• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

رموز موفقیت فروشگاه های اینترنتی

وضعیت
موضوع بسته شده است.

raadcom

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
5 مارس 2016
نوشته‌ها
13
لایک‌ها
0
سن
44
بزرگترین آرزو و خواسته ی هر تاجری ساختن تجارتی است که آزادی و زندگی به سبک و سیاق خودشان را از آنها سلب نکرده و کمابیش بصورت خودکار اداره شود. گرایش های تجارت الکترونیک برای برآورده کردن این میل و آرزو گزینه ای کاملا مناسب می باشند.

اما اگر درصدد هستید فروشگاه الکترونیک خود را به تجارت کلان مبدل کنید تنها مانع، خود شما هستید. برای رسیدن به این هدف کافیست تصمیم بگیرید، زمان بگذارید و تلاش کنید. در این مقاله به پنج مورد از اسرار موفقیت در اداره ی تجارت الکترونیک اشاره میکنیم.

با تجارت الکترونیک همانگونه برخورد کنید که در تجارت آفلاین رفتار میکنید.

نحوه برخورد شما با تجارت الکترونیک چگونه است؟ آیا آنرا بعنوان یک سرگرمی می بینید؟ آیا آنرا یک سرگرمی برای اوقات فراغت خود میدانید؟

درنظر گرفتن تجارت الکترونیک بعنوان یک سرگرمی بخصوص اگر هنوز درآمدتان میلیونی نشده باشد آسان است. اما اگر واقعا قصد پیشرفت و تبدیل آن به تجارت کلان دارید باید دست از این نگرش بردارید و طوری رفتار کنید که گویی تجارتی کلان را اداره می کنید.

آنتوان کارلی: "فروشگاه اینترنتی شما، کسب و کاری واقعی است و باید با آن همان رفتاری داشته باشید که سئوی Fortune 500 companies(فهرستی که مجله ی Fortune هرساله در آن اسامی بزرگترین شرکت های آمریکا را منتشر میکند) با فروشگاههای اینترنتی خود دارند."

داشتن یک شغل برای اوقات فراغت بسیار خوب است اما شما می توانید با پیشرفت و توسعه حرفه ی خود به ثروت و درآمد هنگفتی دست یابید. برای گسترش کسب و کار خود به انتظار یک سرمایه کلان نباشید بلکه به تصمیاتی بیاندیشید که اگر تجارتی کلان داشتید باید می گرفتید.

پیدا کردن نرم افزار مناسب برای تجارت خود.

بعنوان یک صاحب تجارت باید بینشی عمیق داشته باشید تا مشکلات بالقوه را پیش از وقوع پیش بینی کنید. از نظر بسیاری از صاحبان فروشگاههای اینترنتی نیاز به نرم افزار الزامی است. ازسوی دیگر بدلیل نقش بنیادین آن در کل عملکرد باید آنرا برحسب میزان پیشرفت تجارت، ارزیابی و انتخاب کرد.

بهنگام جستجو برای یافتن نرم افزار مناسب فاکتورهایی ازقیبل مسائل امنیتی، مقیاس پذیری، کارایی، ابزارهای بازاریابی و سایر فاکتورها را مد نظر قرار دهید.

به گفته ی سوزان دلی: " اصلی ترین مانع رشد، انتخاب نادرست نرم افزار از سوی صاحبان مشاغل است. نرم افزار فروشگاه اینترنتی شما باید مقیاس پذیر، امن، کاربر پسندانه بوده و مجموعه ثابتی از تبادل و ابزارهای بازاریابی را داشته باشد."

اما اینکه چه ابزاری برای تجارت شما مناسب است تا حد زیادی به نیازهای شما بستگی دارد. برای انتخاب ابزارهای مناسب چالش هایی که با آن مواجه هستید را شناسایی کرده و ابزارهایی را جستجو کنید که با نیازها و احتیاجات شما مطابقت میکند.

شناسایی محل مشتریان خود.

مشتریان و مخاطبان هدف خود را شناسایی کرده و مکان های مورد علاقه آنها را بیابید. اغلب صاحبان مشاغل این مرحله را جدی نمی گیرند و زمان و منابع خود را در بازاریابی هایی هدر میدهند که هیچ گاه به تبادل نمی انجامد.

