madareto.com
Registered User
رنگ طراحی سایت با ترکیب مناسب
انتخاب رنگ در طراحی سایت از سخت ترین وظایف طراح وبسایت محسوب می گردد ، رنگ زبان رویاهاست ، انتخاب رنگبندی مناسب به صورتی موثر در برقراری ارتباط مناسب بین وبسایت شما و مخاطبین تاثیر دارد.
یکی از عواملی که باعث خروج سریع کاربران می شود استفاده نادرست از رنگ ها در بخش های مختلف سایت است ، انتخاب ترکیب رنگ مناسب به اندازه زیادی در طراحی وب سایت کاربرپسند موثر است.
واکنش به رنگ های مختلف ، با توجه به تغییر سن ، جنسیت و یا زمینه های فرهنگی متفاوت است ، شما قبل از راه اندازی وب سایت خود ، نیاز به تحقیقات وسیع و دامنه داری در مورد اینکه چه قشری و از چه جامعه ای مخاطب شما هستند دارید.
بهترین ترکیب رنگ برای سایت
پنج اصل :
یک : رنگ ها اثر زيادي روي احساسات ما در ۹۰ ثانيه اول ديدن مي گذارند.
دو : اثر رنگ ميتواند بيننده را ترغيب به خريد يك جنس از شما كند.
سه : رنگ ها رفتار ما را در برابر يك موضوع فقط تشديد نميكنند ، بلكه اثر خود را كاملا در رفتار ما نشان مي دهند.
چهار : اثر گذاري رنگ در فرهنگ هاي مختلف گوناگون است!
پنج : هر رنگ به تنهايي يك پيام مخصوص به چشم بيننده ميفرستد ، به قول مك لوهان ، رسانه همان پيام است.
انتخاب رنگ مناسب برای وب سایت
بهترین رنگ طراحی سایت را چگونه انتخاب کنیم ؟
یک لحظه به دنیای اطراف خیره شوید ، خیلی زیبا و رنگارنگ به نظر می رسد ، دست طبیعت همه چیز را به طور مسحور کننده ای زینت داده است ، همه ما عاشق رنگ ها هستیم ، میان رنگ ها زندگی جریان دارد.
رنگ ها در تاثیر روی مخاطب نقش مهمی بازی می کنند ، اولین و مهم ترین چیزی که در طراحی سایت باید همیشه به یاد داشته باشید این است که شما این وبسایت ها را برای انسان ها طراحی می کنید ، نه ربات ها.
می دانیم که رنگ ها با روانشناسی انسانی در ارتباط هستند و این یکی از جنبه های مهمی است که طراحان از زمان شکل گیری وب به آن پی برده اند.
اصول رنگ بندی سایت
بر اساس یک افسانه رنگ ها می توانند با انسان ها ارتباط برقرار کنند ، سایت Kissmetrics مقاله ای را در مورد ارتباط رنگ ها با روانشناسی انسان منتشر کرده است ، بر اساس این مقاله وقتی چشم انسان به رنگی می افتد بلافاصله پیامی به هیپوتالاموس ارسال می شود سپس این پیام به غده هیپوفیز و سرانجام به غده تیروئید می رسد ، همه اینها به آزاد شدن هورمون هایی می انجامد که احساسات ، حال و هوا و حتی رفتار را تحت تاثیر قرار می دهند.
این ماجرا دلیل اصلی اینکه چرا در وبسایتی حس منفی یا مثبتی تجربه می کنیم را برای ما آشکار می سازد ، قضاوت یک کاربر در مورد یک وبسایت فقط ۹۰ ثانیه زمان می برد و حدود ۶۲ تا ۹۰ درصد این قضاوت مربوط به رنگ های به کار رفته در آن سایت است.
همانطور که در کتاب الکترونیکی Web Design for the Human Eye توضیح داده شده ، رنگ یکی از مهم ترین جنبه های طراحی وبسایت است که تاثیر اولیه مهمی بر چشم انسان دارد.
بهترین رنگ ها برای طراحی وب
چگونه رنگ هایی را انتخاب کنیم که به چشم بیاید ؟
روانشناسانی که روی این موضوع پژوهش می کنند نیز چیزی در مورد این که انسان ها چگونه با رنگ ها ارتباط برقرار می کنند ، پیدا نکرده اند زیرا این مسئله با ترجیح و سلیقه شخصی در ارتباط است.
بهترین ترکیب رنگ ها
رنگ ها در طراحی سایت :
مثلا وقتی به رنگ قرمز می اندیشید ، دو فکر ممکن است از ذهن شما بگذرد : یکی اینکه قرمز رنگ خطر است و دومی اینکه قرمز رنگ عشق است مثل قلب و رزهای قرمز ، در اینجا باز هم به تناقض می رسیم ، ممکن است از نظر یک نفر قرمز رنگ زیبایی باشد در حالی که دیگری رنگ قرمز را به فال بد بگیرد.
مسئله بعدی ملاحظات فرهنگی است مثلا رنگ سبز رنگ پول و همچنین رنگ غیرت است قبایل خاصی وجود دارند که فکر می کنند که رنگ سبز سبب خوش شانسی آن ها خواهد شد برای همین پرچم های سبز رنگ با خود دارند در مقابل قبایلی هم هستند که فکر می کنند رنگ سبز باعث بدشانسی آنها خواهد شد و سعی می کنند هر طور که هست از این رنگ دوری کنند.
در نتیجه تحقیق و تجربه در طراحی و توسعه وبسایت های اینترنتی دریافته ایم که بهتر است طراحان وب بیش از اینکه فکر خود را درگیر این مسئله کنند که واکنش مردم نسبت به یک رنگ خاص چیست ، بر روی انتخاب مجموعه ای از رنگ های مناسب تمرکز کنند.
البته قبل از انتخاب رنگ ها فاکتورهای زیر را حتما بررسی کنید :
۱. مخاطب مانند مرد زن و کودک بزرگسال و ترکیب جمعیتی متنوع
۲. ملاحظات فرهنگی
۳. تناسب با برند یا محصول
۴. دسترسی و کاربرد آسان
ترکیب رنگ مناسب
رنگ یکی از آن مواردی است که در اولین برداشت کاربر سایت شما بسیار تاثیر گذار است بنابراین رنگ هایی که احساس خوبی ایجاد نمی کنند ، چشم را اذیت می کنند و یا به چشم فشار وارد می کنند و باعث ترک وبسایت شما توسط کاربر می شوند را انتخاب نکنید.
تضاد رنگ ها نیز یکی دیگر از مواردی است که در نظر کاربر نسبت به یک وبسایت موثر است ، استفاده بجا از تضاد رنگ ها باعث افزایش خوانایی می شود بنابراین باید رنگ پس زمینه نسبت به رنگ متن نوشته متفاوت باشد.
