• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

راهکارهای برای تولید و بازاریابی محتوا در اینترنت

panasonic.ir

Registered User
تاریخ عضویت
2 سپتامبر 2013
نوشته‌ها
298
لایک‌ها
51
محل سکونت
تهران
Content-Strategy-2.jpg
امروز میخواهم در مورد استراتژی محتوا (Content Strategy) بنویسم. بد نیست طبق معمول همیشه ببینیم که ویکیپدیا چه تعریفی را ارائه میکند:

ویکیپدیا میگوید که:
استراتژی محتوا به برنامهریزی، توسعه و مدیریت محتواهای نوشته شده و یا در رسانههای مختلف اشاره میکند. این عبارت از اواخر سال ۱۹۹۰ در وب رواج یافته است.

اما تعریفی که من و شاید خیلیهای دیگر داشته باشند چیزی شبیه به: ” استراتژی محتوا یک برنامه کامل و راهنما، برای محتواهایی است که باید برای رسیدن به یک هدف تجاری منتشر کنید” حال در این استراتژی، مواردی همچون برنامهریزی برای انتشار، مشخص کردن نوع محتواها و .. نیز وجود دارد. اما یادتان باشد که استراتژی محتوا میتواند به معنای:” رساندن محتوای خوب به کاربری که به آن نیاز دارد” هم هست.
اما چرا داشتن استراتژی محتوا مهم است؟

تولید محتوا بدون هدف، اکثر اوقات باعث میشود تا هدف تجاری شما محقق نشود و نوشتههایتان در هیچ قالب و سبکی جای نگیرد. در واقع این که نوشتههای شما هدفی را دنبال نکنند بیشتر باعث میشود تا اولا، ندانید که اصلا چرا محتوا تولید میکنید و ممکن است این کار را کنار بگذارید و ثانیا، بر روی برند شما تاثیر منفیای خواهد گذاشت. محتواهایی که هیچ هدفی را دنبال نمیکنند و به سوال “چرا من این محتوا را نوشتم؟” پاسخ نمیدهند، اکثرا نه در شبکههای اجتماعی منتشر میشوند و نه از طرف کاربران جدی گرفته میشوند. کاربران میخواهند محتواهایی منسجم، پیرامون یک موضوع و کاربردی ببینند؛ نه صرفا محتواهایی که یک برند خود را در آن ستایش میکند و یا در آن از شیر مرغ تا جان آدمیزاد نوشته میشود.
حالا که میدانیم یک استراتژی محتوا دقیقا چه کاری را برای ما انجام میدهد، بهتر است بدانیم که چگونه میتوانیم برای خود استراتژی محتوا آماده کنیم؟
برای تولید و آماده کردن استراتژی محتوا، اولین چیزی که نیاز دارید شروع تحقیق بر روی موارد زیر است که در ادامه به اختصار توضیحشان میدهم:

  • تحقیق درباره شرکت خودتان
  • تحقیق درباره مشتریان و خوانندگان
  • تحقیق درباره رقیبان

تحقیق در شرکت خودتان

در این مرحله از تحقیقات میبایست بدانید که شرکتتان چه ارزشهایی را دنبال میکند و اهداف اصلی شما چه چیزهایی هستند. برخی از سوالاتی که میتوانید طی تحقیق از خود بپرسید:

  • شرکت شما دنبال چه چیزی است؟
  • به جز پول، چرا این کسب و کار را انجام میدهید؟
  • آیا محتوایی که قبلا نوشتید اهداف شما را دنبال میکند؟

هستند. پاسخ دقیق به این سوالات و نوشتن آنها میتواند شما را راحتتر به هدفتان برساند.
تحقیق درباره مشتریان

در طی این مرحله، باید بفهمید که کاربرانتان چه چیزهایی میخواهند و افراد چه مسیری را طی میکنند تا به مشتری شما تبدیل شوند. شاید بد نباشد در این مرحله بدانید که کاربران چگونه، کجا و کی از محتواهای شما استفاده میکنند؟
تحقیق درباره رقیبان

بهتر است که اینجا رقیبان را به دو دسته: رقیبان تجاری و رقیبان محتوایی تقسیم کنیم. در زمینههای مختلف، همه سایتها تجاری نیستند (حداقل به شیوه کاری شما تجاری نیستند) و صرفا به تولید محتوا میپردازند. ابتدا باید بدانید که رقیبان تجاری شما چه اهدافی را دنبال میکند و چگونه با کاربرانشان ارتباط برقرار میکنند.
در مرحله دوم باید بدانید که رقیبان محتوایی شما چه کاری انجام میدهند. شاید اطلاعاتی که به دست میآورید با اطلاعات رقیبان تجاریتان کمی متفاوت باشد و بتواند به تکمیل نتیجه تحقیقتان کمک کند.

حالا که نتایج تحقیقاتتان در دستههای بالا را مکتوب کردید، از خودتان بپرسید که:

  • آیا محتواهای شما نیاز کاربرانتان را رفع میکند؟
  • آیا رقیبان محتوایی و تجاری شما هم این نیاز را رفع میکنند و یا بهتر از شما عمل کردند؟ چرا بهتر از شما؟
  • اگر رقیبانتان نتوانستهاند موفق بشوند، آیا شما میتوانید؟ چرا شما بهتر از آنها خواهید بود؟
  • و همیشه از خود بپرسید که آیا من به هدفم میرسم؟

پس از این که یاد گرفتید کاربرانتان به چه چیزی نیاز دارند و چگونه دوست دارند که آن محتوا به دستشان برسد، بد نیست مطمئن شوید که:

  • محتوایی که تولید خواهید کرد کاملا با ارزشهای کسب و کارتان گره خورده باشد
  • آن محتوا باعث افزایش ارزش برند شما شود
  • بین شما و رقیبانتان تمایز ایجاد کند
  • باعث رسیدن شما به اهداف تجاریای که دنبال میکنید باشد

بحث استراتژی محتوا اینجا به پایان نمیرسد و شاید نوشته فوق فقط معرفی مختصری در این زمینه باشد. جالب است بدانید که متخصصینی با عنوان شغلی Content strategist وجود دارند که میتوانند به شما در انجام این برنامه ریزی کمک کنند.
در این قسمت که با نیاز های چیدمان استراتژی محتوا آشنا شدید بد نیست نگاهی بندازیم به مقاله وب سایت بازاریاب آنلاین در زمینه بازاریابی محتوا و تکنیک های برای تولید محتوا و انتشار برای علاقه مندان و مخاطبین وب سایت شما. اصلیترین و مهمترین نیاز هر وبلاگ، تولید محتوا و مطالب باکیفیت است. اما برای هر شخص وبلاگ نویسی پیش میآید بنا به دلایل مختلف، فرصت، انرژی یا حوصلهی نوشتن را برای مدتی نداشته باشد. هیچ وبلاگی بدون محتوا سرپا نخواهد ماند، اما میشود وبلاگی که موقتا محتوای جدید تولید نمیکند را با چند ترفند، زنده نگه داشت. با بازاریاب آنلاین همراه باشید تا این ترفندها را بیشتر بشناسیم.