جسیکا Geier: " ما تبلیغات خود را در رسانه اجتماعی آغاز کردیم اما موفقیتی نداشتیم. بعد از گذشت شش ماه با شخصی در یک سایت معامله ارتباط برقرار کرده و اولین معامله خود را انجام دادیم. انجام این معامله یک موفقیت برای ما بود. بعد از آن یک ماه تمام را صرف یافتن تمام سایت های معامله کردم و با تمام آنها برای همکاری تماس گرفتم. به این ترتیب مقدمات موفقیت اولیه ی ما فراهم شد و شکی ندارم که دلیل ادامه فعالیت و بقای ما در تجارت همین بوده است."

البته نقل قول بالا لزوما به این معنا نیست که شما هم باید بدنبال سایت های معامله بگردید. شما باید براساس نوع کالا و بازار کار خود محل مناسب را انتخاب کنید.

بهرحال حتما این اصل را جدی بگیرید. اگر بتوانید مکانی را پیدا کنید که بیشترین بازگشت سرمایه برای هزینه های صرف شده در بازاریابی را بدنبال داشته باشد با آسودگی و ثبات بیشتری تجارت خود را اداره و هدایت می کنید.

مشتریان، سفرا و مبلغان برند شما.

هیچ چیز مانند گواهی و شهادت مشتریان خشنود نمی تواند به کسب و کار شما اعتبار ببخشد. از طریق جمع آوری و اشتراک گذاری منظم نظرات و نقل قول های مشتریان ،بازدید کنندگان سایت خود را به خرید تشویق کنید.

مایکل Michalak: "بهترین توصیه ای که به رشد تجارت الکترونیک شما کمک میکند این است که به مشتریان خود اجازه دهید که پیام رسانان و سفیران برند شما باشند. گردآوری و اشتراک گذاری نظرات و انتقادات مشتریان را آسان کنید."

شما می توانید هرچقدر بخواهید از برند و محصولات خود تعریف کنید اما در نهایت آنچه که مردم درباره ی شما می گویند بیشترین تاثیر در تصمیم گیری برای خرید از شما را خواهد داشت. مشتریان شما ارزشمندترین سرمایه ی شما هستند پس از این اهرم بانفوذ و قدرتمند بدرستی استفاده کنید.

اصلاح پروسه ی پرداخت(Checkout).

اگر خواهان فروش بیشتر هستید پس باید تضمین کنید که بازدید کنندگان سایت از شما نا امید نشده، کارت های خود را رها نکرده و سایت شما را بمنظور یافتن فروشگاهی دیگر ترک نکنند.

دشواری های مرسوم در پروسه پرداخت یکی از بزرگترین چالش های اغلب فروشندگان است بخصوص که درحال ورود به عصر موبایل نیز هستیم. شما باید راهی برای ساده کردن پروسه چک اوت بیابید تا همگان از عهده انجام برآیند.

نیک Eubanks: " بهترین توصیه ی من برای پیشرفت در تجارت الکترونیک، حذف دشواری ها و اصلاح پروسه ی پرداخت است که به هیچ وجه خواسته ی غیرمعمولی نیست اما بندرت آنچنان که باید جدی گرفته میشود."

وی برای اصلاح پروسه پرداخت چند توصیه دارد:

  • حذف الزامی بودن ساخت اکانت(حساب کاربری).
  • کاهش تعداد اسکرین هایی که مشتری باید از آنها گذر کند.
  • اطمینان حاصل کنید در گزینه ی قراردادی حمل و ارسال کالا، نازل ترین قیمت درج شده باشد مگرآنکه گزینه سریعتری با قیمت مشابه وجود داشته باشد.
  • استفاده از فرم ها را به حداقل رسانده و هرجا که ممکن است پر کردن آن را اتوماتیک کنید.
  • در نظرگرفتن چندین روش برای پرداخت هزینه سفارش
شما می توانید تجارت الکترونیک و فروشگاه اینترنتی خود را تا هر مرحله که بخواهید ارتقا دهید. البته موفقیت در این امر، همت بلند شما را می طلبد و فراموش نکنید از اشتباهاتی که سایرین مرتکب شده اند درس بگیرید.
منبع: طراحی وب سایت
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا