برگزیده های پرشین تولز

روستای نشتیفان مشهد

maryammalekpou

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
17 اکتبر 2015
نوشته‌ها
2
لایک‌ها
0
سن
40
[box type="shadow" ]خب همه ی ما وقتی میریم مشهد بیشتر از هر چیزی به خاطر زیارت میریم و دوست داریم بیشترین استفاده رو داشته باشیم ....حتی اگه قرار باشه یه هفته بمونیم بازم وقت نمیشه بریم همه جای دیدنی مشهد رو ببینیم ....ولی خب چند جارو گلچین میکنیم یا این که تاحالا نرفته باشیم رو میریم ببینیم ،خیلی از ماها گوهسنگی مشهد ،پارک ملت مشهد یا مثلا ییلاق طرقبه مشهد رو دیدیم ......میخواین با جاهای جدید آشناتون کنم ؟؟؟؟که اگه رفتین یه سری هم به این جا ها بزنین ؟ روستای نشتیفان مشهد یکی از این جاهای دیدنی هستش !!!! راستش یه کم دوره ولی اگه با تور مشهد نرفتین و تصمیم داشتین که با ماشین خودتون برین مسافرت میتونین یه سری هم به این جای تاریخی و جالب بزنین ..........همراه ما بمونین [/box]

روستای نشتیفان مشهد
Nashtifan village of Mashhad




بریم ببینیم بزرگترین آسایبای قدیمی جهان تو دوره صفویه چه شکلی بودن !!!!!!!!!!!!!!!!!!

نشتیفان تو استان خراسان رضوی و در جنوب شرقی شهرستان خواف وجود داره و حدود ده هزار نفر جمعیت دارد. این شهر یکی از مراکز تولید عمده نهال تو منطقه و حتی در سطح کشور هستش.



نشتیفان به دلیل موقعیت جغرافیایی که داره، در طول سال همیشه باد های شدیدی رو داره. برای بهره گرفتن از این باد ها، آسیاب های بادی ساختند که چند صد سال مورد استفاده قرار گرفته شده و حالا فقط بدنه اونها باقی مونده. با این حال دیدن این بناهای تاریخی و نگاه انداختن به تمدن قدیمی ایران، میتونه یه برنامه سر راهی خوبی باشه.



نشتیفان شهری است قدیمی که دست‌کم در شش سده گذشته با همین نام خوانده می‌شده‌است. سوزنی سمرقندی آورده‌است که آل مظفر یکی از سلسله پادشاهان و حکام ایرانی اهل نشتیفان بوده‌اند و شاه شجاع از بزرگان این شهر سالها بر شیراز و فارس حکمرانی نمود که در زمان حکومت وی اندیشمندان و شاعران فراوانی چون حافظ در تاریخ ایران ماندگار شدند و شهر نشتیفان در اوایل قرن نهم هجری شناخته شده و معمور بوده‌است.

همچنین قبرستان‌هایی به شیوه مقبره‌های زرتشتیان باستان اطراف شهر را فرا گرفته که بعضی از ساکنین معتغدند عده‌ای از فرزندان و نوادگان پادشاهان سلسله اشکانیان (که اتفاقاً در خراسان بر ایران حکمرانی می‌کردند) در آنها نهفته‌اند و دسته‌ای دیگر معتقدند در گذشته برای ایمن نگه داشتن شهر از حملات و تجاوزات احتمالی در اطراف شهر بزرگان آن را تدفین می‌نموده‌اند تا به اصالت و درستی مردمان آن اشاره کنند.





نشتیفان یکی از شهرهای استان خراسان رضوی تو شرق ایران هستش. شهر نشتیفان تو حاشیه جاده قاین در ۳ کیلومتری جاده تایباد تربت حیدریه ۸ کیلومتری جنوب غربی سنگان واقع شده‌است.آسیاب های نشتیفان بزرگترین آسیبا خشتی جهان و بازمانده از دوران صفویه است.

[box type="info" ]اگه با تور مشهد برین ،میتونین از تور لیدر هتل درخواست کنین که شمارو به این روستای تاریخی ببره ،به نظرم اگه توریست ها به دیدن ایرانمون اومدن حتما این روتارو برای بازدید بهشون معرفی کنین این جور جاها معمولا برای خارجی ها جالب میشه .....ما به شما آفرهای خوبی معرفی میکنیم به ما زنگ بزنن 88548853 اینم شماره امون.[/box]
 
بالا