برگزیده های پرشین تولز

زیباترین معابد بانکوک

Nazanin.Rah

Registered User
تاریخ عضویت
28 مارس 2015
نوشته‌ها
604
لایک‌ها
13
سن
38
در بانکوک کمبود افراد مذهبی وجود ندارد . صرف نظر از دکوراسیون شهری ، بازدیدکنندگان مطمئنا تعداد زیادی معابد و زیارتگاه در میان آسمان خراش ها در پایتخت خواهند دید . مردم از این معابد با امید به عشق ، موفقیت و حتی باروری بازدید می کنند . در این مقاله ، 8 معبد خیره کننده در بانکوک معرفی شده است که حتما باید ببینید .

معبد اراوان بانکوک – Erawan Shrine

6325763362_979e9c15d3_b-1.jpg


اراوان شناخته شده ترین معابد تایلند است . این معبد در یکی از شلوغ ترین تقاطع ها در پایتخت واقع شده است . از آنجاییکه این معبد در سال 1956 ساخته شده ، زیارتگاه مناسبی برای مردم به ارمغان آورده است . با این وجود این هدف اولیه معبد نبود . اعتقاد بر این بوده است که هتل اراوان دارای کارمای بد است و این زیارتگاه برای مقابله با مجموعه ای از حوادث ناگوار ساخته شده است . نقل است این معبد در تاریخ 17 اوت 2015 بمباران شد که 20 نفر را کشت . همچنین یک راننده سکته مغزی کرد و به معبد وارد شد و هفت نفر نیز در این حادثه زخمی شدند .

معبد گانشا بانکوک – Ganesha Shrine
b2415d6d21ccdcbe23aa1b839f524482.jpg


کسانی که احساس شادی می کنند باید به حرم گانشا بروند . گانشا خدای موفقیت است و کسانی که امیدوارند جرقه خلاقانه ای برای جلب موفقیت در کسب و کار داشته باشند ، از این حرم بازدید کنند . فیل بزرگ طلایی مستقر در خارج از سنترال ورلد واقع در ایستگاه ترن هوایی Chit Lom واقع شده است . تایلندی ها به معبد گل سرخ رنگارنگ ، گلبرگ و انواع مختلف مواد غذایی مانند موز هدیه می دهند .


معبد تریمورتی بانکوک – Trimurti Shrine
Trimurti-Shrine.jpg


معبد تریمورتی در نزدیکی معبد گانشا قرار دارد. اگرچه آنها در مجاورت هم هستند اما مردم به دلایل متفاوتی از این دو معبد بازدید می کنند . کسانی که می خواهند در زمینههای کاری و کسب و کار موفق شوند به معبد گانشا می روند ، در حالی که کسانی که در زمینه های عشقی و احساسی درخواست دارند از معبد تریمورتی بازدید می کنند . افراد مجرد به امید پیدا کردن عشق مناسب در اطراف زیارتگاه گل های قرمز هدیه می دهند . معبد اصلی در آیوتا قرار دارد و این معبد کوچک که در سال 1989 ساخته شده ، در ورودی سنترال ورلد واقع شده است .


معبد کوان ین بانکوک – Kuan Yin Shrine
33644833636_813844194e_k-1024x683.jpg


کوان ین یک الهه زنانه است . الهه رحمت و محبت که توسط تاروادا بودایی ها مورد احترام قرار می گیرد . در بانکوک ، یکی از جذاب ترین تصاویر کوان یین در منطقه قدیمی Chinatown در امتداد رودخانه چائو فرایا یافت شده است . مجسمه ای که از چوب ساج حک شده و ظاهرا در حدود 7200 سال پیش در سلسله سون ساخته شده است . معبد کوان ین با دکوراسیون رنگارنگ چینی و با سقف بسیار با جزئیات دقیق است .


معبد لاکشمی بانکوک – Lakshmi Shrine
box-pray-lakshmi.jpg


خارج از یکی دیگر از مراکز خرید بزرگ در بانکوک شما معبد لاکشمی را پیدا خواهید کرد . لاکشمی الهه هندو از خلوص و ثروت است . زن طلایی رنگ در طبقه چهارم منطقه بیرونی مرکز خرید گایزور پلازا نشسته است . او بر روی یک پلت فرم بلند بر روی گل لوتوس نمادین قرار دارد .


معبد مای ناک بانکوک – Mae Nak Shrine
1ghost-of-mae-nak-mae-nak-phra-khanong-mae-nak-shrine-mae-nak-temple-wat-mahabut-temple.jpg


برخلاف سایر زیارتگاه های ذکر شده ، این معبد برای هیچ خدایی یا مذهبی ساخته نشده است : برای یک روح ساخته شده است . مای ناک یکی از معروف ترین ارواح در تایلند است .در قرن نوزدهم بانکوک ، شوهر مای ناک به جنگ رفت و مای ناک مرد . وقتی شوهرش برگشت روح مای ناک با وی زندگی کرد . او حتی برای مخفی نگه داشتن رازش ، چند همسایه را نیز به قتل رساند . فیلم روح مای نام براساس این افسانه ساخته شده است . این معبد در وات مهابوت ساخته شده است و در نزدیکی ایستگاه ترن هوایی On Nut واقع شده است . ظاهرا جسد مای ناک در این معبد دفن شده است .


معبد فالیک بانکوک – Bangkok Phallic Shrine
معبد فالیک بانکوک به مجسمه های آلت تناسلی اختصاص دارد . زیارتگاه Chao Mae Tubtim ، روح باروری زن است . اعتقاد بر این است که کسانی که از این معبد دیدن می کنند ، امیدوار باشند که باردار خواهند شد .


معبد ایندرا بانکوک – Indra Shrine
vishnu-shrine-bangkok-3.jpg


معبد ایندرا رنگارنگ ترین زیارتگاه در بانکوک است . خدای سبز از جید ساخته شده است و با گل های رنگارنگ از گلبرگ ها و بخور دادن به آن ها توسط افرادی که برای احترام می آیند ، پوشیده شده است . دو تا از چهار دستش را روی کمان و نیزه قرار داده است . این معبد در نزدیکی آمارین پلازا واقع شده است .

منبع:
http://thaitor.ir/
 
بالا