۱- از پادکست و ویدئو استفاده کنید. تولید پادکست و ویدئو، گاهی از نوشتن مطالب هم سختتر است و اجرا و تهیهی یک پادکست یا ویدئوی حرفهای، علاوه بر انرژی بسیار، به زمان زیادی هم نیاز دارد. اما بعضی اوقات وبلاگ نویسی نیاز به تنوع دارد. بعضی وقتها شما فقط حوصلهی نوشتن ندارید؛ نه اینکه حوصلهی کار کردن نداشته باشید. در این مواقع میتوانید پادکست و ویدئو را در دستور کارتان قرار دهید. مخصوصا تولید پادکست، گاهی اوقات آنقدرها هم سخت نیست.
۲- فهرستهای بهترین و بدترین درست کنید. فهرستهای ۱۰ بهترین یا ۱۰ بدترین تهیه کنید. در هر زمینهای که وبلاگ نویسی میکنید، به جای تولید مطالب وقتگیر و انرژیبر، فهرستهای بهترین و بدترین مرتبط با وبلاگتان تهیه کنید. مثلا اگر وبلاگ شما در حوزهی تبلیغات اینترنتی فعالیت میکند، فهرست ۱۰ شرکت برتر برندینگ و تبلیغات اینترنتی ایران یا جهان را تهیه کنید. یا مثلا ۱۰ کتاب برتر حوزهی تبلیغات را فهرست کنید. اینطوری اگر هم ایدهای برای تولید مطالب نداشتهاید، به راحتی ذهنتان باز خواهد شد، و اگر حوصلهی تالیف مطالب پر و پیمان همیشگی را ندارید، با یک فهرست تیتروار، وبلاگ را بهروز نگه داشتهاید و محتوای اسپم و بیخود هم به خورد مخاطبتان ندادهاید!
۳- مطالب دیگران را به اشتراک بگذارید. یکی از راحتترین راهحلهای این فهرست همین است که مطالب دیگران را به اشتراک بگذارید. در هر زمینهای که وبلاگ نویسی میکنید، قطعا وبسایتهای مرجع یا وبلاگهای معتبر و حرفهای دیگری هم سراغ دارید. از مطالب آنها استفاده کنید و با ذکر منبع و گاهااندکی تلخیص و دستکاری، مقالههای مفید و کاربردی دیگران را به اشتراک بگذارید. اگر در وبلاگتان لینکدونی هم دارید که چه بهتر. حتما از آنجا برای لینک دادن به مطالب و مقالات دیگران استفاده کنید؛ و سعی کنید این بخش را در مکان خوبی از وبلاگتان و در معرض دید مخاطبان خود قرار دهید. اینطوری مخاطبان شما از فعالیت و حضورتان در وبلاگ آگاه خواهند شد و گرد مرگ روی وبلاگتان نخواهد نشست.
۴- مطالب قدیمی را بهروز کنید. بعضی مطالب قدیمی ارزش بهروز کردن را دارند. میتوانید آنها را بدون دخل و تصرف، صرفا با تغییر تاریخ، به صفحهی اول وبلاگتان منتقل کنید. برخی دیگر هم نیاز به تغییرات دارند که معمولا جزئی است. غلطهای املایی را هم فراموش نکنید. گروه دیگری از مطالب هم هستند که بنا به پیشرفتهای فکری و افزایش تجربهی شما، نیاز به تغییرات دارند. این دست مطالب، بهترین گزینه برای بهروز کردن هستند. مثلا مطلبی داشتهاید دربارهی «شیوههای مختلف تبلیغات هدفمند اینترنتی» و حالا پس از چند سال یا چند ماه به این نتیجه رسیدهاید که فلان مورد از موارد موجود در این مقاله، در گروه تبلیغات هدفمند نمیگنجد و آن زمان به اشتباه چنین تصور میکردهاید. چنین مطالبی را با اعتراف به اشتباهات گذشتهی خود، اصلاح کرده و مجددا بهروز کنید. مخاطبان فهیم شما، قدر توجه و دقتنظر شما را میدانند و از این کارتان برداشت مثبتی خواهند داشت.
۵- بخش درباره ما را غنیتر کنید. اگر صفحه یا بخش «درباره ما» نداشتهاید، حتما ایجاد کنید. و اگر از قبل در وبلاگتان این بخش را داشتهاید، آن را بهروز کرده و با اضافه کردن اطلاعات جدید، آن را غنیتر کنید. معمولا هر کسی که به پشت سرش نگاه میکند، به دلیل پیشرفتهای فکری و ذهنی، ایرادات بسیاری در گذشتهی خودش پیدا میکند. بخش درباره ما وبلاگ شما هم حتما پس از چند وقت به تغییرات نیاز خواهد داشت. با دقت بررسی کنید؛ خودتان متوجه خواهید شد.
۶- در ظاهر سایت تغییر ایجاد کنید. اگر خودتان تواناییهای فنی تغییر در ظاهر وبلاگتان را دارید که خیلی بهتر، اگر هم خودتان قادر به انجامش نیستید، شخصی را برای کمک استخدام کنید و تغییراتی را در ظاهر وبلاگتان ایجاد کنید. این تغییرات میتواند از جابهجا کردن باکسهای مختلف سایدبار شروع بشود و به تغییر رنگبندی وبلاگ یا نهایتا تغییر کلی قالب وبلاگ ختم بشود. اگر قالب وبلاگ به نظرتان نیاز به تغییر کلی ندارد، برای یافتن ایرادهای جزئی، بیشتر جستوجو کنید. اگر هم از سیستمهایی مثل وردپرس استفاده میکنید، میتوانید برای اضافه کردن امکانات جدید از افزونههای بیشماری که در موضوعات مختلف، به رایگان وجود دارند، بهره ببرید.
۷- پاسخ همهی کامنتها را بدهید. اگر حوصلهی تولید محتوای جدید ندارید، میتوانید پاسخ کامنتهای مخاطبانتان را بدهید. البته پاسخ دادن به کامنتها برای اوقات کمحوصلگی نیست و همیشه باید با مخاطبانتان در تعامل باشید. اما حتما دیدگاههای بسیاری وجود دارند که بدون پاسخ ماندهاند. سعی کنید همهی کامنتها را با پاسخهای مرتبط و تعاملجو پاسخ بدهید. این کار، مخاطبان وبلاگتان را مطمئن میسازد که شما فعال هستید و حواستان به نظرات و پیشنهادات آنها هست.
