بعد از آپدیت اخیر گوگل و اعمال تغییرات محسوس در نتایج جستجو، خیلی از سایتها که سایتهای فارسی را هم شامل می شود را دچار نگرانی کرده است.
چون بازدید برخی از سایتها تا ۷۰% کاهش یافته است و این در حالی است که صاحبان این سایتها، معتقد هستند که این افت بازدید در حالی ناگهانی رخ داده است که تغییری در سئوی سایت و یا تغییری در تنظیمات سایت نداده اند به اصطلاح هیچ خراب کاری انجام نداده اند.
جواب این سوال که چرا بازدید سایت من بسیار افت کرده را باید موارد زیر جستجو کرد:
۱٫ آیا شما هم کپی بردار حرفه ای از سایتهای هم نوعتان هستید ؟
بنظر می رسد که تا کنون شما مطالبتان را از سایتهای همسایه هایتان کپی برداری می کردید و با اندکی تغییر در عنوان یا متن مطلب ، آن را در سایتتان انتشار می داده اید. تا قبل از آپدیت اخیر گوگل، مطالب کپی برداری شده از دید گوگل، دارای اعتبار پایینی بودند ولی بعد از آخرین آپدیت الگوریتم های گوگل، گوگل بسیار بیشتر بر روی این موضوع حساس شده است و این فاکتور یعنی “منحصر به فرد بودن مطالب سایت” را بیش ز پیش در رتبه بندی سایتها ترتیب اثر می هد.
این جمله معروف است که “قوانین سئو هیچ وقت همیشگی نیست و همیشه توسط گوگل تغییر می کند” . ولی یک جمله معروف تر از این هم وجود دارد و آن، این جمله است : «محتوای یکتا، پادشاه است». مدیر سایتی که دارای محتوا و مطالب منحصر بفرد و کپی برداری نشده است، باید خیالش از رعایت ۲۸% قوانین سئو راحت باشد و باید تمرکزش را بر روی عوامل دیگر سئو بگذارد.
2. استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی در جاهای مختلف سایت.
اگر تاکنون عادت داشته اید که در قسمت کلمات کلیدی هر مطلب از سایتتان، ۵۰-۴۰ کلمه کلیدی بنویسید، کلماتی که بعضاً مرتبط با موضوع آن مطلب هستند و بعضی دیگر برای فریب کاربران و صرفاً جهت افزایش ورودی گوگل و افزایش آمار سایت، باید بگویم که به آخر خط رسیده اید. گوگل برخوردش را با شما شدیدتر خواهد کرد و همین عامل، به تنهایی می تواند رتبه ی سایتتان را تا ۷۰% کاهش دهد.
نکات مهم در مورد استفاده مناسب از کلمات کلیدی:
منبع مطلب: سایت سوپر وب
این مقاله نه ترجمه شده است و نه کپی برداری، بلکه یک مطلب اختصاصی هست، تقدیم به کاربران پرشین تولز
چون بازدید برخی از سایتها تا ۷۰% کاهش یافته است و این در حالی است که صاحبان این سایتها، معتقد هستند که این افت بازدید در حالی ناگهانی رخ داده است که تغییری در سئوی سایت و یا تغییری در تنظیمات سایت نداده اند به اصطلاح هیچ خراب کاری انجام نداده اند.
جواب این سوال که چرا بازدید سایت من بسیار افت کرده را باید موارد زیر جستجو کرد:
۱٫ آیا شما هم کپی بردار حرفه ای از سایتهای هم نوعتان هستید ؟
بنظر می رسد که تا کنون شما مطالبتان را از سایتهای همسایه هایتان کپی برداری می کردید و با اندکی تغییر در عنوان یا متن مطلب ، آن را در سایتتان انتشار می داده اید. تا قبل از آپدیت اخیر گوگل، مطالب کپی برداری شده از دید گوگل، دارای اعتبار پایینی بودند ولی بعد از آخرین آپدیت الگوریتم های گوگل، گوگل بسیار بیشتر بر روی این موضوع حساس شده است و این فاکتور یعنی “منحصر به فرد بودن مطالب سایت” را بیش ز پیش در رتبه بندی سایتها ترتیب اثر می هد.