بر این اساس چند پیشنهاد کاربردی داریم تا بتوانید رنگ های جذاب و چشم نوازی را برای وبسایت خود انتخاب کنید :
۱. فضاهای سفید
فقط با اضافه کردن فضایی بین بخش های مختلف محتوا و بلوک های رنگی می توانید چشم بیننده را جذب کنید مثلا ترجیح شخصی ما صفحه ای است که رنگ زمینه آن خیلی تیره نباشد و دکمه خیلی روشنی مثل دانلود در آن باشد زیرا چنین صفحه ای نسبت به یک صفحه با رنگ بندی ضعیف ، بیشتر باعث تبدیل شدن کاربر به مشتری در اینجا دانلود کننده می شود ، شما به دکمه ای نیاز دارید که نگاه بازدیدکننده را به خود جلب کند و سبب شود بیننده خود به خود به سمت آن دکمه رفته و عمل مورد نظر را انجام دهد.
۲. رنگ های مخصوص وب
اگر می خواهید رنگ ها در مرورگرها و سیستم های مختلف از دستگاه های اپل گرفته تا رایانه های شخصی دیگر به یک شکل اجرا شوند ، استفاده از رنگ های مخصوص وب ضروری است زیرا دستگاه های مختلف ممکن است رنگ ها را به طور متفاوتی نشان دهند معمولا در نرم افزارهای ویرایش تصاویر مانند فتوشاپ و سایت ها و نرم افزارهای تولید کدهای رنگ گزینه ای با عنوان web colors وجود دارد.
۳. از تنوع زیاد رنگ ها استفاده نکنید
اگر در انتخاب رنگ برای طراحی وبسایت ، نظر اکثریت را در نظر بگیرید درمیابید که اکثر مردم ترجیح می دهند ترکیب رنگی مورد استفاده ، ساده ترین حالت ممکن را داشته باشد ، قرار نیست در وبسایتتان یک رنگین کمان ایجاد کنید بلکه باید از رنگ هایی استفاده کنید که بازدیدکننده را به سمت انجام عمل خاصی سوق دهد بنابراین در انتخاب رنگ ها بیشتر دقت کنید و از بکار بردن رنگ های زیاد خودداری کنید.
۴. کاهش وضوح تصویر opacity یا افزایش شفافیت transparency چیز بدی نیست
اگر متنی را بر روی تصویر قرار داده اید یا از طرح بافتی در پس زمینه استفاده می کنید می توانید با کاهش opacity زمینه ، به رنگ ها شفافیت بدهید و کنتراست بیشتری بین متن و زمینه ایجاد کنید.
۵. عدم استفاده از رنگ های متناقض
دوست دارید متنی که با رنگ زرد در پس زمینه صورتی نوشته شده را بخوانید ؟ چنین حالتی خیلی عجیب و غریب است!
۶. رنگ لینک های کلیک شده
اختلاف نظرهای زیادی در این مورد هست که از تغییر رنگ لینک های بازدید شده استفاده کنیم یا نه ، بسیاری از سایت ها به منظور هدایت بهتر کاربران ، این کار را انجام می دهند که از رنگ maroon برای آن استفاده می کنند بنابراین دقت کنید که از این رنگ در رنگ بندی منوهای اصلی استفاده نکنید چون ناخودآگاه باعث سردرگمی کاربران می شود.
۷. رنگ لینک ها
بیشتر سایت های معروف مثل Google ، New York Times ، BBC ، Yahoo از رنگ آبی برای لینک ها استفاده می کنند و این به یک استاندارد تبدیل شده است که چشم مردم به آن عادت کرده است.
۸. تیره تا روشن
بسیاری از طراحان سایت ، انتخاب رنگ های خنثی را ترجیح می دهند و از ترکیبی از تنالیته های مختلف همان رنگی که انتخاب کرده اند نیز استفاده می کنند ، این نوع ترکیب رنگ حاصل از رنگ های خنثی نسبت به حالتی که با رنگ های اصلی کار شده باشد ، فشار کمتری به چشم وارد می کند.
۹. کنتراست یا تضاد
تضاد رنگ یکی از عوامل مؤثر در نگهداشتن بازدیدکننده است ، مثلا تاثیر رنگ های متضاد متن و پس زمینه در خوانایی متن بسیار مهم است ، وقتی رنگ پس زمینه به سفید نزدیک می شود ، رنگ متن باید به سیاه یا خاکستری نزدیک شود به همین سادگی!
۱۰. انتخاب رنگ با توجه به اهمیت موضوع
مثلا ترجیح ما در مورد رنگ دکمه سفارش خرید ، رنگ قرمز در زمینه سفید است.
کد رنگ سایت
۱۱. سایه ها و گرادینت ها
این یک فرمول تجربه شده است و نتیجه خوبی دارد ، گاهی با همان رنگ های موجود و اندکی تغییر در درجه بندی رنگ ها و یک سایه در زیر لوگو ، می توان ظاهر جدیدی به وبسایت داد ، این کار سایت را جذاب تر نموده و آن را از حالت معمول دو بعدی خارج می کند.
۱۲. متن روشن در زمینه تیره
استفاده از این تکنیک در مواردی مانند دکمه ها می تواند مفید باشد اما برای کل یک مطلب طولانی قطعا نه ، متاسفانه بعضی از کارفرماها نظرات و سفارشات عجیبی دارند و می خواهند کل زمینه صفحه تیره باشد با متن روشن ، کمی غیر عادی است ، اگر در یک وبلاگ یا سایت خبری بر چنین وضعیتی اصرار دارید ، منتظر یک فاجعه باشید!
۱۳. استفاده از رنگ های به اصطلاح فسفری فاجعه ای دیگر است
اگر مرتکب چنین اشتباهی شوید و موجب سردرد بازدیدکنندگان شوید ، آنها دیگر به سایت شما سر نخواهند زد.
۱۴. ملاحظات فرهنگی
مخاطبان هدف وبسایت شما چه کسانی هستند سپس در مورد آن ها و اینکه کجا زندگی می کنند و چه فرهنگی دارند و نسبت به رنگ های مختلف چه احساس و نظری دارند حتما تحقیق کنید.
۱۵. از رنگ علامت تجاری و رنگ های سازگار با آن استفاده کنید
وبسایت ها باید در رنگ بندی قالب خود رنگ برند و علامت تجاری را در نظر بگیرند و از رنگ هایی استفاده کنند که با آن سازگار باشد یا مکمل آن باشد.