۸- صفحه*ی تماس با ما را کامل*تر کنید. اطلاعات صفحه*ی «تماس با ما» را دقیق*تر و کامل*تر کنید. اگر آدرسی در این صفحه گذاشته*اید، سعی کنید با استفاده از گوگل مپ، مکان خود را به نمایش بگذارید. هم**چنین می*توانید برای کامل*تر کردن این بخش، از آدرس صفحات و حساب*های خود در شبکه*های اجتماعی استفاده کنید. شماره*ی تلفن یا حساب خود در پیام*رسان*های معمول این روزها از قبیل وایبر، لاین، تلگرام و اسکایپ را نیز می*توانید قرار بدهید. آدرس ایمیل و فرم تماس با ما هم از واجبات این بخش هستند.
۹- از کلید*های درخواست اقدام بهره ببرید. کلید*های درخواست اقدام -یا دقیق*تر Call to Action- را می*توانید به انواع مختلف استفاده کنید و برای افزایش نرخ تعامل و فعالیت کاربران از آن*ها بهره ببرید. می*توانید در انتها یا ابتدای مطالب وبلاگ، کلید*های اشتراک*گذاری در شبکه*های اجتماعی را قرار بدهید. حتی می*توانید این کلیدها را در صفحه*ی اصلی وبلاگ و برای اشتراک*گذاری آدرس اصلی وبلاگ نیز استفاده کنید. علاوه بر کلید*های اشتراک*گذاری، کلید*های درخواست اقدام می*توانند برای کارهای مختلفی استفاده شوند. می*توانید با قرار دادن یک کلید از کاربر بخواهید که زیر پست وبلاگ یا پست*های شبکه*های اجتماعی شما کامنت بگذارند، مقالات مرتبط را بخواند، یا حتی نقد و معرفی محصولات و خدمات مرتبط را ببیند. کلید*های درخواست اقدام باید کاربر را مجاب به انجام کاری کند که در باطنش منفعتی را نصیب شما کند و در ظاهر فعالیت دل*پذیری را نصیب کاربر.
۱۰- از شبکه*های اجتماعی استفاده کنید.
به جای فعالیت در وبلاگ و نوشتن مطالب و مقالات جدید می*توانید در شبکه*های اجتماعی فعالیت کنید. شبکه*های اجتماعی خود را در وبلاگ*تان به انواع مختلف معرفی کنید تا کاربران وبلاگ*تان شما را در شبکه*های اجتماعی بشناسند و دنبال کنند. آن*گاه است که فعالیت شما در شبکه*های اجتماعی، نوعی فعالیت مرتبط با وبلاگ*تان خواهد بود. می*توانید از مطالب و پست*های کوتاه استفاده کنید یا پست*های دیگران را به اشتراک بگذارید. مخصوصا اشتراک*گذاری مقالات مرتبط دیگران، در شبکه*های اجتماعی، بسیار مفید خواهد بود. هم*چنین می*توانید از عکس و ویدئو هم استفاده*های زیادی ببرید. این*طوری، کاربران از فعالیت*های شما مطلع می*شوند و می*فهمند که شما و وبلاگ شما تعطیل یا کم*کار نشده است. ۱۱- مطالب شخصی بنویسید. اگر حوصله*ی نوشتن مطالب حرفه*ای و مقالات تخصصی ندارید، مطالب شخصی و دست*نوشته*های عمومی را امتحان کنید. بسته به استایل وبلاگ*تان می*توانید تا حدی که صلاح می*دانید وارد مسائل شخصی یا کاری خود بشوید و آن*ها را با دیگران در میان بگذارید. حتی می*توانید پستی بگذارید درباره*ی این*که چرا چند وقت است پست جدیدی در وبلاگ منتشر نمی*کنید! این مورد مستقیما به استایل و شکل*و*شمایل و دسته*بندی*های موضوعی وبلاگ شما مرتبط است و ممکن است هر کسی دوست نداشته باشد مثلا در یک وبلاگ تخصصی، دل*نوشته*های شخصی یا دیدگاه*های عمومی*اش را منتشر کند. انتخاب با شماست.
۱۲- از مخاطبان خود بخواهید که دوست دارند درباره*ی چه بنویسید. هم*چنین می*توانید پستی در وبلاگ یا شبکه*های اجتماعی منتشر کنید که از مخاطبانتان درباره*ی وبلاگ شما نظرسنجی کند و از آن*ها بپرسد که دوست دارند مطالب وبلاگ بیش*تر در چه زمینه یا چه موضوع مشخصی باشند. این*طوری علاوه بر افزایش تعامل کاربران و کسب اطلاعات آماری ارزشمند، مدتی هم برای انتشار پست*های جدید بعدی، وقت خریده*اید!
۱۳- به مخاطبان خود ایمیل بدهید. برخی وبلاگ*نویس*ها به کلی از ایمیل مارکتینگ غافل*اند. البته ارسال صدها و هزاران ایمیل به آدرس*های ناشناس، ایمیل مارکتینگ نیست؛ که اسپم است و بحث جدایی*ست. اما برای هر وبلاگی واجب است که با بهره گرفتن از کلیدهای Call to Action مناسب و استفاده از استراتژی*های حساب*شده، ایمیل*های کاربران خود را قبل از خروج از وبلاگ، جمع*آوری کنند. این موضوع و کل بحث ایمیل مارکتینگ، موضوع این مقاله نیست؛ ولی برای جمع*آوری ایمیل*ها می*توانید از امکاناتی مثل افزونه**ی وردپرسی OptinMonster استفاده کنید. جمع*آوری ایمیل*ها باید همیشگی و مداوم انجام بشود تا علاوه بر استفاده*های روتین و ارسال خبرنامه*های ماهانه یا هفتگی، در مواقع این*چنینی هم بتوانید با ارسال ایمیل به کاربران وبلاگ خود، آن*ها را در جریان اتفاقات مربوط به وبلاگ و دلیل کم*کاری*های اخیر خود بگذارید. این*طوری، کاربران خودشان را به وبلاگ*نویس نزدیک احساس می*کنند و هم*چنین وبلاگ شما را فراموش نمی*کنند. برای ارسال ایمیل*ها به شکل حرفه*ای، از سرویس*های بسیاری می*توانید استفاده کنید که برخی از بهترین*هایشان به این قرار هستند:
MailChimp، Campaign Monitor، Aweber، Constant Contact، GetResponse، MailerLite.-

