برگزیده های پرشین تولز

خدمات کار در ارتفاع، پیچ و رولپلاک نما و نماشویی

parppl

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
26 سپتامبر 2019
نوشته‌ها
1
لایک‌ها
0
سن
23
محل سکونت
تهران
سلام دوستان عزیز وقت بخیردوستان عزیز پرشین تولز. برای این مقاله زحمت زیادی کشیده شده لطفا در صورت کنجکاوی تا اخر مطالعه بفرمایید و اگر سوالی داشتید حتما بپرسید.

به تازگی کسب و کاری به راه انداختیم که با آن میتوانیم خدمات کار در ارتفاع انجام داده و نماشویی و پیچ و رولپلاک منزل شما را انجام دهیم!
شاید بپرسید این ها چی هستند؟

پیچ و رولپلاک نمای ساختمان و روش های انجام ان
th-4.jpeg


اگر محل سکونت خود را عوض کرده اید و یا در حال جابه جایی به خانه ای جدید هستید به احتمال زیاد نیاز دارید تا قاب ها تابلوها ساعت ها و دیگر وسایل را به دیوار اویزان کنید و یا در موارد دیگر باید تغییری در نمای ساختمان بدهید که در این مورد نیاز به سوراخ کردن دیوار و یا استفاده از پیچ به همراه رولپلاک خواهید داشت. در این مطلب ابتدا به بررسی استفاده از پیچ و رولپلاک خواهیم پرداخت و سپس به روش های موجود برای انجام ان می پردازیم.

نماشویی:
اگر ساختمان شما نمای کثیفی دارد ما میتوانیم در یک یا دو روز بسته به تعداد طبقات شما، نمای ساختمان را شستشو دهیم! با ارزان ترین و سریع ترین روش ممکن این کاررا انجام میدیهم! در شستشوی نمای منزل شما ما از تجهیزاتی مثل:
واترجت-دستگاهی که آب را با فشار به نمای ساختمان پخش میکند تا تمام لکه ها را پاک کند
واتر سند بلاست- سیستم جدیدی برای شستشوی نمای ساختمان شما که با روش های دیگر قابل تمیز شدن ینست
شستن نمای ساختمان یا نماشویی گاها با استفاده از طی و ابر و ... نیز صورت میگیرد.
نماشویی ساختمان خود را میتوانید به ما بسپارید!

رولپلاک چیست؟؟

رولپلاک دیواری که به عنوان لنگر نیز شناخته می شود ، یک فیبر یا پلاستیک (در اصل چوب) است که برای اتصال یک پیچ برروی سطوح سخت مانند سنگ یا سطوح شکننده استفاده می شود که در این صورت وزن جسم متصل به پیچ از پیچ منتقل می شود. به عبارت دیگر رولپلاک نوعی لنگر است که به برای مثال ، پیچ ها را می تواند در دیوارهای سنگ تراشی جا دهد.

انواع رولپلاک


رولپلاک های ریادی در بازار وجود دارد ، اما رایج ترین اصل ساخت رولپلاک ها استفاده از یک لوله مخروطی از مواد نرم مانند پلاستیک است. رولپلاک را با تمرکز و هوشیاری به داخل دیوار و یا نمایی که از قبل با دریل سوراخ شده است می کنند ، سپس یک پیچ را در ان گذاشته و از محکم بودن ان مطمئن می شوند. با ورود پیچ به داخل رولپلاک ، مواد نرم ان محکم به دیوار می چسبند. چنین لنگرهایی می توانند در مواردی که پیچ ها ، میخ ها ، چسب ها یا سایر اتصال دهنده های ساده یا غیر عملی یا ناکارآمد هستند ، یک شیء را به دیگری متصل کنند. رولپلاک ها به انواع مختلفی از نظراستحکام تقسیم می شوند و در انواع مختلف سطوح قابل استفاده هستند.

پس اگه استفاده از رولپلاک ها اینقدر مهم به شمار میاد قبل از رولپلاک از چی استفاده می شده؟؟

قبل از استفاده از رولپلاک ها ، با برش دادن شیار به یک ملات ملایم ، دیوارهای آجری یا سنگ تراشی ساخته شده ، در یک چهارچوب چوبی خام چکش زده شده و سپس وسایل خود را از ان اویزان می کردند که این کار بسیار زمان بر بود و به سوراخ بزرگی بر روی دیوار و یا نما احتیاج داشت ، از این رو پس از آن دیوار لکه دار تر می شد و همچنین موقعیت سوراخ ها را به اتصالات ملات محدود می کرد.

