برگزیده های پرشین تولز

دمای کارکرد چه تأثیری روی عایق الاستومری می‌گذارد؟

melinaa

Registered User
تاریخ عضویت
29 اکتبر 2018
نوشته‌ها
141
لایک‌ها
37
سن
35



%D8%B9%D8%A7%DB%8C%D9%82-%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%88%D9%85%D8%B1%DB%8C-%D9%BE%D8%A7%D9%81%D9%84%DA%A9%D8%B3-56-300x190.jpg



محصولات عایقی که از فوم سلول بسته عایق الاستومری تشکیل‌شده‌اند شامل ترکیبی از لاستیک نیتریل بوتادین رابر یا همان NBR و کلراید پلی وینیل یا همان PVC هستند. عایق الاستومری اتصالات عرضی دارد و از مواد پلیمری مشبک ساخته شده است. دامنه دمایی که برای کار عایق الاستومری در نظر گرفته شده است F290 – تا F220+ می‌باشد. محصولاتی که از عایق الاستومری تشکیل‌شده‌اند در اثر کاربرد دائمی و قرار گرفتن در معرض دماهای بالا دچار تغییر فیزیکی می‌شوند اما نکته اینجاست که این تغییرات روی عملکرد حرارتی آن‌ها تأثیری ندارد.

این محصولات وقتی در دمای پایین قرار بگیرند سریعاً سفت می‌شوند و وقتی دما به شدت پایین باشد و به F40- برسد به طور ناگهانی سخت خواهند شد. همان‌طور که گفتیم این تغییر فیزیکی هیچ تأثیری روی عملکرد حرارتی آن ندارد و حتی زمانی که دمای محیط بالا برود به حالت اول برمی‌گردند. در واقع خواص فیزیکی عایق الاستومری برگشت پذیر است.

چرا تغییرات فیزیکی روی عملکرد حرارتی تأثیر نمی‌گذارد؟

این تغییرات در موقعی که محصولات مربوطه داخل ضخامت دیوار یک گرادیان دمایی ایجاد می‌کنند فقط به هسته‌ی داخلی که به ماده عایق مربوط است محدود می‌شود. به همین دلیل از بخش بیرونی محصول در مقابل دماهای بالا و تأثیراتش محافظت می‌شود. همان‌طور که گفته شد این تغییرات فیزیکی در عایق الاستومری برگشت پذیر هستند.برای خرید اینترنتی عایق الاستومری می توانید وارد سایت پافلکس شوید.

تغییر فیزیکی عایق الاستومری و سخت شدن آن هنگام بالا رفتن دما باعث چه چیزهایی می‌شود؟

زمانی که فرایند فرسوده شدن در حال انجام است باعث می‌شود رادیکال های آزاد تولید شوند و به پیوندهای دوگانه و بخشی از اکریل نیتریل مخلوط پلیمری حمله کنند. این فرایندها باعث می‌شوند که اتصالات عرضی بیشتر شوند و محصول سخت و شکننده شود. ایجاد این فرایند یک واکنش به دما و زمان است. در دماهایی که پایین هستند طی گذشت مدت زمانی، محصول کم کم نشانه هایی از سخت شدن را بروز می‌دهد. در دماهای بالاتر این فرایند بسیار سریع می‌شود و باعث می‌شود در مدت زمان کوتاهی و خیلی به سرعت محصول سفت و سخت شود.

کاربرد عایق الاستومری ای که به شکل ورقه ای است و با یک سطح داغ مثل مخزن ها و کانال ها تماس مستقیم دارد استعداد بیشتری برای اثرات دما نسبت به عایق الاستومری هایی که بین عایق و سطح فاصله هوایی وجود دارد مثل لوله ها دارد. طبق آزمایش‌هایی که روی محصولات عایق الاستومری صورت گرفته، مشخص شده است که این فرایند روی عملکرد حرارتی تأثیری نمی‌گذارد.

به خاطر اینکه بیشتر کاربردهای حرارتی، استاتیک و ساکن هستند، سخت و سفت شدن روی کارایی آن‌ها تأثیری نمی‌گذارد. در هر صورت باید اثراتی که ممکن است در مدت طولانی بر اثر استمرار دمای بالا روی عایق الاستومری به وجود اید در نظر گرفته شود مخصوصاً اگر قرار باشد عایق الاستومری را روی یک مخزن یا اتاق تمیز به کار ببرند.



مقاومت شیمیایی عایق الاستومری

در جاهایی که سیستم های لوله کشی حاوی سیال سرد وجود دارد و ممکن است به دلایل شرایط آب و هوایی رطوبت یا آب نفوذ کند استفاده از عایق الاستومری یک انتخاب ایده آل و عاقلانه است.

مقاومت شیمیایی که عایق الاستومری در برابر مواد شیمیایی های بسیاری از خود نشان می‌دهد در درجه ی خوبی قرار دارد. مواد تشکیل دهنده ی عایق الاستومری می تواند بر پایه NBR یا EPDM باشد. مقاومت شیمیایی یک محصول بستگی به پلیمر اولیه ای دارد که محصول بر پایه ی آن ساخته شده است.بهتر است مطلب کاربرد و مزایای نوار PVC در عایق الاستومری را بخوانید.

این مقاومت شیمیایی به پارامترهایی مثل شرایط محیط، غلظت مواد شیمیایی و دمای محیط بستگی دارد. این پارامترها نقش مهم و تعیین کننده ای برای استفاده از عایق الاستومری دارند. یعنی با توجه به این سه پارامتر و بررسی کردن آن‌ها می‌توانید به راحتی متوجه شوید که عایق الاستومری برای شما کارایی دارد یا خیر.
 

h3saam

Registered User
تاریخ عضویت
28 سپتامبر 2020
نوشته‌ها
155
لایک‌ها
392
تاثیر زیادی دارد
 
بالا