۱۶. جمعیت شناسی
مردم شناسی و مخاطب شناسی یکی از مهم ترین عواملی است که قبل از انتخاب رنگ باید در ذهن داشته باشید ، اگر جامعه هدف شما کودکان هستند از رنگ های روشن تر و درخشان تر استفاده کنید ولی اگر بزرگسالان مخاطب شما هستند بهتر است از رنگ های ملایم تر و شیک تر استفاده کنید ، اگر وبسایت مخصوص خانم ها است ، رنگ های دخترانه ای مثل بنفش می تواند خوب باشد و اگر وبسایت مخصوص آقایان است ، استفاده از پس زمینه سفید و متن سیاه عالی است.
۱۷. تصاویر
تصاویر نیز در رنگبندی سایت نقش به سزایی دارند ، اگر در صفحه اصلی و صفحات داخلی از تصاویر زیادی استفاده می کنید ، هوشیار باشید و در هنگام انتخاب رنگ ، همه مسائل را در نظر داشته باشید.
۱۸. موضوع کسب و کار و محصولات خود را در نظر داشته باشید
مثلا برای کاری که با رنگ سبز خیلی بهتر به نظر می رسد رنگ قرمز هیچ کارایی ندارد.
رنگ وب سایت
۱۹. از ابزارها و روش های ترکیب رنگ استفاده کنید
مجموعه رنگ های پیش ساخته ، انتخاب های زیادی را برای طراحان نرم افزارها فراهم آورده اند ، برای طراحی رابط کاربری وب می توانید از ابزارهای زیر برای انتخاب رنگ استفاده کنید :
color.adobe.com : سایتی که به راحتی میتوانید حالتهای مختلف چرخه رنگ را در آن تعریف کرده و ترکیب رنگ مورد نظر را بدست آورید ، همچین از تم های رنگی که طراحان دیگر در سایت ساخته و به اشتراک گذاشته اند استفاده نمایید.
flatuicolorpicker.com : سایتی مفید برای انتخاب رنگ در طراحی های فلت
paletton.com : این سایت نیز همانند سایت adobe امکان تعیین ترکیب در چرخه رنگ و گرفتن کد رنگ مورد نظر را دارد.
Colourlovers : یکی از منابعی است که دامنه های رنگی مختلفی را به نمایش می گذارد ، رنگ های متعددی برای استفاده در آگهی ها ، طراحی پکیج و طراحی وب وجود دارد ، شما می توانید رنگ بندی های مختلف را در قسمت پترن ، پالت های رنگ و مقاله های مرتبط با این موضوع و مصاحبه ها پیدا کنید.
ColorBlender : در ColorBlender تعداد زیادی از ترکیبات رنگ در دسترس قرار دارد و راه بسیار خوبی برای انتخاب آسان و سریع رنگ ها است.
Colr.org : این برنامه هدف استفاده از رنگ به عنوان یک تفریح را تحقق می بخشد و تصویر شما را بارگذاری می کند بهترین رنگ ها را از آن استخراج کنید.
۲۰. طراوت
اگر طراحی سایت شما طراوت و شادابی داشته باشد مطمئن باشید که همان حس به کاربر شما منتقل می شود ، بله درست متوجه شدید سایتها هم میتوانند حس درونی خود را به انسان منتقل کنند ، اگر سایت شما غمگین و تیره باشد مطمئنا هر شخصی که وارد سایت شما بشود غمگین خواهد شد و اگر سایت شاداب و پر انرژی دارید همان انرژی به کاربر هم منتقل می شود ، معمولا در طراحی سایت ورزشی ، موزیک و فروشگاهی اصل پر انرژی بودن و انتقال حس خوب به کاربر رعایت می شود.
۲۱. از طیف رنگ های طبیعی استفاده کنید
رنگ های طبیعی بسیار دل نواز تر از رنگ های مصنوعی هستند ، رنگ هایی مانند سبز ، آبی و قرمز خیلی روشن باعث خسته شدن چشم بازدیدکنندگان و ترک کردن سایتتان می شود همچنین باید توجه داشته باشید رنگ های اولیه مانند قرمز ، زرد و نارنجی برای سایت های مربوط به آشپزی می تواند مفید باشد.
رنگ طراحی سایت
روش های انتخاب رنگ color scheme :
به ندرت ممکن است وبسایتی را با استفاده از فقط یک رنگ طراحی کنید ، می توانید رنگ های مختلفی را انتخاب کنید اما انتخاب رنگ ها به صورتی که به وبسایت شما ظاهر زیبایی ببخشد ، مسئله ای است که باید در مورد آن از هوش و ذکاوتتان بهره ببرید.
سه روش مهم وجود دارد که به شما در انتخاب بهترین ترکیب رنگ کمک می کند :
روش اول : روش triadic یا سه گانه مثلثی
نام این روش ، این روش را به طور کامل شرح می دهد ، در یک چرخه رنگ ۱۲ قسمتی ، می توانید سه رنگی که در فاصله ۱۲۰ درجه ای نسبت به هم قرار دارند را برای متن ، پس زمینه و لینک ها استفاده کنید.
روش دوم : روش compound یا مرکب
این روش نیازمند چندبار آزمایش پیش از کاربرد نهایی است در این روش شما ۴ رنگ متشکل از دو جفت رنگ متضاد را انتخاب می کنید ، دو تا از رنگ ها ، در چرخه رنگ در کنار یکدیگر قرار دارند و دو رنگ دیگر طوری انتخاب می شوند که دو گروه مکمل از رنگ ها ایجاد شود ، رنگ ها در چرخه رنگ در مقابل یکدیگر قرار دارند.
روش سوم : روش Analogous یا رنگ های مشابه
اساس این روش ، انتخاب رنگ های مشابه است و این انتخاب به پیامی که می خواهید به کاربر منتقل کنید ، بستگی دارد.
نقش و تاثیر رنگ در میزان فروش کسب و کار :
هر رنگی معنای خاصی دارد ، در علم روانشناسی رنگ ها این مبحث کاملا باز و بررسی شده که هر رنگ میتواند بیان گر چه ویژگی باشد و چه تاثیری بر محیط پیرامون خود می گذارد.
درنظر داشته باشید تجارت و کسب و کار نوعی تعامل است که اگر بتوانیم پارامترها و حوزه ای از موارد را رعایت کنیم ، این تعامل به بهترین شکل ممکن در می آید و شاید شما را زودتر به نتیجه مطلوب برساند.
رنگ یکی از همین عناصر است ، که به شدت میتواند برمخاطب خود اثرگذار باشد.
اصول رنگ بندی سایت
تاثیر رنگ بر افزایش فروش :
از دیدگاهی انتخاب و تاثیر رنگ به عواملی مانند سن ، ملیت ، حرفه ، علاقه و اولویت های شخصی بستگی دارد.
