به گزارش سفیدک : يک هفته پيش گزارشی منتشر کرديم با عنوان «رده بندی کانال های تلگرامی در ايران» و در آن برای اولين بار، فهرست 50 کانال برتر در تلگرام فارسی را ارايه کرديم. البته در آن مطلب گفتيم که در کل فضای تلگرام در جهان 3 کانال بالای يک ميليون عضو وجود دارد که هر سه متعلق به ايران هستند و از اين رو می توان گفت هر کانالی که در ايران بتواند بيشترين مخاطب را جذب کند یعنی افزایش ممبر تلگرام را داشته باشد، بيشترين ميزان عضو در همه جهان را هم دارد. بنابر اين بود که گفتيم «ترفند»، «گيزميز» و «خبرفوری»، سه کانال برتر در ايران و جهان هستند. روند تحولات در فضای مجازی اما آن قدر سريع بوده که ظرف يک هفته، رده بندی در بالاي جدول کاملا عوض شود و حالا اين کانال خبر فوری است که برترين کانال تلگرام شده و با فاصله ای کم از آن، کانال ترفند قرار گرفته و با فاصله ای بيشتر کانال گيزميز. دقت کنید که راه های پول در آوردن پیزی جز تبلیغات در تلگرام ، افزایش ممبر تلگرام و ارسال پیام انبوه در تلگرام ، پنل ارسال تلگرام و ... همه ی این موارد به شما کمک می کند که به سرعت ملیونر شوید.
درآمد میلیاردی کانال تلگرام خبر فوری + نحوه عضو گیری
روز گذشته، گفت وگويی کرديم با موسس برترين کانال تلگرامی در ايران که البته از ما خواست اسم او را منتشر نکنيم. او 32 ساله است و در دانشگاه علمی و کاربردی مشهد، در رشته روابط عمومی تحصيل کرده است. دو سال پيش وارد يک شرکت بزرگ تبليغاتی می شود که البته دامنه کاری اش محدود به مشهد نيست. او که در حال حاضر مسئول فضای مجازی اين شرکت است اول مهر 1394 اين کانال را راه اندازی کرده و بعد از آن هم مديريت کانال را در اختيار شرکت متبوعش قرار داده است. روند تاسيس کانال خبر فوری به روايت اين فرد اين بوده که او در آن زمان، حدود 45 گروه تلگرامی داشته است. با معرفی شدن کانال ها در نرم افزار تلگرام، او ابتدا اين کانال را با نام «طوسی نيوز» برای فعاليت های خبری می زند و از اعضای آن گروه های تلگرامی می خواهد به کانالش بپيوندند. پس از اين است که او رفته رفته اين گروه ها را می بندد و کار خود را در کانال اصلی متمرکز می کند.
او می گويد که در اين کانال صرفا قصد دارند اخبار را برای مردم منتشر کنند و از اين روست که اخبار سازمانی، گزارش کار نهادها و ارگان ها و رپرتاژ آگهی در اين کانال منتشر نمی شود. او البته اين کانال را توزيع کننده خبر می داند اما می گويد که برخی اوقات، خبرنگارانی از ديگر رسانه ها هستند که دوست دارند خبرشان ابتدا در اين کانال منتشر شود تا موج آفرينی کند و آن ها اگر به آن فرد اعتماد داشته باشند، اين اخبار را منتشر می کنند.
کانال خبر فوری، با 3 تيم اداره می شود. يک تيم توزيع که مدير کانال و سردبيرانی که می توانند مطلب در کانال بارگذاری کنند هم در اين تيم هستند، يک تيم توليد محتواهای گرافيکی و مولتی مديا و يک تيم تبليغاتی. موسس کانال خبر فوری می گويد که آن ها به عنوان صاحبان بزرگترين کانال تلگرامی خوب پول درمی آورند ولی الگوی کاری شان باعث می شود که درآمدی مثل گيزميز نداشته باشند. الگوی خبر فوری به گفته موسس آن اين است که 50 درصد کل درآمد خرج تبليغات می شود، 30 درصد خرج هزينه جاری و نيروی انسانی و 20 درصد هم سود در حالی که به گفته او، آقای راد در کانال گيزميز با سابقه ای خوب در اينستاگرام و به طور کلی فضای مجازی، کانال را با محتوای خوب رشد داده و نه با تبليغات. حالا سوال اين است: خبر فوری چقدر درآمد دارد؟ موسس اين کانال می گويد که درآمدشان در آخرين ماه سال 1394 30 ميليون تومان بوده است.
نکته جالبی که در خصوص هزينه ها و نيروی انسانی اين کانال بايد بدانيد اين است که مديران اين کانال برای همه نيروها، گوشی گلکسی نوت 5 سامسونگ و يک سيم کارت ايرانسل تهيه کرده اند.