رولپلاک اصلی توسط جان جوزف راولینگ در سال 1911 اختراع شد و تحت عنوان به بازار عرضه شد. این رولپلاک ها پس از جنگ جهانی اول رواج بیشتری پیدا کردند ، هنگامی که تقاضا برای نصب یکپارچه سازی با سیستم برق ساختمان های موجود با روشنایی الکتریکی جدید همزمان با کمبود نیروی کار شد ، بسیاری از نوآوری های جدید صرفه جویی در نیروی کار را در تجارت ساختمان می توان جست و جو کرد. رولپلاک از زمان ماندگاری در موزه انگلیس بسیار محبوب شد و از ان زمان انواع مختلفی از ان ساخته و به بازارهای جهانی عرضه شده است.


برخی از انواع پیچ

پیچ کرکسی

دارای میله ای ضخیم و شیار درشت است که می تواند برای ایمن سازی نئوپان مفید باشد.


پیچ نئوپان

شیارعمیق تا بالای سر پیچ ادامه می یابد که باعث می شود کارایی ان برای چوب و نئوپان بالا برود.


پیچ چوبی گرد

برای نصب اشیاء تزئینی بر روی درب استفاده می شود.


پیچ سنگی

پیچ محکم که بدون استفاده از رولپلاک دیواری می تواند به سطوح سنگی متصل شود.


رولپلاک برای دیوارهای تو خالی

بست های مخصوص دیوارهای توخالی مانند تیغه های گچی وجود دارد اما به اندازه کافی ضخیم نیستند که بتوان از رولپلاک ها استفاده کرد. بست ها دارای ضامن هستند که در داخل محل یا دیوار چفت می شوند یا درون حفره جاگیری می کنند و یک پیچ ثابت که از طریق رولپلاک ها می تواند وسایل را نگه دارد.

لنگرهای انبساط

این نوع لنگرها معمولاً "لنگرهای سرب" یا "لنگرهای پلاستیکی" نامیده می شوند و به صورت زیر استفاده می شوند :

حفره ای را به اندازه بدنه لنگر ایجاد کنید.

لنگر را به اندازه عمق آن در حفره فشار دهید.

پیچ را از طریق شئ که قرار است چسبیده شود قرار دهید و آن را محکم در لنگر پیچ کنید.

و اما روش ها ...

فرض کنید ساختمان 10 طبقه ای دارید که به تازگی مراحل اولیه ساخت ان انجام شده است و اماده ی داشتن نمایی زیباست و برای ایجاد کردن طرح هایی برای نمای ان نیاز به پیچ و رولپلاک دارد. در این شرایط اگر بخواهید نمای مورد نظر را در طبقه نهم عملی کنید باید نردبانی بسیار بلند اماده کنید و شروع به بالا رفتن کنید که کار خطرناکی است. از سوی دیگر نصب کردن داربست نیز وقت گیر و طاقت فرساست.

یکی از روش های مناسب برای چنین کارهایی استفاده از طناب می باشد که می تواند با هزینه ی کمتر از راه های دیگر کار را برای شما به اتمام برساند.کار در ارتفاع یا همان دسترسی طناب برای ارائه انواع خدماتی از جمله نماشویی، پیچ و رولپلاک نما و رنگ امیزی مخازن صنعتی و ... مناسب میباشد.

دسترسی با طناب بسیار به تجهیزات کم تری نسبت به سایر راه ها از جمله بالابر دارد. تنها یک کوله پشتی که از موارد ایمنی و طناب ها و دستکش ها تشکیل شده است برای تکنسین های دسترسی طناب کافی است تا بتوانند به همه ی مکان های ساختمان ها دسترسی پیدا کنند و به انجام کارهایی نظیر پیچ و روپلاک کاری بپردازند.

از جمله مزایای دیگر ، دسترسی به طناب عبارت است از:

  • بهترین روش برای دسترسی به مکانهای دشوار

  • همه کاره

  • مقرون به صرفه

  • کارآمد و سریع

  • سازگار با محیط زیست

  • بسیار ایمن تر از هر روش کار در ارتفاع دیگر

  • چه کسانی از دسترسی طناب استفاده می کنند ؟
  • مهندسین عمران و...

  • کارگران عملیات و نگهداری

  • کارگران ساختمانی و نقاشان

  • پاک کننده های پنجره بلند

  • تصویر متحرک و پرسنل مجموعه تئاتر

  • نصب کننده های برج و آنتن

روش دسترسی با طناب در ایران هم رواج زیادی پیدا کرده است و از ان در مواردی همچون تعمیر جایگاه های نفت و رنگ امیزی برخی نواحی استفاده می شود.

خوشحال میشم اگر در زمینه این مبحث سوالی داشتید مطرح کنید تا همینجا بهتون پاسخ بدم. لطفا هر سوالی دارید از جمله "قیمت پیچ و رولپلاک نما" "استخدام کار در ارتفاع" یا درامد این کارها و .... که اکثرا سوال دارن و یا حتی آموزش کار در ارتفاع راهنماییتون کنم. اگر رفرنسی هم نیاز داشتید بگید تا بهتون بدم.
 
Last edited:
بالا