برگزیده های پرشین تولز

تعمیر یخچال فریزر

mahsabk

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
14 می 2017
نوشته‌ها
36
لایک‌ها
5
سن
34
چرا ما به تعمیر یخچال ، یخچال فریزر ، تعمیرات ساید بای ساید در اسرع وقت و با کیفیت بالا احتیاج داریم؟ در زندگی روز مره ما سیستم سرمایشی کاربرد بسیار زیادی دارد که بیشترین و احتمالاً مهم ترین آن ها حفظ مواد غذایی می باشد. بیشتر مواد غذایی بدلیل رشد سریع باکتری ها به سرعت فاسد می شوند در حالی که در محفظه سرد یخچال در حدود ۴ درجه سانتی گراد در رشد باکتری و در نهایت عمل فاسد شدن مواد به کندی صورت می گیرد و مواد غذایی در این دما به مدت طولانی تری سالم می ماند.

نمایندگی تعمیر انواع یخچال

  1. نمایندگی تعمیر یخچال آاگ
  2. نمایندگی تعمیر یخچال دوو
  3. نمایندگی تعمیر یخچال جنرال الکتریک
  4. نمایندگی تعمیر یخچال سامسونگ
  5. نمایندگی تعمیر یخچال بوش
  6. نمایندگی تعمیر یخچال ال جی
  7. نمایندگی تعمیر یخچال بکو
  8. نمایندگی تعمیر یخچال آدمیرال
  9. نمایندگی تعمیر کنوود
  10. نمایندگی تعمیر یخچال فریجیدر
  11. نمایندگی تعمیر یخچال اسنوا
  12. نمایندگی تعمیر یخچال ناسیونال
  13. نمایندگی تعمیر یخچال هیتاچی

تعمیر یخچال فریزر ساید بای ساید
متداول ترین مشکلاتی که در تعمیرات یخچال شما ممکن است به وجود آید روشن نشدن دستگاه شماست در چنین حالتی به سه روش زیر می توانید ایراد دستگاه را تشخیص دهید :

  • ابتدا باید برق ورودی چک شود
  • سوختن فیوز مخصوص پریز
  • خرابی سیم کشی داخلی
موتور یخچال کار نمی کند
در چنین حالتی سه روش تست برای تشخیص ایراد دستگاه پیشنهاد می شود:

  • تست رله استارت دستگاه
  • تست مستقیم موتور یخچال با برق ۲۲۰ ولت
  • تست برد یا ترموستات
بدنه یخچال برق دارد
برای رفع این ایراد ابتدا سیم ها را چک میکنیم کنتاکت های اتصال را چک می کنیم و در آخر چک کردن رله اورلود است که به بدنه اتصال نداشته باشد.

حظور شما در این صفحه به این معناست که یخچال فریزر شما دچار مشکل شده است ؟


khadadmat-yakhchal.jpg


چرا ما باید برای تعمیر یخچال یک آدم متخصص خبر کنیم
اگر یخچال شما به خوبی کار نمی کند پس مواد غذایی تان در امان نیست و ما به راه حل سریع و راحتی به شما ارائه می دهیم ما با تجهیزاتی که داریم درجه و سرمای دستگاه شما را اندازه گیری میکنیم و با دمای نرمال تحویل شما می دهیم. از جمله مشکلاتی که برای یخچال یا ساید بای ساید ممکن است رخ دهد مسدود شدن مسیر آبی دیفراست (یخ زدا) می باشد. مراحل زیر را به ترتیب بررسی کنید تا مشگل را بیابید:



تعمیر یخچال : انسداد یا انجماد مسیر دیفراست ( یخ زدا)
مسیر تخلیه دیفراست ممکن است مسدود یا یخ زده باشد. اگر مسیر تخلیه دیفراست یخ زده است، آب از آبگذر تخلیه سرریز کرده و به پایین محفظه چکه می کند. آن را گرم کنید و اطمینان حاصل کنید که مسیر تخلیه از هر مانعی پاک شده باشد.

تسمه تخلیه : برخی از تخلیه های دیفراست با یک تسمه تخلیه تجهیز شده اند. تسمه تخلیه یک قطعه کوچک از مس یا آلومینیوم است که به گرمکن دیفراست متصل می شود و در نهایت به تخلیه یخ زدگی سرعت می بخشد. هنگامی که گرمکن دیفراست روشن می شود، گرما از طریق تسمه تخلیه منتقل می شود تا هر یخ زدگی که ممکن است در دیفراست تجمع کرده است، ذوب شود. اگر تسمه تخلیه در محل قرار نداشته باشد، مسیر تخلیه یخ زدایی ممکن است بیشتر از حد معمول یخ بزند.

