تولید محتوا در شرکت لگو از زمانی آغار شد که شدیدا برای مقابله با تقلیدکنندگان به روش متفاوتی نیاز داشت. امروزه لگو به یک مرکز محتوا تبدیل شده و بیشتر شبیه یک شرکت رسانهای است تا یک شرکت اسباب بازی، برندی که امروزه برای همگان آشناست و قدری فراتر از یک اسباب بازی است.
چگونه یک شرکت سازندهی اسباب بازیهای چوبی تبدیل به یک برند بزرگ میشود؟
My Lego Network: یک شبکهی اجتماعی که برای کودکان طراحی شده است. کاربران آن میتوانند برای خود صفحهی شخصی ایجاد کنند، جایزه ببرند، با هواداران دیگر لگو ارتباط داشته باشند و باهم بازی کنند و مسابقه دهند.
LEGO mini-movies: برای هرنسخه از محصولات، این شرکت مینیفیلم، کارتون و انیمیشنهای جالبی میسازد و در اختیار کاربران وفادار خود قرار میدهد، تاکنون دهها فیلم توسط لگو ساخته شده است.
Lego click: یک بستر نرمافزاری برای هواداران لگو، تا عکسها و فیلمهای لگوهای ساختهشده توسط خودشان را به اشتراک بگذارند.
Design by me: به وسیلهی این گزینه به مشتریان اجازه داده میشود تا لگوی خودشان را خودشان طراحی کنند.
Lego universe: بازی آنلاین چند نفره که برای جوانان طراحی شده است.
Lego magazine: مجلهای که برای کودکان طراحی شده است.
لگو به عنوان یک برند آشنا در میان کودکان و نوجوانان، جایگاه ویژهای برای خود باز کرده است و فکر میکنم هیچ شرکت اسباب بازی ای نمیتواند این همه تنوع و کیفیت داشته باشد.
منبع: تخفیف بندرعباس