14مصاحبه کنید.

با افراد مرتبط به حوزه*ی فعالیت وبلاگ*تان مصاحبه کنید. هرچند مصاحبه کردن به شکل حرفه*ای، سختی*های بسیاری دارد، اما می*تواند تنوعی در شیوه*ی کار شما باشد و باعث دمیده شدن روح تازه*ای در وبلاگ*تان نیز بشود. هر چه افراد مورد مصاحبه، افراد مشهورتر و معتبرتری باشند، و هرچه سوالات و اجزای مختلف مصاحبه*ی شما حساب*شده*تر باشد، نتیجه*ی بهتری به دست خواهد آمد؛ که باعث جذب مخاطبان بسیاری نیز خواهد شد.
۱۵- ترجمه کنید. اگر ترجمه برای*تان راحت است، به جای تحقیق و تالیف مقالات تخصصی، از بین مقالات و مطالب تخصصی و باکیفیت در مراجع معتبر، مطلبی را انتخاب و آن را مستقیما ترجمه کنید.
از طرفی خود ترجمه و تولید مطالب ترجمه شده، کار ساده*ای نیست و وقت و حوصله*ی زیادی می*طلبد؛ و از طرفی اگر سطح زبان*تان خوب باشد، عادت به ترجمه داشته باشید و سرعت ترجمه کردن*تان بالا باشد، می*تواند در مقایسه با تالیف مطالب جدید که گاها نیاز به تحفیفات و مطالعات بسیار دارد، آسان*تر و سریع*تر باشد. من، این موارد را بنا به تجارب شخصی خودم امتحان و استفاده کرده*ام و بسته به شرایط مختلف، هر کدام، نتایج متفاوتی را سبب شده*اند. اما می*توانم ادعا کنم که همه*ی این موارد به افزایش اعتبار و بالا بردن سطح وبلاگ و وبلاگ نویسی شما، چه مستقیم و چه غیرمستقیم کمک خواهد کرد.
 

