• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

تعریف هدف از تجارت و اخلاق تجاری

doctor.sniff

Registered User
تاریخ عضویت
20 سپتامبر 2013
نوشته‌ها
233
لایک‌ها
111
یکی از غول‌های تجارت، پیتر دراکر هدف از تجارت را، ایجاد و حفظ مشتری بیان می‌کند. میلتون فریدمان، یکی از پیشتازترین اقتصاد دان‌های قرن بیستم، بیان کرده است که هدف از یک شرکت سهامی عام، ایجاد هر چه بیشتر ثروت برای سهام داران است. امروزه، تعاریف مورد قبول بیشتری تجارت، شامل ایجاد ارزشی می‌شود که فرد به تنهایی نمی‌تواند ایجاد کند. اخلاقیات، اصول استانداردهای اخلاقی است که افراد با استفاده از آن، رفتار خود و دیگران را قضاوت می‌کنند. اخلاق تجاری نیز این استانداردهای اخلاقی را به در محیط کار پوشش می‌دهد. استانداردهای شرکت‌ها برای پاسخ گفتن به موقعیت‌های اخلاقی خاص، مانند بیگاری کشیدن یا بازاریابی کردن به افراد مستعد، که تنها در تجارت رخ می‌دهند، طراحی شده‌اند. شرکت Applied Corporate Goverence به عنوان یک تحقیق اخلاق تجاری و شرکت مشاوره، عبارت اخلاق تجاری را "اجرای اصول اخلاقی در مدیریت عملکردی و استراتژیک تجارت" تعریف می‌کند.
دلایل مطالعه بر اخلاق تجاری
مطالعه اخلاق تجاری به چند دلیل ارزشمند است. اخلاق تجاری تنها توسعه اخلاق فردی نیست. بسیاری از افراد باور دارند که اگر شرکت افراد دارای اخلاقیات بالا را استخدام کند، پس می‌تواند سازمان "اخلاق مدار" باشد. اما همان‌طور که در این متن نشان داده‌ایم، ارزش‌های فردی و فلسفه‌های اخلاقی، تنها یک عامل در فرآیند تصمیم‌گیری اخلاقی هستند. درست است، قوانین اخلاقی را می‌توان در بسیاری از موقعیت‌های زندگی اعمال کرد، و بعضی افراد مشکلات اخلاقی هر روزه را از مشکلات اخلاقی تجاری جدا نمی‌کنند.

ادامه مطلب:http://digiseo.ir/post/c_showListObject/419_تعریف-هدف-از-تجارت-و-اخلاق-تجاری
فایل پی دی اف: http://fsnet.ir/home/1/files/تعریف هدف از تجارت و اخلاق تجاری.pdf
 
بالا