برگزیده های پرشین تولز

تفاوت های ریز کافه لته خوب و کافه لته بد!

azmwork

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
7 سپتامبر 2019
نوشته‌ها
12
لایک‌ها
0
سن
34
لته از جمله نوشیدنی های محبوب برنامه نویسان است! کافئین قهوه و انرژی شیر می تواند آنها را تا مدت ها پای لپ تاپ بیدار نگه دارد. اما چرا هر لته ای یک لته خوب نیست؟
باید بگوییم غیر از شیر مناسب برای لاته آرت، دمای شیر و برخی نکات عملکردی دیگر نیز بسیار مهم است. بحث ما تهیه لته آرت نیست زیرا این مورد فقط زیبایی کار است، هرچند فوم دادن شیر ممکن است سخت به نظر برسد و مردم معمولاً فکر می کنند که سخت ترین کار تهیه لته است. اگر در وهله اول دستگاه اسپرسوساز خوب داشته باشید و یک شیر مناسب لته تهیه کرده باشید، تهیه فوم شیر با کف مناسب آسان است و با چند نکته در عرض چند ثانیه می توان آن را آموخت.

در یک لته خوب و باکیفیت، دمای مناسب برای بخار دادن شیر بین ۵۵ تا ۶۲ درجه سانتیگراد است. برخی ممکن است بگویند که برای لاته آرت درجه حرارت مناسب ۵۰ درجه است، اما اگر نمی خواهید یک لته بی کیفیت داشته باشید توصیه می کنم فوم گیری شیر را با دمای پایین انجام ندهید. بالاتر رفتن از ۷۰ درجه بزرگترین مشکل لاته آرت محسوب می شود.

مشکل شیر "جوشیده" چیست؟
گرما شروع به تغییر ماهیت پروتئین های موجود در شیر می کند که باعث کمبود در بافت و طعم و شیرینی شیر می شود. داشتن شیر میکرو فوم در دمای بیش از ۷۰ درجه تقریباً غیرممکن است. پس دمای نوشیدنی های قهوه را بین ۵۵-۶۲ درجه نگه دارید .


پس توجه کنید در حدی که شیر شما بافت بستنی آب شده داشته باشد کافی است و نیازی نیست حباب های بزرگ در شیر پدیدار شود تا بتوانید کافه لته درست کنید زیرا در اینصورت شیر، خواص پروتئینی خود را از دست می دهد.
latte art cappichinio.jpg
 
بالا