نظرسنجی: مدیران جهانی از فناوری چه میخواهند؟
به تازگی تحقیقی را بین مدیران اجرایی آسیا و اقیانوسیه که بخشی از اجلاس امسال همکاریهای اقتصادی آسیا و اقیانوسیه (APEC) بوده اند، انجام داده ایم تا به یافته هایی از اولویتها و نقاط ضعف آنها برسیم. بیش از ۳۷۰ نفر از رهبران کسب و کار که در نظر سنجی PwC سال ۲۰۱۲ APEC شرکت کردند، برای بهره برداری از پتانسیل رشد منطقه خود را مشتاق نشان دادند. ما از آنها پرسیدیم که تا چه حد فناوری و نوآوری، موردنیاز آنها در سازمانهایشان برای حل مشکلات و به دست آوردن فرصتهای جدید است؟
در ادامه سه حوزهای که مدیران در آنها نیاز حیاتی و فوری برای فناوری و نوآوری را دارند خواهیم دید و همچنین پیشنهادات من برای اینکه چگونه تکنولوژی میتواند به مدیران برای رسیدن به خواستههایشان کمک کند.
۶۷ درصد از مدیران گفتند که فناوری و نوآوری میتواند به آنها برای پیداکردن و حفظ استعدادها کمک کند
این واکنش قوی با در نظر گرفتن اینکه ۵۶ درصد از مدیران معتقد بودند که عمق استعداد برای نوآوری بسیار مهم است، تعجب آور نیست. و فقط ۹ درصد آنها از ترکیب نیروهای خود بسیار راضی بودند. علاوه بر این، مدیران برای اینکه نیروی کار خود را تا حد ممکن گسترش دهند، اقدام به استخدام کارکنان برای جایگزینی کارگران میکنند. این دو حوزهای هست که تکنولوژی میتواند برای حل چالش استخدام و حفظ نیرو به مدیران جهانی کمک کند:
نیاز مبرم به استعدادهای فنی برای تیم خود
بعد از اینکه اکثر خدمات آیتی به شرکتهای دیگر سپرده شدند، بیشتر بخشهای آیتی با کمبود مهارتهای کافی برای پیشبینی، طراحی و مدیریت راه حلهای با کیفیت برای کسب و کارشان مواجه شدند. آنها دیگر در محل شرکت خود، کارکنان مسلط بر آخرین فناوریهای روز مثل برنامه نویسی گوشیهای همراه، دادههای بزرگ و تجزیه، تحلیل و محاسبات کلود (ابری) ندارند. پس بخش تکنولوژی باید تلاش زیادی در استخدامهای موثر برای رسیدن به نوآوری را نیز انجام دهد.
تنظیم سیاستهای محل کار و فناوریهای اجرایی در جهت افزایش رضایت کارکنان
مدیران آیتی نقش مهمی در از بین بردن مقاومت کارکنان در برابر استفاده از آیتی و گسترش سیستمهای همکاریهای داخلی دارند. با این سیستمها کارکنان میتوانند با زحمت کمتر و همواره، تبادل اطلاعت داشته باشند. کارکنان همیشه، در هر کجای جهان که باشند، از قوانین و فناوریهایی که آنها را قادر میسازد که در کمترین زمان، بیشترین و بهترین محصولات را تولید کنند، استقبال میکنند. پرورش یک اکوسیستم متصل سازمانی، زنجیرهای را ایجاد میکند که کارکنان همیشه مطمئن هستند که میتوانند آنرا بگیرند.
۵۸ درصد از مدیران معتقدند که فناوری و نوآوری در بهبود روابط با مشتریان موجود و بالقوه به آنها کمک میکند
بسیاری از مردم با شنیدن بهبود روابط با مشتریان، به مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) فکر میکنند. درست است که CRM برای ارائه خدمات بهتر به مشتری و هوشمندانه صحبت کردن با آنها لازم است، اما CRM فقط یک جنبه از همه آن چیزی است که برای تعمیق روابط با مشتریان لازم است. ارائه مشتری مداری از همهٔ جنبههای سازگار بسیار مهم هست. مدیر آیتی میبایست به خوبی با همه واحدهایی که با مشتری در ارتباط هستند، مثل توسعه محصول، بازاریابی، فروش و خدمات، همکاری کند تا بتواند به مدیر عامل شرکت نشان دهد که چگونه فناوری میتواند همچون قفلی بر وفاداری مشتریان باشد و با باز کردن قفل دادههای مشتریان باعث ارائه محصولات و خدمات خلاقانه شود.
۵۵ درصد از مدیران معتقدند که فناوری و نوآوری در تسریع جمعآوری اطلاعت بازار به آنها کمک میکند
مدیران، فشاری که برای حرکت مستمر به سمت نوآوری وجود دارد را درک میکنند. نوآوری دورهای و از هم گسسته برای بازار رقابتی کافی نیست. مشتریان و سرمایه گذاران انتظار دارند که نوآوری همیشه در جریان باشد.
ترکیب تجزیه و تحلیل ترافیک مشتری با رسانههای اجتماعی میتواند تا حد زیادی به بهبود دید شرکت از بازار کمک کند و به شرکتها برای رسیدن به بینش بهتر و سریع تر برای رسیدن به استراتژی نوآوری اطلاع رسانی کند. در حال حاضر بسیاری از مدیران آیتی برای ایجاد برنامههای نظارت بر رسانههای اجتماعی، شروع به همکاری با مدیران بازاریابی کرده اند و انتظار داریم که با اینکار افزایش چشمگیری در سرعت این جریان ببینیم.
نظرسنجی Digital IQ در سال ۲۰۱۲ نشان داد که ۶۰ درصد از مدیران آیتی مستقیماً به مدیر عامل گزارش میدهند. دوره گزارش دادن مدیران آیتی به مدیران مالی گذشته است و این نشان میدهد که مدیران عامل اهمیت آیتی به عنوان یک بخش توانمند در برنامههای شرکت را درک کرده اند.
مدیران آیتی آیا شما هم با چالشهای اینچنینی روبه رو شده اید؟ آیا شما هم مسائلی مشابه این با مدیر عامل شرکت خود دارید
منبع :داشبورد مدیریتی vdash.ir