گرمکن تخلیه : برخی از یخچال و فریزرها مجهز به گرمکن تخلیه می باشند. آنها از انجماد مجدد مخزن تخلیه و انسداد مسیر تخلیه دیفراست جلوگیری می کنند. اگر گرمکن تخلیه شما ناقص باشد یا در موقعیت مناسب قرار نگیرد، مسیر تخلیه یخچال ممکن است منجمد شود.

تعمیر یخچال : یخچال فریزر سرد اما یخچال گرم است
اسمبلی کنترل دمپر : کنترل دمپر هوا باز و بسته می شود تا مقدار مناسب هوای سرد را در محفظه یخچال قرار دهد. اگر دمپر به درستی باز نمی شود، هوای سرد به اندازه کافی به یخچال نمی رسد. کنترل دمپر را بررسی کنید تا مشخص شود که آیا شکسته شده یا بسته شده است.

ترمیستور : ترمیستور دمای یخچال را کنترل می کند و دما را به صفحه کنترل می فرستد. سپس برد کنترل قدرت فن کمپرسور و تبخیر کننده را تنظیم می کند. اگر ترمیستور ضعیف باشد، فن کمپرسور و بخارا ممکن است در صورت لزوم اجرا نشود یا ممکن است بیش از حد معمول اجرا شود. برای تعیین اینکه آیا ترمیستور معیوب است، آن را با یک مولتی متر آزمایش کنید. مقاومت ترمیستور باید با دمای یخچال تغییر کند. اگر مقاومت ترمیستور تغییر نکند ، ترمیستور را جایگزین کنید.

برد کنترل دما : احتمال دارد برد کنترل دما ایراد پیدا کرده باشد. علاوه بر این کلیه قطعات در تعمیرات ماشین لباسشویی و تعمیرات ماشین ظرفشویی باید اورجینال باشند. سایر موارد:

  1. برد کنترل دیفراست
  2. تایمر دیفراست
  3. ترموستات دیفراست
  4. برد کنترل اصلی
تعمیر یخچال : یخچال چکه می کند و نشتی آب دارد
تخلیه دیفراست (یخ زدا) یخ زده است : در این حالت مسیر آبگذر دیفراست یخ زده و آب ورودی به ن مسیر سرریز کرده و در پایین محفظه یخچال می ریزد و در کف نشت می کند. مسیر تخلیه دیفراست یخچال را بررسی کنید تا یخ های موجود را با گرم کردن از بین برده و آن را با آب گرم بشویید.

مونتاژ تانک آب : بازرسی مونتاژ مخزن آب برای هر گونه نشت. توجه داشته باشید که نشت ممکن است بسیار کوچک باشد و پیدا کردن آن سخت باشد. اگر نشتی پیدا کردید، مخزن آب را جایگزین کنید. توجه کنید که برای تعمیر یخچال از چسب زدن به مخزن آب خودداری کنید زیرا چسب به پلاستیک مخزن چسبیده نمی شود

دریچه ورودی آب : شیر ورودی آب برای تامین آب به مخزن و یخچال باز می شود. اگر شیر ورودی آب ترک خورده باشد یا دارای اتصالی شل باشد، آب از شیر خارج می شود. دریچه ورودی آب را برای ترک ها بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که به منبع آب محکم بسته شده باشد.

فیلتر آب : فیلتر آب را برای ترک ها بازرسی کنید. اگر هر گونه ترک در محفظه فیلتر آب پیدا کردید از نمایندگی مجاز تعمیر یخچال بخواهید آن را تعویض کند. همچنین سر فیلتر آب را برای ترک چک کنید.

سینی تخلیه : یخچال فریزر های دارای دیفراست خودکار به یک سینی تخلیه مجهز هستند. سینی تخلیه یخچال یخ های آب شده را از کویل های تبخیر جمع آوری کرده و برای تبخیر آب سینی فن کندانسور هوای گرم را از کویل کندانسور به بالای سینی می دمید. از آنجا که فن كندانسور بخار آب را از سینی تخلیه تبخیر می کند، سینی تخلیه لازم نیست خالی شود. هرچند اگر سینی تخلیه ترک خورده باشد در حین عمل دیفراست آب نشت می کند. بنابراین سینی تخلیه را برای ترک احتمالی بررسی کنید و از آن را جایگزین کنید



khadadmat-yakhchal1.jpg


تعمیر یخچال : چراغ یخچال روشن نمی شود
ساختار روشنایی

مونتاژ سیستم روشنایی ممکن است معیوب باشد برخی از تولید کنندگان اجزای تشکیل دهنده سیستم روشنایی یخچال را به طور جداگانه به فروش نمی رسانند .

لامپ روشنایی

لامپ برق ممکن است خراب شده باشد قبل از جایگزینی هر یک از قطعات دیگر مرتبط با لامپ، لامپ را جایگزین کنید.

