• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

راهنمای خرید مبلمان اداری

silverboy.ir

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
25 جولای 2005
نوشته‌ها
1,905
لایک‌ها
479
سن
38
محل سکونت
Tehran - Tehranpars Hossein Rezazadeh ------
در دو مطلب "درباره‌ی مبلمان اداری بیشتر بدانیم" و "با بعضی از بازیگران در صحنه‌ی مبلمان ادارای ایران آشنا شویم" سعی کردیم به تأثیر مبلمان اداری در طراحی داخلی دکوراسیون و چیدمان مبلمان محل کار بپردازیم. در ادامه، می‌توانید توصیه‌های مفیدی در مورد خرید این اقلام بخوانید.

اگر شما هم تا به‌ حال دست اندر کار دکوراسیون اداری یا مسئولخرید مبلمان اداری بوده‌اید می‌دانید که کاری سهل و ممتنع است. سهل از این‌ جهت که اصلی‌ ترین نیازهای شما میز اداری، صندلی اداری، کتابخانه اداری و فایلینگ است که به‌ وفور در بازار یافت می‌شود و سخت یا ممتنع از این‌ جهت که تنوع کالاهای موجود در بازار و تنوع نیازهای کارکنان به‌ گونه‌ای است که انتخاب از میان این اقلام را کار سختی می‌کند و مدت‌ها ذهن شما را درگیر خواهد کرد. در این مطلب سعی می‌کنیم با یادآوری نکاتی در خصوص هریک از این دسته‌های کالایی مبلمان اداری شما را به انتخاب مناسب نزدیک‌تر کنیم.


برخی ویژگی‌ها به‌راحتی قابل‌ مشاهده‌اند و می‌توانید بر اساس آنها محدوده ی موردنظر خود را کوچک‌تر کنید. برای مثال انتخاب میان صندلی ثابت یا صندلی چرخ‌دار، صندلی دسته‌دار و بدون دسته، صندلی پشت بلند و پشت کوتاه به‌ راحتی امکان‌پذیر است. آنچه که ممکن است قدری گیج‌کننده باشد مکانیزم یا همان مکانیسم صندلی‌هاست. به‌ جز صندلی‌های انتظار که معمولاً ثابت هستند و برخی از انواع صندلی کنفرانس تفاوت اصلی سایر صندلی‌های اداری به مکانیزم‌های استفاده‌شده در آن ها برمی‌گردد. مکانیزم‌هایی که امکان تنظیم ارتفاع صندلی از زمین و گردش نشیمن به حول محور مربوطه را می‌دهند، امکان تنظیم وضعیت پشتی و گاهی تنظیم ارتفاع دسته را فراهم می‌کنند.

صندلی‌های اداری که از زیر مجموعه هایمبلمان اداری است با تنوع و قیمت‌های گوناگون در بازار عرضه می‌شوند. رایج‌ترین نام‌هایی که در این حوزه خواهید شنید عبارت‌اند از :

  • صندلی مدیریتی
  • صندلی معاونتی
  • صندلی کارمندی و کارشناسی
  • صندلی کنفرانس
  • صندلی کانتر
  • صندلی انتظار
اما واقعیت این است که هیچ‌یک از این نام‌ها دربردارنده ی ویژگی‌های استاندارد و یکسانی نیستند. شاید بهتر باشد شما در هنگام خرید صندلی‌ها را بر اساس ویژگی‌های مورد انتظارتان مورد ارزیابی قرار دهید .

x-59c64a15be2b4.jpg



استفاده از مکانیزم برای تنظیم ارتفاع و چرخش صندلی بسیار متداول است و تقریباً تمامی صندلی‌ها مدیریتی، معاونتی، کارمندی و کارشناسی و برخی از صندلی‌های کنفرانس از آن برخوردارند. اما امکان تنظیم پشتی را همه ی صندلی‌ها ندارند. خوب است بدانید که تنظیم وضعیت پشتی به دو حالت صورت می‌گیرد. یکی با مکانیسم تیلت که کف و پشت باهم و در راستای افق به‌ عقب و جلو می‌رود و دیگری با مکانیزم سینکرون که موجب می‌شود بتوانید زاویه ی میان کف و پشتی را به‌ دلخواه تنظیم کنید. صندلی‌های دسته‌داری که از امکان تنظیم ارتفاع دسته برخوردارند نیز معمولا محدود هستند. بهتر است هنگامی‌که قصد خرید یک صندلی را دارید از قبل بدانید برای کدام گروه از کارکنان چه نوع مکانیزمی ضروری است.

x-59c64650dcc06.jpg


آنچه معمول است این است که برای مدیران از صندلی‌های پشت بلند برخوردار از مکانیزم‌های بیشتر برای تنظیم بخش‌های مختلف استفاده می‌شود و برای سایر کارکنان معمولاً به صندلی‌های پشت کوتاه با مکانیزهای اصلی اکتفا می‌گردد.