نکته جالب ديگر اينکه ساعت کاری اين کانال بين 8 صبح تا 12 شب است و از آن زمان تا 8 شب ساعت تبليغات است اما در برخی ساعات ممکن است در ميانه ساعت تبليغات هم خبر يا اخباری کار شود مثل شبی که در ترکيه کودتا شد. يک سوال جدی اين است که کانالی مثل خبر فوری، چه فکری برای مسائل آی.تی خود کرده است مخصوصا با توجه به اينکه زدن يک دکمه Delete channel می تواند کسب و کاری به اين بزرگی را در چند ثانيه از بين ببرد. موسس اين کانال می گويد که ما يک واحد آی.تی داريم ولی عملا کاری از دستمان برنمی آيد و کسب وکاری با ريسک 90 درصد داريم. اين وضعيت وقتی تشديد می شود که او می گويد با چند زبان مختلف به تلگرام ايميل زدند تا بتوانند با آن ها ارتباط برقرار کنند ولی متاسفانه تلگرام در ارتباط با کاربران خود بسيار ضعيف است و آن ها به عنوان دارندگان بيشترين عضو در ميان کانال های تلگرام هيچ پاسخی از سوی اين پيام رسان دريافت نکرده اند. البته جالب است بدانيد که اين مدير کانال تلگرامی می گويد حتی مسئولين داخلی هم ارتباطی نه با آن ها و نه با ديگر ادمين های کانال های بزرگ برقرار نکرده اند و اين آن ها بودند که داوطلبانه با مراکز دولتی، انتظامی و امنيتی مثل اداره فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی، معاونت اجتماعی ناجا و پليس فتا ارتباط برقرار کردند
. سوال آخر اين بود که کانالتان چقدر می ارزد. او به ما گفت که نُرم فعلی بازار در تلگرام اين است که هر هزار نفر، صد هزار تومان قيمت دارد و از اين رو کانال آن ها حول و حوش يک ميليارد و دويست ميليون تومان ارزش دارد.
او البته بلافاصله دو تبصره به اين ماجرا اضافه کرد. نخست اينکه دست کم در روزهای ابتدايی بايد به همين ميزان يعنی برای هر هزار نفر، صد هزار تومان، خرج کرد و از اين رو نبايد فکر کرد که چنين موقعيتی مُفت و مجانی به دست آمده است. از طرف ديگر اين فقط تعداد اعضای يک کانال نيست که تعيين کننده قيمت آن است. به گفته او در فضای فعلی تلگرام بايد ظرف دو ساعت بعد از گذاشتن هر پست به ميزان يک هفتم کل اعضای کانال بازديد داشته باشيد تا جزو کانال های پر بازديد مناسب و با مخاطب فعال باشيد. خود او می گويد که کانال خبر فوری بعد از دو ساعت به ميزان يک پنجم اعضايش بازديد دارد و وضعش از ميانگين بهتر است اما وضع کانال هايی مثل ورزش 3 و گيزميز در اين شاخص از کانال خبر فوری هم بهتر است.
درآمد میلیاردی کانال تلگرام خبر فوری + نحوه عضو گیری
روز گذشته، گفت وگويی کرديم با موسس برترين کانال تلگرامی در ايران که البته از ما خواست اسم او را منتشر نکنيم. او 32 ساله است و در دانشگاه علمی و کاربردی مشهد، در رشته روابط عمومی تحصيل کرده است. دو سال پيش وارد يک شرکت بزرگ تبليغاتی می شود که البته دامنه کاری اش محدود به مشهد نيست. او که در حال حاضر مسئول فضای مجازی اين شرکت است اول مهر 1394 اين کانال را راه اندازی کرده و بعد از آن هم مديريت کانال را در اختيار شرکت متبوعش قرار داده است. روند تاسيس کانال خبر فوری به روايت اين فرد اين بوده که او در آن زمان، حدود 45 گروه تلگرامی داشته است. با معرفی شدن کانال ها در نرم افزار تلگرام، او ابتدا اين کانال را با نام «طوسی نيوز» برای فعاليت های خبری می زند و از اعضای آن گروه های تلگرامی می خواهد به کانالش بپيوندند. پس از اين است که او رفته رفته اين گروه ها را می بندد و کار خود را در کانال اصلی متمرکز می کند.
او می گويد که در اين کانال صرفا قصد دارند اخبار را برای مردم منتشر کنند و از اين روست که اخبار سازمانی، گزارش کار نهادها و ارگان ها و رپرتاژ آگهی در اين کانال منتشر نمی شود. او البته اين کانال را توزيع کننده خبر می داند اما می گويد که برخی اوقات، خبرنگارانی از ديگر رسانه ها هستند که دوست دارند خبرشان ابتدا در اين کانال منتشر شود تا موج آفرينی کند و آن ها اگر به آن فرد اعتماد داشته باشند، اين اخبار را منتشر می کنند.
