Monirzadeh
Registered User
- تاریخ عضویت
- 9 آپریل 2004
- نوشتهها
- 997
- لایکها
- 35
این مطلب بنظرم جالب آمد گفتم بنویسمش در مورد گوگل و یاهو
بهمن سال گذشته (فوريه2004) خبري مهم و کمي عجيب در عرصه رسانه هاي خبري رايانه اي اعلام شد.
در دنيايي که بسياري از شرکتها به سوي ادغام و تشکيل مجموعه هاي بزرگتر پيش مي روند، ياهو به همکاري خود با بزرگترين و مشهورترين موتور جستجو يعني گوگل پايان داد و اعلام کرد از فناوري جستجوي خود استفاده خواهد کرد.
ياهو که به عنوان يکي از بزرگترين پورتال هاي اينترنتي عمل و خدمات مختلفي همچون ايميل ، گروههاي اينترنتي و... را ارائه مي کند، پيش از آن براي انجام عمليات جستجوي موردنظر کاربران از گوگل کمک مي گرفت.
اين جدايي ابتدا ساده مي نمود، اما با گذشت چند ماه مشخص شد که اين دو شرکت به رقيباني جدي براي يکديگر تبديل شده اند و هريک مي کوشد گوي سبقت را از ديگري بربايد.
گوگل اول ماه آوريل ارائه سرويس ايميل يک گيگابايتي رايگان خود را اعلام کرد؛ خبري که همه کاربران و ارائه کنندگان خدمات ايميل را شوکه کرد.
ابتدا بسياري اين خبر را يک شوخي يا دروغ پنداشتند، اما پس از چندي مشخص شد که گوگل قصد شوخي ندارد، بلکه مي کوشد با ارائه چنين سرويسي ، رقبا را از صحنه خارج کند.
در واقع يک گيگابايت ايميل رايگان گوگل به هيچ وجه با 4 مگابايت فضاي ايميل ياهو و 2 مگابايت فضاي ايميل MSNقابل مقايسه نبود.
ياهو سعي کرد پاسخي به اين ادعا بدهد. اين شرکت در بخش خدمات پولي خود، فضاي نامحدود را در اختيار کاربران قرار داد و به بعضي کاربران ايميل رايگان نيز، 100گيگابايت فضا اختصاص داد؛ البته اين پاسخ کافي نبود، اما به گوگل اعلام مي کرد که در صورت عمومي شدن سرويس يک گيگابايتي ، ياهو براحتي عقب نخواهد نشست و مقابله خواهد کرد.
اواسط ماه مي گوگل اعلام کردکه در يک زمينه ديگر نيز با ياهو رقابت خواهد کرد و آن چيزي نبود جز گروههاي اينترنتي ، اين سرويس که Google Groups2 نام دارد به کاربران امکان مي دهد گروههايي را ايجاد کنند، به جستجو درون آنها بپردازند يا عضو گروهي شوند.
پيش از اين سال 2001، گوگل اين سرويس را راه اندازي کرده بود، اما با توجه به داغ شدن بازار رقابت با ديگر شرکتها و بخصوص ياهو، Google Groups2 به طور جدي فعال شد تا با Yahoo Groups -که سال 2000 راه اندازي شده است - رقابت کند.
البته ياهو نيز مي کوشد در اين عرصه باقي بماند. اگر به سايت CNN.com سري بزنيد متوجه مي شويد که از اواسط ماه مي ، ياهو در انجام جستجوها جايگزين گوگل شده است.
ياهو که پس از پايان همکاري با گوگل ، Inktomi و Altavista براي کسب نتايج مطابق با الگوريتم هاي قوي جستجو استفاده مي کند، سال گذشته به قيمت 63/1 ميليارد دلار Overture را خريد تا پاسخگوي لينکهاي تجاري اش باشد.
گوگل در تلاشهاي ديگري سعي دارد به طور خودکار آگهي هاي مناسبي را کنار نتايج جستجو بگذارد و درآمد خود را افزايش دهد.
گرچه تا به حال همگي گوگل را با تبليغات متني شناخته اند، اما حالا گوگل از تبليغات مرتبط تصويري نيز صحبت به ميان مي آورد. مي دانيد دليل تمام اين دعواها و رقابت ها چيست؟
سال 2003، ميزان فروش از طريق موتورهاي جستجو 6/1ميليارد دلار بوده است و پيش بيني مي شود امسال به 1/2ميليارد دلار برسد.
بنا بر مطالعات انجام شده اين عدد در سال 2008 به حدود 3/4 ميليارد دلار خواهد رسيد.
