• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

حذف بی سر و صدای ساعات رایگان وایمکس مبین نت; آیا مبین نت به حقوق کاربران خود احترام می‌گذارد؟

به نظر شما شرکت مبین نت به حقوق کاربران خود احترام می گذارد ؟

  • بلی

    Votes: 1 4.2%
  • خیر

    Votes: 23 95.8%

  • Total voters
    24

samancent

Registered User
تاریخ عضویت
14 آگوست 2012
نوشته‌ها
1,739
لایک‌ها
202
محل سکونت
AHWAZ
شرکت‌های بزرگ برای تداوم فروش و جذب مشتری بیشتر، همواره شیوه‌ها و نگرش‌های مختلفی را جهت موفقیت در این زمینه به کار می‌گیرند. استراتژی‌های تبلیغاتی، بسته‌های متنوع قیمتی و صدها مورد دیگر در این زمینه، از جمله موضوعاتی است که می‌تواند در یک بازار رقابتی، کاربر را به سمت گروه جذاب‌تر بکشاند. اما سوال اصلی این‌جاست که آیا همه چیز با جذب مشتری هدف در این مرحله به پایان می‌رسد؟

mobinnet-friday.jpg


در حال حاضر شرکت‌های مبین‌نت و ایرانسل، بزرگ‌ترین سرویس‌دهندگان اینترنت وایمکس در ایران هستند که هر کدام سیاست‌های خاص خود را برای گسترش سرویس‌ها و کیفیت خدمات به‌کار گرفته‌اند. مبین‌نت با پوشش سراسری در مراکز استان‌ها و ایرانسل با جذب بیشتر کاربر در این زمینه، هر کدام سعی در ارائه سرویسی متمایز به مشتریان خود دارند. ما در گذشته نیز، مقایسه‌ای را بین سرویس‌های این دو شرکت انجام داده بودیم. اما از چندی پیش، اتفاقی در قالب خدمات ارائه شده اینترنت وایمکس مبین نت به کاربرانش رخ داد که بدون اطلاع مشترکین آن‌ها صورت گرفته است.
ماجرا از جایی شروع می‌شود که تقریبا از ماه‌های آغازین سرویس‌دهی مبین‌نت، این شرکت در طرح‌های پیشنهادی اینترنت خود، برای بسته‌هایی با محدودیت حجمی ماهانه، روزهای جمعه و ساعات ۲ الی ۸ صبح را به‌عنوان زمان‌های مصرف رایگان برای مشترکین خود عنوان کرده بود. در واقع حجم اطلاعات ارسالی و دریافتی در این محدوده‌های زمانی از حجم سرویس کاربران کاسته نمی‌شد. این موضوع در مقایسه با طرح‌های حجمی وایمکس ایرانسل که بدون چنین امکانی عرضه می‌شد، به‌عنوان یکی از مزیت‌های سرویس مبین‌نت از طرف کاربران به‌حساب می‌آمد. ولی از چندی پیش، اتفاق جالبی برای مشترکین این شرکت رخ داد که بدون اطلاع قبلی صورت گرفته است.

mobinnet-friday2.jpg


مصرف رایگان روزهای جمعه که تقریبا بسیاری از کاربران مبین‌نت از آن به‌عنوان زمان‌های آزاد جهت دانلود رایگان فایل‌های مختلف خود استفاده می‌کردند، بدون آن‌که اطلاعی به آنان داده شود، از خدمات قابل ارائه سرویس آن‌ها حذف شده است. این در حالی است که مشترکین زیادی، موضوع را پس از اتمام ناگهانی پهنای باند و تماس با مرکز پشتیبانی مبین‌نت دریافتند و بسیاری نیز، هنوز هم اطلاعی در این رابطه ندارند. البته این موضوع به یک‌باره از میان نرفت!
مبین‌نت چند ماه بعد از ارائه امکان دانلود رایگان در روزهای جمعه، این بخش را در صفحه مربوط به معرفی طرح‌های خود با اعمال محدودیت ساعتی، به‌روز رسانی کرد؛ اما باز هم بدون اطلاع‌رسانی به مشترکین قبلی خود! در این زمان، این شرکت ساعات ۲ صبح الی ۲ بعد از ظهر روزهای جمعه را به‌عنوان محدوده زمانی رایگان ارسال و دریافت دیتا معرفی نمود. اما حالا اگر سری به صفحه طرح‌های مبین‌نت بزنید، دیگر خبری از استفاده رایگان در روزهای جمعه نیست.

