• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

Seymari1369

Registered User
تاریخ عضویت
13 می 2016
نوشته‌ها
136
لایک‌ها
17
سن
33
تقدیر آکادمی اسکار از الخاندرو گونزالس ایناریتو

روز گذشته، در بیانیه آکادمی علوم و هنرهای سینمایی امریکا اعلام شد قرار است در مراسمی که 11 نوامبر به مناسبت اهدای جوایز مدیران آکادمی برگزار می‌شود، از فیلمساز 54 ساله مکزیکی، الخاندرو گونزالس ایناریتو به پاس ساخت اثر خلاقانه و روایتی درگیرکننده با مضمون پناهجویان و بحران مهاجرت یعنی واقعیت مجازی «گوشت و شن» (Carne y Arena) تقدیر شود.

واقعیت مجازی «گوشت و شن» که نخستین بار در جشنواره فیلم کن امسال به نمایش درآمد، در حال حاضر در موزه هنر لس آنجلس در حال نمایش است.

در بخشی از این بیانیه آمده است: ایناریتو و امانوئل لوبسکی فیلمبردار درهای جدیدی را رو به درک و دریافت سینمایی برای‌مان گشودند. هنر چندرسانه‌ای ایناریتو و تجربه سینمایی او سفری عمیقا عاطفی و مخاطره‌جویانه به دنیای مهاجران است که در نور سحرگاه در حال گذر از بیابانی در جنوب غرب امریکا هستند.

الخاندرو گونزالس ایناریتو دو سال پی در پی برای ساخت «بردمن» (2015) و «از گور برگشته» (2016) موفق به دریافت جایزه اسکار بهترین کارگردان شد. لوبسکی علاوه بر دو فیلم یادشده، سال 2014 نیز برای فیلم «جاذبه» آلفونسو کوارن موفق به دریافت جایزه اسکار بهترین فیلمبردار شده بود که به این ترتیب، سه افتخار پیاپی را برایش به ارمغان آورد.

اهدای جایزه اسکار ویژه از سویآکادمی علوم و هنرهای سینمایی امریکا اتفاقی نادر به شمار می‌رود. آخرین بار سال 1996، انیمیشن «داستان اسباب بازی» محصول استودیو پیکسار موفق به دریافت جایزه اسکار دستاورد ویژه از سوی آکادمی شد. تا امروز، تنها 17 جایزه اسکار ویژه اهدا شده است.
 
بالا