سال نو مبارک
دوست عزیز اینا رو میخوای چیکار من الان یک راهی بهت یاد میدم بتونی مفتی ماشینتو بالا پایین بپرونی، کاملا هم عملیه و ما خودمون جوون که بودیم پونزده بیست سال پیش این کارا رو میکردیم. (مشخصا تو جردن!
)
اما دوتا شرط داره
1.ماشین دنده دستی
2.دیفرانسیل عقب
به این صورت که ماشینو میزاری دنده یک، یک دست رو فرمون یک دست رو ترمز دستی. یک پا رو گاز یک پا رو کلاچ.
گاز باید تا نصفه همیشه فشار داده شده باشه و وقتی میخوای شروع کنی گازو تا ته فشار میدی در همین زمان کلاچو کمی ول میکنی و ترمز دستی رو میکشی بالا.
دگمه ترمز دستی رو همیشه باید با شست گرفته باشی و تا ته رفته باشه یعنی دسته باید برای بالا پایین رفتن آزاد باشه.
ظاهرا شاید مسخره به نظر برسه اما اگر خوب و هماهنگ عمل کنی عقب ماشین حسابی بالا پایین میره.
این کارو باید تکرار کنی.
بترتیبر اینا هم زمانن
اول شد پس:
گاز تا ته، کلاچ نصفه ول، ترمز دستی بالا
دوم:
گاز نصفه، کلاچ تا ته، ترمز دستی پایین
البته میشه همیشه ترمز دستی رو بالا نگه داشت باز این کارو کرد، اما چرا میگم ترمز دستی بالا پایین؟
چون این کارو که خوب یاد گرفتی و خبره شدی اونوقت میتونی ماشینو تو حرکت باهاش این کارو بکنی اما با سرعت خیلی خیلی پایین.
همون دنده یک با سرعت حدود بیست تا و کمتر.
پس جریان دست رو فرمون چیه؟
خوب، اگر واقعا خبره شده باشی و هماهنگی کامل داشته باشی میتونی در زمان حرکت فرمون هم بدی.
به این صورت که تو حرکت فرمونو میدی یک طرف بعد ترمز دستی و گاز بعد کلاچو میگیری ماشین آروم راه میره دوباره فرمونو میدی یطرف دیگه و باز ترمز دستی و گاز.
یعنی اگر خوب انجام بدی شاهکار میشه.
متوجه ای کلکش اینه که گاز فقط موقعی میخوره که ترمز دستی بالاست.
درست مثل الاکلنگ میشه و عمرا همه کف میکنن.
اون پمپا چیه؟ دگمه رو میزنی ماشین میره بالا پایین، نه هنری نه کاری.
هرکی چند میلیون پول بده اون کارو میتونه بکنه اما این هنره و اگر یاد بگیری ملت هم کف میکنن هم باید خودشونو بکشن تا بفهمن چیه بعد باز خودشونو بکشن تا یاد بگیرن.
موفق باشید
پ.ن. ما جوونیامون زیاد جو گیر شدیم سوالی چیزی داشتید در خدمتیم