برگزیده های پرشین تولز

تورم و سوزش در عضلات

nikelhamsh

همکار نویسنده
همکار نویسنده [؟]
تاریخ عضویت
8 آگوست 2017
نوشته‌ها
43
لایک‌ها
27
سن
29

در کنار تمامی مسائلی که مربوط تمرین و تغذیه در بدنسازی هست و بسیار هم پر اهمیت می باشد موضوعاتی هم وجود دارند که پرداختن به آنها نیز خالی از لطف نمی باشد. یکی از این مسائل همین تورم و سوزش عضلات می باشد که جدا از اینکه بسیار ساده و پیش پا افتاده به نظر می آید پیچیده و در بعضی موارد حتی غیر قابل نتیجه گیری می باشد.

zen7_maxresdefault_(1).jpg


چرا بحث تورم کمی پیچیده است؟

شاید برا ی شما ورزشکاران یا کسانی که تنها این حس را تجربه کرده اند تنها چند روز سوزش باشد که اصولا هم خیلی دردناک نیست اما باید بدانید پشت همین التهاب مواردی مثل چگونگی تمرین و خوردن مکمل های مناسب است که موضوع را پیچیده میکند. مسائل مربوط که هورمون های درگیر و سیگنال هایی که در عضله باعث به وجود آمدن این سوزش می شود هم از طرفی دیگر به سختی نتیجه گیری در این مورد دامن زده است. جالب ترین مسئه اینست که این تورم هم می تواند برای شما مفید باشد و هم مضر. اما بیشترین تلاش صورت گرفته بر روی این صورت گرفته است تا بتوانند این تورم را کاهش دهند.

سوزش و تورم در چه صورت ایجاد می شود؟

بگذارید از نگاه کلی به این قضیه نگاه کنیم و واژه "تورم" را بررسی کنیم. در اصل تورم وقتی صورت می گیرد که بدن بخواهد به یک کنش خارجی واکنشی نشان دهد به طور مثال اگر جراحت با آلرژی را تجربه کرده باشید حتما دیده اید که اولین پاسخ بدن شما به آن تورم می باشد. در اکثر مواقع این واکنش با چشم دیده می شود و در برخی موارد فقط احساس می شود و التهاب مرئی نیست. سوزش، قرمزی، کوفتگی و گرفتگی میتواند از واکنش های دیگر بدن باشد که همگی در جداسازی التهاب تقسیم بندی می شوند. این التهاب و تورم می تواند برای افرادی که از تغذیه نا مناسب نیز برخوردارند ایجاد شود. یکی دیگر از دلایل التهاب و سوزش تمرینات متفاوت و سنگینی است که بدن ورزشکار با آن آشنایی ندارد و اینجاست که بدن و یا عضله شروع به واکنش می کند. دراصل بررسی این مورد در این مطلب هدف اصلی ما می باشد. در تمریناتی که شما میوفیبریل ها را مورد حمله قرار می دهید آنها برای دفاع از خود ملتهب می شوند و احساس سوزش به شما دست می دهد.

زمان التهاب

این مورد می تواند به موارد بسیاری مربوط باشد.به طور مثال یکی از آنها سن ورزشکار می باشد و یا اینکه چقدر سابقه تمرین دارد که این مورد به خود فرد بستگی دارد و جزو موارد محیطی دسته بندی می گردد. ژنتیک یکی از عاملین اصلی در احساس سوزش و از بین رفتن آن می باشد. در بعضی افراد به طور ذاتی سریعا این سوزش و التهاب از بین خواهد رفت و در بعضی افراد دیرتر. در بدنسازی این تورم همیشه هم بد نیست زیرا تورم و التهاب در عضلات به این معنی است که شما توانسته اید عضلاتتان را وادار کنید تا از خود در برابر تمریناتی که انجام داده اید واکنش نشان دهند.

به یاد داشته باشید حداکثر هر چمد هفته یکبار از این شوک ها به عضلات خود وارد کنید تا بتوانید آنها را از عادت قبلی در بیاورید و مجبورشان کنید تا رشد کنند.
 
بالا