مبل اداری

برای خرید مبل اداری شما با گزینه‌های متعددی مواجه هستید. مبل اداری را می توان در اتاق مدیریت ، در فضای مدیران میانی و کارشناسانی که نیاز به جلسات متعدد دارند، در فضاهای انتظار شرکت ها، سازمان ها و بانک ها و حتی اخیرا به عنوان بخشی از فضای کار در استار تاپ ها استفاده کرد. در مورد آخر مدیران مایلند کارکنان لپ تاپ به دستشان گاهی در موقعیت راحت تر و غیر رسمی تری کار کنند و به این ترتیب با آسایش و خلاقیت بیشتری در خدمت اهداف شرکت باشند.

x-59c646a394518.jpg




x-59c7c683a31a6.jpg


برخی از مبل‌های اداری برای جلسات طولانی مدیران مناسب هستند و فرم و راحتی آنها نزدیک به آن چیزی است که به‌عنوان مبل راحتی در یک فضای نشیمن مورد استفاده قرار می‌گیرد. در برخی دیگر از مبل‌های اداری به جنبه ی زیبایی بیشتر از راحتی توجه شده و در واقع جزئی از دکوراسیون محیط کار شما محسوب می‌گردند و الحق که به خوبی این وظیفه را انجام می‌دهند. ولی شاید بهتر باشد برای جلسات کوتاه و در فضاهای عمومی شرکت از آنها استفاده کنید.



x-59c650cf17adb.jpg


  • برخی از مبل اداری بیشتر نزدیک به صندلی هستند و برای فضاهای کوچک یا فضاهای انتظار و نشیمنی که باید تعداد زیادی را در خود جای بدهد طراحی‌ شده‌اند. بهتر است از قبل بدانید که مبل را برای چه فضا و کارکردی می‌خواهید و در ضمن‌ نیم‌نگاهی هم به سبک دکوراسیون فضای اداری خود داشته باشید تا زمانی که با تنوع آنها مواجه می‌شوید راحت‌تر بتوانید تصمیم بگیرید. مبل‌های اداری کلاسیک ومبل های اداری مدرن به‌ راحتی قابل‌ تشخیص و تفکیک هستند و هر یک حال و هوای خاصی را در محیط ایجاد می‌کنند.
x-59c6555484b9d.jpg


خوب است بدانیم که معمول‌ترین نوع میزهای اداری موجود در بازار مبلمان ادارای، صفحه‌ای است که با استفاده از اوراق چوبی نظیر نئوپان و ام دی اف ساخته می‌شود.ام دی اف تخته فیبر با چگالی متوسط است که به روش خشک تولیدشده و به انواع مختلفی روکش می‌شود و نئوپان فراورده‌ای کامپوزیتی است که از خرده چوب‌هایی نظیر تراشه کارخانه‌های چوب همراه با رزین مصنوعی ساخته می‌شود. معمولاً میزهای نئوپان سبک‌تر و ارزان‌تر هستند و محصولات ام دی اف سنگین‌تر و گران‌تر. بیشتر محصولات بازار اداری ایران دارای روکش ملامینه هستند ولی در برخی محصولات گران‌تر از روکش‌هایی نظیر پلی گلاس یا های گلاس استفاده می‌شود.

x-59c8e199f41d8.jpg


میزهای اداری ازنظر فرم، خطی یا آل هستند و گاهی به آنها میز کنفرانس متصل می‌شود. در دهه های هفتاد و اوایل دهه هشتاد در ایران میزهای مدولار بسیار مورد استقبال قرارگرفته بود که می‌شد با افزودن یا کاهش قطعات میز را به فرم‌های متفاوتی درآورد ولی در حال حاضر از این نوع میز کمتر استفاده می‌شود و تنها در میزهای کنفرانس و میزهای کار گروهی خاصیت مدولار بودن هنوز تا حدودی رعایت می‌شود.

x-59c8e5100e50e.jpg



متداول‌ترین نام‌ها در حوزه میز اداری میز مدیریت، میز کارمندی و کارشناسی، میز کنفرانس، میز کارگروهی، میز کامپیوتر و میز کانتر هستند. البته در ادارات میز جلو مبلی و میز عسلی نیز در کنار مبل‌های اداری مورداستفاده قرار می‌گیرند.

x-59c8e7c2949d4.jpg


در هنگام انتخاب و خرید میز کنفرانس بهتر است حواستان باشد به وزن میز دقت کنید. گاهی میزهای کنفرانس بزرگ شما را با مشکلات زیادی برای جابجایی و نظافت زیر و اطراف مواجه می‌کنند. اگر می‌خواهید از میزهای با ظرفیت بالای دوازده نفر استفاده کنید حتماً دقت کنید که میز به قطعات کوچک‌تر برای جابه‌جایی تقسیم شود.