باید در ابتدا درک درستی از هدف خود داشته باشید ، زمان مواجهه با یک محصول جدید ، رنگ و ظواهر بصری ۹۳% دیگر عوامل مانند بافت ۶% و صدا و بو ۱% در ذهن مصرف کننده باقی می ماند ۸۵% از خریداران می گویند که رنگ یکی از دلایل اصلی آنها برای انتخاب و خرید می باشد ، دیگر تحقیقات نشان داده است که رنگ شناسایی یک برند را بیشتر از ۸۰% بالا می برد ، استفاده از رنگ ها بسیار تاثیر شگفت انگیزی بر مشتریان شما خواهد داشت این مثال برای تقریب به ذهن بود تا اهمیت موضوع کاملا حاصل شود حال به جزییات موضوع می پردازیم تا نقش رنگ ها را بهتر بشناسیم و از آن درکسب و کار خود به طور صحیح استفاده کنیم.
آبی :
آرامش ، خنکی ، معنویت ، آزادی ، بردباری ، وفاداری ، صلح ، اعتماد
سایت چتروم مدارتو که توسط تورج امین فر طراحی شده دارای رنگ زمینه آبی می باشد زیرا در چت طولانی مدت چشم را خشته و اذیت نکرده و آبی رنگ آرامش بخشی هست.
آبی ایجاد احساس اعتماد و امنیت می کند ، آبی رنگی است که از فاصله های بسیار دور هم دیده می شود ، دلیل آبی بودن چراغهای فرودگاه ها به همین علت میباشد ، آبی سلطنتی خریدارانی که عجله دارند را مجذوب می کند و برای محصولات پاک کننده مناسب است ، سرمه ای خریدارانی را که به بودجه شان اهمیت میدهند را مجذوب می کند و برای لوگو های سازمانی و شرکتی مناسب تر است ، آبی رنگ مورد علاقه بیشتر مردم است و آرامش بخش است.
قرمز :
انرژی ، شور ، هیجان و قدرت
قرمز رنگ جلب توجه است همچنین از آن برای به هیجان آوردن مردم نیز استفاده می شود ، رنگ اشتها آور و زود خسته کننده ای است از آن در صنعت غذای سریع بیشترین استفاده را می کنند.
صورتی :
عشق زنانه ، لطافت ، نرمی
صورتی از ملایم ترین رنگ هاست ممکن است شنیده باشید که بعضی وقت ها زندانیان را در سلول های صورتی قرار می دهند زیرا رنگ صورتی میزان عصبانیت و تهاجم را کم می کند ، صورتی برای خریداران سنتی و مخاطب و مشتری های خانم جذابیت بالایی دارد.
زرد :
نور ، خوش بینی ، شادی ، تنفر ، روشنایی و لذت
رنگ زرد در اکثر موارد توجه کسانی را جلب می کند که فقط به ویترین مغازه ها نگاه می کنند و احساس خوش بینی و جوانی را منتقل می کند ، این رنگ تمرکز و خلاقیت را بالا میبرد و روشنفکران را جذب می کند با دیدن رنگ زرد مغز سروتونین بیشتری آزاد می کند احساس خوب شیمیایی طبیعی.
سبز :
زندگی ، طبیعت ، سلامت ، ثروت ، رفاه
سبز رنگ طبیعت ، بوم شناسی و ثروت است ، از رنگ سبز روشن برای آرامش بخشی در اتاق های بیمارستان ها استفاده می شود ، رنگ سبز تیره برای افراد محافظه کار ، مذکر جذاب است ، سبز با خوش شانسی ، سخاوت ، باروری و حتی حسادت و رشک در حالت منفی نیز در یک گروه قرار می گیرد.
نارنجی :
دوستی ، گرما ، انرژی ، بازیگوشی ، شجاعت
نارنجی می تواند برای ایجاد حرکت و انرژی بدون اینکه بیننده را مقاومت کند مورد استفاده قرار گیرد ، رنگ نارنجی خریداران را به طور ناگهانی مجذوب میکند و یک فراخوان به حرکت را ایجاد می کند مانند خرید ، فروش یا متعهد شدن ، این رنگ گرما ، اشتیاق ، ماجراجویی ، رفتار و روش جدید را انتقال می دهد.
بنفش :
خرد ، پختگی ، جشن ، جذابیت
این رنگ فعالیت های مغزی را که در رابطه با حل کردن مشکل است را فعال می کند ، بنفش راز ، خرد و احترام را به همراه دارد ، برای محصولات ضدپیری و زیبایی کاربرد دارد ، رنگ سلطنت و نوع تیره آن نشان ثروت است و نوع روشن آن معرف بهار و داستان های عاشقانه ست.
شرکتی مثل رایتل به علت برند سازی از این رنگ استفاده کردند مانند رنگ زرد ایرانسل که این باعث میشه در ذهن با یک رنگ ماندگاری ایجاد کنند.
مشکی :
قدرت ، ظرافت ، مکانی پر از رمز
سیاه برای رساندن توانایی و قدرت استفاده می شود ، انتقالات این رنگ هوشمندی ، وقار ، بدی ، توانایی ، راز ، رسمی ، تحریف ، خوشگذرانی است.
خاکستری :
امنیت ، بلوغ ، قابلیت اطمینان
خاکستری نشان دهنده کمبود انرژی ، خونسردی ، مالیات ، سنین پیری ، خنثی بودن و آرام بودن است ، خاکستری رنگ خوبی در طراحی لوگو نیست اما برای نشان دادن کیفیت نامناسب چیزها مناسب است.
انتخاب رنگ مناسب برای وب سایت
قهوه ای :
آسایش ، استحکام ، ثبات و اعتبار
رنگ قهوه ای برای بیان کردن طبیعت ، دوستی ، راستگویی و زمین مورد استفاده قرار می گیرد ، همچنین این رنگ نشان دهنده پایداری ، تجربه و راحتی است.
سفید :
سادگی ، خلوص ، تمیزی ، جوانی ، صلح
بهترین ترکیب رنگ برای سایت
کلام آخر :
رنگ ها همواره یکی از جنبه های مهم طراحی سایت و سئو هستند که به هیچ قیمتی نمی توان اهمیت آنها را نادیده گرفت ، رنگها تصویر کلی یک برند را منعکس می کنند ، هر کدام از رنگ هایی که انتخاب می کنید ، بسته به برند یا محصول شما ، داستانی برای گفتن دارد بنابراین سعی کنید در انتخاب رنگ هوشیارانه تر عمل کنید که با وجود مجموعه رنگ های پیش ساخته اصلا کار سختی نیست.