mobinnet-friday3.jpg


این موضوع را از جنبه‌های مختلف اخلاقی، کسب و کار، حقوقی و حتی شرعی نیز می‌توان مورد بررسی قرار داد. کاربرانی که در زمان وجود چنین مزیتی، سرویس مبین‌نت را برتر از سایر سرویس‌ها انتخاب کرده‌اند، حالا بدون آن‌که بدانند، هزینه پهنای باند مصرفی در روزهای جمعه خود را به این شرکت می‌پردازند. این در حالی است که هیچ نشانه‌ای از تاریخ‌دار بودن این موضوع در سایت مبین‌نت وجود ندارد تا شاید بتوان ماجرا را گردن طرح Promotion این شرکت انداخت. بخش پشتیبانی این شرکت نیز با تایید عدم فعال بودن این طرح، پاسخ مناسبی را به پرسش ما ارائه نداد.
در هر حال، این مطلب ضمن اطلاع به کلیه کاربران فعلی مبین‌نت مبنی بر عدم رایگان بودن استفاده از اینترنت در روزهای جمعه برای آن دسته از مشترکینی که سرویس خود را در زمان اجرای این طرح دریافت نموده بودند، از مسئولین محترم این شرکت تقاضا دارد تا با در نظر گرفتن حقوق کاربران خود و رعایت اصول حرفه‌ای در جذب و ارائه سرویس شفاف به مشترکین، از این پس در صورت اعمال تغییر در نحوه سرویس‌دهی و مباحث مرتبط به موضوع یاد شده، آن‌را به اطلاع مشترکین خود برساند.

وبلاگینا
 

1eng.ir

Registered User
تاریخ عضویت
7 ژانویه 2009
نوشته‌ها
6,605
لایک‌ها
1,504
مملکت امام زمانی همینه دیگه! نباید انتظار بیشتری داشته باشیم!
من سر این کلی هزینه دادم! !!!
بلایی که سر صبانت و آسیاتک و پارس‌آفلاین اوردم، یه روزیم سر این دزدای حروم خور میارم!
 

sah.2012

Registered User
تاریخ عضویت
5 آپریل 2012
نوشته‌ها
708
لایک‌ها
113
من که اینجوری راحت تر هستم
شبا چون رایگان هست و استفاده زیاد هست سرعت اونقدر افت میکرد که به درد نمیخورد
حد اقل اینجوری شبا سرعت افت نمیکنه.
 

samancent

Registered User
تاریخ عضویت
14 آگوست 2012
نوشته‌ها
1,739
لایک‌ها
202
محل سکونت
AHWAZ
من که اینجوری راحت تر هستم
شبا چون رایگان هست و استفاده زیاد هست سرعت اونقدر افت میکرد که به درد نمیخورد
حد اقل اینجوری شبا سرعت افت نمیکنه.

دوست عزیز شما مطلب بالارو درست نخوندید ! فقط مصرف جمعه ها بدون اعلام به کاربران حذف گردیده و ساعات رایگان 2 تا 8 هنوز ادامه داره .
 

samancent

Registered User
تاریخ عضویت
14 آگوست 2012
نوشته‌ها
1,739
لایک‌ها
202
محل سکونت
AHWAZ
جمعه که خیلی خیلی وقتی برداشته شده

درسته اما این تاپیک رو زدم واسه اینکه اطلاع رسانی بیشتر انجام بشه ! تا شاید شرکت مبین نت دوباره جمعه رو رایکان اعلام کنه !
 

sah.2012

Registered User
تاریخ عضویت
5 آپریل 2012
نوشته‌ها
708
لایک‌ها
113
درسته اما این تاپیک رو زدم واسه اینکه اطلاع رسانی بیشتر انجام بشه ! تا شاید شرکت مبین نت دوباره جمعه رو رایکان اعلام کنه !