این جمله معروف است که “قوانین سئو هیچ وقت همیشگی نیست و همیشه توسط گوگل تغییر می کند” . ولی یک جمله معروف تر از این هم وجود دارد و آن، این جمله است : «محتوای یکتا، پادشاه است». مدیر سایتی که دارای محتوا و مطالب منحصر بفرد و کپی برداری نشده است، باید خیالش از رعایت ۲۸% قوانین سئو راحت باشد و باید تمرکزش را بر روی عوامل دیگر سئو بگذارد.
تاثیر پاندای گوگل، بر آمار سایتی که دارای مطالب کپی برداری شده بود.
اگر تاکنون عادت داشته اید که در قسمت کلمات کلیدی هر مطلب از سایتتان، ۵۰-۴۰ کلمه کلیدی بنویسید، کلماتی که بعضاً مرتبط با موضوع آن مطلب هستند و بعضی دیگر برای فریب کاربران و صرفاً جهت افزایش ورودی گوگل و افزایش آمار سایت، باید بگویم که به آخر خط رسیده اید. گوگل برخوردش را با شما شدیدتر خواهد کرد و همین عامل، به تنهایی می تواند رتبه ی سایتتان را تا ۷۰% کاهش دهد.
نکات مهم در مورد استفاده مناسب از کلمات کلیدی:
- همه ی سیستم های مدیریت محتوا، معمولاً در هنگام ثبت یک مطلب جدید، قسمتی را برای نوشتن کلمات کلیدی مرتبط با آن مطلب در نظر گرفته اند. در این قسمت فقط از کلمات کلیدی استفاده کنید که مرتبط با مطلبتان هست. یا به عبارتی: « استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی = ممنوع »
- یکی از مدیران اجرایی گوگل، اخیرا در مصاحبه ای اعلام کرد که، گوگل کلمات کلیدی را که سایتها فقط به قصد افزایش رتبه به کار می برند را در نتایج جستجو ترتیب اثر نمی دهد. و از آن فقط برای پیدا کردن مطالب سایتها برای کاربران، از کلمات کلیدی استفاده می برد. ولی اگر کلمات کلیدی که استفاده می شود صحیح و به جا باشد و مرتبط و مناسب با موضوع سایت باشد، می توان گفت که گوگل این نوع کلمات را،در نتایج جستجو ترتیب اثر می دهد. ولی مهم ترن رکن رتبه بندی سایت، همان مطلب سایت است که با چه کیفیتی ارائه شده.
- از کلمات مترادف و هم معنی کلمات کلیدی در مطالب سایتتان استفاده کنید.
- چگالی کلمات کلیدی مورد نظر شما در هر مطلب نباید از ۲٫۵ درصد تجاوز کند، این قانون جدید گوگل است که قبلاً رقم آن ۴٫۵ درصد بود و در آپدیت جدیدتر گوگل این عدد تغییر یافته است.
- اگر عادت داشته اید که با دوستان و سایتهای و وبلاگهای مختلف با موضوعات مختلف تبادل لینک کنید، باید این کار را متوقف کنید، و بک لینکهای بک کیفیت و بک لینکهایی که از سایتهای غیر مرتبط با سایت شما هستند را حذف کنید.
- با سایتهای هم موضوع با سایت خودتون تبادل بک لینک کنید.
- از خرید بک لینک بپرهیزید، چون اگر طعمه پنگوئن گوگل شود، احتمال دارد سایت شما توسط گوگل جریمه شود.
- از شبکه های اجتماعی، سایتهای مقاله، سایتهای بوکمارک، و فقط و فقط از سایتهای با اعتبار و رنک بالای واقعی (نه رنک فیک) بک لینک بگیرید.
این مقاله نه ترجمه شده است و نه کپی برداری، بلکه یک مطلب اختصاصی هست، تقدیم به کاربران پرشین تولز
Last edited: