پهنای باند بالا برای بهره بردن از تکنولوژی های جدید، نیاز است تا PCB با بهترین تکنولوژی ساخته شده باشد. کمترین ساختار لایه ای PCB در سری MSI Z690 دارای ساختار 6 لایه است و بیشترین آن دارای ساختار 12 لایه است.

جدا از این موارد شرکتی که برای ساخت PCB یا ام اس آی همکاری می کند یکی از غول های PCB ساز است. ساختار IT-170 برای PCB نشان از آن دارد که این مادربردها نه تنها در فشار حرارتی بالا بلکه در بخش انتقال داده و نیاز به پهنای باند بالا هم عملکردی بی نظیر دارند. با توجه به نوع ساختار مادربردهای MSI Z690، قطعاً وجود پردازنده های نسل 12 با توان حرارتی بالا چندان برای این مادربردها چالش بر انگیز نیست.

یکی دیگر از موارد، استفاده از دو برابر مس بیشتر در ساختار PCB است. این نوع ساختار باعث می شود تا نویز کمتر و ارتباط سریعتر را در طول باس لاین ها شاهد باشیم. البته از این مورد هم نباید بگذریم که در PCB مادربردهای MSI نویز گاردهایی در بخش کارت صدا و اسلات های DIMM وجود دارد. این برش های سطحی در PCB که مانند دیوار عمل می کنند، باعث می شود نویز احتمالی به سمت کارت صدا و صدای خروجی هدایت نشود و البته در بخش DIMM، کاربر یا اورکلاکرها با خیال راحت به بهترین نتیجه دست پیدا کنند.

وقتی قرار است میزبان خوبی برای پردازنده های پر مصرف ALDER LAKE باشید، مهمترین ویژگی ساختاری باید مدار قدرت و انتقال نیرو به پردازنده باشد. مدار رگولاتور ولتاژ پردازنده که وظیفه تصفیه جریان و مدیریت نیرو به پردازنده را بر عهده دارد، در این سری از مادربردهای MSI دچار تغییرات جذابی شده است.


حداقل مدار قدرت در این سری از مادربردها دارای 16 فاز دیجیتال و حداکثر آن 19+2+1 فاز است (البته هنوز از گادلایک خبر نداریم). جالب است بدانید مادربردهای MEG Z690 UNIFY و UNIFY-X و همچنین MEG Z690 ACE دارای مدار قدرتی با آمپراژ حیرت آور 105 آمپر مجهز شده اند. همچنین چوک های تیتانیوم نسل 3 و دیگر قطعات با کیفیت، بخش جدا نشدنی از این مدارد قدرت هستند.

همچنین در تمام مادربردهای MSI Z690 از دو کانکتور 8 پین برای تامین برق پردازنده استفاده شده است.

قبل از ارائه مشخصات باید بدانید که نوع لحیم کاری اسلات های DIMM در مادربردهای مجهز به DDR5 متفاوت از DDR4 است. این موضوع را می توان به خوبی در مادربردهای MSI Z690 مشاهده کرد. نوع اتصال اسلات های در این سری از مادربردهای ام اس آی به روش SMT است تا نقص های احتمالی در لحیم کاری را حذف کرده و به ایجاد جریانی بدون تداخل و نویز الکترومغناطیس کمک کند. در واقع باید SMT یا Surface Mount Technology را یک فرایند ساخت حرفه ای برای محصولات حساس به ریزه کاری ها دانست.

این فرایند ساخت در کنار فناوری Memory Boost باعث می شود تا رم های DDR5 با فرکانس پایه 4800 مگاهرتز، به راحتی به 6666 مگاهرتز برسد. قابلیت افزایش فرکانس در این مادربردها به آسانی امکان پذیر است و البته پایداری در فرکانس های بالا، از مواردی است که ام اس آی بسیار بروی آن کار کرده و برای بهترین خروجی و هماهنگی با رم های DDR5 با شرکت های معتبری همچون کورسیر، جی اسکیل، کروشیال، کینگ استون، میکرون و ای دیتا همکاری های لازم را انجام داده است.



+ سوکت LGA 1700


+ چیپ ست Z690


+ مدار قدرت 19+2+1 فاز 105 آمپر


+ ساختار SMT اسلات های DDR5 و PCIe 5.0


+ PCB با ساختار 8 لایه


+ 4 اسلات رم DDR5 با نهایت ظرفیت 128 گیگابایت دو اسلات در مادربرد Z690 UNIFY-X


+ نهایت فرکانس 6666 مگاهرتز رم DDR5 و فرکانس 6800 مگاهرتز در مادربرد Z690 UNIFY-X


+ تعداد سه اسلات PCIe 5.0 با پوشش استیل آرمور با ارتباط X16 در Z690 ACE و دو اسلات در Z690 UNIFY و Z690 UNIFY-X


+ تعداد 5 درگاه M.2


+ شبکه بی سیم Wi-Fi 6E


+ کارت صدا Realtek ALC4080 با خروجی 7.1 کانال
















 
بالا