با احترام تورج امین فر
انتخاب رنگ در طراحی سایت از سخت ترین وظایف طراح وبسایت محسوب می گردد ، رنگ زبان رویاهاست ، انتخاب رنگبندی مناسب به صورتی موثر در برقراری ارتباط مناسب بین وبسایت شما و مخاطبین تاثیر دارد.
یکی از عواملی که باعث خروج سریع کاربران می شود استفاده نادرست از رنگ ها در بخش های مختلف سایت است ، انتخاب ترکیب رنگ مناسب به اندازه زیادی در طراحی وب سایت کاربرپسند موثر است.
واکنش به رنگ های مختلف ، با توجه به تغییر سن ، جنسیت و یا زمینه های فرهنگی متفاوت است ، شما قبل از راه اندازی وب سایت خود ، نیاز به تحقیقات وسیع و دامنه داری در مورد اینکه چه قشری و از چه جامعه ای مخاطب شما هستند دارید.
بهترین ترکیب رنگ برای سایت
پنج اصل :
یک : رنگ ها اثر زيادي روي احساسات ما در ۹۰ ثانيه اول ديدن مي گذارند.
دو : اثر رنگ ميتواند بيننده را ترغيب به خريد يك جنس از شما كند.
سه : رنگ ها رفتار ما را در برابر يك موضوع فقط تشديد نميكنند ، بلكه اثر خود را كاملا در رفتار ما نشان مي دهند.
چهار : اثر گذاري رنگ در فرهنگ هاي مختلف گوناگون است!
پنج : هر رنگ به تنهايي يك پيام مخصوص به چشم بيننده ميفرستد ، به قول مك لوهان ، رسانه همان پيام است.
انتخاب رنگ مناسب برای وب سایت
بهترین رنگ طراحی سایت را چگونه انتخاب کنیم ؟
یک لحظه به دنیای اطراف خیره شوید ، خیلی زیبا و رنگارنگ به نظر می رسد ، دست طبیعت همه چیز را به طور مسحور کننده ای زینت داده است ، همه ما عاشق رنگ ها هستیم ، میان رنگ ها زندگی جریان دارد.
رنگ ها در تاثیر روی مخاطب نقش مهمی بازی می کنند ، اولین و مهم ترین چیزی که در طراحی سایت باید همیشه به یاد داشته باشید این است که شما این وبسایت ها را برای انسان ها طراحی می کنید ، نه ربات ها.
می دانیم که رنگ ها با روانشناسی انسانی در ارتباط هستند و این یکی از جنبه های مهمی است که طراحان از زمان شکل گیری وب به آن پی برده اند.
اصول رنگ بندی سایت
بر اساس یک افسانه رنگ ها می توانند با انسان ها ارتباط برقرار کنند ، سایت Kissmetrics مقاله ای را در مورد ارتباط رنگ ها با روانشناسی انسان منتشر کرده است ، بر اساس این مقاله وقتی چشم انسان به رنگی می افتد بلافاصله پیامی به هیپوتالاموس ارسال می شود سپس این پیام به غده هیپوفیز و سرانجام به غده تیروئید می رسد ، همه اینها به آزاد شدن هورمون هایی می انجامد که احساسات ، حال و هوا و حتی رفتار را تحت تاثیر قرار می دهند.
این ماجرا دلیل اصلی اینکه چرا در وبسایتی حس منفی یا مثبتی تجربه می کنیم را برای ما آشکار می سازد ، قضاوت یک کاربر در مورد یک وبسایت فقط ۹۰ ثانیه زمان می برد و حدود ۶۲ تا ۹۰ درصد این قضاوت مربوط به رنگ های به کار رفته در آن سایت است.
همانطور که در کتاب الکترونیکی Web Design for the Human Eye توضیح داده شده ، رنگ یکی از مهم ترین جنبه های طراحی وبسایت است که تاثیر اولیه مهمی بر چشم انسان دارد.
بهترین رنگ ها برای طراحی وب
چگونه رنگ هایی را انتخاب کنیم که به چشم بیاید ؟
روانشناسانی که روی این موضوع پژوهش می کنند نیز چیزی در مورد این که انسان ها چگونه با رنگ ها ارتباط برقرار می کنند ، پیدا نکرده اند زیرا این مسئله با ترجیح و سلیقه شخصی در ارتباط است.
بهترین ترکیب رنگ ها
رنگ ها در طراحی سایت :
مثلا وقتی به رنگ قرمز می اندیشید ، دو فکر ممکن است از ذهن شما بگذرد : یکی اینکه قرمز رنگ خطر است و دومی اینکه قرمز رنگ عشق است مثل قلب و رزهای قرمز ، در اینجا باز هم به تناقض می رسیم ، ممکن است از نظر یک نفر قرمز رنگ زیبایی باشد در حالی که دیگری رنگ قرمز را به فال بد بگیرد.
مسئله بعدی ملاحظات فرهنگی است مثلا رنگ سبز رنگ پول و همچنین رنگ غیرت است قبایل خاصی وجود دارند که فکر می کنند که رنگ سبز سبب خوش شانسی آن ها خواهد شد برای همین پرچم های سبز رنگ با خود دارند در مقابل قبایلی هم هستند که فکر می کنند رنگ سبز باعث بدشانسی آنها خواهد شد و سعی می کنند هر طور که هست از این رنگ دوری کنند.
در نتیجه تحقیق و تجربه در طراحی و توسعه وبسایت های اینترنتی دریافته ایم که بهتر است طراحان وب بیش از اینکه فکر خود را درگیر این مسئله کنند که واکنش مردم نسبت به یک رنگ خاص چیست ، بر روی انتخاب مجموعه ای از رنگ های مناسب تمرکز کنند.
البته قبل از انتخاب رنگ ها فاکتورهای زیر را حتما بررسی کنید :
۱. مخاطب مانند مرد زن و کودک بزرگسال و ترکیب جمعیتی متنوع
۲. ملاحظات فرهنگی
۳. تناسب با برند یا محصول
۴. دسترسی و کاربرد آسان
ترکیب رنگ مناسب
رنگ یکی از آن مواردی است که در اولین برداشت کاربر سایت شما بسیار تاثیر گذار است بنابراین رنگ هایی که احساس خوبی ایجاد نمی کنند ، چشم را اذیت می کنند و یا به چشم فشار وارد می کنند و باعث ترک وبسایت شما توسط کاربر می شوند را انتخاب نکنید.
تضاد رنگ ها نیز یکی دیگر از مواردی است که در نظر کاربر نسبت به یک وبسایت موثر است ، استفاده بجا از تضاد رنگ ها باعث افزایش خوانایی می شود بنابراین باید رنگ پس زمینه نسبت به رنگ متن نوشته متفاوت باشد.
