برگزیده های پرشین تولز

جاهای دیدنی دبی

الناز پارسا

Registered User
تاریخ عضویت
17 می 2014
نوشته‌ها
553
لایک‌ها
23
سن
38
دیدنی های دبی
دبی یا شهر “ترین ها” بیش از هرچیز بخاطر برج های سر به فلک کشیده، تفریحات متنوع و مراکز خرید مدرن شهرت پیدا کرده است اما در دل این شهر زیبا، جاهای دیدنی هم وجود دارد که برای علاقمندان به این طیف از جاذبه های گردشگری، لذتبخش است هرچند که برج های سر به فلک کشیده مانند برج العرب و برج خلیفه دبی نیز از دیدنی های دبی محسوب می شوند. در اینجا، لیستی از جاهای دیدنی دبی را قرار داده ایم که بازدید از آنها برای سایر گردشگران بسیار جذاب است. شما نیز اگر بلیط هواپیما تهیه کرده اید و قصد سفر به این شهر را دارید، می توانید زمانی را برای بازدید از جاهای دیدنی مورد نظرتان اختصاص دهید.
دبی یکی از پر بازدیدترین شهرهای دنیاست که در سال های اخیر میزبان شمار زیادی از گردشگران در سراسر دنیاست. دبی یک شهر صحرایی در کشور امارات است که آب و هوای گرم و روزهای آفتابی دارد اما با این وجود هیچوقت از سال خالی از گردشگر نیست. با وجود اینکه بهترین زمان سفر به دبی ماه های دسامبر، ژانویه، فوریه و مارچ است، امکان بهرمندی از جاذبه های گردشگری دبی در تمام ایام سال فراهم است. این دیدنی ها اغلب در مركز شهر بين ديره و بردبی در جوار نهر دبی قرار دارند. لیست مهم ترین دیدنی های دبی را باهم مرور می کنیم:

موزه دبی_Dubai Museum:

وقتی از دیدنی های دبی سخنی به میان می آید اولین جایی که بفکر هر کسی می رسد، موزه های این شهر است. دبی موزه های متعدددی دارد اما ، موزه دبی در بین همه، شهرت بیشتری دارید و بیشتر مورد توجه گردشگران قرار می گیرد. موزه‌ی دبی در سال ۱۹۷۱ در قلعه‌ی فهیدی برپا شده است. این قلعه در سال ۱۷۸۷ برای دفاع از شهر بنا ساخته شد و دیوارهایی با بلوک‌های مرجانی دارد. در طبقه‌ی بالای این قلعه از تیرهای چوبی استفاده شده و سقف آن ترکیبی از ساقه‌های نخل خرما و ملات گچ و خاک است. از آنجا که این ساختمان بسیار قدیمی و استراتژیک بوده است، مدت‌ها به عنوان محل سکونت حاکمان، محل استقرار نیروهای حکومتی همچون زندان یا پادگان استفاده می‌شده است. این بنا در نهایت در سال ۱۹۷۱ بازسازی شد و به موزه‌ی دبی اختصاص یافت. البته این موزه دوباره در سال ۱۹۹۵ مرمت شد. در این موزه، نقشه‌ قدیمی امارات، نمونه‌ی قایق‌ها و خانه‌های سنتی اماراتی و مصنوعات دست‌ساز سفالی نتیجه حفاری گورهای ۳ تا ۴ هزار ساله‌ سایت باستانی آل‌قصی در معرض دید عموم قرار دارد.

آکواریوم دبی_Dubai Aquarium :

آکواریوم‌ دبی یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی دبی است که یکی از مهیج ترین تفریحات دبی هم بشمار می آید زیرا در این آکواریوم امکان غواصی، سوار شدن به قایق‌های شیشه‌ای و استفاده از قفس‌های شیشه‌ای محافظت‌شده که می‌توانید با آنها داخل آب را بگردید،فراهم است. این آکواریوم بیش از ۳۳۰۰۰ جاندار و بیش از ۴۰۰ کوسه و سفره ‌ماهی دارد. همچنین رکورد جهانی گینس را برای ” بزرگ ‌ترین پانل اکریلیک ” جهان برا از آن خود کرده است. اندازه این پانل ۸٫۳ در ۳۲٫۸۸ متر و ضخامت آن ۷۵ سانتی ‌متر است. در آکواریوم دبی 140 گونه‌ی دریایی، به‌صورت معلق در طبقه‌ی همکف مرکز خرید دبی‌مال، جمع آوری شده اند. برای وارد شدن به تونل های آکواریوم دبی و استفاده از تفریحات این آکواریوم باید از قسمت باغ وحش بلیط تهیه کرده و وارد شوید.

