برگزیده های پرشین تولز

خودروی هیبریدی چیست؟ مزایا و معایب خودروی هیبریدی

rezahaghi321

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
1 می 2019
نوشته‌ها
92
لایک‌ها
41
خودروهای هیبریدی، رایج‌ترین وسیله نقلیه به اصطلاح «سبز» موجود در بازار هستند. همانطور که از نام آن پیداست، یک خودروی هیبریدی از دو یا چند منبع مجزای تامین قدرت استفاده می‌کند (معمولا بنزین و برق). یک وسیله نقلیه معمولی ممکن است توسط یک موتور احتراق داخلی استاندارد که قدرت یک موتور الکتریکی را دارد تقویت شود. این امر منجر به تشکیل یک موتور کارآمدتر می‌شود که میزان سوخت مورد نیاز شما را به مقدار قابل توجهی کاهش می‌دهد.
بررسی خودروی هیبریدی / خودروی هیبریدی در ایران

یک خودرو هیبریدی استاندارد مانند سایر وسایل نقلیه سبز، به پریزهای دیواری متصل نمی‌شود. در عوض، سلول سوختی یا باتری آن توسط موتور تامین می‌شود که این فرآیند را عمدتا از طریق انرژی مازادی که در هنگام شروع ترمز تولید می‌شود به انجام می‌رساند. به همین دلیل، خودروهای هیبریدی معمولا برای رانندگی در شهر مناسب هستند نه بزرگراه‌ها.

خودروهای هیبریدی می‌توانند از منابع قدرت مختلفی استفاده کنند که برخی از این منابع عبارتند از زغال سنگ یا سوخت‌های جامد، بنزین، گاز مایع، میدان‌های الکترومغناطیسی، امواج رادیویی، باتری‌های الکتریکی، هیدروژن و یا انرژی خورشیدی.
اصل اساسی درمورد وسایل نقلیه هیبریدی این است که موتورهای مختلف با سرعت‌های مختلف کارایی بهتری دارند. موتور الکتریکی در تولید گشتاور یا قدرت چرخش کارآمدتر است و موتور احتراق نیز برای حفظ سرعت بالا بهتر کار می‌کند.
1579350246342.png

مزایا و معایب خودروی هیبریدی
خودروهای هیبریدی مزایا و معایبی دارند که در این قسمت به برخی از این موارد اشاره خواهم کرد.
مزایای استفاده از خودروهای هیبریدی عبارتند از:
  • به دلیل اینکه این خودروها با ترکیبی از گاز و برق کار می‌کنند، آلودگی کمتری نسبت به وسایل نقلیه سنتی دارند.
  • در مقایسه با خودروهای سنتی، هزینه کمتری را برای سوخت خودروهای هیبریدی می‌پردازید.
  • وسایل نقلیه هیبریدی استاندارد، باتری‌های خود را شارژ می‌کنند و خودروهای هیبریدی استاندارد و پلاگین (Plug-In) با موتورهای بنزینی کار می‌کنند؛ بنابراین می‌توانید بدون نگرانی درباره تمام شدن شارژ باتری آن به دوردست‌ها سفر کنید.
  • برخلاف اتومبیل‌های سنتی، در یک خودروی هیبریدی، موتور بنزینی مسئولیت به کار انداختن اتومبیل را ندارد؛ بنابراین موتورهای هیبریدی کوچک‌تر، سبک تر و کارآمدتر هستند.
  • خرید خودروهای هیبریدی می‌تواند شما را برای اخذ تخفیف از سوی دولت استانی خود، واجد شرایط کند.
معایب ماشین هیبریدی / معایب خودروهای هیبریدی

معایب استفاده از خودروهای هیبریدی نیز عبارتند از:
  • از آنجا که هیبریدها علاوه بر برق از سوخت نیز استفاده می‌کنند، باز هم برخی آلاینده‌های مضر را در محیط زیست منتشر می‌کنند.
  • وسایل نقلیه هیبریدی معمولا در زمان خرید، قیمت بالاتری نسبت به وسایل نقلیه سنتی دارند؛ بنابراین در حالی که در درازمدت می‌توانید هزینه بنزین مصرفی خود را پس انداز کنید، اما در ابتدا باید پیش هزینه‌های بالاتری را پرداخت کنید.
  • امکان دارد که اگر بیش از حد تعیین شده برای استفاده از هیبرید که مجاز به مصرف آن هستید از خودروی خود کار بکشید، مصرف سوخت بیشتری داشته باشید (یا اگر به طور منظم به ایستگاه شارژ دسترسی ندارید تا باتری هیبرید پلاگین خود را در حالت فول قرار دهید).
  • اکثر هیبریدها برای اقتصاد طراحی شده‌اند نه عملکرد؛ بنابراین یک هیبرید ممکن است به سرعت شتاب نگیرد و یا همان کارایی را به عنوان یک وسیله نقلیه سنتی ارائه ندهد.
استفاده از خودروهای هیبریدی در مقایسه با خودروهای سنتی از لحاظ سوخت‌گیری کمی محدودیت دارد؛ اما می‌توانید با توجه به شرایط و میزان استفاده روزانه خود از اتومبیلتان نسبت به خرید این نوع خودروها تصمیم‌گیری کنید.
 
بالا