بر این اساس چند پیشنهاد کاربردی داریم تا بتوانید رنگ های جذاب و چشم نوازی را برای وبسایت خود انتخاب کنید :
۱. فضاهای سفید
فقط با اضافه کردن فضایی بین بخش های مختلف محتوا و بلوک های رنگی می توانید چشم بیننده را جذب کنید مثلا ترجیح شخصی ما صفحه ای است که رنگ زمینه آن خیلی تیره نباشد و دکمه خیلی روشنی مثل دانلود در آن باشد زیرا چنین صفحه ای نسبت به یک صفحه با رنگ بندی ضعیف ، بیشتر باعث تبدیل شدن کاربر به مشتری در اینجا دانلود کننده می شود ، شما به دکمه ای نیاز دارید که نگاه بازدیدکننده را به خود جلب کند و سبب شود بیننده خود به خود به سمت آن دکمه رفته و عمل مورد نظر را انجام دهد.
۲. رنگ های مخصوص وب
اگر می خواهید رنگ ها در مرورگرها و سیستم های مختلف از دستگاه های اپل گرفته تا رایانه های شخصی دیگر به یک شکل اجرا شوند ، استفاده از رنگ های مخصوص وب ضروری است زیرا دستگاه های مختلف ممکن است رنگ ها را به طور متفاوتی نشان دهند معمولا در نرم افزارهای ویرایش تصاویر مانند فتوشاپ و سایت ها و نرم افزارهای تولید کدهای رنگ گزینه ای با عنوان web colors وجود دارد.
۳. از تنوع زیاد رنگ ها استفاده نکنید
اگر در انتخاب رنگ برای طراحی وبسایت ، نظر اکثریت را در نظر بگیرید درمیابید که اکثر مردم ترجیح می دهند ترکیب رنگی مورد استفاده ، ساده ترین حالت ممکن را داشته باشد ، قرار نیست در وبسایتتان یک رنگین کمان ایجاد کنید بلکه باید از رنگ هایی استفاده کنید که بازدیدکننده را به سمت انجام عمل خاصی سوق دهد بنابراین در انتخاب رنگ ها بیشتر دقت کنید و از بکار بردن رنگ های زیاد خودداری کنید.
۴. کاهش وضوح تصویر opacity یا افزایش شفافیت transparency چیز بدی نیست
اگر متنی را بر روی تصویر قرار داده اید یا از طرح بافتی در پس زمینه استفاده می کنید می توانید با کاهش opacity زمینه ، به رنگ ها شفافیت بدهید و کنتراست بیشتری بین متن و زمینه ایجاد کنید.
۵. عدم استفاده از رنگ های متناقض
دوست دارید متنی که با رنگ زرد در پس زمینه صورتی نوشته شده را بخوانید ؟ چنین حالتی خیلی عجیب و غریب است!
۶. رنگ لینک های کلیک شده
اختلاف نظرهای زیادی در این مورد هست که از تغییر رنگ لینک های بازدید شده استفاده کنیم یا نه ، بسیاری از سایت ها به منظور هدایت بهتر کاربران ، این کار را انجام می دهند که از رنگ maroon برای آن استفاده می کنند بنابراین دقت کنید که از این رنگ در رنگ بندی منوهای اصلی استفاده نکنید چون ناخودآگاه باعث سردرگمی کاربران می شود.
۷. رنگ لینک ها
بیشتر سایت های معروف مثل Google ، New York Times ، BBC ، Yahoo از رنگ آبی برای لینک ها استفاده می کنند و این به یک استاندارد تبدیل شده است که چشم مردم به آن عادت کرده است.
۸. تیره تا روشن
بسیاری از طراحان سایت ، انتخاب رنگ های خنثی را ترجیح می دهند و از ترکیبی از تنالیته های مختلف همان رنگی که انتخاب کرده اند نیز استفاده می کنند ، این نوع ترکیب رنگ حاصل از رنگ های خنثی نسبت به حالتی که با رنگ های اصلی کار شده باشد ، فشار کمتری به چشم وارد می کند.
۹. کنتراست یا تضاد
تضاد رنگ یکی از عوامل مؤثر در نگهداشتن بازدیدکننده است ، مثلا تاثیر رنگ های متضاد متن و پس زمینه در خوانایی متن بسیار مهم است ، وقتی رنگ پس زمینه به سفید نزدیک می شود ، رنگ متن باید به سیاه یا خاکستری نزدیک شود به همین سادگی!
۱۰. انتخاب رنگ با توجه به اهمیت موضوع
مثلا ترجیح ما در مورد رنگ دکمه سفارش خرید ، رنگ قرمز در زمینه سفید است.
کد رنگ سایت
۱۱. سایه ها و گرادینت ها
این یک فرمول تجربه شده است و نتیجه خوبی دارد ، گاهی با همان رنگ های موجود و اندکی تغییر در درجه بندی رنگ ها و یک سایه در زیر لوگو ، می توان ظاهر جدیدی به وبسایت داد ، این کار سایت را جذاب تر نموده و آن را از حالت معمول دو بعدی خارج می کند.
۱۲. متن روشن در زمینه تیره
استفاده از این تکنیک در مواردی مانند دکمه ها می تواند مفید باشد اما برای کل یک مطلب طولانی قطعا نه ، متاسفانه بعضی از کارفرماها نظرات و سفارشات عجیبی دارند و می خواهند کل زمینه صفحه تیره باشد با متن روشن ، کمی غیر عادی است ، اگر در یک وبلاگ یا سایت خبری بر چنین وضعیتی اصرار دارید ، منتظر یک فاجعه باشید!
۱۳. استفاده از رنگ های به اصطلاح فسفری فاجعه ای دیگر است
اگر مرتکب چنین اشتباهی شوید و موجب سردرد بازدیدکنندگان شوید ، آنها دیگر به سایت شما سر نخواهند زد.
۱۴. ملاحظات فرهنگی
مخاطبان هدف وبسایت شما چه کسانی هستند سپس در مورد آن ها و اینکه کجا زندگی می کنند و چه فرهنگی دارند و نسبت به رنگ های مختلف چه احساس و نظری دارند حتما تحقیق کنید.
۱۵. از رنگ علامت تجاری و رنگ های سازگار با آن استفاده کنید
وبسایت ها باید در رنگ بندی قالب خود رنگ برند و علامت تجاری را در نظر بگیرند و از رنگ هایی استفاده کنند که با آن سازگار باشد یا مکمل آن باشد.
