سلام.
نخریدن و اجتناب از نخریدن زمانی خواهد بود که یه کالا صرفا تا یه حد خاص افزایش قیمت پیدا کنه. اما افزایش قیمت در ایران مرز خاصی نداره، پس مصرف کننده مجبور هست محصولی که میخواد را تهیه کنه تا گرونتر نشده که کمتر ضرر کنه.
همون ضرب المثل معروفی که میگه " اگه زودتر نخری به ضررت هست" که واقعا هم درسته با این اوضاع قیمت هایی که مرتب افزایش پیدا میکنن و ریال کم ارزش میشه. پس اینجا همه چیز گرونتر نمیشه ( همه چیز گرونتر و گرونتر و گرونتر... میشه)
و همه هم به نکته رسیدن که اگر چیزی در داخل ایران گرون شد دیگه ارزون نمیشه.
آمار فروش هم بله درست میفرمایید کاهشش صدها دلیل مختلف داره.
1- افزایش قیمت ها
2- گند زدن و از بین بردن اعتماد خرید اینترنتی توسط بعضی فروشگاه ها
3- اخباری که به کلاه برداری اینترنتی مرتبط هست مردم را زیاد به اشتباه میندازه
4- گسترش شبکه های اجتماعی
5- و...
وقتی همه چیز گرون تر بشه ایرانی جماعت بجای اینکه خرید نکنه تا ارزون تر بشه حمله ور میشن به بازار که گرون تر از این نشه و بیشتر هم گرون میشه چیزی هست که تو جامعه میبینیم ولی روی اینترنت چرا همه چیز برعکس شده؟ آمار فروش خیلی پایین اومده حتی جایی مثل دیجی کالا یه دونه گوشی هم برای فروش نداره! هرچند که موجودی کالا زیاد هم باشه باز هم کسی نمیخره