کانال خبر فوری، با 3 تيم اداره می شود. يک تيم توزيع که مدير کانال و سردبيرانی که می توانند مطلب در کانال بارگذاری کنند هم در اين تيم هستند، يک تيم توليد محتواهای گرافيکی و مولتی مديا و يک تيم تبليغاتی. موسس کانال خبر فوری می گويد که آن ها به عنوان صاحبان بزرگترين کانال تلگرامی خوب پول درمی آورند ولی الگوی کاری شان باعث می شود که درآمدی مثل گيزميز نداشته باشند. الگوی خبر فوری به گفته موسس آن اين است که 50 درصد کل درآمد خرج تبليغات می شود، 30 درصد خرج هزينه جاری و نيروی انسانی و 20 درصد هم سود در حالی که به گفته او، آقای راد در کانال گيزميز با سابقه ای خوب در اينستاگرام و به طور کلی فضای مجازی، کانال را با محتوای خوب رشد داده و نه با تبليغات. حالا سوال اين است: خبر فوری چقدر درآمد دارد؟ موسس اين کانال می گويد که درآمدشان در آخرين ماه سال 1394 30 ميليون تومان بوده است.
نکته جالبی که در خصوص هزينه ها و نيروی انسانی اين کانال بايد بدانيد اين است که مديران اين کانال برای همه نيروها، گوشی گلکسی نوت 5 سامسونگ و يک سيم کارت ايرانسل تهيه کرده اند.
نکته جالب ديگر اينکه ساعت کاری اين کانال بين 8 صبح تا 12 شب است و از آن زمان تا 8 شب ساعت تبليغات است اما در برخی ساعات ممکن است در ميانه ساعت تبليغات هم خبر يا اخباری کار شود مثل شبی که در ترکيه کودتا شد. يک سوال جدی اين است که کانالی مثل خبر فوری، چه فکری برای مسائل آی.تی خود کرده است مخصوصا با توجه به اينکه زدن يک دکمه Delete channel می تواند کسب و کاری به اين بزرگی را در چند ثانيه از بين ببرد. موسس اين کانال می گويد که ما يک واحد آی.تی داريم ولی عملا کاری از دستمان برنمی آيد و کسب وکاری با ريسک 90 درصد داريم. اين وضعيت وقتی تشديد می شود که او می گويد با چند زبان مختلف به تلگرام ايميل زدند تا بتوانند با آن ها ارتباط برقرار کنند ولی متاسفانه تلگرام در ارتباط با کاربران خود بسيار ضعيف است و آن ها به عنوان دارندگان بيشترين عضو در ميان کانال های تلگرام هيچ پاسخی از سوی اين پيام رسان دريافت نکرده اند. البته جالب است بدانيد که اين مدير کانال تلگرامی می گويد حتی مسئولين داخلی هم ارتباطی نه با آن ها و نه با ديگر ادمين های کانال های بزرگ برقرار نکرده اند و اين آن ها بودند که داوطلبانه با مراکز دولتی، انتظامی و امنيتی مثل اداره فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی، معاونت اجتماعی ناجا و پليس فتا ارتباط برقرار کردند
. سوال آخر اين بود که کانالتان چقدر می ارزد. او به ما گفت که نُرم فعلی بازار در تلگرام اين است که هر هزار نفر، صد هزار تومان قيمت دارد و از اين رو کانال آن ها حول و حوش يک ميليارد و دويست ميليون تومان ارزش دارد.
او البته بلافاصله دو تبصره به اين ماجرا اضافه کرد. نخست اينکه دست کم در روزهای ابتدايی بايد به همين ميزان يعنی برای هر هزار نفر، صد هزار تومان، خرج کرد و از اين رو نبايد فکر کرد که چنين موقعيتی مُفت و مجانی به دست آمده است. از طرف ديگر اين فقط تعداد اعضای يک کانال نيست که تعيين کننده قيمت آن است. به گفته او در فضای فعلی تلگرام بايد ظرف دو ساعت بعد از گذاشتن هر پست به ميزان يک هفتم کل اعضای کانال بازديد داشته باشيد تا جزو کانال های پر بازديد مناسب و با مخاطب فعال باشيد. خود او می گويد که کانال خبر فوری بعد از دو ساعت به ميزان يک پنجم اعضايش بازديد دارد و وضعش از ميانگين بهتر است اما وضع کانال هايی مثل ورزش 3 و گيزميز در اين شاخص از کانال خبر فوری هم بهتر است.