panasonic.ir

Registered User
تاریخ عضویت
2 سپتامبر 2013
نوشته‌ها
298
لایک‌ها
51
محل سکونت
تهران
رموز موفقیت ایمیل های بازاریابی

bdfe03993155be9044079b9526a81096.jpg

ایمیل به عنوان یکی از قدیمی ترین و اولین وسیله های ارتباطی در دنیای مجازی به حساب می آید. که با گسترش آن از ایمیل به عنوان ابزار های تبلیغاتی و بازاریابی استفاده میکنند.
اگر در دنیای مجازی به دنبال تبلیغات هستید احتمالا با واژه ایمیل مارکتینگ یا تبلیغات ایمیلی آشنا شده اید در این مقاله قصد دارم توضیحات کاملی درباره ی بازاریابی ایمیلی به شما عزیزان بدهیم پس با آی تی وب سرور همراه باشید.
بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ چیست ؟
بازاریابی ایمیلی به عنوان یکی از شاخه های بازیابی مستقیم به حساب می آید که در آن از ایمیل به عنوان وسیله ارتباطی برای تبلیغات , فروش و اطلاع رسانی استفاده می شود.
البته از ایمیل مارکتینگ میتوان برای ارتباط مستقیم با مخاطبان استفاده کرد و به مشتری های سابق و جدید و یا هر کسی که احتمال می دهید به کسب و کار شما علاقه مند باشد و به عنوانی مشتری جدید شما گردد استفاده کرد.
قواعد و اصول استفاده از بازاریابی ایمیلی :
برای استفاده از هر ابزاری باید یک سری باید ها و نباید ها رو رعایت کنیم ایمیل مارکتینگ هم از این قاعده مستثنی نیست. پس به موارد زیر در بازار یابی ایمیلی توجه نمایید.
۱- کلیه ایمیلها به INBOX دریافت کنندگان وارد شده و نه در Bulk mail آنها .
۲- ایمیلها به روز و معتبر باشد و از طرق حساب شده جمع آوری شده باشد .
۳- زمان ارسال ایمیلها منطقی و در کوتاه ترین زمان ممکن ارسال شود .
۴- متن ارسالی واقعی و به دور از جنجال های تبلیغاتی بوده و شان مخاطب را در نظر بگیرد .
۵- دریافت کننده این اختیار را داشته باشد که خود را از لیست دریافت کنندگان خارج سازد .
۶- در متن ارسالی سایت یا آدرسی برای رجوع بعدی کاربران در نظر گرفته شود .
۷- تا حد امکان آماری از میزان ارسال ها ، دیده شدن ها و مواردی از این دست به تبلیغ دهنده ارائه شود .
۸- امکان ارسال مجدد به همان آدرس ها برای یادآوری وجود داشته باشد .
۹- ایمیل ها طبقه بندی شده باشد .
با رعابت اصول بالا شما میتوانید تبیلغات تاثیر گذار داشته باشید. اگر به دنبال تبلیغات ایمیلی مناسب هستید بهتر است با بهترین شرکت های ارسال ایمیل همکاری نمایید تا تبلیغات شما به بهترین نحوه ممکن انجام شود.
یکی از کارآمدترین و کم خرج ترین ابزارهای بازاریابی، فرستادن ایمیل برای مشتریان بالقوه و مشتریان کنونی است. تعداد کمی از ابزارها و مجاری بازاریابی، اینچنین ارزان و پاسخگو هستند. یک نکته ساده، اهمیت این روش جلب و حفظ مشتری را به شما نشان می دهد و آن تعداد ایمیل های دریافتی در میل باکس شماست که از طرف مشتریان بالقوه و آنهایی که از خریدشان راضی اند برایتان فرستاده شده است. اگر ایمیل های ارسالی این کسب و کار مفید نبود که صاحب و بازاریاب آن، اینقدر ایمیل دریافت نمی کرد! دلایلی هست که نشان از مزایا و منافع گوناگون ارسال ایمیل های فروش دارند. تعدادی از آنها را در زیر می خوانیم: چه برف ببارد، چه باران و تگرگ بیاید، ایمیل در هر حال می رسد! چه خواب باشید، در تعطیلات به سر ببرید و چه مشغول کار باشید، پیام های فروشتان، در غیاب خودتان، ارسال خواهند شد و مخاطبان بازار هدف آنها را دریافت خواهند داشت. و ایمیل ها مانند نمایندگان کسب و کارتان، برای شما کار می کنند و بهترین نمایش فروش را برای مخاطبان اجرا می نمایند.
● ایمیل های بازاریابی
یکی از راههای اتلاف وقت در پروسه بازاریابی اینست که در یک زمان، فقط یک مشتری بالقوه را مخاطب قرار داده فقط کالاها و خدماتتان را به او عرضه کنید. در این حالت فقط یک شانس فروش هست ولی ایمیل ها می توانند یک کسب و کار را به هزاران نفر معرفی کنند و این کار تعداد فروش و درآمدتان را بالا برده روند رشد کارتان را هموار و تسریع خواهد نمود. ایمیل های فروش مخاطبان حقیقی کسب و کارتان را به شما می شناسانند. در ابتدای کار گیرنده های ایمیل ها، همگی اعضای بازار هدف نیستند. شما با دریافت پاسخ ها می توانید دریابید که چه کسانی به کالاها و خدمات شما علاقه دارند و امکان دارد به مشتری تبدیل شوند و چه افرادی را باید از لیست گیرندگان ایمیل ها، حذف نمایید. دلیل چهارم مناسب بودن و کارایی این روش بازاریابی، دریافت سریع پاسخ هاست. در عرض یک تا دو هفته، ۸۰ تا ۹۰ درصد کسانی که می توانند مشتری باشند، به ایمیل کسب و کارتان جواب خواهند داد. اگر تیم بازاریابی سریع و دقیق واکنش نشان دهد، قادر خواهد بود درصد زیادی از این پاسخ دهندگان علاقه مند را به جرگه خریداران وارد کند. با توجه به تعداد پاسخ های دریافتی از هر بسته بازاریابی ایمیلی، می توانید میزان کارایی آن را دریابید. دلیل پنجم تا اندازه ای به علت پیشین مربوط است. اگر شما یک کاسب تازه کار باشید که صاحب کسب و کاری کوچک است، نمی توانید حتی ذره ای از پولتان را هدر دهید و روی کاری وقت و هزینه صرف کنید که بازدهی نداشته باشد. ایمیل مارکتینگ این امکان را برایتان فراهم می کند تا بسته های ایمیل هایتان را کدگذاری کنید تا مشخص شود که تعداد پاسخ های دریافتی از کدامیک بیشتر است. چون این بازخوردها سریع حاصل می شوند، اصلاح و تقویت پروسه بازاریابی ایمیلی دشوار نخواهد بود. مخارج و هزینه ها مبحثی است که همه کاسبان به آن توجه دارند. تدوین و به کار انداختن پروسه های بازاریابی نیز هزینه هایی در بردارد و در این میان بازاریابی ایمیلی از دیگر روش ها ارزان تر است. پاکت پستی الکترونیکی گنجایش زیادی دارد و هزینه پست آن هم بسیار ناچیز است. عکس ها، مقالاتی که در روزنامه ها درباره خودتان و کسب و کارتان نوشته اید، اخبار موفقیت ها و عرضه محصولات جدید، ارائه تخفیف ها و امتیازات ویژه ای که به منظور تشکر از خرید مستمر به مشتریان می دهید، کارت پستال های تبریک سال جدید یا مناسبت های دیگر و تصاویری زیبا که نام شرکت شما در پس زمینه یا گوشه آنها دیده می شود؛ از مطالبی هستند که می توانید در این پاکت جای دهید. در نظر هم داشته باشید که این بسته های ایمیلی می توانند به صندوق پستی الکترونیکی چند صد نفر داخل شوند.
● ایمیل های بازاریابی
زمانی که شخصی این ایمیل فروش را باز می کند، در آن واحد، فقط این ایمیل است که پیش چشمانش قرار می گیرد و مدتی را برای مطالعه آن صرف می کند. وقتی که ما آگهی های تلویزیونی یا تبلیغات رادیویی را می بینیم و می شنویم، هر آگهی فقط مدت کوتاهی پیش چشمانمان قرار می گیرد یا به گوشمان می خورد و چند ثانیه دیگر، تبلیغاتی دیگر جایگزین می شوند و دوام اثر هر یک کوتاه است. ایمیل های تبلیغاتی و فروش این طور نیستند و هر کدام جداگانه توجه یک مشتری احتمالی را به خود معطوف می دارند. دلیل آخر این که ایمیل ها، بسیار بیشتر از تصاویر تلویزیونی و آگهی های صوتی رادیو، ملموس بوده خواننده و مشتری احتمالی حس می کند که روی آن بیشتر کنترل و تسلط دارد. تبلیغات تلویزیونی و رادیویی با فشار یک دکمه محو می شوند ولی صاحب یک ایمیل، آن را متعلق به خود می داند و مدتی به آن خواهد پرداخت. دلایل فوق همگی کارایی و توانمندی و مقرون به صرفه بودن بازاریابی ایمیلی را رقم می زنند. اگر به این ابزار دقت فراوان شده با مهارت و هوشیاری به کار گرفته شود، در افزایش درآمد یک کسب و کار بسیار مؤثر خواهد بود.
 

