aftabgardun_erfan
Registered User

چگونه تجارت الکترونیکی موفق داشته باشیم؟
در این نوشته به تجارت الکترونیکی با وب سایت میپردازیم:
که چگونه میتوانیم سایتی طراحی کنیم که در زمینه تبلیغات و کسب درآمد اینترنتی موفق باشد ؟
یک تاجر الکترونیک باید چه ویژگیهایی را در وب سایت تبلیغاتی خود رعایت کند؟
آغاز یک تجارت الکترونیکی یا کسب و کار اینترنتی جدید در مقیاس کوچک میتواند نقش موثری در موفقیت بلند مدت این فعالیت ایفا کند. از این طریق می توان خطرات بالقوه در تجارت جدید را به میزان بسیاری کاهش داد. از سوی دیگر افراد می توانند پیشرفت کاری خود را به دقت مورد بررسی قرار داده و کنترل کنند.
برای آغاز یک تجارت الکترونیکی ابتدا باید از استانداردهای سایت خود آگاه باشیم تا بتوانیم از میدان کسب درآمد اینترنتی پیروزمندانه بیرون بیاییم.
در اینجا به 5 راهکار موفق تجارت الکترونیکی یک سایت تبلیغاتی موفق اشاره خواهیم کرد که برای هرگونه کسب و کار اینترنتی میتواند مفید واقع شود:
استانداردهای یک سایت تبلیغاتی موفق
1) دادن اجازه رقابت به آگهی دهندگان
سایت های تبلیغاتی باید سیاستی اعمال کنند که آگهیدهندگان بتوانند به راحتی با همدیگر به رقابت بپردازند.
برای تأمین این منظور بهتر است :
الف) صفحه اول سایت خود را به سه قسمت تقسیم کنند:
در بالا آگهی های ویژه عکسدار، در وسط آگهیهای ویژه متنی و در پایین صفحه ، آگهیهای رایگان .
بدین ترتیب آگهی دهندگان اجازه پیدا میکنند که برای دیده شدن در صفحه اول با هم رقابت داشته باشند.
ب) محدود کردن تعداد آگهی توسط هر ایمیل به دو عدد :
بعضی از آگهی دهندگان با یک ایمیل آدرس اقدام به درج چندین آگهی آن عم با عکس واحد میکنند، اگر ما محدودیت درج 2 آگهی را در سایت اعمال کنیم آنها به جای درج چندین آگهی ، مجبور میشوند چندین محصول خود را در یک یا دو آگهی قرار دهند ، بدین ترتیب :
1) ما به دیگر مشتریان که فقط یک آگهی درج کردهاند، احترام گذاشته و از پایمال شدن حق ایشان توسط دیگران جلوگیری میکنیم .
2) در صفحه اول سایت از تنوع آگهی بیشتری برخوردار میشویم ، که کیفیت صفحه اول سایت را بالا میبرد.
3) وقتی یکی از مشتریانی که چندین آگهی در سایت دارند، اقدام به بروزرسانی آگهیهای خود میکند، دیگر آگهیها به صفحه دوم و گاهی میشود به صفحه سوم منتقل میشود، این باعث میشود بازدید از آن آگهیها پایین آمده و ما چندین مشتری بالقوه خود را از دست دهیم . اگر محدودیت را اعمال کنیم یک مشتری باعث از دست رفتن چندین مشتری نخواهد شد!
2) پشتیبانی آنلاین
یکی از فرایندهای اصلی كسب و كار اینترنتی كه تحت تاثیر کاربردهای تجارت الكترونیك قرار گرفته است، ارتباط آنلاین با مشتریان میباشد.
ما باید در ساعات پربازدید سایت حتماً بتوانیم از طریق یاهو مسنجر با مشتریان سایت ارتباط داشته باشیم. بدین طریق آنان احساس خواهند کرد:
الف) که ما در کنار آنها هستیم و حاضریم مشکلات آنها را حل کنیم .
ب) هیچ حقی از آنها ضایع نکردهایم و خود را مسئول پاسخگویی به آنها میدانیم .
ج) ارزش آنها را میدانیم .
اگر نتوانیم از طریق یاهو مسنجر با مشتریان سایت ارتباط داشته باشیم. لااقل باید در کمتر از 4 ساعت بتوانیم به ایمیل آنان پاسخ دهیم . در این مورد حتما در قسمت تماس با ما فرمی قرار دهید تا مشتریانتان مجبور نشوند برای فرستادن یک ایمیل ، از چندین پنجره یا برنامه عبور کنند ، به خاطر داشته باشید آنها کارهای دیگری نیز برای انجام دادن دارند.
3) Page Rank
خیلی از سایتها با روشهای خاص اقدام به افزایش کنتور بازدید از سایت میکنندکه این نشان از تقلب آنها برای کسب درآمد اینترنتی زیاد ، بدون رساندن سود به مشتریان دارد. همیشه باید به یاد داشته باشیم : پیشرفت مشتریان ، باعث پیشرفت ماست ، نه افزایش میزان بازدید بصورت تقلبی .
4) تأیید آگهی
سایتی که بعد از ثبت آگهی به شما وعده دو روز (48 ساعت) برای تأیید آگهی میدهد به درد نمیخورد و یک سایت مرده است . در این مورد برای کشور ما 8 ساعت کمتر از آن زمان استانداردی است .
5) اطلاعات محرمانه مشتری
در حفظ اطلاعات شخصی مشتریان خود کوشا باشید. مانند آدرس ایمیل آنان .
آدرس ایمیل مشتریان شما با ارزشترین منبع درآمد شماست، آنها را با دیگران به اشتراک نگذارید.
منبع : طراحی سایت نسل وب