اين اعداد و ارقام هستند که شرکتها را به حضور در عرصه مبارزه تشويق و ترغيب مي کنند و هر يک سعي دارند سهم بيشتري از اين بازار را در اختيار داشته باشند.
بهمن سال گذشته (فوريه2004) خبري مهم و کمي عجيب در عرصه رسانه هاي خبري رايانه اي اعلام شد.
در دنيايي که بسياري از شرکتها به سوي ادغام و تشکيل مجموعه هاي بزرگتر پيش مي روند، ياهو به همکاري خود با بزرگترين و مشهورترين موتور جستجو يعني گوگل پايان داد و اعلام کرد از فناوري جستجوي خود استفاده خواهد کرد.
ياهو که به عنوان يکي از بزرگترين پورتال هاي اينترنتي عمل و خدمات مختلفي همچون ايميل ، گروههاي اينترنتي و... را ارائه مي کند، پيش از آن براي انجام عمليات جستجوي موردنظر کاربران از گوگل کمک مي گرفت.
اين جدايي ابتدا ساده مي نمود، اما با گذشت چند ماه مشخص شد که اين دو شرکت به رقيباني جدي براي يکديگر تبديل شده اند و هريک مي کوشد گوي سبقت را از ديگري بربايد.
گوگل اول ماه آوريل ارائه سرويس ايميل يک گيگابايتي رايگان خود را اعلام کرد؛ خبري که همه کاربران و ارائه کنندگان خدمات ايميل را شوکه کرد.
ابتدا بسياري اين خبر را يک شوخي يا دروغ پنداشتند، اما پس از چندي مشخص شد که گوگل قصد شوخي ندارد، بلکه مي کوشد با ارائه چنين سرويسي ، رقبا را از صحنه خارج کند.
در واقع يک گيگابايت ايميل رايگان گوگل به هيچ وجه با 4 مگابايت فضاي ايميل ياهو و 2 مگابايت فضاي ايميل MSNقابل مقايسه نبود.
ياهو سعي کرد پاسخي به اين ادعا بدهد. اين شرکت در بخش خدمات پولي خود، فضاي نامحدود را در اختيار کاربران قرار داد و به بعضي کاربران ايميل رايگان نيز، 100گيگابايت فضا اختصاص داد؛ البته اين پاسخ کافي نبود، اما به گوگل اعلام مي کرد که در صورت عمومي شدن سرويس يک گيگابايتي ، ياهو براحتي عقب نخواهد نشست و مقابله خواهد کرد.
اواسط ماه مي گوگل اعلام کردکه در يک زمينه ديگر نيز با ياهو رقابت خواهد کرد و آن چيزي نبود جز گروههاي اينترنتي ، اين سرويس که Google Groups2 نام دارد به کاربران امکان مي دهد گروههايي را ايجاد کنند، به جستجو درون آنها بپردازند يا عضو گروهي شوند.
پيش از اين سال 2001، گوگل اين سرويس را راه اندازي کرده بود، اما با توجه به داغ شدن بازار رقابت با ديگر شرکتها و بخصوص ياهو، Google Groups2 به طور جدي فعال شد تا با Yahoo Groups -که سال 2000 راه اندازي شده است - رقابت کند.
البته ياهو نيز مي کوشد در اين عرصه باقي بماند. اگر به سايت CNN.com سري بزنيد متوجه مي شويد که از اواسط ماه مي ، ياهو در انجام جستجوها جايگزين گوگل شده است.
ياهو که پس از پايان همکاري با گوگل ، Inktomi و Altavista براي کسب نتايج مطابق با الگوريتم هاي قوي جستجو استفاده مي کند، سال گذشته به قيمت 63/1 ميليارد دلار Overture را خريد تا پاسخگوي لينکهاي تجاري اش باشد.
گوگل در تلاشهاي ديگري سعي دارد به طور خودکار آگهي هاي مناسبي را کنار نتايج جستجو بگذارد و درآمد خود را افزايش دهد.
گرچه تا به حال همگي گوگل را با تبليغات متني شناخته اند، اما حالا گوگل از تبليغات مرتبط تصويري نيز صحبت به ميان مي آورد. مي دانيد دليل تمام اين دعواها و رقابت ها چيست؟
سال 2003، ميزان فروش از طريق موتورهاي جستجو 6/1ميليارد دلار بوده است و پيش بيني مي شود امسال به 1/2ميليارد دلار برسد.
بنا بر مطالعات انجام شده اين عدد در سال 2008 به حدود 3/4 ميليارد دلار خواهد رسيد.
اين اعداد و ارقام هستند که شرکتها را به حضور در عرصه مبارزه تشويق و ترغيب مي کنند و هر يک سعي دارند سهم بيشتري از اين بازار را در اختيار داشته باشند.