panasonic.ir

Registered User
تاریخ عضویت
2 سپتامبر 2013
نوشته‌ها
298
لایک‌ها
51
محل سکونت
تهران
email-marketing-1.jpg

یكی از كارآمدترین و كمخرجترین ابزارهای بازاریابی، فرستادن ایمیل برای مشتریان بالقوه و مشتریان كنونی است. تعداد كمی از ابزارها و مجاری بازاریابی، اینچنین ارزان و پاسخگو هستند. یك نكته ساده، اهمیت
این روش جلب و حفظ مشتری را به شما نشان میدهد و آن تعداد ایمیلهای دریافتی در میل باكس شماست كه از طرف مشتریان بالقوه و آنهایی كه از خریدشان راضیاند برایتان فرستاده شده است. اگر
ایمیلهای ارسالی این كسب و كار مفید نبود كه صاحب و بازاریاب آن، اینقدر ایمیل دریافت نمیكرد!
دلایلی هست كه نشان از مزایا و منافع گوناگون ارسال ایمیلهای فروش دارند. تعدادی از آنها را در زیر میخوانیم:
چه برف ببارد، چه باران و تگرگ بیاید، ایمیل در هر حال میرسد! چه خواب باشید، در تعطیلات به سر ببرید و چه مشغول كار باشید، پیامهای فروشتان، در غیاب خودتان، ارسال خواهند شد و مخاطبان بازار هدف آنها
را دریافت خواهند داشت. و ایمیلها مانند نمایندگان كسب و كارتان، برای شما كار میكنند و بهترین نمایش فروش را برای مخاطبان اجرا مینمایند.
ایمیلهای بازاریابی
یكی از راههای اتلاف وقت در پروسه بازاریابی اینست كه در یك زمان، فقط یك مشتری بالقوه را مخاطب قرار داده تنها كالاها و خدماتتان را به او عرضه كنید. در این حالت فقط یك شانس فروشهست ولی ایمیلها میتوانند یك كسب و كار را به هزاران نفر معرفی كنند و این كار تعداد فروش و درآمدتان را بالا برده روند رشد كارتان را هموار و تسریع خواهد نمود.
ایمیلهای فروش مخاطبان حقیقی كسب و كارتان را به شما میشناسانند. در ابتدای كار گیرندههای ایمیلها، همگی اعضای بازار هدف نیستند. شما با دریافت پاسخها میتوانید دریابید كه چه كسانی به كالاها و خدمات شما علاقه دارند و امكان دارد به مشتری تبدیل شوند و چه افرادی را باید از لیست گیرندگان ایمیلها، حذف نمایید.
دلیل چهارم مناسب بودن و كارایی این روش بازاریابی، دریافت سریع پاسخهاست. در عرض یك تا دو هفته، 80 تا 90 درصد كسانی كه میتوانند مشتری باشند، به ایمیل كسب و كارتان جواب خواهند داد. اگر تیم بازاریابی سریع و دقیق واكنش نشان دهد، قادر خواهد بود درصد زیادی از این پاسخ دهندگان علاقهمند را به جرگه خریداران وارد كند. با توجه به تعداد پاسخهای دریافتی از هر بسته بازاریابی ایمیلی، میتوانید میزان كارایی آن را دریابید.
دلیل پنجم تا اندازهای به علت پیشین مربوط است. اگر شما یك كاسب تازه كار باشید كه صاحب كسب و كاری كوچك است، نمیتوانید حتی ذرهای از پولتان را هدر دهید و روی كاری وقت و هزینه صرف كنید كه بازدهی نداشته باشد. بازاریابی ایمیلی این امكان را برایتان فراهم میكند تا بستههای ایمیلهایتان را كدگذاری كنید تا مشخص شود كه تعداد پاسخهای دریافتی از كدامیك بیشتر است. چون این بازخوردها سریع حاصل میشوند، اصلاح و تقویت پروسه بازاریابی ایمیلی دشوار نخواهد بود.
مخارج و هزینهها مبحثی است كه همه كاسبان به آن توجه دارند. تدوین و به كار انداختن پروسههای بازاریابی نیز هزینههایی در بردارد و در این میان بازاریابی ایمیلی از دیگر روشها ارزانتر است. پاكت پستی الكترونیكی گنجایش زیادی دارد و هزینه پست آن هم بسیار ناچیز است. عكسها، مقالاتی كه در روزنامهها درباره خودتان و كسب و كارتان نوشتهاید، اخبار موفقیتها و عرضه محصولات جدید، ارائه تخفیفها و امتیازات ویژهای كه به منظور تشكر از خرید مستمر به مشتریان میدهید، كارت پستالهای تبریك سال جدید یا مناسبتهای دیگر و تصاویری زیبا كه نام شركت شما در پس زمینه یا گوشه آنها دیده میشود؛ از مطالبی هستند كه میتوانید در این پاكت جای دهید. در نظر هم داشته باشید كه این بستههای ایمیلی میتوانند به صندوق پستی الكترونیكی چند صد نفر داخل شوند.
ایمیلهای بازاریابی
زمانی كه شخصی این ایمیل فروش را باز میكند، در آن واحد، فقط این ایمیل است كه پیش چشمانش قرار میگیرد و مدتی را برای مطالعه آن صرف میكند. وقتی كه ما آگهیهای تلویزیونی یا تبلیغات رادیویی را میبینیم و میشنویم، هر آگهی تنها مدت كوتاهی پیش چشمانمان قرار میگیرد یا به گوشمان میخورد و چند ثانیه دیگر، تبلیغاتی دیگر جایگزین میشوند و دوام اثر هر یك كوتاه است. ایمیلهای تبلیغاتی و فروش این طور نیستند و هر كدام جداگانه توجه یك مشتری احتمالی را به خود معطوف میدارند.
دلیل آخر این كه ایمیلها، بسیار بیشتر از تصاویر تلویزیونی و آگهیهای صوتی رادیو، ملموس بوده خواننده و مشتری احتمالی حس میكند كه روی آن بیشتر كنترل و تسلط دارد. تبلیغات تلویزیونی و رادیویی با فشار یك دكمه محو میشوند ولی صاحب یك ایمیل، آن را متعلق به خود میداند و مدتی به آن خواهد پرداخت.
دلایل فوق همگی كارایی و توانمندی و مقرون به صرفه بودن بازاریابی ایمیلی را رقم میزنند. اگر به این ابزار دقت فراوان شده با مهارت و هوشیاری به كار گرفته شود، در افزایش درآمد یك كسب و كار بسیار موثر خواهد بود.
ایمیل مارکتینگ یکی از بهترین تکنیکها برای بازاریابی اینترنتی به شمار می رود اما فعالیتهای غیر حرفه ای و منفعت طلبانه عده ای اسپمر در این صنعت، باعث خراب شدن وجهه ی ایمیل مارکتینگ شده است.
یک سری نکات درباره ایمیل مارکتینگ آماده کرده ام که می تواند کمک شایانی در موفقیت استراتژی ایمیل مارکتینگ شما بکند:
1. اسپم نفرستید: منظور از اسپم این نیست که ایمیل شما وارد پوشه اسپم کاربر شود که حتی یک ایمیل ساده هم می تواند اسپم شود. منظور من از اسپم، ارسال ایمیل تبلیغاتی ناخواسته است که باعث خراب شدن نام تجاری شما، آدرس ایمیل شما، کل محصولات شما و هویت تجاری خود شما خواهد شد. کسی ایمیل خود را نساخته است تا مرکز ورود پیام های تبلیغاتی باشد! با فرستادم ایمیلهای تبلیغاتی ناخواسته پیاپی (اسپم) باعث وارد آمدن ضربه بزرگ به بیزینس خود میشوید.
2. برای انجام ایمیل مارکتینگ، به این نکته توجه داشته باشید که وقتی سود اصلی حاصل می شود که ایمیل شما توسط دریافت کننده فوروارد شود. هرگز با ارسال ایمیلهای تبلیغاتی صرف انتظار موفقیتهای رویایی نداشته باشید.
به سه نوع ایمیل توجه کنید:
۱. تبلیغاتی صرف.