۱۶. جمعیت شناسی
مردم شناسی و مخاطب شناسی یکی از مهم ترین عواملی است که قبل از انتخاب رنگ باید در ذهن داشته باشید ، اگر جامعه هدف شما کودکان هستند از رنگ های روشن تر و درخشان تر استفاده کنید ولی اگر بزرگسالان مخاطب شما هستند بهتر است از رنگ های ملایم تر و شیک تر استفاده کنید ، اگر وبسایت مخصوص خانم ها است ، رنگ های دخترانه ای مثل بنفش می تواند خوب باشد و اگر وبسایت مخصوص آقایان است ، استفاده از پس زمینه سفید و متن سیاه عالی است.
۱۷. تصاویر
تصاویر نیز در رنگبندی سایت نقش به سزایی دارند ، اگر در صفحه اصلی و صفحات داخلی از تصاویر زیادی استفاده می کنید ، هوشیار باشید و در هنگام انتخاب رنگ ، همه مسائل را در نظر داشته باشید.
۱۸. موضوع کسب و کار و محصولات خود را در نظر داشته باشید
مثلا برای کاری که با رنگ سبز خیلی بهتر به نظر می رسد رنگ قرمز هیچ کارایی ندارد.
رنگ وب سایت
۱۹. از ابزارها و روش های ترکیب رنگ استفاده کنید
مجموعه رنگ های پیش ساخته ، انتخاب های زیادی را برای طراحان نرم افزارها فراهم آورده اند ، برای طراحی رابط کاربری وب می توانید از ابزارهای زیر برای انتخاب رنگ استفاده کنید :
color.adobe.com : سایتی که به راحتی میتوانید حالتهای مختلف چرخه رنگ را در آن تعریف کرده و ترکیب رنگ مورد نظر را بدست آورید ، همچین از تم های رنگی که طراحان دیگر در سایت ساخته و به اشتراک گذاشته اند استفاده نمایید.
flatuicolorpicker.com : سایتی مفید برای انتخاب رنگ در طراحی های فلت
paletton.com : این سایت نیز همانند سایت adobe امکان تعیین ترکیب در چرخه رنگ و گرفتن کد رنگ مورد نظر را دارد.
Colourlovers : یکی از منابعی است که دامنه های رنگی مختلفی را به نمایش می گذارد ، رنگ های متعددی برای استفاده در آگهی ها ، طراحی پکیج و طراحی وب وجود دارد ، شما می توانید رنگ بندی های مختلف را در قسمت پترن ، پالت های رنگ و مقاله های مرتبط با این موضوع و مصاحبه ها پیدا کنید.
ColorBlender : در ColorBlender تعداد زیادی از ترکیبات رنگ در دسترس قرار دارد و راه بسیار خوبی برای انتخاب آسان و سریع رنگ ها است.
Colr.org : این برنامه هدف استفاده از رنگ به عنوان یک تفریح را تحقق می بخشد و تصویر شما را بارگذاری می کند بهترین رنگ ها را از آن استخراج کنید.
۲۰. طراوت
اگر طراحی سایت شما طراوت و شادابی داشته باشد مطمئن باشید که همان حس به کاربر شما منتقل می شود ، بله درست متوجه شدید سایتها هم میتوانند حس درونی خود را به انسان منتقل کنند ، اگر سایت شما غمگین و تیره باشد مطمئنا هر شخصی که وارد سایت شما بشود غمگین خواهد شد و اگر سایت شاداب و پر انرژی دارید همان انرژی به کاربر هم منتقل می شود ، معمولا در طراحی سایت ورزشی ، موزیک و فروشگاهی اصل پر انرژی بودن و انتقال حس خوب به کاربر رعایت می شود.
۲۱. از طیف رنگ های طبیعی استفاده کنید
رنگ های طبیعی بسیار دل نواز تر از رنگ های مصنوعی هستند ، رنگ هایی مانند سبز ، آبی و قرمز خیلی روشن باعث خسته شدن چشم بازدیدکنندگان و ترک کردن سایتتان می شود همچنین باید توجه داشته باشید رنگ های اولیه مانند قرمز ، زرد و نارنجی برای سایت های مربوط به آشپزی می تواند مفید باشد.
رنگ طراحی سایت
روش های انتخاب رنگ color scheme :
به ندرت ممکن است وبسایتی را با استفاده از فقط یک رنگ طراحی کنید ، می توانید رنگ های مختلفی را انتخاب کنید اما انتخاب رنگ ها به صورتی که به وبسایت شما ظاهر زیبایی ببخشد ، مسئله ای است که باید در مورد آن از هوش و ذکاوتتان بهره ببرید.
سه روش مهم وجود دارد که به شما در انتخاب بهترین ترکیب رنگ کمک می کند :
روش اول : روش triadic یا سه گانه مثلثی
نام این روش ، این روش را به طور کامل شرح می دهد ، در یک چرخه رنگ ۱۲ قسمتی ، می توانید سه رنگی که در فاصله ۱۲۰ درجه ای نسبت به هم قرار دارند را برای متن ، پس زمینه و لینک ها استفاده کنید.
روش دوم : روش compound یا مرکب
این روش نیازمند چندبار آزمایش پیش از کاربرد نهایی است در این روش شما ۴ رنگ متشکل از دو جفت رنگ متضاد را انتخاب می کنید ، دو تا از رنگ ها ، در چرخه رنگ در کنار یکدیگر قرار دارند و دو رنگ دیگر طوری انتخاب می شوند که دو گروه مکمل از رنگ ها ایجاد شود ، رنگ ها در چرخه رنگ در مقابل یکدیگر قرار دارند.
روش سوم : روش Analogous یا رنگ های مشابه
اساس این روش ، انتخاب رنگ های مشابه است و این انتخاب به پیامی که می خواهید به کاربر منتقل کنید ، بستگی دارد.
نقش و تاثیر رنگ در میزان فروش کسب و کار :
هر رنگی معنای خاصی دارد ، در علم روانشناسی رنگ ها این مبحث کاملا باز و بررسی شده که هر رنگ میتواند بیان گر چه ویژگی باشد و چه تاثیری بر محیط پیرامون خود می گذارد.
درنظر داشته باشید تجارت و کسب و کار نوعی تعامل است که اگر بتوانیم پارامترها و حوزه ای از موارد را رعایت کنیم ، این تعامل به بهترین شکل ممکن در می آید و شاید شما را زودتر به نتیجه مطلوب برساند.
رنگ یکی از همین عناصر است ، که به شدت میتواند برمخاطب خود اثرگذار باشد.
اصول رنگ بندی سایت
تاثیر رنگ بر افزایش فروش :
از دیدگاهی انتخاب و تاثیر رنگ به عواملی مانند سن ، ملیت ، حرفه ، علاقه و اولویت های شخصی بستگی دارد.