در انتخاب میز هم همانند مبل سبک طراحی فضای اداری بسیار تعیین‌کننده است که چه نوع میزی استفاده کنید. قبل از اقدام به جستجو و خرید حتماً از سبک فضای اداری موردنظرتان مطمئن شوید. میزها می‌توانند به شما در رسیدن به یک فضای مدرن یا کلاسیک کمک کنند و اگر به این مسئله توجه کافی نداشته باشید فضا را بسیار شلخته و ناهمگون خواهند کرد.


x-59c8e981d71d2.jpg


کتابخانه‌های اداری

کتابخانه‌های اداری نیز همانند سایر بخش‌های مبلمان اداری دارای تنوع و کارکردهای متفاوتی هستند. از کردنزا و بوفه بیشتر برای تکمیل ست مبلمان مدیران استفاده می‌شود و معمولاً دکوراتیوتر از کتابخانه‌های معمولی هستند. گاهی در بخش‌هایی از آنها از ویترین و شیشه استفاده‌شده و فضاهایی برای گذاشتن کتاب و اقلام دکوری یا نشان‌ها و تقدیرنامه‌ها در آنها وجود دارد. قاعدتاً کردنزا و بوفه‌ها معمولاً قدری از سایر کتابخانه‌ها گران‌تر هستند.در سایر بخش‌های شرکت معمولاً از کتابخانه‌هایی که دارای گنجایش کافی و ارتفاع مناسب میان طبقات برای قرار دادن انواع زونکن و جا مجله ای هستند استفاده می‌شود. این کتابخانه‌ها می‌توانند دارای درب چوبی یا شیشه‌ای یا بدون درب باشند. البته انواع متنوعی از کتابخانه با ترکیب دو یا سه بخش فوق هم یافت می‌شود. قاعدتاً کتابخانه‌ها هم در عرض‌ها و ارتفاع‌های مختلف عرضه می‌شوند. این مسئله به شما این امکان را می دهد که برای هر کارمند یا هر فضایی که کتابخانه انتخاب می کنید از اندازه متناسب استفاده کنید.

x-59c8f1620f9e9.jpg


گاهی ممکن است برای تکمیل کاربری یک میز یا قرار دادن اقلامی مانند پرینتر و اسکنر نیاز به ساید یا بغل میز داشته باشید. سایدها هم که در گروه کتابخانه می گنجند و معمولاً دارای چند کشو یا کمدی برای قرار دادن اوراق مرتبط با کاربری آن هستند. هیچ‌یک از کتابخانه‌های فوق برای بایگانی حرفه‌ای چندان مناسب نیستند و برای این منظور معمولاً از فایل‌های دو، سه یا چهار کشو یا قفسه‌های مخصوص بایگانی که امکانات خاصی برای نگهداری پوشه‌ها هستند استفاده می‌شود. اگرچه که امروزه با اتوماسیون اداری و نگهداری اسناد به‌ صورت الکترونیک نیاز به بایگانی فیزیکی روزبه‌روز کمتر می‌شود ولی برای برخی مشاغل مطمئناً هنوز نگهداری فیزیکی اسناد ضروری است.

x-59c8f2420c035.jpg


تجهیزات صوتی و تصویری

در بسیاری از فضاهای اداری به‌ خصوص فضاهای بزرگ نیاز به امکانات صوتی و تصویری ویژه احساس می‌شود. انواع آمپلی فایر و بلندگو در محیط‌های اداری مورد استفاده قرار می‌گیرند و در بسیاری از اتاق‌های کنفرانس نیاز به میکروفن کنفرانس برای استفاده شرکت‌کنندگان در جلسات احساس می‌شود. انواع برد هوشمند نیز امروزه در اتاق‌های جلسات کاربرد دارند.



ملزومات و لوازم اداری

نیازی به گفتن نیست که انواع ملزومات و لوازم اداری برای تکمیل فضا مورد نیاز است. این ملزومات از ست رومیزی مدیریتی تا انواع ست رومیزی کارمندی، کازیه، زیر پایی و انواع سطل را در برمی‌گیرد. در بخش ملزومات نیز توجه به نوع دکوراسیون فضا و نیازهای مشخص کارکنان الزامی است. ناهماهنگی این اجزا با دکوراسیون محیط ممکن است تمام هزینه و زحماتی را که شما برای تجهیز مجموعه به‌کار برده‌اید زیر سؤال ببرد. در فضاهایی با دکوراسیون اداری کلاسیک بیشتر از اقلام تکمیلی چوبی و چرمی و برای فضاهای مدرن از محصولات فلز یا با نمای فلزی استفاده می‌شود.



