• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

جذب خیر

koodakancharity

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
30 دسامبر 2020
نوشته‌ها
4
لایک‌ها
2
سن
26
امروزه به دلیل افزایش هزینه‌ها، بدون همکاری مردم و افراد خیر، دولت‌ها توانایی کمک به نیازمندان را ندارند.
تشویق مردم برای مشارکت در امور خیریه نقش مهم و اساسی در توسعه و پیشرفت مراکز مختلف خیریه دارد.
و در نتیجه پیشرفت در کمک‌رسانی به نیازمندان را به همراه دارد.
آموزش صحیح در سنین کودکی می‌تواند احساس مسئولیت نسبت به افراد نیازمند جامعه را در هر فرد ایجاد کند.
و همچنین در ذهن افراد به عنوان یک اصل مهم نهادینه شود.‌‌‌
بهترین راه برای جذب خیر، بالا بردن سطح اعتقادات مردم، اعتماد سازی خیرین، تبلیغات و آشنایی با خیریه‌های مختلف می‌باشد.
همچنین آشنایی با نوع فعالیت‌های خیریه‌ها، آموزش و تشویق کردن جوانان برای ورود به این عرصه مورد اهمیت است.

چگونه اعتماد خیرین را جلب کنیم؟
یک چالش مهم در جذب خیر، ایجاد حس اعتماد بین خیرین و موسسات خیریه می‌باشد.
نقش تبلیغات و مستندسازی از فعالیت‌های خیریه یکی از عوامل مهم در جذب خیر به حساب می‌آیند.
یکی از راه‌های جذب خیر ایجاد رابطه‌ا‌ی احساسی بین موسسه خیریه و افراد مشهور یا به عبارتی سلبریتی ها است.
در کشورهای مختلف جهان بسیاری از افراد مشهور قسمتی از درآمد خود را صرف امور خیریه می‌کنند یا به واسطه معروفیتی که دارند به انتشار پست‌هایی در شبکه‌های اجتماعی درجهت تشویق افراد جامعه به کمک کردن به خیریه‌ها می‌پردازند و یا عده‌ای دیگر حامی محیط زیست می‌شوند و درجهت حفظ محیط زیست و فرهنگ سازی در جامعه فعالیت می‌کنند.
استقبال چشمگیر سلبریتی‌ها در دنیا از امور خیریه در چند سال اخیر باعث شده تا موسسات رتبه بندی دنیا هر ساله فهرستی از خیرین معروف دنیا را ارائه دهند.
شرکت سلبریتی‌ها در فعالیت‌های خیرخواهانه نه تنها باعث عملکرد مثبت درجهت جذب خیر و کمک به خیریه‌ها می‌شود بلکه باعث محبوبیت بیشتر سلبریتی‌ها نیز می‌شود.
امیدواریم این قبیل راه‌های درآمدزایی برای خیریه‌ها باعث سواستفاده افراد برای محبوبیت بیشتر بین مردم نشود و هدف فقط خیرخواهانه و خداپسندانه باشد.
برخی از افراد مشهور دنیا از سطح اجتماعی متوسط یا پایین بودند و بعد از مشهور شدن قسمتی از درآمد خویش را صرف امور خیریه و ساختن مراکز بهداشتی و آموزشی در زادگاه خود کرده‌اند یا به موسسات خیریه بین المللی در جهت کمک به کشورهای فقیر کمک کرده‌اند.

راه‌های درآمدزایی برای خیریه
سازمان‌های غیرانتفاعی و مردم نهاد به سازمان‌هایی اشاره دارد که زیر نظرسازمان‌های دولتی قرار ندارند.
این سازمان‌های مردمی مستقل از دولت هستند و بودجه‌ی آنها توسط کمک‌های مردمی تامین می‌شود.
بنابر شرایط اقتصادی علاوه بر کمک‌هایی که مردم به موسسات خیریه می‌کنند، این موسسات در تلاش برای پیدا کردن راه حل‌هایی برای درآمد زایی موسسه خیریه خود هستند تا بتوانند به تامین هزینه‌های موسسه کمک کنند.



از چه راه هایی می‌توان برای خیریه درآمدزایی کرد؟
به شیوه‌های مختلفی امکان کسب درآمد برای خیریه‌ها وجود دارد.که البته این درآمد‌ها صرفا خرج امور خیریه می‌شوند.
در ادامه این راه‌ها را با هم مرور می‌کنیم.

برگزاری کنسرت به نفع خیریه
تعدادی از هنرمندان کشور در سال‌های اخیر کنسرت‌هایی به نفع کودکان بیمار، مناطق سیل زده، زلزله زده و…. اجرا کرده‌اند.
آن‌ها تمام سود حاصل از فروش بلیط را به صورت کامل صرف امور خیریه کرده‌اند.
هنرمندان همیشه به عنوان افراد تاثیر گذار جامعه در امر خیر پیشتاز بوده‌اند و در زمان‌های بحرانی به کمک نیازمندان در جهت حل مشکلات به صورت‌های مختلف اعم از مالی و روحیه دادن به مردم شتافته‌ا‌ند.

برگزاری همایش‌ها
جشنواره‌ها و همایش‌هایی برای حمایت از بیماران و نیازمندان برگزار می‌گردد.
که در این همایش‌ها با دعوت شرکت کنندگان به کمک به خیریه‌ها و یا فروش و عرضه محصولات از سمت مردم و موسسات خیریه از درآمد آن برای کمک به موارد ذکر شده استفاده می‌گردد.
یکی از مراسم مرسوم درآمدزایی برای خیریه برپایی جشنواره غذاهای محلی یا صنایع دستی می‌باشد.

چگونه برای خیریه‌ها کمک‌های مالی جذب کنیم؟
با راه‌های درآمدزایی برای خیریه آشنا شدیم.
می‌دانیم که علاوه بر درآمدزایی، خیریه از طرق دیگری هم می‌تواند کمک‌های مالی برای خیریه جذب کند.
در ادامه این راهکار‌ها را با هم برسی می‌کنیم.

استفاده از قانون بخشودگی مالیاتی
در بسیاری از کشورها قوانینی وضع شده است. بدینگونه که، سازمان‌ها در صورت کمک‌های مالی به موسسات خیریه مورد بخشودگی مالیاتی قرار می‌گیرند.
اطلاع رسانی به سازمان‌ها در این مورد می‌تواند باعث جذب کمک به خیریه‌ها شود. این سازمانها و موسسات را می‌توان با رابطه‌سازی در جهت حامی مالی به موسسات خیریه معرفی کرد.
۱٫ رابطه با صاحبان مشاغل و کسانی که می‌توانند در تاثیر کمک به موسسات در مشاغل خود صحبت کنند.
۲٫ رابطه‌سازی از طریق فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی با افراد موثر
۳٫ ارتباط گیری با مدیران و مشاوران شرکت‌ها به عنوان معرف
نوع دیگری از راهکارهای جذب کمک‌های مالی برای خیریه‌ها برگزاری حراجی‌های عتیقه، کلکسیون‌های با ارزش و صنایع دستی بومی و… است؛ در برخی موارد این اقلام دارای ارزش نیستند و به صورت نمادین با قیمت‌های بالا و فقط برای کمک به درآمدزایی خیریه‌ها به فروش می‌رسند.
 
Last edited:
بالا