modirantarah
کاربر تازه وارد
برای برخی از وب مستر ها سئو و بهینه سازی در انتخاب کلمات کلیدی یعنی تولید محتوا و سپس مراجعه به ابزار Google keyword planner (و یا ابزارهای مشابه) برای یافتن کلمات کلیدی مرتبط با محتوا تولید شده است.
بدیهی است که این امر ایده ی مناسبی نخواهد بود ، چون Google keyword planner کلمات کلیدی مشابه و مرتبط با کلمه وارد شده توسط شما برای جستجو را نمایش خواهد داد و کلمات هم نظیر یا هم معنی را در لیست نتایج خود قرار نمیدهد.
برای روشن تر شدن موضوع به این مثال دقت کنید : تصور کنید من در داخل ابزار Google keyword planner کلمه کلیدی ”فوتبال ” را مورد هدف قرار داده و درخواست جستجو و نمایش لیست نتایج کلمات کلیدی مشابه را انجام دهم ، نتایجی مانند ”بازی فوتبال ” ، ” توپ فوتبال ” و … برای من در لیست کلمات مرتبط قرار خواهد گرفت ، ولی این لیست حاوی کلمات کلیدی نظیر “ دریبل کردن ” ، “ لیونل مسی ” ، جام جهانی 2014 ” و … که با عنوان و یا تاپیک وارد شده توسط ما در ارتباط بوده و ارزشمند هستند را نخواهد بود. به همین علت منظور من از جمله بالا کاملا روشن می باشد ، که اگر شما به کلمات کلیدی ارائه شده توسط ابزارهایی مانند ابزار Google keyword planner برای سئو و بهینه سازی وب سایت خود اکتفا نمایید ، پتانسیل جذب کاربر بسیار محدودی خواهید داشت.
بنابراین در این مقاله آموزشی به بررسی کامل سئو و بهینه سازی وب سایت مبنی بر کلمات کلیدی می پردازیم …
در انتخاب کلمات کلیدی خلاق باشید …
خلاقانه فکر کنید … به هنگام تفکر به راهنکار کسب و کار خود و یا سئو و بهینه سازی وب سایت چه راهکارهایی به ذهن شما می آید ؟ از کلمات کلیدی خلاقانه برای توصیف کسب و کار و یا هدف خود استفاده نمایید ، نگران نباشید ، اگر شما توانایی ایده دادن و یا راهکار را ندارید ، میتوانید به راحتی درباره کلمات کلیدی خود در تالار و یا انجمن های گفتگو جستجو نمایید ، سپس شما میتوانید کلمات کلیدی مشابه را به پس از ارزیابی و ارزش گذاری از طریق ابزارهای مختلف انتخاب و ثبت نمایید.
کاملا درک کنید در مورد چه چیزی محتوا منتشر نموده اید ؟!
بسیاری از مردم مطالب و محتوا هایی در راستای راهکار کسب درآمد منتشر می نمایند ، که برای این کار از ابزارهای مختلف تولید کننده کلمات کلیدی استفاده میکنند ، در صورتی که شما اگر درک کاملی از موضوع و محتوای وب سایت خود داشته باشید ، شما میتوانید محتواهای به ظاهر نامرتبط را بیرون کشیده و بین آن ها ارتباط خلاقانه ای ایجاد نمایید و از کلمات کلیدی استفاده کنید که یک وب مستر حتی فکرش را هم نمیکند !!! متاسفانه برای این راهکارها راه های دیگر و کوتاه تری وجود ندارد ، مگر اینکه شما درک کاملی از محتوا منتشر شده خود را داشته باشید ، و این درک عمدتا با انتشار مطالب ، وب گردی و … بدست می آید ، اگر شما به دنبال جذب بازدیدکننده هستید ، میبایستی قبل از انتخاب مطلب برای انتشار در مورد آن و میزان محبوبیت بین کاربران اینترنت به خوبی تحقیق نمایید.
کلمات کلیدی متناسب و مناسبی انتخاب نمایید
انتخاب کلمات کلیدی متناسب و مناسب با محتوای وب سایت
زمانی که شما به دنبال انتخاب کلمه کلیدی برای محتوای خود هستید ، بهترین انتخاب ها آن هایی هستند که رقابت کمتری بر سر آنهاست ، همچنین انتخاب کلماتی که با محوریت خدمات و خرید باشند ، مهمتر است ، کلمات کلیدی عمومی بسیار جنجالی و رقابتی هستند و ضمنا توصیفی کلی از محتوای شما به شمار می آیند ، کاربران اکثرا این کلمات را از روی کنجکاوی و یا بی میلی به استفاده از خدمات یا خرید محصول جستجو میکنند. به عنوان مثال کلمه ” کپی رایت ” را در نظر بگیرید ، آمار جستجو این کلمه در هر ماه حدود 30.000 جستجو می باشد ، رقابت شدید است ، همانطور که ملاحظه میکنید ، کلمه کلیدی انتخابی ما بسیار عمومی می باشد ، کاربران ممکن است این کلمه را به خاطر نمایش در پاورقی وب سایت و ندانستن مفهوم آن جستجو نمایند ، یا شاید احساس میکنند دانستن مفهوم این کلمه امری ضروری می باشد.
از سوی دیگر، ” مربی کپی رایت ” بطور مداوم در هر ماه 30 بار جستجو می گردد. ممکن است برخی از افراد فکر کنند که ارزش این کلمه کلیدی کم است ، اما شما می توانید مشتریان خود را در محدوده مربیگری همیشه حفظ کنید ، زیرا رقابت کمتری در این کلمه کلیدی است . گرفتن صفحه اول گوگل تقریبا رویا است …. اما شما با استفاده از کلمات کلیدی کم رقیب می توانید آن را برای خود حفظ کنید. ممکن است شما بخواهید برای شروع از کلماتی که بیشتر جستجو می شوند استفاده کنید ، اما یادتان باشد رقیب کمتر تضمین کننده دوام شما خواهد بود.