اهمیت عاملی به نام قیمت محصول

گاهی شما برای خرید بودجه محدودی در اختیار دارید. حتی اگر بودجه‌تان هم محدود نباشد خرید با قیمت مناسب یک هنر است و برای بسیاری از کسب‌ و کارها که دارای حاشیه سود بالایی نیستند ضروری است. پس هنگام خرید به‌ تناسب محصول با نیازتان و قیمت مناسب آن دقت کنید. معمولاً اگر محصولات دارای برند معتبر را می‌خرید می‌توانید خیلی راحت از صحیح بودن قیمت اطمینان حاصل کنید. این محصولات از سوی تولیدکننده با قیمت مشخص یکسان برای مشتری نهایی در سراسر کشور عرضه می‌شوند. پس از طریق یک منبع موثق دارای قیمت‌های روز قبل از خرید قیمت را چک کنید. کلیه محصولات در سایت خوگر دارای قیمت فروش تولیدکننده هستند و شما می‌توانید چه از سایت خرید می‌کنید چه به هر دلیلی مایل به خرید از مکان‌های نزدیک به خود هستید با مراجعه به سایت از قیمت خرید محصول اطمینان حاصل کنید. گاهی قیمت بالاتر یک محصول از دیگری به دلیل کیفیت‌های خاصی است که ممکن است مورد نیاز شما نباشد. در بسیاری از شرایط یک میز نئوپان همان کارایی میز ام دی اف را خواهد داشت و شاید لزومی نداشته باشد شما قیمت بیشتری برای میز دوم بپردازید. پس می‌توانید در خرید خود روی گزینه‌ها و کیفیت‌های اصلی متمرکز باشید و بهترین کالای منطبق با نیاز خود را خریداری کنید.


منبع : خوگر
 

pkazemi

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
20 ژانویه 2021
نوشته‌ها
2
لایک‌ها
0
سن
31
نگهداری از صندلی اداری چه تاثیری در افزایش طول عمر آن دارد؟
امروزه در هر فضای اداری شاهد حضور تعداد زیادی از صندلی ها و مبلمان های اداری هستیم که محیط اداری را به بخش های مختلفی تقسیم بندی کرده اند. استفاده درست و اصولی از مبلمان اداری باعث می شود که کارایی و راندمان کاری کارمندان محیط اداری تا حد زیادی افزایش پیدا کند و علاوه بر این مبلمان اداری زیبایی محیط را نیز به شکل قابل توجهی افزایش می دهند. حال برای اینکه این راندمان و کیفیت کار کارمندان حفظ شود، لازم است که نگهداری درست از مبلمان اداری به عمل آید. نگهداری درست و اصولی از صندلی اداری، نه تنها باعث حفظ کارایی کارمندان محیط می شود بلکه از هزینه های زیادی، مانند؛ هزینه تعویض و تعمیرات مبلمان اداری نیز تا حد زیادی پیشگیری خواهد کرد.

زمانی که مبلمان اداری خریداری شده برای یک محیط اداری از جنس و کیفیت مرغوبی برخوردار باشد و از در آنها از مواد مرغوبی استفاده شده باشد باعث می شود که عمر مبلمان اداری به خودی خود افزایش پیدا کند که با نگهداری درست از آنها می تواند تا سالیان دراز از دغدغه خرید مبلمان جدید برای محیط اداری خلاص شد.

علاوه بر این هر چه قدر که میزان رفت آمد ها و استفاده کردن از مبلمان و صندلی های اداری بیشتر باشد، باعث می شود که این مبلمان ها زودتر فرسوده و خراب شوند ولی می توان با مطالعه و بکارگیری از اصول نگهداری از صندلی اداری زمان فرسوده شدن صندلی های اداری را تا مدت زیادی به تاخیر انداخت.

یک مرد و صندلی اداری مدرن با جایگاه لب تاپ

اصول مراقبت از صندلی اداری

تاکنون گفته شد که برای جلوگیری از کاهش عمر و خرابی زود هنگام صندلی های اداری کارکنان باید اطلاعات کاملی درباره نحوه نگهداری از صندلی اداری داشته باشند. از این رو در ادامه چند مورد از اصول نگهداری از صندلی اداری را برایتان معرفی کرده ایم:

·یکی از پرکاربرد ترین صندلی های به کار برده شده در طراحی داخلی محیط های اداری، صندلی های جک دار گردان می باشد که یکی از مهمترین نکات در نگهداری از این گونه از فشار بیش از حد وارد نکردن به پشتی صندلی در زمانی که اهرم صندلی قفل می باشد، است.
منبع:ویرگول
 
بالا