مسجد جمیرا دبی_ Jumeirah Mosque Dubai:

یکی از زیباترین مساجد دبی، مسجد جمیراست. این مسجد با الهام از مسجد الازهر مصر ساخته شده است و ابعادی بسیار بزرگتر از آن دارد. مسجد جمیرا در اواسط دوران خلافت فاطمیان ساخته شده است و دو مناره‌ سنگی آن، در شبها نور پردازی زیبایی دارند. این مسجد با یک گنبد به ارتفاع ۱۶ متر، و دو مناره مرتفع بطول تقریبی ۴۰ متر، و منبری بسیار مجلل، نمونه‌ای از معماری نوین اسلامی است. در این مسجد، بغیر از جمعه ها، تورهایی شامل برنامه‌های فرهنگی، کلاس‌های زبان عربی و سخنرانی‌های مذهبی برگزار می شود. تصویر این مسجد بعنوان یکی از نمادهای دبی، بر روی اسکناس‌های ۵۰۰ درهمی امارات، چاپ شده‌است.

دهکده‌ی میراث و غواصی دبی_Heritage and Diving Village Dubai:

اگر به دبی سفر کردید و مایل بودید یکی از بهترین جاذبه های گردشگری دبی را ببینید، حتما به بازدید از دهکده میراث دبی بروید. دهکده میراث و غواصی در نزدیکی دهانه نهر دبی قرار دارد. دهکده میراث دبی بر اساس سنت های قدیمی مردم این منطقه برای شکار مروارید، سفالگری و بافندگی، ساخته شده است. در اینجا زن های محلی عربی نان های طبخ شده به روش سنتی و پیراشکی های سرخ شده عرضه می کنند. ساختمان های این منطقه برای خلق مجدد زندگی سنتی و ساده ای که قبل از مدرنیته در دبی رواج داشته، بازسازی شده اند. این دهکده در واقع تقلیدی از زندگی بادیه‌نشینان و ساکنین روستاهای ساحلی با خانه‌هایی به سبک ایرانی، قهوه‌خانه و یک بازار سنتی کوچک با کارگاه‌های سفالگری و بافندگی است. در ضمن در این دهکده از ماه اکتبر تا آوریل موسیقی و رقص محلی اجرا می‌شود و برای خرید سوغات دبی، اینجا یکی از بهترین جاهاست. ساعات کاری دهکده میراث، یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۸ تا ۲۲ و جمعه و شنبه از ساعت ۱۵ تا ۲۲ است.

باغ میراکل دبی_Dubai Miracle Garden:

در هر فصل سال که به دبی سفر کنید، می توانید از باغ میراکل دیدن کنید. این باغ گل که یکی از زیباترین باغ های گل جهان است. باغ میراکل دبی 72000 متر مربع مساحت دارد و به گونه ای سه بعدی ساخته شده است، در کنار زیبایی و گل های رنگارنگ وجود پروانه ها نیز بر زیبایی این باغ افزوده است و مناظری واقعا رویایی را برای بازدید کنندگان ساخته است. قسمتی از این باغ گل به گیاهان خوراکی اختصاص داده شده است که بسیار مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفته است، گیاهان دارویی این بخش از ۲۰۰ کشور جمع آوری شده است. یکی از جذاب ترین نکات دیگر درباره ی باغ گل میراکل وجود باغی به نام باغ پروانه به مساحت 1800 متر مربع در آن است که محل نگهداری صدها پروانه ی زیبا و رنگین می باشد. بازدید از باغ پروانه در باغ میراکل به نوعی کاملا کنترل شده صورت می گیرد و در هرنوبت تنها 300 نفر اجازه ورود و بازدید از باغ پروانه را دارند تا به پروانه ها آسیب نرسد.

اگر قصد دارید برای بازدید از جاهای دیدنی دبی به این شهر سفر کنید چه از طریق هواپی و چه از راه دریایی،فراموش نکنید برای ورود به این شهر پر جاذبه مستلزم به اخذ ویزای دبی هستند.



dubai-qpr.jpg

دیدنی های دبی
dubai_museum-qpr.jpg

موزه دبی
jumeirah_mosque_dubai-qpr.jpg

مسجد جمیرا دبی
dubai-aquarium-qpr.jpg

آکواریوم دبی
heritage_and_diving_village_dubai-qpr.jpg

دهکده‌ی میراث و غواصی دبی
dubai_miracle_garden_1-qpr.jpg

باغ میراکل دبی
 
بالا