کلید برق

برای تعیین اینکه آیا کلید چراغ معیوب است، از یک مولتی متر برای آزمایش استفاده کنید.

سوئیچ درب

برای تعیین اینکه آیا سوئیچ درب معیوب است، از یک مولتی متر برای آزمایش آن برای تداوم استفاده کنید.

سوکت روشنایی

اگر برق وارد سوکت روشنایی می شود و لی چراغ روشن نمی شود باید سوکت را جایگزین کنید.

برد روشنایی

ابتدا اطمینان حاصل کنید که برد روشنایی مقدار مناسب ولتاژ دریافت می کنند. اگر برد روشنایی ولتاژ کافی دریافت می کند، اما نور یخچال نمی تواند کار کند، برد را جایگزین کنید.

تعمیر یخچال : یخچال به طور مداوم کار می کند
دمای فریزر بیش از 10 درجه F (-12C)

اگر دمای فریزر بالاتر از 10 درجه فارنهایت (-12 درجه سانتیگراد) باشد، یخچال به اندازه کافی سرد نخواهد بود. اگر یخچال و فریزر به اندازه کافی سرد نباشد، به سختی کار می کند تا سرد شود. در نتیجه، مداوم کار می کند. دمای فریزر باید بین 0 تا 5 درجه فارنهایت (-18 تا -15 درجه سانتیگراد) تنظیم شود. اگر دمای یخچال خیلی بالا باشد، اطمینان حاصل کنید که کویل کندانسور تمیز است و فن خنک کننده به درستی کار می کند. علاوه بر این، بررسی کنید که آیا د کویل های تبخیر کننده یخ انباشته شده است. اگر کویل تبخیر کننده یخ زده باشند، بخشی از سیستم یخ زدایی (دیفراست) احتمالا خراب شده است بهتر است برای تعمیر یخچال در این مورد حتما به نمایندگی تعمیر جنرال الکتریک زنگ بزنید.

از موارد دیگر که باعث یکسره کار کردن یخچال می شود : ساختار گرمکن دیفراست، ترموستات دیفراست، واشر درب، موتور فن تبخیر کننده، برد کنترل دیفراست، تایمر دیفراست و برد کنترل اصلی و موتور فن کندانسور می باشد.

تعمیر یخچال ال جی
نمایندگی تعمیرات یخچال فریزر و ساید بای ساید ال جی (LG) سال های زیادی است که پشتیبانی و خدمات دهی به یکی از معتبرترین و باکیفیت ترین محصولات لوازم خانگی را بر عهده دارد و توانسته است در طی سال‌ها کار در این زمینه خاطره خوبی را از خدمات دهی در ذهن مشتریان خود ثبت کند.

ال جی یکی از برند های لوازم خانگی پرطرفدار در بین مردم جهان و ایرانیام عزیز هست هرچند کیفیت محصولات ال جی بالاست اما قطعات مکانیک در بهترین حالت هم عمر مفید خود را دارند و روزی نیاز به تعمیر و تعویض پیدا میکنند در این مواقع نباید با مراجعه به مراکز نا معتبر یخچال خود را به خطر بیاندازید زیرا ممکن است آسیب های جدی بیشتری ببند.

تعمیر یخچال سامسونگ

تعمیر یخچال بوش
بوش یک برند لوازم خانگی معتبر آلمانی است که استفاده از خدمات پس از فروش بوش و نمایندگی تعمیرات یخچال بوش تا زمانی که تاریخ برگه گارانتی شرکتی شما تمام نشده باشد در صورت بروز هرگونه مشکل به شما کمک کند تا بتوانید از مزایا و تعهداتی که نمایندگی رسمی بوش در قبال محصولات خود دارد استفاده کنید ولی اگر مدت زیادتری از زمان گارتنتی محصول خریداری شده گذشته باشد نمی توانید از خدمات پس از فروش آن استفاده کنید در این حالت می توانید به نمایندگی مجاز تعمیر یخچال بوش یا تعمیرگاه مرکزی یخچال فریزر بوش یا تعمیرات تخصصی یخچال ساید بای ساید بوش مراجعه کرده . نمایندگی تعمیرات بکو هم خدمات برند بکو را ارائه می دهد.


تعمیرات یخچال خرابی یخچال

  • شارژ گاز
  • تعویض ترموستات
  • تعویض فن
  • تعمیر برد
  • تعمیر یخساز ساید بای ساید
  • تعویض تایمر
  • تعمیر آبسرد کن یخچال
  • برطرف کردن آبریز از یخچال
  • رکلاژدرب یخچال
  • تعویض لاستیک دور درب
  • جابجایی درب یخچال به علت اسباب کشی
  • تعویض لولای دور درب
  • تعویض کمپر سور
  • تعویض رله اورلود
 
Last edited:
بالا