مثال دیگر ، “یخ خشک” و “از کجا می توانم یخ خشک بخرم” را در نظر بگیرید. “یخ خشک” بیشتر جستجو می شود و ماهیانه90.000 بار جستجو می شود. اما معمولا مردمی از این کلمه استفاده می کنند که می خواهند طریقه ساخت یخ خشک را بدانند ، و یا افرادی که مایل به دیدن ویدئو بمب یخ خشک + صابون هستند. در حالیکه “از کجا می توانم یخ خشک بخرم” بطور خاص برای افرادی است که قصد خرید دارند ، همچنین رقیب کمتری نیز دارد. این یک مثال برای کلمه کلیدی طولانی بود و یا بهتر است بگوییم استفاده از یک عبارت به جای کلمه کلیدی، که شما به کمک آن می توانید در کلمه کلیدی هدف محتوا خود را بیان کنید.
کلمات کلیدی در وب سایت وردپرسی شما
ابتدا شما باید پلاگین های مربوط به سئو را در وردپرس خود نصب کنید. بطور مثال می توانید از افزونه All in One SEO Pack ، SEO by Yoast و یا مشابه آن ها استفاده کنید.
استفاده از کلمه کلیدی در عنوان برگه ها / نوشته ها
اگر هدف شما استفاده از کلمات کلیدی طولانی است که اغلب برای رتبه دهی راحت تر هستند . ممکن است شما در حال حاضر مخاطب داشته باشید ، در نتیجه مایل باشید از عبارت هایی استفاده کنید که استاندارد های عبارت کلیدی را ندارد . و شما هنوز نیاز به بهینه سازی در موتور های جستجو دارید.
برای این کار شما می توانید، برای تغییر عنوان از افزونه سئو استفاده کنید. به عنوان مثال برای این پست ما می توانیم عنوان صفحه را به “سئو وردپرس برای مبتدیان” تغییر دهیم .
استفاده از کلمه کلیدی در عنوان برگه ها / نوشته ها
بهینه سازی فایل تصاویر و نام جایگزین
برای مثال، نام سئو تصویر من “عنوان سئو” می باشد و نام جایگزین آن را ” تصویری از عنوان سئو ” می باشد. این به تنهایی نمی تواند تاثیر مثبت بر روی رتبه دهی تصاویر داشته باشد، اما به رتبه دهی تصاویر شما برای جستجو در گوگل کمک می کند.
نوشتن محتوا 100% مرتبط با عنوان
متاسفانه این کار راحتی نیست وشما باید یک تکه از محتوا درباره هر چیزی که نوشته اید را در نظر بگیرید ، عنوان جدیدی ایجاد کنید ، کمی از آن را بازنویسی کنید ، و کلمات کلیدی کاملا جدید بسازید . این کار نه تنها با زدید کنندگان شما را بیشتر می کند ، بلکه آنها را تبدیل به مشترکین و مشتریان می کند.
استفاده از کلمات کلیدی در لینک نوشته ها و برگه ها
همانطور که شما به همان سادگی به عنوان برگه یا نوشته اجازه می دهید به لینک صفحه تبدیل شود. به جای توصیه گوگل به استفاده از تمام محتوا، با استفاده از 3-5 کلمه کلیدی برای هر پست ، گوگل را توصیه به استفاده از آنها می کنید. شما این کار را به راحتی از داخل ویرایشگر وردپرس می توانید انجام دهید. بر روی دکمه ویرایش زیر عنوان کلیک کنید لینک ایجاد شده از عنوان اصلی را پاک کنید و سپس عبارت کلیدی خود را وارد کرده و قبول را بزنید.
لینک ایجاد شده از عنوان برگه یا نوشته
عبارت کلیدی در لینک
ارسال توصیف دقیق متا – meta description
سعی نکنید در عنوان بزور تمامی کلمات کلیدی ممکن را جا کنید. توضیحات قانع کننده و مهم برای بازدید کننده را در این قسمت درج کنید. وقتی کاربر در موتور جستجو به وب سایت شما برخورد میکند وجود یک متای توضیحات صحیح و دقیق آن را برای ورود به وب سایت شما جذب می کند.
استفاده از HEADINGS در محتوا خود
همانطور که به استفاده از کلمات کلیدی تایید شد، استفاده از زیر فصل ها در تگ ها (tag) مناسب نیز بسیار مهم است. تگ<h2> برای مباحث وسیع و <H3> برای چیز های خاص تر است. تگ <h1> فقط برای عنوان صفحه می باشد. برای مثال:
HTML:
<h1>بازیکنانمشهورفوتبال</h1>
<h2>لیونلمسی</h2>
<h2>کریستیانورونالدو</h2>
استفاده از کلات کلیدی گسترده تر برای دسته بندی
این یک راه است که به موتور های جستجو سیگنال ارسال می شود که این موضوع را شما زیاد در وب سایت خود استفاده کرده اید. و موتور های جستجو در موضوع درج شده به شما رتبه بالا تری می دهند ، در واقع بدون نیاز به کلمه کلیدی خاص در هر برگه و پست با ایجاد دسته با آن نام شما آن کلمه را برای موتور های جستجو هدف قرار می دهید.
از کلمات کلیدی بیش از حد استفاده نکنید
با استفاده بیش از حد کلمات کلیدی در محتوا ، به راحتی محتوای شما تبدیل به یک محتوای بد می شود. کلمات کلیدی مانند چاشنی محتوای شما می مانند. و استفاده بیش از حد عبارت کلیدی به رتبه بندی سایت شما آسیب وحشتناکی وارد می کند.