برگزیده های پرشین تولز

دستگاه کنترل تردد چیست و چه تفاوتی با دستگاه حضور غیاب دارد ؟

Fingerprint

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
24 دسامبر 2021
نوشته‌ها
4
لایک‌ها
0
سن
45
دستگاه کنترل تردد یا اکسس کنترل که به آن دستگاه کنترل دسترسی نیز می گویند، یکی از تجهیزاتی است که برای مدیریت ورود و خروج افراد مختلف استفاده می شود.
برای برخی از کاربران این سوال پیش می اید که اکسس کنترل یا دستگاه کنترل تردد چه تفاوتی با دستگاه ثبت ورود و خروج دارد.

دستگاه حضور و غیاب یا ساعت زنی برای ثبت ورود و خروج پرسنل و محاسبه ساعات کاری آنها در یک شرکت مورد استفاده قرار می گیرد، کاربرد دستگاه کنترل تردد کمی متفاوت است. این دستگاه برای مدیریت و کنترل ورود افراد مختلف ( از جمله پرسنل، ساکنین و افراد متفرقه) به یک ساختمان (محل زندگی، شرکت، پارکینگ و اماکن مختلف) استفاده می شود. در واقع با استفاده از یک دستگاه اکسس کنترل میتوانیم مشخص کنیم که چه افرادی مجزا هستند به ساختمان یا محل مورد نظر ما وارد شوند. حتی میتوانیم تعیین کنیم که افراد در چه ساعات و روزهایی مجاز به ورود هستند.

البته این امکان وجود دارد که بتوان از یک دستگاه هم به عنوان کنترل تردد استفاده کرد و هم به عنوان حضور غیاب. اگر دستگاه حضور و غیاب شما خروجی رله داشته باشد، شما میتوانید در بخش کنترل دسترسی نیز از آن استفاده نمائید. توجه داشته باشید که در حال حاضر بیشتر دستگاهها این دو قابلیت را دارند.

دستگاه های کنترل تردد نیز مانند دستگاههای ساعت زنی از راهکارهای مختلفی مانند رمز ، کارت ، اثر انگشت، چهره ، عنبیه ، کف دست ، کد Qr و ... برای شناسایی و احراز هویت افراد استفاده می کنند.
اگر تمایل به آشنایی بیشتر با این دستگاهها دارید، در سایت مجله حضور غیاب ، لیستی از بهترین دستگاه های کنترل تردد معرفی شده اند. برای دسترسی به صفحه مورد نظر اینجا کلیک کنید.
 
بالا