۲. تبلیغاتی اطلاعاتی.

۳. تبلیغاتی تفریحی و سرگرم کننده.
بسته به نوع محصول مورد نظرتان، یکی از ساختارهای ۲ یا ۳ بالا را در نظر بگیرید و به ایمیلهای صرفاً تبلیغاتی دل خوش نکنید.
3. سعی کنید با استفاده از تمپلیتهای html مناسب موضوع ایمیل، ارسال داشته باشید تا تأثیر گذاری ایمیل را بالاتر ببرید.
4. subject ایمیل چیزی است که برای تمام دریافت کنندگان به نمایش در خواهد آمد. در تعیین subject دقت زیادی داشته باشید چرا که تنها موقعیت شما برای تحریک کاربر به باز کردن ایمیل ارسالی شماست.
5. سعی کنید در ایمیل ارسالی، از داستان سرایی بهره بگیرید. داستانهایی درباره سایر افرادی که از محصول/سرویس شما استفاده کرده اند.
6. حتماً نسبت به ساختن لیست ایمیل خودتان اقدام کنید: روشهای متعددی برای ترغیب افراد به عضویت در لیست ایمیل شما وجود دارد. با استفاده از این روشها حتماً و حتماً لیست ایمیل مخصوص خود را بسازید که در آن افرادی دارید که به دنبال علاقه مندی به یک موضوع خاص، ایمیل خود را در اختیار شما گذاشته اند.

تحت هیچ شرایطی این ایمیلها را برای مقاصدی غیر از موضوع مورد علاقه کاربر به کار نگیرید.
7. در ایمیلهای ارسالی، ردی از خود به جای بگذارید و صرفاً به ارسال ایمیل بسنده نکنید. منظور من استفاده از فرم های تماس، درج شماره تماس و آدرس سایت و کلاً هر موردی است که کاربر را به شما وصل میکند. دکمه خرید به تنهایی ارزشی ندارد!
آموزش ایمیل مارکتینگ
۸. ایمیل مارکتینگ روشی ارزان برای معرفی محصولات/سرویسهای خود به دیگران است. اما این به معنی مفت بودن نیست! لیست های ایمیل درست و حسابی و معتبر، بازده بالایی دارند و البته هزینه ی بالا هم نیاز خواهند داشت!
9. بازاریابی با ایمیل به معنی بمباران تبلیغاتی لیست ایمیل خود نیست. حتی اگر لیست را از طریق وب سایتتان و با ترغیب افراد برای عضویت در خبرنامه آن جمع آوری کرده اید، باز هم نباید صرفاً تبلیغات و بازاریابی ایمیلی داشته باشید. افراد برای دریافت مطالب مورد علاقه خود ایمیلشان را می دهند نه برای دریافت ایمیلهایی که صرفاً تبلیغات به همراه دارند.10. ایمیل دیگر یک شوخی نیست. این روش یک روش تخصصی است که نیاز به مطالعه زیاد داشته و اینکه هرکسی که با یک ربات توانسته لیست های ایمیل متعدد ایجاد کند را متخصص و قابل اعتماد بدانیم، اشتباه بزرگی است. 11. هیچ وقت انتظار نداشته باشید تمام ایمیلهای ارسالی شما وارد اینباکس تمام اعضاء لیست شود. همیشه درصدی اسپم وجود دارد!
ایمیل مارکتینگ یعنی ارسال ایمیل با محتوای آموزشی و تجاری به گروهی از مخاطبین (که شما به شیوه ای اجازه ارسال به آنها دارید.)
این شیوه یکی از بهترین روش های بازاریابی در دنیای امروز می باشد.
چرا ایمیل مارکتینگ بهترین شیوه در تبلیغات اینترنتی می باشد؟
یکی از شیوه های سنجش اثر بخشی ابزارهای تبلیغاتی، پارامتر ROI (Return Of Invesment) است، به این معنی که شما در قبال هزینه ای که برای یک رسانه تبلیغاتی انجام می دهید، چه مقدار برگشت ایجاد می کنید، مثلا وقتی ROI یک رسانه 2 می باشد یعنی شما به ازای 1000 تومان هزینه روی آن رسانه می توانید تا سقف 2000 تومان سودآوری داشته باشید.
برگشت سرمایه(ROI) ایمیل مارکتینگ 40 می باشد و این مقدار بیشترین ROI بین رسانه های تبلیغاتی دنیا است! یعنی به از 1000 تومان سرمایه گذاری در این حوزه شما می توانید 40.000 تومان سودآوری برای کسب و کار خود ایجاد کنید.
به چه کسانی شما می توانید ایمیل ارسال کنید؟
در ایمیل مارکتینگ شما می توانید فقط به کسانی به گونه ای از آنها مجوز ارسال دارید ایمیل ارسال کنید، ارسال ایمیل به دیتا بیس های ایمیل غیرمجاز بوده(اسپمینگ) و برگشت مناسبی برای شما نخواهد داشت، یک تحقیق نشان می دهد که اسپم ایمیل به 3.5 میلیون نفر فقط منجر به 28 خرید می گردد!
شما در ایمیل مارکتینگ به این افراد می توانید ایمیل بفرستید:
• کسانی که از طریق وب سایت شما عضو خبرنامه شده اند
• کسانی که قبلا از شما خرید کرده اند
• کسانی که ایمیل خود را به شما داده اند (مثلا در نمایشگاه ها یا همایش ها)
• و یا هر کس دیگری که به گونه ای اجازه ارسال به ایمیل به شما را داده باشد
 
بالا