اگر به منه که میگم شب ها هم رایگان رو برداره
موقع رایگان اونقدر سرعت افت میکنه که صفحه هم به زور باز میشه
 

barangostar

Registered User
تاریخ عضویت
4 اکتبر 2008
نوشته‌ها
633
لایک‌ها
64
درسته اما این تاپیک رو زدم واسه اینکه اطلاع رسانی بیشتر انجام بشه ! تا شاید شرکت مبین نت دوباره جمعه رو رایکان اعلام کنه !

اینا پول براشون مهمه نه نظرات ما
 

bankeniazmandiha

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
28 نوامبر 2012
نوشته‌ها
6
لایک‌ها
1
من با هردو شرکت آشنا هستم اگر بخوام یه جمله بگم جمله معروف امام هست

آمريکا از انگليس بدتر، انگليس از آمريکا بدتر، شوروى از هر دو بدتر، همه از هم بدتر و همه از هم پليدترند


من چندین بار با ایرانسل و مبین نت صحبت کردم ایرانسل یه حساب 6 ماهه انتخاب کردم وقتی که نظرم عوض شد 1 روز قبل از موعد تغییر تعرفه اینترنت منو قطع کردن حسابم را مسدود کردن
گفتن امکان تغییر حساب 6 ماه وجود نداره پولی که تو حساب داشتم بلوکه کردن
به من گفتم حالا اون حسابتو فراموش کن پولشم خوردیم بی خیال شو گفتم باشه
یه حساب جدید درست کردم که با مودم ایرانسل خودم از حساب جدید استفاده کنم
گفتن چون حساب قبلیت بسته هست امکان استفاده از اون مودم را نداری
یعنی با مودم ایرانسل نمی تونید از اینترنت ایرانسل استفاده کنید !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟
مشتری را مجبور می کنن که بزور 2 تا مودم بخره یا 6 ماه خرید کنه
چندین بار تماس گرفتم زنگ زدم ایمیل زدم.هیچ کس رسیدگی نکرد.
خداازشون نگذره موقعی اینترنت منو قطع کردن که خیلی نیاز داشتم
من اول که ایرانسل گرفتم برای حداقل 5 نفر دیگه هم ثبت نام کردم این جواب جذب مشتری بود
رفتم مبین نت بگیرم نتونستم توسایت ثبت نام کنم .سایتشون خراب بود
تلفن جواب نمی دادن .روزی 50 بار زنگ می زدم مبین نت توروخدا بیایید پول از من بگیرید به من اینترنت بدید انگار از پول بدشون می یومد
بعد از 10 روز یه نفر جواب مارو داد قرار شد بیان فعال کنن 500 بارم زنگ زدم آقا تورو خدا بیا نصب کن
اگه کسی به مبین نت زنگ زده باشه می بینه اصلا کسی جوابتو نیمیده گفتم باز خداپدر ایرانسل را بیامرزه که باز حداقل گوشی را جواب میدن مبین نت برای خریدن هم جوابتو نمیدن
حالا فرض کن پول از من میگرفن دیگه اصلا جوابمو نمی دادن
پیشیمون شدم با اینکه به اینترنت وایمکس نیاز داشتم گفتم منت کسی رو نکشم رفتم adsl گرفتم نصافا هم راضی هستم
 

L.payam

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
30 جولای 2012
نوشته‌ها
2
لایک‌ها
1
ساعت رایگانش بماند
خود عامل فنیشون به من گفت این سرعت های بالایی که مبین نت می ده، شیر شده بین یوزراست. من سرعت 2 مگ گرفته بودم. کارشناسه گفت با 3نفر شیر شدی تو. یعنی 700کی به من می رسید.
و نکته دوم اینکه اگر به خاطر شرایط محیطی پوششت کم یا قطع بشه، پولتو بر نمی گردونن.
دو سمت خونه ی ما رو دارن می ساطن، بتونی. پوشش من قطع شده. اونوقت عاملشون می گه مودمت رو ببر جای دیگه و استفاده کن.
 

hossien1367

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
20 فوریه 2013
نوشته‌ها
69
لایک‌ها
5
محل سکونت
کرمانشاه
Last edited:

hwt

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
11 آگوست 2004
نوشته‌ها
15,954
لایک‌ها
2,415
واقعا دزده.
 
بالا