mahya_KaraIT
کاربر تازه وارد
- تاریخ عضویت
- 25 فوریه 2013
- نوشتهها
- 46
- لایکها
- 17
برخی از افراد گمان می کنند نتیجه تبلیغات در گوگل و SEO که هر دو باعث نمایش سایتشان در صفحات اول گوگل می شوند، یکسان بوده و هر دو به یک میزان موجب افزایش فروش و بازدهی وب سایت آنها می شود.مفهوم بهینه سازی سایت(SEO) و تبلیغات کلیکی گوگل با هم تفاوت اساسی دارند. بهینه سازی وب سایت به مجموعه عملیاتی اطلاق میشود که موجب می شود وب سایت در مدت ۶ ماه تا یکسال در موتورهای جستجو و در کلمه یا عبارت کلیدی خاص، به رتبه های بالا دست یابد.
اما تبلیغات کلیکی گوگل، یک نوع آگهی تبلیغاتی متنی است که با پرداخت پول به گوگل می توان آن را در کمتر از ۲۰ دقیقه فعال نمود. در این نوع آگهی شما بودجه روزانه و کلمات کلیدی موردنطر خود را تعیین می کنید، گوگل آگهی شما رانشان داده و به ازای هر کلیک مبلغی را از بودجه شما کسر خواهد کرد.
پس بهینه سازی سایت یک عملیات زمانبر و گران قیمت است ولی تبلیغات گوگل به سرعت و با بودجه مورد نظر شما قابل اجراست. اکنون این سؤال پیش می آید که کدام راه بهتر است؟ مشخص است که هر دوی این فرآیندها کسب و کار شما را در کلمات کلیدی موردنظرتان، در رتبه های بالای گوگل نشان خواهند داد که در صورت کلیک شدن از طریق اشخاص جستجوگر، یک بازدید هدفمند یا یک مشتری بالقوه روانه ی سایت شما خواهد شد ولی اعتماد شما به کدامیک بیشتر است؟ آیا غیر از این است که وقتی شما هنگام جستجوی موضوع موردنظر خود، کلمه یا عبارتی کلیدی را در موتور جستجوگر گوگل وارد می کنید، در همان اولین لینک های معرفی شده آن را می یابید؟ آیا به تبلیغات مرتبط با موضوع خود که در قبال پرداخت هزینه در نتایج عبارت جستجو شده ی شما نمایش داده می شوند هم به همان میزان اعتماد دارید؟
گوگل همواره با تغییر در الگوریتم های جستجوی خود در تلاش است نزدیکترین و پر طرفدارترین صفحات را در ارتباط با کلمه کلیدی موردنظر شما نمایش دهد و به شما کمک کند در همان اولین لینک های صفحه ی اول نتایج به هدف خود برسید. سئو در واقع تلاشی است برای خوب تر و محبوب تر جلوه دادن یک صفحه از وب سایت شما در مقابل وب سایت هایمشابهئکه نتیجه آن همان در صدر قرار گرفتن و افزایش بازدید و بهره وری یک وب سایت خواهد بود.
منبع: www.karait.com/blog