برگزیده های پرشین تولز

جشنواره فیلم فجر 98؛ در انتظار سال جدید سینمای ایران

rezahaghi321

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
1 می 2019
نوشته‌ها
92
لایک‌ها
41
اسامی نامزدهای جشنواره فیلم فجر 98 در حالی اعلام شد که سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر 98 زیر سایه‌ی سنگین سقوط هواپیما اوکراینی قرار گرفت بود و تعدادی از هنرمندان قصد تحریم این جشنواره را داشتند.

1580717422507.png
جشنواره فیلم فجر در واقع ویترین سینمای ایران است. به همین خاطر تهیه‌کنندگان و کارگردان‌ها تلاش می‌کنند تا هر سال فیلم‌های خود را به این جشنواره برسانند. طبیعی است که قرار گرفتن در جو پرهیاهوی جشنواره فجر، حتی به فروش فیلم‌ها در زمان اکران‌شان نیز کمک زیادی می‌کند. امسال 115 فیلم برای حضور در جشنواره ثبت‌نام کرده بودند که هیئت انتخاب کنندگان 85 فیلم را مورد بازبینی قرار دادند و در نهایت، 22 فیلم به بخش اصلی یعنی سودای سیمرغ راه یافتند.

برای مشاهده فهرست نامزدها سی و هشتمین جشنواره فجر، با من همراه باشید.
جشنواره فیلم فجر در واقع ویترین سینمای ایران است. به همین خاطر تهیه‌کنندگان و کارگردان‌ها تلاش می‌کنند تا هر سال فیلم‌های خود را به این جشنواره برسانند. طبیعی است که قرار گرفتن در جو پرهیاهوی جشنواره فجر، حتی به فروش فیلم‌ها در زمان اکران‌شان نیز کمک زیادی می‌کند. امسال 115 فیلم برای حضور در جشنواره ثبت‌نام کرده بودند که هیئت انتخاب کنندگان 85 فیلم را مورد بازبینی قرار دادند و در نهایت، 22 فیلم به بخش اصلی یعنی سودای سیمرغ راه یافتند. گفتنی است که در این میان، جای خالی فیلم‌های مهمی مانند «مجبوریم» رضا درمیشیان، «عنکبوت» ابراهیم ایرج زاد و «قاتل و وحشی» حمید نعمت الله حس‌ می‌شود.
1580717485307.png
از نکات جالب جشنواره امسال می‌توان به حضور فیلمسازان با سابقه و مطرح سینمای ایران اشاره کرد. افرادی چون مجید مجیدی، مسعود کیمیایی و ابراهیم حاتمی کیا در جشنواره امسال با فیلم‌های جدید خود حاضر هستند. همچنین جواد عزتی یکی از پرکارترین بازیگران امسال است و با پنج فیلمی که در بخش اصلی جشنواره دارد، می‌توان گفت که شانس زیادی هم برای کسب جایزه خواهد داشت.

دبیر جشنواره فیلم فجر 98 ابراهیم داروغه زاده است. این جشنواره از 12 تا 22 بهمن‌ماه سال جاری برگزار خواهد شد. همچنین اعلام شده که امسال یک جایزه ویژه به نام «تندیس سردار شهید *******» به بهترین فیلم با مضمون جهاد و مقاومت اهدا می‌شود.

جدول نامزدهای بخش سودای سیمرغ جشنواره فجر 98
در جدول زیر می‌توانید اسامی تمام فیلم‌های بخش سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر 98 را به همراه نام کارگردان و تهیه‌کننده آنها مشاهده کنید.
1580717551894.png
اسامی فیلم‌های بخش «نگاه نو» جشنواره فجر 98

در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر 98 تعداد 10 فیلم در بخش نگاه نو حضور دارند. این فیلم‌ها، اولین تجربه جدی سازندگان خود هستند که ممکن است از میان آنها شاهد آثار چشمگیر و درخشانی باشیم. در ادامه فهرست این 10 فیلم را مشاهده می‌کنید:

آن شب (کارگردان: کورش آهاری، تهیه‌کننده: محمد درمنش)
بی‌صدا حلزون (کارگردان: بهرنگ دزفولی‌زاده، تهیه‌کننده: مرتضی شایسته)
پدران (کارگردان: سالم صلواتی، تهیه‌کننده: شهرام مسلخی)
پوست (کارگردان‌ها: بهمن و بهرام ارک، تهیه‌کننده: محمدرضا مصباح)
دشمنان (کارگردان: علی درخشنده، تهیه‌کننده: مجید برزگر)
روز صفر (کارگردان: سعید ملکان، تهیه‌کننده: سعید ملکان)
ریست (کارگردان: محمدرضا لطفی، تهیه‌کننده: سید امیر سیدزاده)
شنای پروانه (کارگردان: محمد کارت، تهیه‌کننده: رسول صدرعاملی)
کشتارگاه (کارگردان: عباس امینی، تهیه‌کننده: جواد نوروزبیگی)
لباس شخصی (کارگردان: امیرعباس ربیعی، تهیه‌کننده: حبیب والی‌نژاد)

نظر شما درباره نامزدهای جشنواره فیلم فجر 98 چیست؟ فکر می‌کنید کدام یک از این فیلم‌ها شانس بیشتری برای کسب سیمرغ بلورین بهترین فیلم خواهند داشت؟
 
بالا