doctor.sniff
Registered User
- تاریخ عضویت
- 20 سپتامبر 2013
- نوشتهها
- 233
- لایکها
- 111
تعهد مشتری یکی از مهمترین داراییهای تجارت بوده و قابلیت بهبود نیز دارد. اما، بهبود به تست و تکرار نیاز دارد و موفقیت این دو نیز به معیاری برای سنجش وابسته است.
از گذشته، تعهد مشتری از طریق تحقیق بر روی رفتار مشتری اندازهگیری میشده است. برای مثال، Net Promoter Score ( یا نمره ارتقا دهنده اینترنت) بر اساس پرسشهایی (با نمره 0 تا 10) مانند "چقدر احتمال میدهید که شرکت/محصولات/خدمات ما را به دوست و همکاری خود پیشنهاد کنید؟" معیارهایی را میسنجد. این نوع معیارها بسیار گران قیمت (و در بعضی موارد آزار دهنده از نظر مشتری) بوده و صحت بالایی ندارند. در ضمن در مثال بالا حمایت کردن تنها یکی از جنبههای تعهد مشتری است. حتی با سوالات وسیعتر نیز این خطر وجود دارد که ادعای مشتریان در مورد تعهدشان را پیگیری کنید تا تعهد واقعی، البته ممکن است شما انتظار داشته باشید که این دو رابطه بسیار نزدیکی با هم داشته باشند.
مشکلات رایج
گوگل آنالییتیکز و سایر پلتفورمهای مشابه، دادههایی را جمعآوری میکنند که معیارهای معنادارتری بوده و مجانی هستند. اما، آنها همیشه به طور واضح قابل مشاهده نیستند – من قبل از نوشتن این مقاله بررسی کردم تا مطمئن شوم که محتوای مشابه تولید شده است و من پی بردم که پیشنهادات نسبت مشکوکی چند بار تکرار شده است. رایجترین آنها استفاده از % برای برگشت بازدید کنندگان به عنوان معیار اساسی یا تنها معیار تعهد مشتری بود. علاوه بر کاهش تعهد، دهها دلیل دیگر نیز برای کاهش تعداد بازدیدکنندگان سایت وجود دارد – برای مثال، بسیاری از بازدیدکنندگان جدید به خاطر کمپین بازاریابی موفق آمدهاند اما ممکن است دیگر به سایت سر نزنند. همینطور، اگر تعداد بازدیدکنندگان برگشتی افزایش پیدا کند نیز میتواند دلایلی به جز افزایش تعهد داشته باشد، مثلا به علت افزایش ترافیک عمومی باشد.
فراوانی بازدیدکنندگان یکی دیگر از معیارهایی است که به اشتباه تفسیر شده است. بازدیدکنندگان کم همیشه به معنای نبود تعهد نیست. اگر شما یک مشتری متعهد مارک مرسدس بنز باشید، و هرگز ماشینی غیر از این مارک نخریده باشید، بازهم الزاما هر هفته به وب سایت مراجعه نمیکنید، و کسی که این کار را بکند نیز متعهدتر از شما محسوب نمیشود.
معیارها
به جای شروع کار با معیارهایی که گوگل به ما نشان داده و تصمیم بر این که هر کدام چه معنایی در تعهد مشتری (یا هر چیز دیگر) دارند، رویکرد بهتر میتواند این باشد که تصمیم بگیریم شما کدام معیار را انتخاب کرده و کدام معیار را میتوانید در گوگل آنالیتیکز جایگزین کنید.
از نظر من، معیارهای زیر برای اندازهگیری ابعاد متفاوت تعهد مشتری (آنلاین) منطقیتر خواهند بود:
ادامه مطلب:http://digiseo.ir/post/c_showListObject/472_تنظیم-4-معیار-سنجش-تعهد-کاربر-در-گوگل-آنالیتکیز
فایل پی دی
اف:http://fsnet.ir/home/1/files/تنظیم 4 معیار سنجش تعهد کاربر در گوگل آنالیتکیز.pdf
از گذشته، تعهد مشتری از طریق تحقیق بر روی رفتار مشتری اندازهگیری میشده است. برای مثال، Net Promoter Score ( یا نمره ارتقا دهنده اینترنت) بر اساس پرسشهایی (با نمره 0 تا 10) مانند "چقدر احتمال میدهید که شرکت/محصولات/خدمات ما را به دوست و همکاری خود پیشنهاد کنید؟" معیارهایی را میسنجد. این نوع معیارها بسیار گران قیمت (و در بعضی موارد آزار دهنده از نظر مشتری) بوده و صحت بالایی ندارند. در ضمن در مثال بالا حمایت کردن تنها یکی از جنبههای تعهد مشتری است. حتی با سوالات وسیعتر نیز این خطر وجود دارد که ادعای مشتریان در مورد تعهدشان را پیگیری کنید تا تعهد واقعی، البته ممکن است شما انتظار داشته باشید که این دو رابطه بسیار نزدیکی با هم داشته باشند.
مشکلات رایج
گوگل آنالییتیکز و سایر پلتفورمهای مشابه، دادههایی را جمعآوری میکنند که معیارهای معنادارتری بوده و مجانی هستند. اما، آنها همیشه به طور واضح قابل مشاهده نیستند – من قبل از نوشتن این مقاله بررسی کردم تا مطمئن شوم که محتوای مشابه تولید شده است و من پی بردم که پیشنهادات نسبت مشکوکی چند بار تکرار شده است. رایجترین آنها استفاده از % برای برگشت بازدید کنندگان به عنوان معیار اساسی یا تنها معیار تعهد مشتری بود. علاوه بر کاهش تعهد، دهها دلیل دیگر نیز برای کاهش تعداد بازدیدکنندگان سایت وجود دارد – برای مثال، بسیاری از بازدیدکنندگان جدید به خاطر کمپین بازاریابی موفق آمدهاند اما ممکن است دیگر به سایت سر نزنند. همینطور، اگر تعداد بازدیدکنندگان برگشتی افزایش پیدا کند نیز میتواند دلایلی به جز افزایش تعهد داشته باشد، مثلا به علت افزایش ترافیک عمومی باشد.
فراوانی بازدیدکنندگان یکی دیگر از معیارهایی است که به اشتباه تفسیر شده است. بازدیدکنندگان کم همیشه به معنای نبود تعهد نیست. اگر شما یک مشتری متعهد مارک مرسدس بنز باشید، و هرگز ماشینی غیر از این مارک نخریده باشید، بازهم الزاما هر هفته به وب سایت مراجعه نمیکنید، و کسی که این کار را بکند نیز متعهدتر از شما محسوب نمیشود.
معیارها
به جای شروع کار با معیارهایی که گوگل به ما نشان داده و تصمیم بر این که هر کدام چه معنایی در تعهد مشتری (یا هر چیز دیگر) دارند، رویکرد بهتر میتواند این باشد که تصمیم بگیریم شما کدام معیار را انتخاب کرده و کدام معیار را میتوانید در گوگل آنالیتیکز جایگزین کنید.
از نظر من، معیارهای زیر برای اندازهگیری ابعاد متفاوت تعهد مشتری (آنلاین) منطقیتر خواهند بود:
ادامه مطلب:http://digiseo.ir/post/c_showListObject/472_تنظیم-4-معیار-سنجش-تعهد-کاربر-در-گوگل-آنالیتکیز
فایل پی دی
اف:http://fsnet.ir/home/1/files/تنظیم 4 معیار سنجش تعهد کاربر در گوگل آنالیتکیز.pdf