برگزیده های پرشین تولز

دکوراسیون مدرن یا کلاسیک

mozadeh

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
13 آپریل 2020
نوشته‌ها
15
لایک‌ها
0
سن
33
بدون شک ترکیب این دو سبک اگر همراه با انتخاب‌های هوشمندانه و برنامه‌ریزی شده باشد می‌تواند یک فضای زیبا و جذاب خلق نماید، در غیر این صورت تلفیق این دو سبک تنها موجب ایجاد فضایی نامنظم می‌گردد. برای آنکه بتوانید به طور صحیح و اصولی از دکوراسیون مدرن کلاسیک در طراحی داخلی خانه خود بهره ببرید نیاز است، که نکاتی را در هنگام انتخاب رنگ‌ها، متریال و مبلمان در سبک مدرن کلاسیک رعایت نمایید. در ادامه شما را با این نکات آشنا خواهیم کرد.

کدام سبک را می پسندید، کلاسیک یا مدرن؟
یکی از اصول مهم در طراحی دکوراسیون، انتخاب یک سبک غالب برای محیط است. به همین جهت برای استفاده از دکوراسیون مدرن کلاسیک در قدم اول باید انتخاب کنید، که کدام سبک دکوراسیون بر فضا حاکم باشد. شما می‌توانید منزل خود را با سبک مدرن همراه با چاشنی اکسسوری‌های کلاسیک و یا سبک کلاسیک با چاشنی‌ها و جزئیات مدرن چیدمان کنید یا از ترکیب آن ها با سبک مدرن شهری بهره بگیرید.

همچنین با تعیین سبک غالب در فضا، کار انتخاب رنگ‌ها و متریال نیز برای شما آسان‌تر می‌گردد. آنچه واضح است این است که استفاده از عناصر مدرن و کلاسیک به طور مساوی در فضا، ممکن است باعث ایجاد گیجی و سردرگمی شود. برای انتخاب سبک غالب بر فضا حتماً این نکته را در نظر داشته باشید، که به دلیل ویژگی‌های خاص این دو سبک هرکدام از آن‌ها مناسب خانه‌هایی در یک متراژ محدود هستند.
سبک غالب کلاسیک به دلیل استفاده از عناصر پرزرق و برق و اکسسوری های فراوان بیشتر مناسب خانه‌هایی با متراژ بالا است و سبک غالب مدرن به دلیل خلوتی و سادگی عناصر به کاررفته در آن، یک گزینه مناسب برای خانه‌هایی با متراژ پایین به شمار می‌رود.

انتخاب رنگ‌ها و متریال مناسب برای دکوراسیون مدرن کلاسیک
پس ازآنکه سبک دکوراسیون غالب را انتخاب کردید، نوبت به انتخاب رنگ‌ها و متریال مورد استفاده در طراحی داخلی می‌رسد. در طراحی این سبک دکوراسیون شما می‌توانید سه رنگ را به عنوان رنگ‌های اصلی انتخاب نمایید. این سه رنگ بسته به سلیقه شما می‌توانند با یکدیگر هماهنگ باشند و یا کاملاً متضاد هم باشند.


اگر شما جزو آن دسته از افراد هستید که طرفدار کنتراست و تضاد در دکوراسیون ترکیبی خانه هستید، بهتر است از رنگ‌های متضاد هم استفاده کنید. اما اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که هارمونی و هماهنگی را می‌پسندید، بهتر است از رنگ‌های هماهنگ در طراحی داخلی استفاده نمایید.

چنانچه سبک غالب در دکوراسیون شما کلاسیک است پیشنهاد می‌کنیم از رنگ‌های اصلی این سبک که عبارت‌اند از: قهوه‌ای ، بژ ، مشکی یا شکلات قهوه‌ای در طراحی خود استفاده نمایید. درصورتی‌که انتخاب شما برای سبک غالب، دکوراسیون مدرن است شما می‌توانید از ترکیب رنگ‌های خاکستری ، نقره‌ای ، سفید ، سیاه ، شکلاتی تیره و آبی تیره در طراحی دکوراسیون منزل خود استفاده نمایید.


منبع: تهران دیزاین سنتر
http://www.tehrandesign.center/blog/طراحی-دکوراسیون-منزل-ایرانی/
 

h3saam

Registered User
تاریخ عضویت
28 سپتامبر 2020
نوشته‌ها
155
لایک‌ها
392
جالب بود با تشکر
 
بالا