برگزیده های پرشین تولز

تحریم پی پال لغو میشه؟

Amir9891

Registered User
تاریخ عضویت
19 جولای 2011
نوشته‌ها
786
لایک‌ها
399
بعید می دونم
چون تا جایی که میدونم قبل از این مسائل و تحریم های شدید هم پی پال خدماتی نمی داد...
علتش هم طبق گفته خودشون اون موقع، عدم شفافیت سیستمهای مالی و راهکارهای مبارزه با پولشویی در ایران و همچنین حمایت از روریسم (شما خودت اولش "ت" بذار... :D) بود...
یه نمونه اش پاکستان هست... تحت هیچ تحریمی نیست ولی پی پال بهش خدمات نمیده...

ولی فکر کنم ویزا کارت و مسترکارت کم کم بعد یکی دو سال تو ایران پیداشون بشه...
 

.LORD.

Registered User
تاریخ عضویت
11 آگوست 2013
نوشته‌ها
656
لایک‌ها
87
منم فکر میکنم برداشته نمیشه ولی امیدوارم برداشته بشه.
چون آینده ـش معلوم نیست بعد از چند سال باز توافقات به هم بخوره باز اونایی که پی پال با مشخصات ایران باز کردن مشکل پیدا میکنن.
 

Today_2014

Registered User
تاریخ عضویت
19 فوریه 2014
نوشته‌ها
1,189
لایک‌ها
434
لطفا متن توافقات رو یه نگاه بندازید!
بعد بگین ت و ا ف ق دوستان!
از ت حریم هم بدتره!
 

rasoooli

Registered User
تاریخ عضویت
4 ژانویه 2007
نوشته‌ها
1,683
لایک‌ها
325
محل سکونت
تهران
ساز و کار بازگشت تحریم‌ها

یکی از مهمترین موضوعاتی که ماه‌ها بود بحث بر سر آن در جریان بود، ساز و کار بازگشت تحریم‌های ایران در صورت نقض ادعایی توافق بود. آمریکا از بیم اینکه روسیه یا چین، با استفاده از حق وتو از بازگرداندن تحریم‌ها جلوگیری کنند، به دنبال ساز و کاری بود که حق وتو از کشورها گرفته شود و بتوان از طریق اکثریت آرا، تحریم‌های ایران را بازگرداند.

آمریکا به این منظور ابتدا تلاش کرد بازگرداندن تحریم‌ها را از مسیر شورای امنیت خارج کند، اما این تلاش با واکنش روسیه‌ای مواجه شد که این اقدام آمریکا را تلاش برای دور زدن مسکو می دانست. به همین جهت نهایتا ساز و کار بازگشت تحریم‌ها بار دیگر به شورای امنیت بازگشت، اما شیوه‌ای که نهایتا مورد توافق طرفین قرار گرفته، عملا چرخه رأی‌گیری در شورای امنیت را برعکس کرده است،
یعنی به جای آنکه در مورد اعمال مجدد تحریم‌ها رأی‌گیری شود، در مورد ادامه تعلیق تحریم‌ها رأی‌گیری می‌شود.

13940427000007_PhotoL.jpg


به زبان ساده،
با توجه به آنچه در متن برجام و ضمایم آن و همچنین قطعنامه شورای امنیت آمده است، روند بازگشت تحریم‌ها به این نحو است که اگر یکی از اعضای 1+5 ادعا کند که ایران مفاد توافق را نقض کرده است، می‌تواند آن را ابتدا به کمیسیون مشترکی که از 8 عضو (ایران، آمریکا، روسیه، چین، فرانسه، انگلیس، آلمان و اتحادیه اروپا) تشکیل شده ببرد. در صورتی که این مسئله، در این کمیسیون که با توجه به ترکیب اعضا، طرف غربی همواره در آن اکثریت را در اختیار دارد، حل نشد، این مسئله به اطلاع شورای امنیت سازمان ملل می‌رسد.

از زمان اعلام «مورد جدی عدم انطباق» اقدامات ایران با مفاد توافق وین، شورای امنیت ظرف نهایتا 30 روز به درخواست یک عضو یا به ابتکار رئیس شورا تشکیل جلسه می‌دهد و ادامه «لغو» قطعنامه‌های پیشین را به رأی گذاشته می‌شود. اگر در این 30 روز قطعنامه‌ای تصویب نشود، تحریم‌ها به همان نحو که حالا اجرایی هستند، به جای خود خواهند برگشت و اصطلاحا «ماشه» تحریم‌ها عمل خواهد کرد.
 
بالا