در مورد اکشن ها
منوي Actions داراي اجزايي اصلي است كه با آن ها بيشتر كارهاي Active Script را انجام مي
يكي از جلوه هاي مهم فلش اينه كه شما مي تونيد با يه كم برنامه نويسي تسلط بيشتري را بر روي اون كارهاي گرافيكي كه با فلش انجام مي ديد داشته باشيد.
در قسمت سمت چپ قسمت Action Script پنجره اي وجود دارد كه شامل منو هاي مختلفي است كه هر كدام از آن منو ها هم داراي زير منوهاي مختلفي هستند.
دهند.
منوي Operators مربوط مي شود به آن علامت هايي كه در دستورات شرطي يا حلقه و... مورد استفاده قرار مي گيرد.
منوي Function مربوط مي شود به تابع ها و نوع متغير ها و...
منوي Constants مربوط مي شود به مقدار دهي متغير ها ...
منوي Properties و Objects مربوط مي شود به خصوصيات مربوط به Object ها (اشيا) و ...
منوي Deprecated شامل خصوصياتي براي تمام اشيا مي باشد ...
منوي Index : اين منو شامل تمام اجزاي ديگر منو ها به ترتيب الفبا مي باشد.
خوب با دانستن اطلاعات بالا از اين به بعد بسيار آسان تر با اکشن نويسي کنار خواهيد آمد و کارهايتان را سريعتر انجام خواهيد داد .
و اما يک اکشن که براي اين جلسه شما در نظر گرفته ام :
ساخت جعبه موزيک در محيط فلش :
on (release) {
tellTarget ("/host4ir") {
stopAllSounds ();
unloadMovieNum (1);
loadMovieNum ("Music1.swf", 1);
gotoAndPlay (15);
}
}
- خط اول tellTarget مي گويد كه ما مي خواهيم اعمالي را در رابطه با فيلمي با نام host4ir (شما مي توانيد نام ديگري را انتخاب کنيد) انجام دهيم. پس هر عملي كه در داخل آكولاد از آن پس قرار مي گيرد مربوط به آن فيلم است.
- خط stopAllSounds تمامي صداهاي ديگر را متوقف مي كند تا صدا بر روي صدا نيافتد.
- خط loadMovieNum مي آيد و يك فيلم با نام Music1.swf را بر روي اولين لايه لود مي كند.
- خط unloadMovieNum هم باعث مي شود اگر فيلمي از قبل لود شده است ، پاك شود.
- در انتها خط gotoAndPlay مي گويد كه برو به فريم 15 و پخش كن.
اين خط مي رود و براي هر موسقي خاص يك انيميشن پخش مي كند. مثلاْ اگر
فايل من Music1.swf بود مي رود به فريم 15 و يا Music2.swf بود به 20 و ... اين عمل اختياري است و لزومي ندارد آن را حتماْ وارد كنيد.
http://forum.host4ir.net/printthread.php?t=81از :