باید در ابتدا درک درستی از هدف خود داشته باشید ، زمان مواجهه با یک محصول جدید ، رنگ و ظواهر بصری ۹۳% دیگر عوامل مانند بافت ۶% و صدا و بو ۱% در ذهن مصرف کننده باقی می ماند ۸۵% از خریداران می گویند که رنگ یکی از دلایل اصلی آنها برای انتخاب و خرید می باشد ، دیگر تحقیقات نشان داده است که رنگ شناسایی یک برند را بیشتر از ۸۰% بالا می برد ، استفاده از رنگ ها بسیار تاثیر شگفت انگیزی بر مشتریان شما خواهد داشت این مثال برای تقریب به ذهن بود تا اهمیت موضوع کاملا حاصل شود حال به جزییات موضوع می پردازیم تا نقش رنگ ها را بهتر بشناسیم و از آن درکسب و کار خود به طور صحیح استفاده کنیم.
آبی :
آرامش ، خنکی ، معنویت ، آزادی ، بردباری ، وفاداری ، صلح ، اعتماد
سایت چتروم مدارتو که توسط تورج امین فر طراحی شده دارای رنگ زمینه آبی می باشد زیرا در چت طولانی مدت چشم را خشته و اذیت نکرده و آبی رنگ آرامش بخشی هست.
آبی ایجاد احساس اعتماد و امنیت می کند ، آبی رنگی است که از فاصله های بسیار دور هم دیده می شود ، دلیل آبی بودن چراغهای فرودگاه ها به همین علت میباشد ، آبی سلطنتی خریدارانی که عجله دارند را مجذوب می کند و برای محصولات پاک کننده مناسب است ، سرمه ای خریدارانی را که به بودجه شان اهمیت میدهند را مجذوب می کند و برای لوگو های سازمانی و شرکتی مناسب تر است ، آبی رنگ مورد علاقه بیشتر مردم است و آرامش بخش است.
قرمز :
انرژی ، شور ، هیجان و قدرت
قرمز رنگ جلب توجه است همچنین از آن برای به هیجان آوردن مردم نیز استفاده می شود ، رنگ اشتها آور و زود خسته کننده ای است از آن در صنعت غذای سریع بیشترین استفاده را می کنند.
صورتی :
عشق زنانه ، لطافت ، نرمی
صورتی از ملایم ترین رنگ هاست ممکن است شنیده باشید که بعضی وقت ها زندانیان را در سلول های صورتی قرار می دهند زیرا رنگ صورتی میزان عصبانیت و تهاجم را کم می کند ، صورتی برای خریداران سنتی و مخاطب و مشتری های خانم جذابیت بالایی دارد.
زرد :
نور ، خوش بینی ، شادی ، تنفر ، روشنایی و لذت
رنگ زرد در اکثر موارد توجه کسانی را جلب می کند که فقط به ویترین مغازه ها نگاه می کنند و احساس خوش بینی و جوانی را منتقل می کند ، این رنگ تمرکز و خلاقیت را بالا میبرد و روشنفکران را جذب می کند با دیدن رنگ زرد مغز سروتونین بیشتری آزاد می کند احساس خوب شیمیایی طبیعی.
سبز :
زندگی ، طبیعت ، سلامت ، ثروت ، رفاه
سبز رنگ طبیعت ، بوم شناسی و ثروت است ، از رنگ سبز روشن برای آرامش بخشی در اتاق های بیمارستان ها استفاده می شود ، رنگ سبز تیره برای افراد محافظه کار ، مذکر جذاب است ، سبز با خوش شانسی ، سخاوت ، باروری و حتی حسادت و رشک در حالت منفی نیز در یک گروه قرار می گیرد.
نارنجی :
دوستی ، گرما ، انرژی ، بازیگوشی ، شجاعت
نارنجی می تواند برای ایجاد حرکت و انرژی بدون اینکه بیننده را مقاومت کند مورد استفاده قرار گیرد ، رنگ نارنجی خریداران را به طور ناگهانی مجذوب میکند و یک فراخوان به حرکت را ایجاد می کند مانند خرید ، فروش یا متعهد شدن ، این رنگ گرما ، اشتیاق ، ماجراجویی ، رفتار و روش جدید را انتقال می دهد.
بنفش :
خرد ، پختگی ، جشن ، جذابیت
این رنگ فعالیت های مغزی را که در رابطه با حل کردن مشکل است را فعال می کند ، بنفش راز ، خرد و احترام را به همراه دارد ، برای محصولات ضدپیری و زیبایی کاربرد دارد ، رنگ سلطنت و نوع تیره آن نشان ثروت است و نوع روشن آن معرف بهار و داستان های عاشقانه ست.
شرکتی مثل رایتل به علت برند سازی از این رنگ استفاده کردند مانند رنگ زرد ایرانسل که این باعث میشه در ذهن با یک رنگ ماندگاری ایجاد کنند.
مشکی :
قدرت ، ظرافت ، مکانی پر از رمز
سیاه برای رساندن توانایی و قدرت استفاده می شود ، انتقالات این رنگ هوشمندی ، وقار ، بدی ، توانایی ، راز ، رسمی ، تحریف ، خوشگذرانی است.
خاکستری :
امنیت ، بلوغ ، قابلیت اطمینان
خاکستری نشان دهنده کمبود انرژی ، خونسردی ، مالیات ، سنین پیری ، خنثی بودن و آرام بودن است ، خاکستری رنگ خوبی در طراحی لوگو نیست اما برای نشان دادن کیفیت نامناسب چیزها مناسب است.
انتخاب رنگ مناسب برای وب سایت
قهوه ای :
آسایش ، استحکام ، ثبات و اعتبار
رنگ قهوه ای برای بیان کردن طبیعت ، دوستی ، راستگویی و زمین مورد استفاده قرار می گیرد ، همچنین این رنگ نشان دهنده پایداری ، تجربه و راحتی است.
سفید :
سادگی ، خلوص ، تمیزی ، جوانی ، صلح
بهترین ترکیب رنگ برای سایت
کلام آخر :
رنگ ها همواره یکی از جنبه های مهم طراحی سایت و سئو هستند که به هیچ قیمتی نمی توان اهمیت آنها را نادیده گرفت ، رنگها تصویر کلی یک برند را منعکس می کنند ، هر کدام از رنگ هایی که انتخاب می کنید ، بسته به برند یا محصول شما ، داستانی برای گفتن دارد بنابراین سعی کنید در انتخاب رنگ هوشیارانه تر عمل کنید که با وجود مجموعه رنگ های پیش ساخته اصلا کار سختی نیست.
با احترام تورج امین فر