برگزیده های پرشین تولز

دریاچه زیبای صورتی مهارلو شیراز

arin1365

Registered User
تاریخ عضویت
26 مارس 2015
نوشته‌ها
374
لایک‌ها
3
سن
38
دریاچه مهارلو دریاچه ای عجیب در شیراز
دریاچه مهارلو، دریاچه ای صورتی رنگ در استان فارس و در حدود ۱۸ کیلومتری جنوب شرقی شیراز و در دهستانی به نام مهارلو واقع شده است. این دریاچه از سه رودخانه خشک، حمزه و سروستان و همچنین روان‌آب‌های کوه‌های مجاور تغذیه می‌ کند. دریاچه مهارلو ۲۸ کیلومتر طول، ۱۰ الی ۱۵ کیلومتر عرض دارد و به طور کلی مساحت آن ۲۵۷ کیلومتر مربع می‌باشد و به دریای آزاد راه ندارد.


نمایی جذاب صورتی رنگ در دریاچه مهارلو

دریاچه مهارلو بخطر رنگ صورتی زیباییش به عنوان یکی از جاذبه های برتر کشور مورد توجه خیلی از گردشگران قرار گرفته است. میزان تبخیر آب این دریاچه بسیار بالاست. تبخیر شدید آب دریاچه مهارلو سبب شده است تا شوری آن به شدت افزایش یابد و نوعی جلبک دریایی قرمز رنگ به نام “کشند قرمز” در آن تکثیر شود. رشد و تکثیر بیش از حد این جلبک در این دریاچه باعث شده است تا تمام آب آن به رنگ قرمز متمایل به صورتی شود و هیچ موجود زنده ای به جز یک نوع آبزی به نام آرتیما نتواند در آن زنده بماند.


دریاچه صورتی رنگ مهارلو


دریاچه خوشرنگ مهارلو

این رودخانه فصلی می باشد در فصل تابستان به علت گرمای زیاد بخش عمده آن خشک و مجددا با بارش باران در فصل پاییز و زمستان آبگیری می شود. در فصل زمستان که این دریاچه دارای آب می باشد. این دریاچه مکان مناسبی برای پرندگان مهاجری از جمله فلامینگو، عقاب طلایی، شاهی، اردک و غیره است. در فصل زمستان بیش از ۶ هزار فلامینگو در تالاب مهارلو به چشم می‌خورد، چراکه این گونه با شور بودن آب دریاچه سازگاری دارد و غذای اصلی این پرنده موجودی شور پسند است به نام آرتیما که در شرایط سخت نیز به زندگی خود ادامه می دهد.


دریاچه جذاب مهارلو


فلامینگو در دریاچه مهارلو

این دریاچه دارای میزان تبخیر بالایی می باشد که بخشی از بستر آن را لایه‌ای از نمک می‌پوشاند و فقط در بخش‌های شمالی و مرکزی آن با عمق بسیار کم و شوری زیاد، آب وجود دارد. از نمک این دریاچه برای تهیه نمک صنایع استان فارس استفاده می‌شود. دریاچه مهارلو با چشم اندازهای جذابش و رنگ فوق العاده زیباییش مکان مناسبی برای عکاسهای زیبا و یاد گاری گردشگران و طبیعت گردان می باشد. یکی از مکان های جذاب ایران جزیره کیش می باشد با شرکت در تور ارزان کیش این جزیره را از نزدیک ببینید و از این جزیره لذت ببرید.


نمک های کناردریاچه مهارلو


عکس گرفتن در کنار دریاچه صورتی رنگ
منبع: https://تورکیش-تورمشهد.com
 
بالا